Gå til innhold

Pappa kommer inn når jeg dusjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har ikke mulighet for å flytte ut TS? For da kan kanskje tiden være moden for det, eller er du bare på besøk kanskje? Om du kun er på besøk; dusj hos venner og annen familie. Om faren din ser at du gjør det kanskje han blir pinlig berørt nok til å slutte. Evt. flytt ut og virkelig poengter at det er pga. din fars mangel på respekt som gjør at du flytter. Det sender et sterkt singal om at dette ikke er ok.



Anonymous poster hash: 3300f...390
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sykt kvalmt at en far buser inn sånn på do. Hvis han virkelig må så kan han jo benytte seg av andre doen.

- Si at du skal dusje en dag og så står du og venter i badet. Og med en gang faren din kommer inn så stikker du ut. Han vil vel nødig komme om fem minutter igjen når du virkelig dusjer.

Anonymous poster hash: edb69...fdb

Beste forslaget så langt!

At de ikke forstår er jo i seg selv helt på trynet. Men egentlig, så trenger du ikke dems aksept for dette. Det er ditt liv og dine grenser, og de grensene respekterer de tyddeligvis ikke i det hele tatt. Så nå som du har prøvd å snakke med dem og det ikke går inn så ville jeg gjort dette:

Sett en krok på døren. Ta en ny prat med dem, der du ikke innbyr til kommunikasjon. Istedet gjør du det klart at du blåser i om de forstår grensene dine eller ikke, det er DINE grenser og slik vil du ha det. Si at du heretter kommer til å si fra når du dusjer, og at de får en sjans til å gå og gjøre sine ærend i forkant, og deretter er badet ditt.

Si at det er dems ansvar, ikke ditt, å høre etter når du sier du skal dusje slik at de får gjort det de skal først. Og at du derfor kroker døren og ikke kommer til å slippe noen inn når du først går inn. Si også at du kommer til å betrakte ethvert forsøk på å ta seg inn etter dette som en krenking av privatlivets fred, og ta det videre om de ikke lystrer.

Om de protesterer så så ikke gå inn i noen polemikk med dem. Bare si at dette er ingen samtale, men en beskjed, og at du kommer til å følge opp det samme for søsteren din. Deretter går du, samme hvor mye de forsøker å holde en diskusjon i gang.

Synd at man skal behøve å gjøre sånne tiltak overfor sine foreldre, men er det nødvendig så er det det.

Endret av Flair
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet for å flytte ut TS? For da kan kanskje tiden være moden for det, eller er du bare på besøk kanskje? Om du kun er på besøk; dusj hos venner og annen familie. Om faren din ser at du gjør det kanskje han blir pinlig berørt nok til å slutte. Evt. flytt ut og virkelig poengter at det er pga. din fars mangel på respekt som gjør at du flytter. Det sender et sterkt singal om at dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: 3300f...390

Akkurat nå er jeg fortsatt syk og kan ikke jobbe. Gikk på skole da jeg ble syk, så har ingen fast jobb jeg kan få sykepenger fra som er nok til å dekke alle utgifter. Regner med å være frisk i løpet av et par mnd, og vurderer sterkt å flytte ut da!:) Men ja, jeg kan godt gjøre det klart at han er grunnen til at jeg flytter ut.

Beste forslaget så langt!

At de ikke forstår er jo i seg selv helt på trynet. Men egentlig, så trenger du ikke dems aksept for dette. Det er ditt liv og dine grenser, og de grensene respekterer de tyddeligvis ikke i det hele tatt. Så nå som du har prøvd å snakke med dem og det ikke går inn så ville jeg gjort dette:

Sett en krok på døren. Ta en ny prat med dem, der du ikke innbyr til kommunikasjon. Istedet gjør du det klart at du blåser i om de forstår grensene dine eller ikke, det er DINE grenser og slik vil du ha det. Si at du heretter kommer til å si fra når du dusjer, og at de får en sjans til å gå og gjøre sine ærend i forkant, og deretter er badet ditt.

Si at det er dems ansvar, ikke ditt, å høre etter når du sier du skal dusje slik at de får gjort det de skal først. Og at du derfor kroker døren og ikke kommer til å slippe noen inn når du først går inn. Si også at du kommer til å betrakte ethvert forsøk på å ta seg inn etter dette som en krenking av privatlivets fred, og ta det videre om de ikke lystrer.

Om de protesterer så så ikke gå inn i noen polemikk med dem. Bare si at dette er ingen samtale, men en beskjed, og at du kommer til å følge opp det samme for søsteren din. Deretter går du, samme hvor mye de forsøker å holde en diskusjon i gang.

Synd at man skal behøve å gjøre sånne tiltak overfor sine foreldre, men er det nødvendig så er det det.

Det skal jeg gjøre!

Anonymous poster hash: 82f18...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, støtter forslaget om å vente på badet, til han kommer, for så å gå ut. Det er ubehagelig å lese det du skriver. Jeg hadde opplevd det utrolig ubehagelig/ekkelt selv, om det hadde vært meg. Så utrolig guffen oppførsel fra faren din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke nytter å snakke seriøst med dine foreldre, så ha et håndkle i nærheten, når han kommer og skal inn, så surr håndkleet rundt deg, vær oppriktig frustrert og sint og marsjer ut av badet mens han gjør seg ferdig der inne. Støtter også forslaget over her om å vente i 10 minutter på badet med klær, og når han kommer så bare går du ut fullt påkledd, da har han ingen unnskyldning for å buse inn der de neste minuttene du dusjer, om han da kommer igjen så vet du hvorfor...

Jeg ville blitt lynende forbanna!!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han når du konfronterer ham med at du har sagt fra at du skal dusje og at du har spurt om noen må noe på badet før du gjør det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier han når du konfronterer ham med at du har sagt fra at du skal dusje og at du har spurt om noen må noe på badet før du gjør det?

Som regel noe liknende; "ja, men jeg må på do NÅ" eller "Jeg MÅ ut og jobbe (vi pusser opp) nå før det blir for mørkt" eller "Det hjelper ikke, åpne døren NÅ!". Tynne begrunnelser, med andre ord.

Anonymous poster hash: 82f18...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, de dagene han skal ut og jobbe på huset er faktisk badet over garasjen nærmere enn det jeg bruker...



Anonymous poster hash: 82f18...b3f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Og ja, de dagene han skal ut og jobbe på huset er faktisk badet over garasjen nærmere enn det jeg bruker...

Anonymous poster hash: 82f18...b3f

Kanskje du kan begynne å gå til det badet når du skal dusje?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan begynne å gå til det badet når du skal dusje?

Det er dessverre kun toalett og vask der. Det er sluk eller hva det kalles, men vi har aldri montert noen dusj der. =/

Anonymous poster hash: 82f18...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, kan dere vennligst lære dere å lese??? Hun skriver jo at hun har snakket med de utallige ganger og at han til og med har dirket opp døren.

Anonymous poster hash: 1e12f...e07

hun åpnet utallige ganger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier han at det gidder han ikke, han må på do nå med en gang.

Jeg har prøvd meg på den også, både til han selv og til mamma, men det går ikke det heller. Han blir bare sur, men fortsetter som før...

Anonymous poster hash: 82f18...b3f

Oh, merkelig. Du kan jo vurdere å vise dem denne tråden, slik at han ser hvordan dette ser ut utenfra. Det som også slo meg var at han er en av disse gubbene med hang-ups. Vet om flere fedre som irriterer seg over de merkeligste ting, at de gjør ting for å understreke hvor mye det plager dem. "åja? hun skal på badet igjen? Skal ikke en mann få gå på do når han føler for det, hun er voksen og bruker strøm og blabla".

Et eksempel var f.eks min egen far som irriterte seg over at jeg så på tv, så uansett når jeg så på tv skulle han absolutt se nyhetene. En venninne sin far var nærmest hysterisk med tanken på alt dopapiret hun brukte og pleide å legge klart brettet papir til henne, samme mann styrtet inn på kjøkkenet hver gang de skulle ta seg et glass vann for å forhindre at noen lot vannet renne for lenge slik man ofte gjør for å få vannet kaldt. Dette var for å forhindre sløsing. Han gikk også inn på rommet hennes fordi han hadde fått det for seg at hun til stadighet sovnet med lyset på. Kanskje det er noe med dusjingen eller deg som irriterer ham og at han da reagerer med å buse inn på den måten? Folk irriterer seg over de merkeligste ting, og det kan gi de merkeligste utfall. Enten det, eller så er han pervers ;)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bare sette på vannet, sitte på dolokket e.l med klær på, og bare vente den korte tiden før faren din banker på? da kan han jo bare gå på do, så kan du lukke døra, kle av deg og dusje. Da kommer han vel ikke inn en gang til. Hvis du har prøvd, hva skjer da?

Forøvrig enig at det høres ekkelt ut, ikke normalt spør du meg..

Anonymous poster hash: 0d19b...3ff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å bare sette på vannet, sitte på dolokket e.l med klær på, og bare vente den korte tiden før faren din banker på? da kan han jo bare gå på do, så kan du lukke døra, kle av deg og dusje. Da kommer han vel ikke inn en gang til. Hvis du har prøvd, hva skjer da?

Forøvrig enig at det høres ekkelt ut, ikke normalt spør du meg..Anonymous poster hash: 0d19b...3ff

Sorry, jeg så ikke at dette allerede var foreslått når jeg skrev dette innlegget. :-/

Anonymous poster hash: 0d19b...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig creepy!

Siden du har tatt det opp med faren og moren din, og de ikke respekterer det, er jeg enig med deg i å kontakte familievernkontoret. Det grenser mot overgrep. Det er ikke normalt å gjøre som han gjør, om han da ikke har en eller annen tarmsykdom eller utinveissykdom som gjør at han ikke kan holde seg.

Ikke slipp han inn. Så får han erfare at hanikke kommer noen vei med trusler. Men den eneste løsningen på lang sikt er å flytte hjemmefra. Kanskje nav kan hjelpe i prosessen. Ikke vær redd for å søke støtte utenfra.

Anonymous poster hash: 20f04...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig creepy!

Siden du har tatt det opp med faren og moren din, og de ikke respekterer det, er jeg enig med deg i å kontakte familievernkontoret. Det grenser mot overgrep. Det er ikke normalt å gjøre som han gjør, om han da ikke har en eller annen tarmsykdom eller utinveissykdom som gjør at han ikke kan holde seg.

Ikke slipp han inn. Så får han erfare at hanikke kommer noen vei med trusler. Men den eneste løsningen på lang sikt er å flytte hjemmefra. Kanskje nav kan hjelpe i prosessen. Ikke vær redd for å søke støtte utenfra.

Anonymous poster hash: 20f04...2b9

Om han befinner seg i nærheten av den ledige doen når tissetrangen nærmer seg velger han likevel å gå på det badet som er lengst bort, der TS dusjer. Så han kan ikke komme med en slik forklaring på nykkene sne heller.

Anonymous poster hash: 258ef...69b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

Siden han faktisk har funnet på å dirke opp låsen, kan det være lurt å sette en stol under dørhåndtaket, som en ekstra sperring (bare som et midlertidig tiltak)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om TS flytter vil jo problemet fortsette om faren går inn når søsteren dusjer. Faren bør uansett endre oppførselen sin, uavhengig av om ts flytter ut eller ikke. Enig i det forslaget om å sitte å vente med klær på, vente til han evt kommer inn og dusje etterpå. Og evt. se reaksjonen.



Anonymous poster hash: 2eb66...192
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om TS flytter vil jo problemet fortsette om faren går inn når søsteren dusjer. Faren bør uansett endre oppførselen sin, uavhengig av om ts flytter ut eller ikke. Enig i det forslaget om å sitte å vente med klær på, vente til han evt kommer inn og dusje etterpå. Og evt. se reaksjonen. Anonymous poster hash: 2eb66...192

Da lærer faren raskt at han bare skal komme inn litt senere eller prøve flere ganger. Å få han til å endre oppførselen sin, er nok ikke lett om man ikke får hjelp utenfra. For søsteren og sin egen skyld, bør TS få hjelp av Bufetat (familievernkontoret).

Anonymous poster hash: 20f04...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Du har ikke mulighet for å flytte ut TS? For da kan kanskje tiden være moden for det, eller er du bare på besøk kanskje? Om du kun er på besøk; dusj hos venner og annen familie. Om faren din ser at du gjør det kanskje han blir pinlig berørt nok til å slutte. Evt. flytt ut og virkelig poengter at det er pga. din fars mangel på respekt som gjør at du flytter. Det sender et sterkt singal om at dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: 3300f...390

Jeg vil bare legge til at så vidt jeg har forstått ut fra andre ting jeg har lest her inne at de har forsørgerplikt for deg til du er 21 (?) uansett om du bor hjemme eller ei. Jeg ville tatt turen innom NAV for å spørre hvordan det kan la seg gjøre, og om du ev. kan få noe ekstra økonomisk støtte fra NAV hvis du flytter ut. Jeg vil også anbefale deg å finne en deltidsjobb for å bli mer økonomisk selvstendig, og flytt så fort du kan. Si i fra til familievernkontoret eller helsesøster om dette for din søsters del. Faren din virker ikke helt god. Vanlige voksne folk klarer å holde seg i 20 min når et familiemedlem skal dusje, og særlig hvis de kan gå på do rett før den andre går i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...