Gå til innhold

Fremstår en mann som mer attraktiv eller interessant om du ser han sammen med andre attraktive kvinner?


Gjest Ragnar Danneskjöld

Anbefalte innlegg

Gjest Ragnar Danneskjöld

Men selv synes jeg en mann blir mindre aktuell hvis han er populær og omsvermet.

Hvorfor?

Har ikke noen kategoriske preferanser selv, men er enig i at jeg ikke ønsker en ultrapopulær kvinne som må være sosial hele tiden, har 2000 FB-venner og er invitert til ti ulike fester hver helg. Kjenner en slik en og selv om mange er interessert, så foretrekker jeg å ha henne som en venn eller bekjent.

Samtidig ønsker man jo at en eventuell partner skal være omgjengelig og normalt populær. Det er jo som regel et bevis på at man har noenlunde sosiale antenner og er en hyggelig person.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor?

Fordi de utroskapene jeg har visst om i det virkelige liv i de miljøene jeg er i, har vært attraktive fyrer med attraktive damer rundt seg. Som har hatt et svakt øyeblikk enten i forbindelse med alkohol eller reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil ha det andre kvinner vil ha.

Nåja..jeg vil ikke ha mennene til de fleste kvinner. for kresen.

Anonymous poster hash: af3aa...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGENTLIG ikke, det er bare det at det finnes kvinner som liker å lage drama og skal da sjekke opp menn i forhold for å bevise for seg selv at de kan få det de vil ha. Det er da kvinnene som gjør mannen attraktiv, ikke mannen i seg selv.

Haha, jeg har vært borti noen sånne..og de er noen patetiske hjelpesløse nek. Jeg tar denne under anonym, fint å ha et sted der en kan innrømme helt hva en selv er uten at noen vet hvem jeg er.. men, jeg kan se selv, at jeg ble mer attraktiv en så og si alle jentene som jeg gikk på grunnskole med. gjøkke no, de mobbet meg. men så har vi og de, som klarte og holde populariteten oppe en stund etter det og.. og så gikk det rykter om at jeg holdt på med et par menn.. (var bare sånne jeg snakket med, ikke no date) og disse mennene ble da superintressante for dette kvinnemennesket da. og jeg kunne observere henne på avstand på offentlig fest. og hun kunne stå og snakke med denne fyren hun trodde jeg holdt på med, men da gjorde hun ikke noe spesielt. men i det jeg gikk nermere dem, og hun la merke til meg, kunne jeg se med sidesynet at hun stod å så på meg, og jeg snudde meg mot henne, og da begynte hun og klemme ham.. og ja..osv osv..

Og en venninne av en venninne i videregående perioden, var kjempe populær blandt gutta. Men hun hadde en helt enormt irriterende egenskap, hun var dødspen, ikke nok med det, hun skulle av en merkelig grunn ha bekreftet at hun kunne ta den hun ville. for når denne venninnen min ble intressert i noen, skulle hun andre alltid begynne og prøve seg på ham, og hun fikk ham og. han hadde dame også.. hun tok også en gang en jeg likte.. det var ganske tydelig at hun gjorde det med vilje for å få bevist at hun var bedre enn de andre jentene. men hun møtte seg selv i døra gitt...fant en hun virkelig ble gald i, men ble dumpa etter et par år :P

Anonymous poster hash: af3aa...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange sier de ikke vil ha upopulære menn, "restene" som andre kvinner ikke vil ha.

Men selv synes jeg en mann blir mindre aktuell hvis han er populær og omsvermet.

Samme her, men det er bare fordi jeg er usikker på meg selv og aldri ville trodd jeg hadde sjans, og hvis det skulle vise seg at jeg hadde sjans ville jeg uansett holdt meg unna i frykt for å aldri føle meg bra nok.

Anonymous poster hash: 54481...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ragnar Danneskjöld

Så konklusjonen for KGs kvinner er at det er bedre for en mann å sitte alene ved lunsjbordet i kantina hver dag fremfor å bli sett med andre kvinner eller mennesker?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 2 navn fra Atlas Shrugged i samme tråd, ikke dårlig :D



Anonymous poster hash: 619c0...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er ingen tvil om at jeg får betydelig mer oppmerksomhet om jeg omgir meg med venninner enn om jeg er alene eller med kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som var grunnen til at jeg skrev:

Jeg vet nemlig at i enkelte kretser er påstanden eller spørsmålet i tråden en etablert sannhet, men jeg tror selv at det i mange tilfeller kan være negativt.

Men om en mann som er attraktiv blant andre kvinner velger nettopp deg blant alle andre er det vel tydelig at du faktisk er spesiell?

Ellers virker det som mange nå automatisk ser for seg en mann som står på en uteplass med en hestesko rundt seg av supermodeller eller spiser lunsj i kantinen på skolen omringet av ti jenter hver eneste dag. Trenger ikke om å være så ekstremt.

:)

Det hadde jeg aldri tørsa å gambla på uansett.. Erfaringen min tilsier at de er uber useriøse, og fallhøyde blir rett og slett forjævlig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig, så ja. Jeg er jente, og jeg har tatt meg selv i å bli superinteressert når jeg ser gutter med andre jenter. Et par eksempeler:

En kveld på byen møtte jeg en fyr som var interessert i meg for leenge siden, men som jeg aldri hadde funnet attraktiv. Han sto nå i en sirkel av andre jenter, og jeg tok meg selv i å bli "sjalu" - eller det føltes mer som om konkurranseinstinktet våknet i meg, og jeg bestemte meg for at jeg måtte ha han.

Det samme skjedde litt senere, en gutt jeg hadde veldig bra tone med, men som jeg ikke fant attraktiv, var veeldig populær blant damene. Merkelig nok, for skal jeg være helt ærlig så er han under gjennomsnittet pen. Likevel gjorde populariteten hans blant damene noe med meg, og jeg bestemte meg for å prøve meg likevel.

Angrer ikke på noen av dem, men begge to er ganske store playere (sitt utseende til tross), og det ble med de to kveldene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo like godt si at attraktive menn har draget, vil ofte bli sett med vakre kvinner og andre kvinner er interessert i dem - ikke fordi andre er interessert, men fordi de er attraktive.

Når jeg dater en kjekk, selvsikker og sosialt intelligent menn er hans ekser som regel pene. Dersom man har valgmuligheter, benytter man seg selvsagt av dem. Noe ann et er unaturlig. Mine ekser varierer av utseende osv. men de har alle greit draget på damene.

Det er klart at både menn og kvinner kan påvirkes av andre meninger, men når enkelte menn vil fremstille kvinner som sauer, er min erfaring at det sier mye om dem. Det er ofte menn som sliter litt med kvinner selv som vil fremstille kvinners preferanser som irrasjonelle eller patetiske, mao "grunnen til at deres preferanser ikke inkluderer meg er at de er tullete". Nå sier jeg ikke at dette er tilfelle for deg, bare noe som går igjen og som har ledet til at jeg blir litt oppgitt hver gang diskusjonen kommer opp.

Personlig danner jeg meg alltid et eget inntrykk av en manns attraktivitet utifra hvordan han passer mine preferanser. Noen deler av mine preferanser deler jeg med mange andre, mens noen er mindre vanlige.

Jeg er ung og over snittet utseendemessig, og jeg har ganske mange pene venninner. Det skjer titt og ofte at de har med en ny type på en fest eller snakker om en de liker, og oftere enn ikke er dette en fyr jeg har null interesse for selv. Han blir ikke mer attraktiv av at de snakker ham opp, ei heller blir de selv mindre attraktive. Jeg konkluderer ganske enkelt med at smaken er forskjellig, fordi jeg har opplevd det så mange ganger.

Det er klart at en jente kan bli sjalu om en fyr hun liker er interessert i en annen pen jente, men det er jo en annen diskusjon. Interessen er allerede etablert om noen skal oppleve sjalusi.



Anonymous poster hash: 3d74a...906
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Skal jeg være helt ærlig, så ja. Jeg er jente, og jeg har tatt meg selv i å bli superinteressert når jeg ser gutter med andre jenter. Et par eksempeler:

Takk for et ærlig svar.

Det var spesielt slike situasjoner jeg var nysgjerrige på. Altså hvor man kanskje ikke har vært spesielt interessert i begynnelsen, men så endrer man oppfatning når man ser personen sammen med andre attraktive mennesker.

Jeg antar at det er et element av sjalusi involvert, men også et element av, "Gjorde jeg en feilvurdering? Om alle de liker han, så var det kanskje noe jeg ikke fikk med meg første gang?"

Det er gjerne det som skjer i lignende sosiale eksperiment hvor man konformerer til flertallet. Selv om man personlig vet at 2 + 2 er 4, ender man opp med å tro at 2 + 2 er 5 ettersom alle andre på gruppen mener det.

Men gav dette deg en varig (positiv) endring i oppfatning av vedkommende eller ble det bare der og da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ofte at det ikke er vits i å prøve om han har mange jenter rundt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Det er klart at både menn og kvinner kan påvirkes av andre meninger, men når enkelte menn vil fremstille kvinner som sauer, er min erfaring at det sier mye om dem. Det er ofte menn som sliter litt med kvinner selv som vil fremstille kvinners preferanser som irrasjonelle eller patetiske, mao "grunnen til at deres preferanser ikke inkluderer meg er at de er tullete". Nå sier jeg ikke at dette er tilfelle for deg, bare noe som går igjen og som har ledet til at jeg blir litt oppgitt hver gang diskusjonen kommer opp.

Jeg har i hvert fall aldri kalt kvinner sauer og det sier du heller ikke at jeg har sagt, men det er et faktum at vi mennesker er flokkdyr og sosiale vesen. Vi ser gjerne på hva andre gjør og har en tendens til å sammenligne oss med andre. Noen i større grad enn andre.

Alle liker å tro at de er spesielle og at de avviker fra gjennomsnittet, men folk flest er ganske normale. Og som mennesker gjør vi alle en rekke systematiske feil i hvordan vi oppfatter og behandler informasjon fra omgivelsene rundt oss. Selv de som har innsikt i dette fagfeltet. Av og til vil man bedras og mennesker er jo som regel veldig flinke til å lyve til seg selv også.

Noen ganger vet man til og med hva som skjer, men lar det skje og tar det med et smil. For eksempel når jeg blir sjarmert av en mannlig selger og handler for flerfoldige tusen mer enn planlagt. Han vet hva han gjør og jeg lar meg villig sjarmere og forføres. Men jeg trenger som regel klær også, så helt krise er det ikke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Som forfører og romantiker, er jeg interessert i temaet på et generelt nivå, men er selvsagt også interessert i å vite hvordan jeg bedre kan bruke dette fenomenet som et våpen i mine forførelser.

For tiden er jeg involvert i en noe intrikat forførelse av en jente som er i et forhold med en annen mann. Jeg vet at hun liker meg, men etter alt å dømme liker hun kjæresten bedre akkurat nå. Og det respekterer jeg og holder høflig avstand uten å trå over noen linje.

Men om hun nå ser meg sammen med en annen vakker kvinne på tomannshånd, vil det kunne gjøre noe med følelsene hennes og oppfatningen av meg?

Kanskje er hun likegyldig og tenker, "Godt å se at han har gått videre og har funnet noen", men er det en sannsynlighet for at det kan inspirere andre tanker og følelser som kan styrke min situasjon? Til og med sjalusi og anger?

Regner med dette er høyst individuelt, men det skader i hvert fall ikke vil jeg tro. I tillegg burde jeg jo uansett prøve å glemme henne, så jeg vil tro det er hva man kaller en vinn-vinn situasjon.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visst du drar med en annen kvinne bare for å prøve å få hun andre til å reagere, så hadde det hatt motsatt virkning på meg iallefall. Da bør du heller ta deg en bolle og faktisk glemme hu andre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ærlig svar.

Det var spesielt slike situasjoner jeg var nysgjerrige på. Altså hvor man kanskje ikke har vært spesielt interessert i begynnelsen, men så endrer man oppfatning når man ser personen sammen med andre attraktive mennesker.

Jeg antar at det er et element av sjalusi involvert, men også et element av, "Gjorde jeg en feilvurdering? Om alle de liker han, så var det kanskje noe jeg ikke fikk med meg første gang?"

Det er gjerne det som skjer i lignende sosiale eksperiment hvor man konformerer til flertallet. Selv om man personlig vet at 2 + 2 er 4, ender man opp med å tro at 2 + 2 er 5 ettersom alle andre på gruppen mener det.

Men gav dette deg en varig (positiv) endring i oppfatning av vedkommende eller ble det bare der og da?

:)

Nja. Han ene ble jeg jo bedre kjent med pga. det der, så han har jeg jo fått endret oppfatning av positivt! Jeg er ikke spesielt begeistret for han andre, og tror ikke jeg hadde blitt interessert igjen om jeg så noen av dem med jenter rundt seg egentlig. Det var mest noe som gjorde meg tiltrukket der og da, og med alkohol i bildet så tenker jeg jo annerledes når jeg skal "velge" gutter.

Litt vanskelig å svare på egentlig, men håper du skjønte noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo like godt si at attraktive menn har draget, vil ofte bli sett med vakre kvinner og andre kvinner er interessert i dem - ikke fordi andre er interessert, men fordi de er attraktive.

Når jeg dater en kjekk, selvsikker og sosialt intelligent menn er hans ekser som regel pene. Dersom man har valgmuligheter, benytter man seg selvsagt av dem. Noe ann et er unaturlig. Mine ekser varierer av utseende osv. men de har alle greit draget på damene.

Det er klart at både menn og kvinner kan påvirkes av andre meninger, men når enkelte menn vil fremstille kvinner som sauer, er min erfaring at det sier mye om dem. Det er ofte menn som sliter litt med kvinner selv som vil fremstille kvinners preferanser som irrasjonelle eller patetiske, mao "grunnen til at deres preferanser ikke inkluderer meg er at de er tullete". Nå sier jeg ikke at dette er tilfelle for deg, bare noe som går igjen og som har ledet til at jeg blir litt oppgitt hver gang diskusjonen kommer opp.

.

Anonymous poster hash: 3d74a...906

Jeg er vel den eneste i tråden her som har nevnt dette med saueflokk-mentalitet. Jeg svarte kun på den hypotetiske framstillingen til TS og var veldig spesifikk på at dette ikke handlet om kvinner, men om mennesker. Mange gutter er like ille de, husker det godt fra Ungdomsskolen og VGS.

Anonymous poster hash: 60131...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Visst du drar med en annen kvinne bare for å prøve å få hun andre til å reagere, så hadde det hatt motsatt virkning på meg iallefall. Da bør du heller ta deg en bolle og faktisk glemme hu andre der.

Bra det ikke er deg jeg skal forføre da.

:)

Litt vanskelig å svare på egentlig, men håper du skjønte noe :)

Jeg skjønte en god del.

Takk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...