Gå til innhold

Barnevogn på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lov til å ta hensyn selv om du har barnevogn. Rushtiden er kanskje ikke den beste tiden å Dire ned til nærmeste kafé?

Anonymous poster hash: 376bb...290

Du kunne ikke funnet noe mer oppbrukt oppgulp å komme med?

Eller skal jeg heller synke til ditt barnslige forsøk på trolling og bite på... Du har kanskje ikke normalt oppegående intelligens til å forstå at kafébesøk er ikke det eneste foreldre med barnevogn har på dagsplanen sin, eller at det utenkelig nok er et høyt antall foreldre som ikke bruker å dra på kafé. Sjokk, jeg vet.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke barnevogn selv, er studenten med dårlig tid.

Reagerer mer på dere som ikke reiser dere fra klappsetene eller på andre måter gir plassen som er reservert til barnevogn/rullestol til dem som har behov for plassen. Vis litt hensyn til hverandre så blir bussturen triveligere for alle.

Jeg reagerer også på dem som presser store hunder inn i fullstappa busser for å gå av etter to stopp, den stakkars hunden hadde nokk likt mye bedre å få gå.

Anonymous poster hash: 254eb...144

Helt enig, men nordmenn er jo ikke kjent for å være den mest vennlige typen. I mine øyne skulle det bare mangle at man trår inn og hjelper noen inn på buss/tog hvis de har barnevogn f.eks eller andre som tydelig trenger hjelp, som eldre som er i skrøpelig stand osv. Er man frisk og rask selv burde man også tilby og gi fra seg plassen sin til eldre, tydelig gravide, de med småbarn på armen eller hvis noen bruker krykker o.l. Sitter man på plassen som er beregnet for barnevogn og rullestolbrukere når man ikke går under noen av de nevnte, er det også rett og rimelig som du sier at man fjerner seg fra plassen hvis det skulle komme noen på faktisk er tilberegnet plassen. Men det er visst ikke en selvfølge for alle, og jeg blir like rystet hver gang jeg vitner til disse folka.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London får man ikke ta buss med vogn med mindre man har paraplytrille. Og den må man slå sammen hvis bussen er veldig full. Kunne vært noe å tenke på.



Anonymous poster hash: 2d4fe...51c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på en uforsvarlig stappfull buss i Trondheim for litt siden. På et av stoppene sto det en dame med barnevogn, og tre-fire andre. Ingen hadde trykket på stoppknappen, og bussjåføren valgte derfor ikke å stoppe - fordi det ikke var plass i bussen. Da begynte folk å rope "Hey, sjåfør, stopp for damen med barnevogn da!" Bussjåføren sa da over høytaleranlegget at hvis det meldte seg fem-ti stykker som tilbød seg å gå av så skulle han stoppe og ta på barnevognen, ellers gikk det ikke. Ingen meldte seg. :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ufør med usynlig sykdom er jeg litt fristet noen ganger til å lage meg en lapp rundt halsen med teksten ufør for å skremme folk opp fra setene som er reservert slike som meg bla.



Anonymous poster hash: 1a5ec...693
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London får man ikke ta buss med vogn med mindre man har paraplytrille. Og den må man slå sammen hvis bussen er veldig full. Kunne vært noe å tenke på. Anonymous poster hash: 2d4fe...51c

på Gran Canaria må alle barnevogner i bagasjerommet under bussen.

Men de klimatiske forholdene er noe annerledes både i London og på GC. enn i Norge.

Anonymous poster hash: bd199...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

på Gran Canaria må alle barnevogner i bagasjerommet under bussen.

Men de klimatiske forholdene er noe annerledes både i London og på GC. enn i Norge.

Anonymous poster hash: bd199...586

Med babyene oppi?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg vente på neste buss, når man sitter/står på bussen

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

Du kunne jo gått ut av den fulle bussen og ventet på neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med babyene oppi?

Du, den ventet jeg på!

Anonymous poster hash: bd199...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg mer med folk som kommer på bussen og stinker røyk. Og de som ikke reiser seg fra klappsetene når det kommer på noen med barnevogn, hadde de gjort det ville det blitt bedre plass for alle på bussen.



Anonymous poster hash: 39012...933
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som irriterer meg over folk som skal presse inn barnevogner i overfulte busser, der folk står som sild i tønner. Ender med at man får en barnevogn presset opp i ryggen. -.- Hvorfor ikke vente til neste buss?

Nei, det som er irriterende er å se idioter som står som fjols på barnevognplassen og ikke rikker seg en cm når det kommer en barnevogn på.

Det gjelder også gravide, folk med rullestol, osv. Mange eier ikke folkeskikk og tviholder på plassen sin selv hvis en høygravid kvinne som såvidt klarer å gå kommer på bussen.

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogner er overalt. Dessverre ingenting å gjøre med det. Men dytter de med barnevogna eller prøver å presse seg på så dytt igjen og press dere på :P Det gjør jeg!

Folkeskikk er et ukjent begrep for mange.

De med folkeskikk og vett skjønner at man må gi plass til barnevogner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London får man ikke ta buss med vogn med mindre man har paraplytrille. Og den må man slå sammen hvis bussen er veldig full. Kunne vært noe å tenke på.

Anonymous poster hash: 2d4fe...51c

I London får man ikke ta buss med vogn med mindre man har paraplytrille. Og den må man slå sammen hvis bussen er veldig full. Kunne vært noe å tenke på.

Anonymous poster hash: 2d4fe...51c

Ja, det hadde vært interessant å se en nyfødt i en paraplytrille. Hvorfor har ikke busselskapene sett til London tidligere...? :ironi:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkeskikk er et ukjent begrep for mange.

De med folkeskikk og vett skjønner at man må gi plass til barnevogner.

Åja det er bare de som har all rett først og fremst? Nei takk. Gamle folk, syke og de med handicap har rett først og fremst. Så kommer alle andre. De får faen meg ta hensyn de med barnevogn også, ikke tro at de har all rett og dytte på. Da dytter jeg igjen. Men ja ikke alle småbarnsmødre har lært folkeskikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barnevogn selv, er studenten med dårlig tid.

Reagerer mer på dere som ikke reiser dere fra klappsetene eller på andre måter gir plassen som er reservert til barnevogn/rullestol til dem som har behov for plassen. Vis litt hensyn til hverandre så blir bussturen triveligere for alle.

Jeg reagerer også på dem som presser store hunder inn i fullstappa busser for å gå av etter to stopp, den stakkars hunden hadde nokk likt mye bedre å få gå.

Anonymous poster hash: 254eb...144

Selfølgelig gir man plass til folk med rullestol, handikap og de som virkelig trenger en sitteplass. Men barnevogner derimot, nei. Det virker som enkelte bare forventer at folk skal gå av bussen for at de skal få plass til barnevogna. De som er de mest frekkeste er vel de som blir sinte når de ikke får komme inn i bussen for det ikke er plass. Kan ikke fatte logikken dems. Er det ikke plass så er det ikke plass.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeskikk er et ukjent begrep for mange.

De med folkeskikk og vett skjønner at man må gi plass til barnevogner.

Det er de med barnevogn som ikke har folkeskikk. ...

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Selfølgelig gir man plass til folk med rullestol, handikap og de som virkelig trenger en sitteplass. Men barnevogner derimot, nei. Det virker som enkelte bare forventer at folk skal gå av bussen for at de skal få plass til barnevogna. De som er de mest frekkeste er vel de som blir sinte når de ikke får komme inn i bussen for det ikke er plass. Kan ikke fatte logikken dems. Er det ikke plass så er det ikke plass.

Hvordan mener du folk med barnevogn skal kunne ta seg frem når de skal noe sted hvis de ikke skal få lov til å være med buss (eller trikk)? Av og til har man faktisk avtaler og ærend som må gjennomføres. Mener du man skal etterlate barn hjemme alene?

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fire busser for å komme meg til barnehage og så skole, og fire busser for å hente i barnehage og komme meg hjem. Det er åtte bussturer daglig som tar rundt fire timer til sammen.

Hvis jeg må vente på neste buss, så mister jeg de neste tre. Da kommer jeg enten for sent til skolen(Og ikke bare med litt, da skolen ligger ganske avsides og busstilbudet er labert), eller så rekker jeg ikke tilbake til barnehagen før stengetid. Min store skrekk.

Heldigvis har jeg bare møtt hyggelig folk som er behjelpelige, og som reiser seg fra barnevogn-plassen så jeg kommer meg gjennom dagen jeg også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du folk med barnevogn skal kunne ta seg frem når de skal noe sted hvis de ikke skal få lov til å være med buss (eller trikk)? Av og til har man faktisk avtaler og ærend som må gjennomføres. Mener du man skal etterlate barn hjemme alene?

Kan du lese? Her er det ikke snakk om at de ikke skal få bli med på buss/trikk. Det er snakk om de som bare presser seg frem, og forventer at de skal få plass.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som irriterer meg over folk som skal presse inn barnevogner i overfulte busser, der folk står som sild i tønner. Ender med at man får en barnevogn presset opp i ryggen. -.- Hvorfor ikke vente til neste buss?

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

Nei, du er ikke alene om å irritere deg over dette. Noen skal på bussen enten det er plass eller ikke.

Anonymous poster hash: 0c83c...d13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...