Gå til innhold

Dere som ser ned på sykepleierutdannelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært flere tråder siste tiden hvor sykepleierutdannelsen rakkes ned på, så derfor lurer jeg.

Anonymous poster hash: 80306...f75

Det har ikke vært rakket ned på. Det har vært påpekt at det ikke er en kjempevanskelig utdanning. Det er tor forskjellige ting, men det ser ut som flere ikke ser forskjellen.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere da om de andre helsefaglige bachelor-studiene som; vernepleie

ergoterapi

tannpleie

Bare for "enkle sjeler" disse og?

Anonymous poster hash: 80306...f75

Ser på alle disse yrkene som nødvendige, men utdannelsen er enkel uakademisk og praktisk.

Anonymous poster hash: 20640...8b3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er vel ingen som har sagt at de ser ned på sykepleierutdannelsen, men jeg vet at flere har protestert når sykepleierstudenter hevder at utdannelsen deres er like tung som høyt ansette utdannelser ved universitetene, som f.eks. master i rettsvitenskap. Det er selvfølgelig bare tull.

Anonymous poster hash: 8718b...3fa

Selvsagt er ikke en bachelor like tung som en master. Det er jo klart. Tar man videreutdanning innen spl med master er det jo like tungt. En bachelor i sykepleie er like heavy som en bachelor i alt annet

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ser på alle disse yrkene som nødvendige, men utdannelsen er enkel uakademisk og praktisk.

Anonymous poster hash: 20640...8b3

Har du prøvd ut noen av disse? De er ikke enkle og uakademiske. Det er mye teori og fag.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere da om de andre helsefaglige bachelor-studiene som; vernepleie

ergoterapi

tannpleie

Bare for "enkle sjeler" disse og?

Anonymous poster hash: 80306...f75

Selv om utdannelsene er enkle, betyr ikke dette at "sjelene er enkle".. Man studerer jo ut i fra interesser (som oftest), ikke hva som er maksimum av hva vi kan klare..

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er ikke en bachelor like tung som en master. Det er jo klart. Tar man videreutdanning innen spl med master er det jo like tungt. En bachelor i sykepleie er like heavy som en bachelor i alt annet

"Meget" reflektert.. Forklar hvorfor ingeniørstudenter bruker 30-35 timer uka på studiet mens sykepleierstudentene bruker kun 25 timer?

(Kilde:Nokut)

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike utsagn kommer vel først og fremst når sykepleiere kommer med latterlige utsagn som at de fortjener like høy lønn som bl.a ingeniører.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Meget" reflektert.. Forklar hvorfor ingeniørstudenter bruker 30-35 timer uka på studiet mens sykepleierstudentene bruker kun 25 timer?

(Kilde:Nokut)

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

Pluss at ingeniører bare har teori i tre år.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

"Meget" reflektert.. Forklar hvorfor ingeniørstudenter bruker 30-35 timer uka på studiet mens sykepleierstudentene bruker kun 25 timer?

(Kilde:Nokut)

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

25 timer på lesing ja men vi har mye praksis i tillegg. Hva får deg til å tro at praksis er mindre verdt enn teori? Er mer enn nok å ha 25 timer med teorilesning i tillegg til praksis. Ingeniørstudenter har ingen praksis de har bare teori. Med praksis får du erfaring, med teori får du null erfaring du har bare lest noen bøker.

Endret av BettyBoop
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på alle disse yrkene som nødvendige, men utdannelsen er enkel uakademisk og praktisk. Anonymous poster hash: 20640...8b3

Har du studert noe av dette? Jeg er tannpleier, og det er slettes ikke en enkel uakademisk udanning. En treårig universitetetsutdannelse, med mye teoretiske fag! Flere av forelesningene er sammen med tannlegene. Slutt å uttale deg om ting du ikke har peiling på.

Anonymous poster hash: a2a2d...02e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bachelor i sykepleie er like heavy som en bachelor i alt annet

Tull, det er store forskjeller mellom forskjellige bachelorutdanninger når det gjelder vanskelighetssgrad og hvor lang tid studenter bruker til studier i snitt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tull, det er store forskjeller mellom forskjellige bachelorutdanninger når det gjelder vanskelighetssgrad og hvor lang tid studenter bruker til studier i snitt.

Er like tungt å ha praksis og bli brukt som gratis arbeidskraft som å sitte å lese teori. Hadde spl bare hatt teori så er jeg enig i at det gjerne er litt lite teori, men med praksisen i tillegg så er det mye og hardt JO.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 timer på lesing ja men vi har mye praksis i tillegg. Hva får deg til å tro at praksis er mindre verdt enn teori? Er mer enn nok å ha 25 timer med teorilesning i tillegg til praksis. Ingeniørstudenter har ingen praksis de har bare teori. Med praksis får du erfaring, med teori får du null erfaring du har bare lest noen bøker.

Nei det er nok dessverre totalen, altså inkludert praksisen..

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Nei det er nok dessverre totalen, altså inkludert praksisen..

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

jeg brukte nå mer enn 25 timer jeg da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte nå mer enn 25 timer jeg da.

Ja men så det er gjennomsnittet som er representert, og ikke bare deg utvalget er basert på.

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja men så det er gjennomsnittet som er representert, og ikke bare deg utvalget er basert på.

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

men nå er det mange som faller ut av spl også. Er nesten halvparten som stryker, så så enkelt er det ikke

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men nå er det mange som faller ut av spl også. Er nesten halvparten som stryker, så så enkelt er det ikke

At så mange stryker har nok mer med studentene å gjøre enn vanskelighetsgraden.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like tungt å ha praksis og bli brukt som gratis arbeidskraft som å sitte å lese teori. Hadde spl bare hatt teori så er jeg enig i at det gjerne er litt lite teori, men med praksisen i tillegg så er det mye og hardt JO.

Dummeste jeg har hørt, tror du dem som tar f.eks grunnutdanning på PHS bruker like mye tid på studier som dem som studerer rom - eller satelitteknologi? Dine utsagn beviser jo egentlig at man ikke behøver å være den skarpeste kniven i skuffen for å komme gjennom sykepleierutdanningen, no offence.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på utdannelsen eller yrket, jeg ser bare ned på mennesker som sutrer og klager over arbeidsforhold og lønn i helsesektoren, når de selv så hardnakket påstår at det er drømmejobben :dry:

.... Samt folk som påstår sykepleierstudiet er så hardt og vanskelig. Det er jo bare en bachelor, og ikke noe vanskeligere enn andre bachelorer!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dummeste jeg har hørt, tror du dem som tar f.eks grunnutdanning på PHS bruker like mye tid på studier som dem som studerer rom - eller satelitteknologi? Dine utsagn beviser jo egentlig at man ikke behøver å være den skarpeste kniven i skuffen for å komme gjennom sykepleierutdanningen, no offence.

ingen studerer rom og satelitteknologi på bachelornivå uansett så det var en dårlig sammenligning

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...