Gå til innhold

Ønsker å bli politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En stor mann vil fint kunne kjempe imot de fleste menn også.

Det som er så greit med politiet er at de ikke bare er enkeltpersoner, men de representerer statens absolutte overmakt. Hvis en enkelt politimann ikke klarer å legge kreket i bakken er det bare å kjøre på med økt maktbruk. I ytterste konsekvens kan tullingen få beredskapstroppen på nakken og/eller en kule i kroppen.

Det å "kjøre på med økt maktbruk" er ikke bare å knipse med fingrene. Da må du sannsynligvis hente våpnene i bilen eller tilkalle forsterkninger, og da er politibetjentene gjerne slått helseløs eller så er vedkommende forduftet. Det å måtte ty til økt maktbruk pga lav fysisk kapasitet gjør også situasjonen farligere for den kriminelle. Det er idioti at man skal stille lavere krav til kvinner, de kriminelle blir ikke mindre av at betjenten er en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å "kjøre på med økt maktbruk" er ikke bare å knipse med fingrene. Da må du sannsynligvis hente våpnene i bilen eller tilkalle forsterkninger, og da er politibetjentene gjerne slått helseløs eller så er vedkommende forduftet. Det å måtte ty til økt maktbruk pga lav fysisk kapasitet gjør også situasjonen farligere for den kriminelle. Det er idioti at man skal stille lavere krav til kvinner, de kriminelle blir ikke mindre av at betjenten er en kvinne.

Det er da langt flere alternativer enn å bli slått helseløs eller at vedkommende forsvinner. Man kan holde seg på avstand men likevel i nærheten, og så er det en haug med fremgangsmåter politiet har i sitt arsenal.

Jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer så på kvinner. Ikke alle menn er digre kjøttberg med muskler av stål, og vil dermed ha problemer med å ta ned nettopp slike alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer så på kvinner. Ikke alle menn er digre kjøttberg med muskler av stål, og vil dermed ha problemer med å ta ned nettopp slike alene.

De fysiske kravene for menn er ikke satt uten grunn. Det finnes ingen grunner til at man skal ha lavere krav for kvinner. Ikke alle menn er digre, sant, men 95% er sterkere enn en gjennomsnittlig kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fysiske kravene for menn er ikke satt uten grunn. Det finnes ingen grunner til at man skal ha lavere krav for kvinner. Ikke alle menn er digre, sant, men 95% er sterkere enn en gjennomsnittlig kvinne.

De fysiske kravene er ikke ment som absolutte krav i forhold til polititjenesten, men som en terskel for å sørge for at man er i normalt god fysisk form. Det går mer ut på å måle hver enkelts utgangspunkt enn at testene har noe med at det er nødvendig med å være dyktig i de øvelsene i politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg synes det er kjempeflott at mennesker som deg, TS, ønsker å bidra! :) ...men! Systemet vil forandre deg.

2. Systemet "siler" ut. Systemet siler ikke ut. Forskjellen er at studentene får utdelt spørreskjemaer som har så opplagte spørsmål om rasistiske holdninger at ingen er så dum at de krysser "feil". Litt som at amerikanerne "siler" ut terrorister blant turister før de kommer inn i landet ved hjelp av sine skjemaer hvor en skal krysse i for, "er du en terrorist? ja/nei".

3. Noe av det første en blir hilst med på politihøyskolen er, "det er dere som er kremen av norsk ungdom". (De som har gått befalsskolen vet hvor det er hentet fra... forb... copycats!)

4. Det er lite samfunnsinteresse blant de som går på PHS. Prateemnene blant studentene går mye i trening, muskler, etc.

5. Men det har helt klart forbedret seg siden en viss noen, som brøt politivedtektene omtrent hver eneste f*kings gang hun var i media, har sluttet som politidirektør.

6. Likevel er det fortsatt et gammelt og inngrodd system som helt klart trenger å gjøres om på. Aspiranter utnyttes som billig arbeidskraft, blant annet.

Jeg har venner som er politibetjenter. Jeg har også vært på "feil" side av loven i tillegg til å ha vært den som bedt om at lovens lange arm blir strukket ut. Det finnes folk som helt klart er egotrippede i politiet, samme f hva andre måtte si. Ikke alle er sånn, men som det står i politivedtektene, man skal tenke seg VELDIG godt om, for det EN gjør går ut over alle. Så når en politibetjent sitter og vitser om en tolvåring som er blitt voldtatt, synes det er komisk at typen på over 20 til storesøsteren hennes ikke klarte å "holde fingrene av fatet", som han uttrykket det, så er det noe som farger hele politiet. At det finnes personer med slike holdninger er skremmende. At det finnes personer i politiet med slike holdninger er helt hårreisende.



Anonymous poster hash: 17e70...f81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan tenke det blir en del innenfor militæret også. Synes det er rart at folk skal ta alle under samme kam, aldri fortstått det. Finnes da et par "svarteper" i alle yrker, betyr ikke at alle er slik. Det er ikke til å benekte at politiet og militæret er en absolutt veldig viktig ressurs, så skjønner aldri hvorfor folk prøver å benekte dette. Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Kunne ikke vært mer enig!! Ansatte i politiet er kun mennesker.. Og ikke alle er feilfrie! Heller ikke andre bedrifter har feilfrie ansatte! Selvsagt er der noen som kanskje ikke burde ha vært politi! Men slasker finner man i ALLE yrkesgrupper!

Biter meg også merke i at folk nesten gosser seg når det er negativ omtale om politiet i forbindelse med en sak i media.. Også skjønner ikke alle hvordan systemet faktisk er.. For mange klandrer politiet når folk slipper å sone.. Slipper varetekt.. Slipper ut for tidlig osv.. Det har ikke noe med politiet å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et hasteoppdrag hvor politidamen går rolig inn til apoteket og ler og prater med de som jobber der? Tror ikke det.

Men du sier du har sett endel maktmisbruk.. Også nevner du denne episoden.. Men du vet feks ikke foranledningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fysiske kravene er ikke ment som absolutte krav i forhold til polititjenesten, men som en terskel for å sørge for at man er i normalt god fysisk form. Det går mer ut på å måle hver enkelts utgangspunkt enn at testene har noe med at det er nødvendig med å være dyktig i de øvelsene i politiet.

Vennligst forklar på hvilken måte relativt god fysisk kapasitet ut i fra dine forutsetninger på noen måte er relevant. I følge denne logikken burde man vel også kvotere inn personer med leddgikt eller amputert fot hvis de har relativt god fysikk tatt i betraktning hvilken tilstand de har. Eller kvotere inn autister som har relativt gode sosiale egenskaper for å være autist. Altså et slags sosialistisk klapp på ryggen, du nådde ikke helt opp, men skal fortsatt få jobb. Vis til kilder på at dette er politiets offisielle begrunnelse er du snill.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Systemet "siler" ut. Systemet siler ikke ut. Forskjellen er at studentene får utdelt spørreskjemaer som har så opplagte spørsmål om rasistiske holdninger at ingen er så dum at de krysser "feil". Litt som at amerikanerne "siler" ut terrorister blant turister før de kommer inn i landet ved hjelp av sine skjemaer hvor en skal krysse i for, "er du en terrorist? ja/nei".

Løgn. Det deles ikke ut noe spørreskjema. Det er bl.a. personlighetstester, gruppeøvelse og intervju (utført av bl.a. psykolog). Dessuten skrev jeg ikke noe om rasisme, men om psykopater. Blant annet viser forskning at gruppeøvelser av typen som brukes under opptaket er svært treffsikre når det gjelder å måle flere ulike faktorer.

Dessuten vil eventuelle skitne holdninger dukke opp i løpet av studiet uansett. Da vil det siles videre.

3. Noe av det første en blir hilst med på politihøyskolen er, "det er dere som er kremen av norsk ungdom". (De som har gått befalsskolen vet hvor det er hentet fra... forb... copycats!)

Løgn og bedrag igjen. Jeg kjenner selv folk som har gått utdanningen de siste årene, og det du påstår her er bare tull.

4. Det er lite samfunnsinteresse blant de som går på PHS. Prateemnene blant studentene går mye i trening, muskler, etc.

Igjen, løgn og bedrag. Nå rekrutteres alt fra tidligere førskolelærere til tidligere militært befal. Det er like mange forskjellige interesser som det er studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst forklar på hvilken måte relativt god fysisk kapasitet ut i fra dine forutsetninger på noen måte er relevant. I følge denne logikken burde man vel også kvotere inn personer med leddgikt eller amputert fot hvis de har relativt god fysikk tatt i betraktning hvilken tilstand de har. Eller kvotere inn autister som har relativt gode sosiale egenskaper for å være autist. Altså et slags sosialistisk klapp på ryggen, du nådde ikke helt opp, men skal fortsatt få jobb. Vis til kilder på at dette er politiets offisielle begrunnelse er du snill.

Man kan ikke kvotere inn folk som ikke er fysisk eller psykisk i stand til å utføre politioppgaver, men dette måles ikke under de fysiske testene. Du kalles kun inn til fysiske tester hvis du ikke har fysiske eller psykiske mangler i utgangspunktet.

Dermed måles de som ikke har diskvalifiserende fysiske eller psykiske skader eller plager under selve testene etter fysiske forutsetninger (kjønndelt), ikke etter et absolutt krav for politietaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN listet opp en undersøkelse fra USA, som ikke kan overføres til norske forhold. F.eks. er politiutdannelsen i USA på noen uker, mens her i Norge er den på tre år.

Det foregår også en aktiv selektering på politiutdannelsen i Norge, så maktsyke psykopater blir silt ut.

Det er estimert mellom 50.000 til 250.000 nordmenn som er psykopater, selv om begrepet ikke lenger er en diagnose i Norge. De fleste blir diagnostisert med narsissistiske trekk. Disse lider av grandiost selvbilde og søker oftest yrker hvor de får makt. En finner psykopater i alle yrker, men når en lider av mangel på empati og et overdimensjonert selvbilde vil en ikke være fornøyd med en jobb i kassen på Rema.(det er absolutt en fin jobb, men der finner man ikke mange personer med narsissistiske trekk, de vil utrette større ting)

Derfor finner man dessverre de fleste i ledende stillinger i næringslivet, mediabransjen, politi og militæret.

Det er oppmuntrende å lese at politiet gjør sitt i forsøk mot å sile ut slike personer, men det lar seg på ingen måte gjøre. En spesialist i manipulasjon entrer slike stillinger inkognito.

En ting er hva man leser seg til, en annen ting er hva man smertefullt for erfare. !

Endret av Miss Indi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Miss Indi har blitt gjort oppmerksom på at undersøkelsen ikke er representativ for Norge fortsetter hun å spy ut påstander som altså ikke har noe med Norge å gjøre.

Når hun konfronteres med at politiutdanningen siler ut uegnede personer bare later hun som ingenting og tror visst jeg ikke har fått med meg at hun fortsatt er såpass uærlig at hun baserer seg på en ubrukelig undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Miss Indi har blitt gjort oppmerksom på at undersøkelsen ikke er representativ for Norge fortsetter hun å spy ut påstander som altså ikke har noe med Norge å gjøre.

Når hun konfronteres med at politiutdanningen siler ut uegnede personer bare later hun som ingenting og tror visst jeg ikke har fått med meg at hun fortsatt er såpass uærlig at hun baserer seg på en ubrukelig undersøkelse.

Ignorant og irrelevant svar.

Å kalle meg for uærlig viser kun at du ikke forstår hva jeg har skrevet. Hvis det er for avansert for deg, kan jeg forklare med enklere ord, hvis det kan hjelpe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ignorant og irrelevant svar.

Å kalle meg for uærlig viser kun at du ikke forstår hva jeg har skrevet. Hvis det er for avansert for deg, kan jeg forklare med enklere ord, hvis det kan hjelpe?

Det du har skrevet er basert på en artikkel i DN som er basert på en amerikansk undersøkelse, og den kan ikke overføres til norske forhold. Som jeg allerede har forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn.

Ja, du er en løgner. En patetisk liten løgner uten noen som helst argumenter. Helt riktig det.

Det deles ikke ut noe spørreskjema.

Jo, din løgnhals, som en del av personlighetstester blir det gjort.

Det er bl.a. personlighetstester, gruppeøvelse og intervju (utført av bl.a. psykolog).

Med så opplagte spørsmål at ingen rasister blir silt ut. Som sagt, opplagte spørsmål som slettes ikke blir stilt personlig med i spørreskjema.

Dessuten skrev jeg ikke noe om rasisme, men om psykopater.

Men jeg skrev om rasisme. For det har jeg diskutert med denne nye rekrutten.

Blant annet viser forskning

Hvilken forskning, din løgnhals?

at gruppeøvelser av typen som brukes under opptaket er svært treffsikre når det gjelder å måle flere ulike faktorer.

Flott! Da får vi jo tydeliggjort at du er en løgnhals. Kan du ikke referere direkte til noen forskning som sier ordrett dette så har du avslørt deg selv.

Dessuten vil eventuelle skitne holdninger dukke opp i løpet av studiet uansett.

Feil, din løgnhals.

Da vil det siles videre.

Feil igjen, din løgnhals. Det vil "siles". Det ser flott ut på papiret, man kan slippe alle gjennom og påstå at man har "silt ut" og vært så heldig denne gangen at det trengte man ikke.

Løgn og bedrag igjen.

Ja, du kommer med mye av det slaget, din løgnhals.

Jeg kjenner selv folk som har gått utdanningen de siste årene, og det du påstår her er bare tull.

Hvem da? Gi oss lennsmanskontor, tjenstestilling og -lengde. Takk.

Igjen, løgn og bedrag.

Ja, det er jo ikke annet å forvente fra deg, din løgnhals.

Nå rekrutteres alt fra tidligere førskolelærere til tidligere militært befal.

Det fiskes etter alt mulig ja, men det er stort sett bare ungdom som går PHS.

Det er like mange forskjellige interesser som det er studenter.

Nei, din løgnhals, det er ikke 50 rekrutter med 50 forskjellige interesser og ingen av dem har noe til felles. Det er stort sett ungdom som ønsker å bli politibetjenter. Disse har ofte felles interesser. Når min venninne, som for øvrig er høyskoleutdannet innen sammfunnsfag fra før, gikk PHS var det bare et samtalstema som gikk igjen iblant guttegjengen: trening. Den store interessen var muskler, trening, bygge mer muskler, for, muskler, nevnte jeg muskler? Det hun savnet mest av alt var noen å diskutere samfunnsspørsmål med. Men den politiske interesse og det samfunnsmessige interesse var lik null, opplevde hun.

Anonymous poster hash: 17e70...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har skrevet er basert på en artikkel i DN som er basert på en amerikansk undersøkelse, og den kan ikke overføres til norske forhold. Som jeg allerede har forklart.

Nei, lille venn, du tar helt feil. Jeg refererte kun til den undersøkelsen i første innlegg. Andre innlegg er kun basert på faktiske forhold i Norge. Fint å lese hva folk skriver før man svarer. Ettersom du er så lite opplyst angående norske forhold, håper jeg du lærte noe.: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, lille venn, du tar helt feil. Jeg refererte kun til den undersøkelsen i første innlegg. Andre innlegg er kun basert på faktiske forhold i Norge. Fint å lese hva folk skriver før man svarer. Ettersom du er så lite opplyst angående norske forhold, håper jeg du lærte noe.: )

Du du prater bare tull. Følgende påstand er på ingen måte bevist:

"Derfor finner man dessverre de fleste i ledende stillinger i næringslivet, mediabransjen, politi og militæret."

Det eneste du har kommet med her som er i nærheten av relevant er undersøkelsen fra utlandet. Du har ingenting som underbygger at dette er tilfelle i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er en løgner. En patetisk liten løgner uten noen som helst argumenter. Helt riktig det.

Den anonyme brukeren som deler opp i haugevis av sitater er ikke helt god.

Han vet ingenting om opptaket på politiskolen. Jeg har selv snakket med flere som har vært på det opptaket de siste årene, og den anonyme brukeren farer med løgn, eller avslører en ekstrem mangel på kunnskap.

Det er ikke noe spørreskjema. Det er derimot et intervju. Der er det ikke bare enkle ja/nei-spørsmål, men spørsmål som man faktisk må har reflektert over egne holdninger. Dette er bare en av flere metoder som brukes for å sile søkere. Disse metodene gjør samlet sett en god utsiling av søkere, og utsilingen fortsetter under selve studiet. Hvis man er så flink at man klarer å skjule uønskede holdninger så vil man uansett oppføre seg som om man ikke hadde disse holdningene (siden det å agere basert på holdningene ville avslørt en og fått en kastet ut). Dermed har det ingen praktisk betydning.

Når den anonyme tullingen påstår at de som søker seg til studiet ikke er veldig forskjellige så er det bare tull. At guttene på studiet bare snakker om trening er også ren løgn. Jeg kjenner som sagt flere som har gjennomført studiet, og som går på studiet den dag i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du du prater bare tull. Følgende påstand er på ingen måte bevist:

"Derfor finner man dessverre de fleste i ledende stillinger i næringslivet, mediabransjen, politi og militæret."

Det eneste du har kommet med her som er i nærheten av relevant er undersøkelsen fra utlandet. Du har ingenting som underbygger at dette er tilfelle i Norge.

Hahahahahahahaha...

Det må være fantastisk å leve i din fantasi verden. Så ignorant og uviten.

På noen institusjoner finner man også mange' lykkelige'som har skapt sin egen virkelighet.

Jeg liker forøvrig din' virkelighet'godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å søke meg inn på politiskolen, da jeg hele mitt liv har drømt om å bli politi. Jeg er jente, ikke at det spiller noen rolle i forhold til det jeg lurer på. Det jeg har merket er spesielt på sponset innlegg på facebook der politihøgskolen viser videoer der ulike personer forteller hvorfor de ønsker å bli politi osv, og ser så mye negative kommentarer. At det er kun maktsyke mennesker som vil bli/er politi, og at politi er noe dritt, at politiet misbruker all makt. Ja rett og slett veldig mye negativt, og det gjør meg til et stort spørsmålstegn. Jeg har utrolig mye omsorg for andre mennesker, og vil ha denne jobben for å hjelpe andre ikke for å utføre unødvendig makt.. Hvorfor er det slik at det er så mange som har negative holdninger til politiet? Det påvirker selvfølgelig ikke ønsker mitt, men synes det er trist og dumt. Hva tror folk at vi skulle gjort uten politiet, og jeg håper ikke noen virkelig tror at samfunnet hadde fungert uten?

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Jeg jobber som politijurist og har inntrykk av at de aller, aller fleste politifolkene er samvittighetsfulle, flinke folk som står på for å gjøre en god jobb. Selv har jeg alltid hatt mye respekt for politiet, men respekten har blitt styrket etter å ha sett på innsiden hvordan systemet fungerer og hvem som har disse jobbene. Ikke heng deg for mye opp i negative ytringer om politiet på nett. Tror ikke det er representativt for det den gjennomsnittlige nordmann mener om politiet.

Følg drømmen din og søk på Politihøgskolen. Jeg er sikker på at du vil trives med valget!

Anonymous poster hash: f388b...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...