Gå til innhold

Det er så mange som setter hunder foran mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på hvordan mange mennesker er i denne verden, så hadde jeg glatt reddet et dyr framfor ganske mange mennesker. Helt ærlig, hadde jeg ikke satt mitt egent liv i fare for enkelte. Noen har kloden og menneskeheten det best uten.

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller, dyr generelt. Et eks: noen satt og så film i kinosalen, da en mann ble torturert og drept, lo masse folk. Da en hund i filmen døde, var det musestille.

Folk sier: "jeg hadde redda bikkja mi fremfor et fremmed barn", det vet jeg for det har folk sagt på kvinneguiden (om de bare tøffer seg, vel, det kan jo diskuteres). Det er ikke riktig å sette dyr foran mennesker. Selvsagt skal man behandle dyr med respekt, men et menneskebarn f.eks er mye mer verdt!

Og når man føler seg usikker på hva man mener om saken, eller føler at man setter dyr høyere enn mennesker, da er man ikke moralsk.

Anonymous poster hash: fa3cb...fe8

Jeg tror man syns mer synd på ting som ser uskyldige ut sånn som dyr og barn.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot hadde glatt valgt å redde katten min over ditt barn. Ikke fordi jeg mener den ene er mere verdt enn den andre, men av den enkle årsak at jeg bryr meg om katten min og ville blitt lei meg om hun døde. Ungen din derimot, not so much. Anonymous poster hash: 8b1bc...d1a

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Dette. For en helt vilt idiotisk uttalelse.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Så med den logikken så burde vi latt ungen din leve for så å ta ungen og sløye den foran deg.

Anonymous poster hash: 3311d...a61

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Og der mistet jeg en eventuell sympati jeg ville hatt for deg om du hadde blitt utsatt for et slikt valg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Oi, så du behandler en som er ikke helt frisk med å bli helt psycho, ikke så veldig sjarmerende.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot hadde glatt valgt å redde katten min over ditt barn. Ikke fordi jeg mener den ene er mere verdt enn den andre, men av den enkle årsak at jeg bryr meg om katten min og ville blitt lei meg om hun døde. Ungen din derimot, not so much.

Anonymous poster hash: 8b1bc...d1a

Høres veldig snilt ut. Stakkars ungen min da, om du valgte å la han eller henne dø bare fordi du ville reddet katten din. Hadde du ikke reddet de selv om de oppførte seg eksemplariske og var deg til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte så føler jeg lite om jeg ser en baby. Ikke noe særlig morsinstinkt eller ønske om å holde, kose eller være nær babyen. Men ser jeg en kattunge eller en valp så slår jeg nesten krøll på meg selv av iver. Blir fylt av varme, glede og et ønske om å ta vare på den lille. Det er som om morsinstinktet mitt er feilkoblet og går mot dyrebabyer i stedet for menneskebabyer.

Akkurat sånn er jeg og :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig snilt ut. Stakkars ungen min da, om du valgte å la han eller henne dø bare fordi du ville reddet katten din. Hadde du ikke reddet de selv om de oppførte seg eksemplariske og var deg til hjelp?

Det er nok ikke bare en katt for den som er glad i den.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig snilt ut. Stakkars ungen min da, om du valgte å la han eller henne dø bare fordi du ville reddet katten din. Hadde du ikke reddet de selv om de oppførte seg eksemplariske og var deg til hjelp?

Stakkars katten da, om du valgte å la han eller hun dø bare fordi du ville redde barnet ditt.

Anonymous poster hash: f8885...ee8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars katten da, om du valgte å la han eller hun dø bare fordi du ville redde barnet ditt.

Anonymous poster hash: f8885...ee8

Barn og mennesker har nok litt mer beviste liv og sjelene får litt mer ut av det enn hos dyr. Dette er kjente faktum, og jeg ville aldri reddet et dyr over menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Det er ikke krav om å ofte liv og helse for andre. Ingen blir dømt for å ikke løpe inn i et overtent hus. Så selv lovverket har sine begrensninger der.

Hadde du gjort det mot hunden min, hadde du burde gå i dekning på hemmelig adresse resten av livet ditt. :)

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn og mennesker har nok litt mer beviste liv og sjelene får litt mer ut av det enn hos dyr. Dette er kjente faktum, og jeg ville aldri reddet et dyr over menneske.

Har du hørt en katt i smerte? Sett en katt savne et menneske? Katter er svært bevisste dyr.

Anonymous poster hash: f8885...ee8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt en katt i smerte? Sett en katt savne et menneske? Katter er svært bevisste dyr.

Anonymous poster hash: f8885...ee8

Men det går likevel ikke an å sidestille de med mennesker. Herregud, dere er ikke helt rette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går likevel ikke an å sidestille de med mennesker. Herregud, dere er ikke helt rette.

Hvorfor ikke ?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Mildemåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går likevel ikke an å sidestille de med mennesker. Herregud, dere er ikke helt rette.

Kan da fint bli like glad i et dyr som et menneske

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redder du bikkja eller katten istedet for et menneske vil du havne i fengsel, heldigvis.

Endret av KG dama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars katten da, om du valgte å la han eller hun dø bare fordi du ville redde barnet ditt.

Anonymous poster hash: f8885...ee8

Enhver normal mor ville selvfølgelig redde barnet sitt før ei katte!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...