Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Stakkar lille vesla! Det er ikke noe godt når man ikke helt finner ut av hva det kan være :( Her har Lillemor kastet opp én gang og det var fordi hun hadde spist et eller annet (papir?) hun hadde funnet på gulvet :roll::fnise: Er nesten litt overrasket over at hun ikke har blitt mer syk med en storesøster som drar med seg alle mulige bakterier fra barnehagen, pluss at hun er med på henting/levering og blir klappet og kost med av "alle" der. Men barnehagen er flinke med håndhygiene og vi vasker som regel hendene før vi drar hjem. Veldig praktisk med vask i grovgarderoben og ei frøken som synes vann og såpe er det morsomste som fins (så lenge man ikke skal ha det i håret)! :tounge:

Kaffe på termos hørtes veldig koselig ut! Jeg har hatt mange fine trilleturer de siste månedene, men Lillemor er ingen sove-i-vogn-baby (som heller ikke storesøster var), så her er det kaffe på termokoppen mens vi triller og prater. Veldig koselig det også :) Kjenner at jeg er veldig klar for å begynne med litt mer tur i skog/mark og fjell, så det spørs om ikke vi skal ta med bæreselene i påsken. Er ikke sikkert Frøken Fryd er like interessert lenger, for hun var ikke så innmari gira på det i fjor heller. Vil gjerne gå (les: løpe) selv eller bli båret i armene våre (tungt med 14(?)kg) på armen!

Blir det hytte-/campingpåske på dere i år? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den oppkastepisoden tror jeg var en reaksjon på grøten. Skrikingen har jeg kommet fram til at kan være for mye inntrykk på for kort tid. Festen på søndag, og igjen på kafe i dag. Venninne med barn (litt større) og mye lyd og leven rett etter hun våknet i vogna si. Fikk heldigvis roet henne i dag, gikk rett på stellerommet og byttet bleie. Da roet hun seg nok til å kunne ammes da vi kom ut igjen. Men må nok passe litt bedre på framover. Mellomtass er inne i en ganske travel periode nå, det er lyd fra han HELE TIDEN, og han skal alltid dille med vesla. Ser hun blir sliten av han (det blir alle rundt han), så jeg må bare skjerpe meg og sette grense.

Her vlir det nok en delt påske med litt hjemme rett etter dåp, kjære og tassene skal en natt eller to på campingvogna, og så skal vi til svigers siste halvdel av påsken. Typisk at vi ikke kan holde oss på ett sted en hel ferie! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et surrehue altså..... har 4000 ting som burde gjøres, men får ikke til å sette i gang med noe som helst. Når vesla er våken får jeg jo ikke gjort noe, og når hun sover går jeg bare og surrer og rydder litt her og litt der. Må ordne gjestesenger til 5 stk, rydde klesvask, henge opp ny klesvask, rydde rommet til lille (som forøvrig har pyntet seg til dåp med en diger blåveis og hovent øye etter et uoppmerksomt øyeblikk i trappa i går), rydde oppvaskmaskin, stryke skjorter, handle kveldsmat, osvosvosv.......... Blæh!! Har mer lyst til å sitte på verandaen med en kaffekopp og det nye bladet som kom i posten i går, og som jeg ikke enda har tatt plastikken av.... HVERDAG - KOM TILBAKE!!! (Og det FØR påskeferien har begynt...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dåpen over, og mesteparten av besøket har reist. Bare svigermor igjen! Alt gikk fint, alle koste seg. Vesla var for det meste fornøyd og ble bært rundt av alle hele dagen! Venninne og lillejenta hennes på 9mnd var der også, og vesla plukket opp en del kunster fra henne! I dag har hun begynt å "kjøre bil" med munnen, og da hun lå på magen og koste seg i dag begynte beina plutselig å krabbe! Overkroppen hang ikke helt med, så det endte med at hun dyttet ansiktet bortover parketten! :fnise: Hun var frustrert over at det ikke gikk fort nok.. Synes det er vel tidlig å begynne å krabbe, hun er jo bare såvidt 4 måneder!! Skal jo være baby lenge enda... I natt skal hun ligge på "eget" rom (som hun deler med lille), og sovnet greit i senga der. Håper det går bra helt til i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med veloverstått!

Håper det gikk fint å sove på sammen med lille og at de ikke forstyrrer hverandre!

Fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så søte når de blir frustrert over manglende fart.

Gratulerer med vel overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk MissIW og Pusilus! :klemmer:

Nå er vi endelig hjemme igjen fra påskeferie hos svigers! Det har vært koselig men også ganske kjedelig... Kjære har tatt med en og en av ungene (unntatt vesla) ut på alenetur, en per dag, og heg har vært igjen med de som ikke fikk bli med. I tre dager... En del krangling og styr mellom lille og mellomtass (mye "baggasje" hos mellomtass på det området), og en del knuffing alle ungene mellom.. Gleder meg stort til hverdagen begynner igjen i morgen!! Da skal jeg og vesla ukehandle, ser det er masse relevante tilbud på coop denne uka.

Vesla har dessuten begynt å rulle fra rygg til mage!! Allerede!! :sjokkert: Nå må vi bare lære henne å rulle tilbake, for å minske frustrasjonen ytterligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en dag med sol innimellom regnbygene! Til tross for sterk vind kom vi oss på trilletur i dag også - friskusfølelse!! I dag er det fredag og heeeeelg, så det blir en overnatting på hytta. Mellomtass skal på noe arrangement lørdag og søndag, så da reiser vi hjem igjen til da. Blir fint med en kosekveld på hytta i dag! Fyre i peisen og se på gullrekka på nrk (som er den eneste kanalen vi har der). Må huske å ta mål på kjøkkenet så vi får kjøpt inn fronter og de siste skapene når vi skal til ikea om 3 uker. Tror det blir kun skuffer under benken og i gen overskap. Kanskje en langsgående hylle over benken... Liker det luftig! ;)

Men nå er det tid for "etter-trilling"-lunsj! Tro om eplebiter med kanel på kan jage tankene vekk fra søtsaker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi aldri lærer... I dag sovnet lille på rommet til storetass da de lekte der, og vi lot han sove. En god stund. Altfor lenge... Nå sitter kjære inne hos han (siden kl 19, altså 1,5 time), og jeg hører det knirker i sengehesten da han lener seg over den for å se om det fortsatt sitter noen der! Kjære tok han med seg på guttetur på kino (bare de to), og det er nok mulig det ble litt mye sjokolade der også... Uff... Håper bare han sover hele natta når han først sovner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau og au igjen!!! Var på trening i går (skikkelig militær-disiplin-slit), for første gang på evigheter, og liiiiider for det i dag!! Det er sikkert sunt altså, men for noen som ønsker et komfortabelt liv er ikke dette tingen! Uansett, jeg gir meg ikke så lett, så jeg skal dit igjen neste uke! :Nikke:

Har akkurat lagt vesla i våken tilstand i sin egen seng på rommet hennes (som hun deler med lille) og det ser faktisk ut til å gå greit! Lille hadde heldigvis bare en liten "blipp" her om kvelden, så i kveld sovnet han fint igjen. For et styr med sånne ting! Han hadde en aldri så liten "melt down" i barnehagen i dag, hvor han gråt panisk til han kastet opp. Han bruker å gjøre det av og til, men det har ikke skjedd i barnehagen før. Lurer på om jeg skal holde han hjemme i morgen slik at han får slappet av litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her var det lenge siden jeg har skrevet :sjenert:

Så flink du er til å komme i gang med trening! Militær-disiplin-slit høres grusomt ut, men det kan nok samtidig være gøy også. Jeg har ikke turt meg på sånn type trening... Bra du skal igjen neste uke, det sies jo at man bør prøve en treningsform flere ganger før man finner ut om det er gøy, for de første par gangene så konsentrerer man seg kun om å henge med.

Så bra at det er ut til å fungere bra med vesla og lille i samme rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp! :babyjente:

Det er jo litt deilig å kjenne at man har brukt kroppen også?! ;) Jeg holder på å undersøke mulig joggeløyper i nærheten av huset vi har kjøpt. Veldig klar og motivert for det :tommel:

Frøken Fryd var en smule på bærtur med sovingen etter påskeferien, så hele forrige uke var det krøll med leggingen og det er så slitsomt og frustrerende. Som om vi ikke hadde nok med det når hun var baby. Og apropos søtsaker, så har ihvertfall vi funnet ut av lørdagsgodt heller bør gis på dagtid, og ikke sammen med barne-TV :fnise: Og jeg kjenner til at det av og til er litt godt å la de få seg en hvil, men så får man igjen for det på kvelden.. Hadde en slik episode i helga :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen var helt grusom ja!! Men det var på en måte gøy også, særlig etterpå da jeg kunne kjenne på supergod samvittighet, så jeg skal definitivt ikke gi det opp riktig enda nei! Har faktisk trent styrke på egenhånd i dag, og kjenner at stølheten begynner å gi seg litt. Lastet ned en sånn 7-minute workout-app, kjempebra!! :)

Nå blir det kafetur med lille, kjære og vesla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er vesla fem måneder!! Som tiden flyr... Men da er det vel på tide med en liten oppsummering!

- hun lærte seg å rulle fra rygg til mage søndag 5.april og i går begynte hun å trekke knærne oppunder seg for å skuve seg framover

- hun har begynt å spise grøt en gang om dagen, og den liker hun best med sviskemos i. Har også prøvd most banan, men det var ingen vinner. Søtpotet var litt bedre.

- hun sover hele natten uten mating, og det har hun gjort helt siden hun var født. På dagtid sover hun som regel veldig lite, max en time i slengen. Helst vil hin bruke dagene på å stå på fanget og hoppe opp og ned. Hele dagen. Hun liker også å synge og tulle med sangleker som "lille petter edderkopp". Favorittene er "ro ro ro din båt", "snibel snabel snubleglad" og "sulla meg litt". Da ler hun høyt og babler i vei! Det aller beste er å sitte på fanget og hompes til bonanza-melodien.

- hun er veldig glad i brødrene sine, og da særlig størstetass og lille. Lille er veldig fascinert av henne og passer på å tørke henne forsiktig hvis hun gulper. Han gjør også sitt beste for å ikke vekke henne hvis hun sover, noe som jo er veldig vanskelig for en treåring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke bare vesla som blir stort fort! I dag klarte lille å si fra før han måtte bæsje, så vi kom oss ned på badet i hui og hast slik at han fikk gjort det på do!!! Kan tro det var en superstolt ikke-helt-treåring som satt der med buksen på knærne! :fnise: Måtte ringe til mormor etterpå og skryte! Må huske å si fra i barnehagen slik at de kan folge det opp der også. Og kjøpe inn trusebleier i stedet for teip-bleier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, lille har kjempeflink og fikk masse skryt, men det har ikke skjedd igjen enda.. Har "meldt han på" dorundene i barnehagen også, så da blir det vel til slutt! :)

Nå er mor ferdig-trent og vesla er ferdig vaksinert. Storetass koser seg i hagen i sola, og de andre er på vek hjem om litt. I dag blir det fiskeboller i hvitsaus til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksineringen resulterte i et særdeles søvnløst døgn, og nå er det masse rot med dagsoving. Eller mangel på dagsoving, er det vel... Vesla nekter å sove noe særlig om dagen, og enkelte netter er hun også en god del våken, og da blir mor sur og trøtt.. Hun er veldig klengete på dagtid, og skal helst underholdes hele tiden. Gjerne hoppe opp og ned på fanget - flott for bicepsene!

Jeg har blitt veldig flink til å trene, med en dag i uken med militærtrening. Har også begynt å jogge tur med vogn, og gjøre styrkeøvelser underveis. OG jeg har sluttet å spise godteri midt i uka, og har bare fredagskos! Meget fornøyd med meg selv for tiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnssykt slitsom dag i går. Vesla nektet plent å sove, annet enn 3x30 minutter i løpet av hele dagen. Skulle heller ikke ligge alene på golvet, og var frustrert for at hun ikke kom seg bortover. I tillegg var det en dårlig natt natt til i går, la meg sent (skrudde ikea-kjøkken til kl 01) og vesla og lille var oppe hver sin gang annenhver time hele natta. SÅ, da vesla endelig sovnet (i senga mi) i går kveld, sovnet jeg også. Stod opp igjen i 23-tiden, spiste en skive og la meg igjen. Alle sov helt til kl 06 i dag tidlig! Luksus!! Nå har vesla sovet i et par timer igjen, og våknet akkurat...

I dag blir det kakebaking, for i morgen skal jeg ha venninnekveld/bursdagsselskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Latsabb-dag! Har vært på trening. Vesla sovnet da jeg gikk i dusjen, og siden har jeg ikke gjort noe som helst! Jaja... Får begynne å tenke på middag snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...