Gå til innhold

Snoking på telefon


Japp

Anbefalte innlegg

Rett ut av ræva selvsagt, hva trodde du?

Anonymous poster hash: 38906...85e

Så latterlig.

Anonymous poster hash: 70eae...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du gjort hvis du var i et forhold der ærlighet og åpenhet var veldig viktig, og du går bak ryggen på kjæresten for å snoke og ikke finner noe som helst.

Snoking og utroskap er begge deler å gå bak ryggen på den man er sammen med. Det er forskjellig grad på det, ja. Men begge deler mangler litt respekt, åpenhet og ærlighet i mine øyner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så latterlig.

Anonymous poster hash: 70eae...de3

Poenget var ikke statistikken skjønner du, poenget var alt det du glatt hoppet over ;)

Anonymous poster hash: 38906...85e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig skuffet om samboeren hadde snoket i mine ting, det ville jo fortalt meg at han var sjalu eller mistenksom av natur, noe som ville vært et stort problem for meg i samlivet. Om han hadde hatt mistanker ville jeg selvfølgelig ha hjulpet han med å overkomme de, og sluttet med oppførselen som evt. gjorde han mistenksom (hvis det da var noe rart jeg gjorde, som å ta med telefonen overalt f.eks).

Men jevnlig snoking for å holde kontroll er fyfy. Spiller ingen rolle hvor lite man har å skjule, det er respektløst. Det forteller meg at det er snokeren som har et problem som burde jobbes med, og ikke videreføres av å hele tiden oppfylle behovet for stålkontroll på partneres liv.



Anonymous poster hash: 33adc...940
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende hvor mange som prinsipielt er imot snoking. Ja, jeg var en av dere men så innså jeg at tlf min lå strødd overalt. Kunne ikke ha brydd meg mer om at hun sjekka ting og tang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det ikke er OK å snoke eller "overvåke" partnerens telefon.

Men...om partneren hadde begynt å passe veeeldig godt på telefonen eller fått hysteriske anfall om jeg nærmet meg den, så ville jeg nok begynt å lure på om h*n hadde noe å skjule.

Ellers er jeg også litt imot dette at man skal ha rett å så mye "privatliv" i et forhold nå til dags.

Er man i et forhold, så er man ikke alene, og må ta litt hensyn til at man er en del av et par.

Før i tiden hadde man hustelefon. Om noen prøvde å kontakte meg, så kunne det være partneren eller barna som tok telefonen, derfor drev man heller ikke med lyssky ting på telefon, då måtte man være mer kreativ. Idag er det litt for enkelt å komme i kontakt eller holde kontakt med noen man ikke burde ha kontakt med, og om partneren får med seg at det foregår en slags "samtale" enten det er på tlf. eller fb e.l., så har h*n nærmest ikke rett til å vite hvem det er engang, for man har jo rett på privatliv må vite, og man vil jo ikke fremstå som en nyskjerrrig og sjalu dott heller...

Men...om min partner hadde sittet og tekstet veldig ofte og ikke fortalt meg noe om hvem og hva, så hadde jeg jo regnet med at det ikke var noen av våre felles kjente eller familie, og da ville jeg jo synes det virket litt rart. I et slikt tilfelle ville jeg hatt forståelse for snoking. (Personlig ville jeg jo spurt rett ut da, men om svaret ikke virket troverdig eller h*n ikke ville sagt hvem det var, så har jeg forståelse for snoking.)

Den tredje grunnen jeg mener kan være en OK grunn til å snoke er hvis jeg har fått høre eller har oppdaget ett eller annet som gir meg grunn til å tro at partneren er utro. Da ville jeg brukt alle muligheter jeg hadde til å finne frem til sannheten.

Om ingen av desse tingene er tilfelle, ser jeg ingen grunn til å snoke på telefonen. Ville nok ikke kommet på det engang.



Anonymous poster hash: 0e93b...0a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort sett telefonen med meg, og den er ofte på lydløs. Men jeg mener at min samboer ikke av den grunn mener han rettmessig kan snoke. Som kattaa sier over her, om man spør er det en ting, men å snoke på telefonen (eller andre ting) er slettes ikke greit.

Edit: Og jeg har ikke noe å skjule selv om jeg har den med meg og den er lydløs. Men venninner kan fint skrive hemmelige ting til meg, og da skal de også være trygge på at disse opplysnignene faktisk ikke kommer til min samboer.

Om jeg var din venninne og skrev hemmelige ting til deg, ville jeg ønsket at du slettet det etter at du hadde lest det. Like ille om du hadde mistet den, eller f.eks. en venninne hadde lånt tlf. og sett det.

Så akkurat det argumentet med hemmelige venninnemeldinger holder ikke for meg!

Dessuten; ikke skriv noe som ikke andre skal lese. Det kan bli så ekstremt misbrukt! Og det skrevne ord er alltid verre enn at du har sagt det. Det kan for alltid dokumenteres mot deg der du minst ønsker at det skal dokumenteres. Da er det lettere å komme seg unna med "det var ikke det jeg sa".

Anonymous poster hash: 0e93b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med å spørre og konfrontere partneren? Om noe skurrer så vil som regel et spørsmål ta vedkommende på senga.

Vel, nå skrev jeg i innlegget mitt at jeg synes det er lov å snoke om noe skurrer og partneren fortsetter og sier sitt, men det fortsatt ikke stemmer.

Altså, konfronter - nekter fortsatt? Fortsatt mistenkelig? Lov å snoke. :)

Edit; skriveleif

Endret av Sillicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var din venninne og skrev hemmelige ting til deg, ville jeg ønsket at du slettet det etter at du hadde lest det. Like ille om du hadde mistet den, eller f.eks. en venninne hadde lånt tlf. og sett det.

Så akkurat det argumentet med hemmelige venninnemeldinger holder ikke for meg!

Dessuten; ikke skriv noe som ikke andre skal lese. Det kan bli så ekstremt misbrukt! Og det skrevne ord er alltid verre enn at du har sagt det. Det kan for alltid dokumenteres mot deg der du minst ønsker at det skal dokumenteres. Da er det lettere å komme seg unna med "det var ikke det jeg sa".

Anonymous poster hash: 0e93b...0a0

Men om min samboer hadde hatt for vane å snoke så kunne han lest meldingen før meg, også satt meldingen som ulest igjen.

Jeg ville heller ikke likt om han snek på pc'en min og leste hva jeg skriver inne her, eller på mailen eller på Facebook.

Jeg vet forresten om et par hvor mannen snoket, fordi han syns det skurret noe med oppførselen til kona rundt telefon og pc. Det som var saken der var at kona skulle arrangere overraskelsesbursdag, samt hadde bestilt en flott tur i gave. Dette klarte mannen å avsløre fordi han snoket pga hennes "merkelige" oppførsel! Ikke veldig gøy for noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, og det er ganske naivt å tro at en som kan gå bak ryggen på partneren sin ikke vil lyve.

Anonymous poster hash: 30e3b...554

Samme problemet vil jo være med de som snoker. De går også bak ryggen på partneren sin. Jeg vil tro mange som ikke har funnet noe da de snoket,vil nekte på at de har snoket dersom de får spørsmål om de har snoket. Det er klart forskjell på utroskap og snoking, men det er uansett et svik og brudd på tilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at om man føler at man må snoke, så har man et grunnleggende tillitsproblem i forholdet.

Jeg synes også det er vanskelig å se hvordan snoking på noen måte er positivt for et forhold. Om tilliten ikke er der og man ikke klarer å ordne opp uten snoking, så bør man kanskje stikke fingeren i jorden og innse at forholdet ikke er liv laga. Velger man å snoke og finner noe, så er forholdet gjerne over uansett. Og om man velger å snoke og ikke finner noe, så har man brutt tilliten til partneren, noe som i seg selv er et helt legitimt grunnlag for å avslutte et forhold.

For meg er dette en tap-tap-situasjon på alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt uproblematisk hvis kjæresten min sjekker mobilen min eller facebooken min. Har ingenting der som han ikke kan se uansett.

Hos oss kan det ofte være slik at hvis han feks ligger og spiller playstation, og det tikker inn en melding på mobilen hans, så kan han be meg om å sjekke hvem den er fra og lese høyt hva det står, også ber han meg om å svare for han, fordi han er så opptatt med å spille. Samme hvis jeg står i dusjen og telefonen min ringer, da kan jeg ofte rope at han skal sjekke hvem det er og bare ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoking er verken greit eller akseptabelt i mitt forhold. Vi har ingenting å skjule noen av oss, leser gjerne opp en mld som har tikket inn fra hverandres mobiler dersom den ene ikke har mulighet til å lese selv (feks er i dusjen), men. Vi spør alltid først! Min kjære går alltid med mobilen i lomma, og vi tar med oss mobilen på do, badet, soverom osv. Det betyr ikke at vi skjuler noe, men bare fordi vi er i et forhold er vi ikke sydd sammen i hofta eller blitt siamesiske tvillinger. Mobil og pc er en del av vårt privatliv, både hver for oss og sammen.

Hadde min partner snoket i tingene mine hadde det vært kroken på døra for dette forholdet her. Da hadde han bevist at han ikke har tillit til meg, dermed hadde ikke forholdet vært verdt noen ting i mine øyne. Jeg slutter jo ikke å eksistere som et individ med en gang jeg inngår et forhold, med andre ord liker jeg å ha litt av mitt privatliv for meg selv. Det betyr ikke at jeg ikke kan vise mld til min kjære, eller at han kan se en samtale på fb, det betyr at jeg skal si ja til det først eller på eget initiativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er feil å snoke, så skjønner litt at det kan friste for noen. Det er lettere enn noensinne å komme i kontakt med nye eller gamle bekjente gjennom sosiale medier og datingsider. Man leser skremselspropaganda om hvor mange som har vært utro ved hjelp av Facebook eller menn i forhold som leker seg på Tinder. Det blir bare lettere og lettere å være utro, så jeg skjønner folk blir redde. Selv om man selvfølgelig ikke burde være i et forhold hvor man ikke stoler på partneren!

Anonymous poster hash: 4be05...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er feil å snoke, så skjønner litt at det kan friste for noen. Det er lettere enn noensinne å komme i kontakt med nye eller gamle bekjente gjennom sosiale medier og datingsider. Man leser skremselspropaganda om hvor mange som har vært utro ved hjelp av Facebook eller menn i forhold som leker seg på Tinder. Det blir bare lettere og lettere å være utro, så jeg skjønner folk blir redde. Selv om man selvfølgelig ikke burde være i et forhold hvor man ikke stoler på partneren!

Anonymous poster hash: 4be05...3b3

Siste setningen din er viktig.

Tillit er veldig viktig. Om jeg ikke kunne stolt på min samboer, hva er da vitsen med å være sammen med ham?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg også litt imot dette at man skal ha rett å så mye "privatliv" i et forhold nå til dags.

Er man i et forhold, så er man ikke alene, og må ta litt hensyn til at man er en del av et par.

Anonymous poster hash: 0e93b...0a0

Og hvorfor mister man retten til å ha så mye privatliv bare fordi man er i et forhold? Selv om man er to stykker, så betyr det vel ikke at den begge har krav på å vite hver minste lille tøttel av den andres tanker, ideer, kommunikasjoner med andre etc.

Har man så lite tillitt til et menneske at man må gå rundt å snoke i sakene deres, så burde man enten jobbe med sin egen paranoidhet eller bryte ut av forholdet.

Anonymous poster hash: e1459...d5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor mister man retten til å ha så mye privatliv bare fordi man er i et forhold? Selv om man er to stykker, så betyr det vel ikke at den begge har krav på å vite hver minste lille tøttel av den andres tanker, ideer, kommunikasjoner med andre etc.

Har man så lite tillitt til et menneske at man må gå rundt å snoke i sakene deres, så burde man enten jobbe med sin egen paranoidhet eller bryte ut av forholdet.

Anonymous poster hash: e1459...d5a

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at snoking er siste utvei. Når vedkommende du er sammen med viser alle tegn og kommer med svadaforklaringer på atferd.

Snoking kan man gjøre, for å få bekreftelse på mistanker, for deretter å forlate. Om man ikke er klar for dette, så bør man og la vær å snoke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke vite hva min samboer ser på nett. Jeg trykker selv på rare ting av og til og dette kunne mistolkes om man ville det.

Men intime meldinger og bilder ser jeg på som utroskap. Jeg har funnet dette på tlf til min samboer, da jeg har mistenkt at det har vært noe. Dette har han nektet for.

Hvis jeg hadde fått melding av min samboer at han jobber overtid en kveld, og jeg hadde mistenkt han var med noen andre, og kjørt der jeg trodde han var og tatt han på fersken med en annen dame.

Ville det vært snoking?

Anonymous poster hash: 7414d...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at snoking strengt tatt er enda verre enn utroskap, et enda større svik. Det å ha sex med et annet menneske er i det minste noe som er styrt av "lyst", og egentlig er det litt primitivt hvordan vi vokter våre partneres seksualitet. Men det å snoke i noens mobiltelefon, facebook eller email, er å innvadere privatlivet til den personen man er ment å være nærmest, uten å ha blitt invitert til det. Jeg mener det er på nivå med å sniklese i noens private dagbok, som er en ytterst integritetsløs og respektløs handling. Utroskap er så klart også respektløst, dersom man først har lovet hverandre troskap, men ikke på nivå med å snoke i noens privatliv. Utroskap kunne jeg kanskje ha tilgitt, men ikke snoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...