Gå til innhold

Må dra på mannen enda engang! Er drittlei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vireo

Er det virkelig normalt at noen ikke har venner og alltid er hjemme?

Anonymous poster hash: 8952e...507

Stakkars mannen din. :( det må være forferdelig å ikke ha noen venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonGangerTo

At han ikke har venner burde du ha funnet ut før dere ble samboere. Det hjelper ikke at du har TRODD det.

De fleste er vant til at andre har venner og et sosialt liv. Vel, i virkeligheten har ikke alle det. Om det er selvvalgt eller ikke er ikke viktig. Hvorfor skal du eller andre tvinge din samboer til å ha venner som han kan gå ut med? Hvem er du som kan forlange og kontrollere hva andre skal eller ikke skal gjøre? Alle mennesker har rett til å være seg selv. Om du er misfornøyd med at han ikke er perfekt, da synes jeg du bør være alene eller finne deg en mann som er perfekt.

Så mange klager over manglende tid til seg selv når de er i et forhold. Lurer på hvorfor de ønsker å være i et forhold i det hele tatt.

Jeg hadde en samboer som var som deg. Vet du hvor slitsomt det er å være sammen med slike som deg? Har du noensinne tenkt på hvordan han har det? Neppe fordi du bare tenker på deg selv.

Håper HAN finner seg en annen dame som liker å være hjemme og pleie forholdet. Stol på meg! Det finnes mange kvinner som ønsker seg en slik mann som din samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke har venner burde du ha funnet ut før dere ble samboere. Det hjelper ikke at du har TRODD det.

De fleste er vant til at andre har venner og et sosialt liv. Vel, i virkeligheten har ikke alle det. Om det er selvvalgt eller ikke er ikke viktig. Hvorfor skal du eller andre tvinge din samboer til å ha venner som han kan gå ut med? Hvem er du som kan forlange og kontrollere hva andre skal eller ikke skal gjøre? Alle mennesker har rett til å være seg selv. Om du er misfornøyd med at han ikke er perfekt, da synes jeg du bør være alene eller finne deg en mann som er perfekt.

Så mange klager over manglende tid til seg selv når de er i et forhold. Lurer på hvorfor de ønsker å være i et forhold i det hele tatt.

Jeg hadde en samboer som var som deg. Vet du hvor slitsomt det er å være sammen med slike som deg? Har du noensinne tenkt på hvordan han har det? Neppe fordi du bare tenker på deg selv.

Håper HAN finner seg en annen dame som liker å være hjemme og pleie forholdet. Stol på meg! Det finnes mange kvinner som ønsker seg en slik mann som din samboer.

Når har jeg tvunget samboeren min til å ha venner? Jeg har bare spurt om han kan ringe noen om han vil være med ut, så han kan snakke med noen menn isteden for å henge med oss jentene. Hvor er det å tvinge hen ??? Det skjønner jeg ikke. Han vil jo være sosial, men å gjøre noe selv for det, nei det gidder han ikke. Da er det jeg som må ringe rundt å få andre menn med. For sosial det vil han jo være, men å ta initiativ til det selv, nei det vil han ikke!

 

Ja, jeg er misfornøyd med denne delen, det er jo derfor jeg vil gjøre noe med det! Som å bare være kjærester igjen og å kjøpe meg en leilighet som jeg kan bo i av og til, for å berge forholdet. han vil jo ikke at jeg skal gjøre det slutt så fordi han elsker meg og trives med meg. Er jo jeg som har et problem med at jeg ikke får puste og føler meg kvalt pga manglende alenetid.. Kan dessverre ikke noe for at jeg føler det slik. Men jeg elsker han jo . Mener du jeg ikke fortjener å ha kjæreste pga jeg savner og vil ha alenetid???

 

Hvor tenker jeg BARE på meg selv her?Jeg har jo hjulpet han masse, tatt han med ut alltid så han ikke skal føle seg alene. Så gjerne fortell meg hvorfor jeg er egoistisk og ikke fortjener han?

 

Så nå er ei jente som bare liker å være hjemme og bare pleie forholdet ei bra dame? Vi som liker å ha litt egentid og tid med venner vi er altså dårlige kjærester? 

 

TROR HELLER DET ER DU SOM TENKER EGOISTISK HER, DU SER JO KUN SELV MED DIN EGEN NESE? TENKER DU IKKE PÅ HVORDAN JEG HAR DET? SKAL JEG ALLTID TA HENSYN TIL HAN BARE PGA DU TENKER OG HAR DET SOM HAN ? Hva om jeg ikke har det bra og at jeg synes det er slitsomt at han aldri forlater huset?

 

Det er to sider av en sak, noe du burde lære deg, man kan ikke alltid kjøre et eget løp når man er samboere, han burde ta hensyn til meg og.

Anonymous poster hash: 8952e...507

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mannen din. :( det må være forferdelig å ikke ha noen venner..

Ja det er jo derfor han alltid får være med meg og mine venner om vi drar på konsert, fest eller sammenkomster. Jeg er jo av og til alene med dem på jentekvelder og sånn, men det verste er nesten at han aldri forlater huset og jeg får aldri vært alene.

 

 

Hadde jeg vært i hans sko, hadde jeg tatt hensyn, gått meg en tur på fjellet, tatt med ei bok på stranden elelr bare jogget en tur med musikk på ørene. Gått ut på kafe med en avis osvv.,. men han vil ikke det heller...han møter meg jo ikke på halvveien

 

Anonymous poster hash: 8952e...507

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter han å gå ut av huset når du sier at du desperat trenger å være alene litt i ditt eget hjem?

Nekter han når du sier at det er så alvorlig at du vurderer å kjøpe en ekstra leilighet? Forlate han, kanskje?

Eller hinter du bare? Kanskje han tror at du "jager han ut" for at han skal være sosial, ikke for at du skal få være alene?

Jeg skjønner godt behovet for å være alene HJEMME.

Andre ting han kan gjøre ute: Ukeshandlingen, kino, reise på besøk til familie en helg. Kanskje han har venner langt unna han kan reise til.

Men viktig at du ikke hinter. Si rett ut at du jevnlig trenger alenetid hjemme. Og at det skulle være unødvendig at du må ha to leiligheter fordi han nekter å gå ut av huset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Du vet hvordan han er nå mtp manglende venner og egen initiativ til å gå ut. Tviler på at han kommer til å endre seg på det område. En ting er venner men hva med familie? Har han ingen familie som han kan besøke?

Hvis du vil berge forholdet, finn deg et annet sted å bo og vær kjæreste med han, hvis han finner seg i det. Bare husk at dere kan aldri være samboere om han fortsetter å være seg selv.

Det er mye sinne i ditt innlegg, da har man tendenser å ikke tenke rasjonelt. Hva definisjonen av en bra dame er, er subjektiv. Om du ønsker å ha alenetid eller tid med venner mens du har kjæreste, er opp til deg. Har aldri sagt at du er en dårlig kjæreste pga det. Det er faktisk normen i dagens samfunn. Hva med de som ikke følger denne normen? Det finnes de også. Mulig samboeren din ønsker å være som deg for å gjøre deg glad men mangler motivasjonen.

Hvis du ikke har det bra og synes det er slitsomt å se han hele tiden, da tjener du ingenting på å være i forholdet.

Siden du nevner to sider av en sak, jeg lurer på hva hans side av saken er. Det får vi ikke vite men han får min sympati og støtte.

Jeg har selv vært i 3 forhold og vet at det er to sider av en sak. Tror ikke jeg føler behovet for å bli opplært av deg om det, har såpass lang livserfaring.

Jeg har sagt mitt og kommer ikke til å kommentere videre. Du får ha lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja, jeg er misfornøyd med denne delen, det er jo derfor jeg vil gjøre noe med det! Som å bare være kjærester igjen og å kjøpe meg en leilighet som jeg kan bo i av og til, for å berge forholdet. han vil jo ikke at jeg skal gjøre det slutt så fordi han elsker meg og trives med meg. Er jo jeg som har et problem med at jeg ikke får puste og føler meg kvalt pga manglende alenetid.. Kan dessverre ikke noe for at jeg føler det slik. Men jeg elsker han jo . Mener du jeg ikke fortjener å ha kjæreste pga jeg savner og vil ha alenetid???

 

Anonymous poster hash: 8952e...507

 

 

Hvilke egenskaper er denne uselvstendige, klengete mannen i besittelse av, som er så fremherskende at du til tross for all din (høyst forståelige) irritasjon, elsker ham?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bursdagsgave gir du ham medlemskap i den lokale ornitologklubben eller en annen hobbyforening du tror han kan passe i, eller treningssentermedlemsskap.

Anonymous poster hash: 04729...319

ornitologklubben  :fnise:  :ler:  :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt han av på manneparkeringen, dvs FOTBALLPUB, når jeg skulle gjøre noe. Klare grenser, si i fra at dette ønsker jeg alene, og lært han at han må søke egne veier til vennskap og liv. 

 

Kreve at han skaffer seg en hobby fra hjemmet, og be han respektere at man trenger tid fra hverandre av og til. Slik man kan lære savne hverandre:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Vel jeg skjønner litt mannen typen, er han innflytter? Jeg flyttet hit jeg bor nå, av kjærlighet til fruen.

Alle min venner er i hjembyen(og jeg har hundretalls venner og bekjente), jeg har verken familie(kun svigerfamilien) eller venner her.

 

Jeg skulle ønske jeg hadde noen venner her, og så klart må en gjøre en innsats selv. Jeg elsker kona veldig høyt, men har ikke problem med at hun er på jentekvelder eller andre sosial sammenhenger. Kan faktisk være deilig å sparket henne ut henne en gang i blant, slik at jeg får være alene.

 

Og hun prøver å sparke meg ut til å skaffe meg venner, men som sagt å skaffe seg venner tar tid og innsats. Og når det kommer til stykke, når  jeg ønsker å finne på noe for å få nye venner - så er det plutselig lite praktisk i forhold til hennes jobb og barn, barns aktiviteter. Dermed blir det bare ord fra henne, og ikke praksis.

Og når vi har faktisk funnet vennepar, der hun har blitt kjent med den kvinnelig parten, og vi møtes og vi mennene har fått litt kjemi sammen - nei da snur hun - og plutselig er det ikke så kult lengre - da finner hun en eller annen feil på de.

 

Jeg tror det er at hun elsker meg så inderlig, for hun er ikke kontrollerende - hele tiden så sier at hun er stolt av meg og at jeg er helten.

 

Men jeg har innfunnet det med meg. Og har mine sosiale hobbies på nettet, med 1000vis av kontakter, venner, bekjentskap.

Helt klart jeg savner å være sosial IRL også, jeg er nok mer sosial og nettverksøkende enn henne.

 

Hun fikk meg på FB, og da som begrunnelse at hun var stolt av meg og ville vise hvem hun var så heldig å være gift med. Men trolig forregnet hun seg litt, for plutselig så tente jeg litt på FB - og plutselig var hele venneflokken fra hjembyen venner, samt kolleger.

 

Har for så vidt mange kollegvenner, men har alltid følt at man må ha en viss avstand til kolleger.

 

Så TS, lev ditt liv, ikke drass på han på jentekvelder. Men spark ham ut for å gjøre noe, om det er treningssenter, golf, filmklubber eller annet - men følg opp ordene også i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja nettopp dette jeg også tenker. Trodde han hadde venner jeg, før vi flyttet sammen . Han hadde et par stykker gav han inntrykk av iallefall. Men det stemmer jo ikke da

Jeg mener iallefall at han kan la meg få en kveld av og til å slappe litt av uten at han skal være

 i huset HELE tiden.Men han mener at han skal være her hele tiden. Snakket litt om det da vi la oss i går, men han mener at han har rett tl å være her han bor.

 

Så jeg har bestemt at jeg skal kjøpe leilighet, det blir enten det, eller et brudd!

Anonymous poster hash: 8952e...507

 

 

 

Det er dumt at dette har blitt så alvorlig.

I utgangspunktet synes jeg dette høres ut som en bagatell når det gjelder samboerskap. Det var derfor jeg svarte så sarkastisk først.

 

Men det er kanskje mer et symptom på at noe annet mer alvorlig er galt da når slike ting blir så store.

 

Med mindre han klager på at han ikke har venner ville jeg ikke prøvd å forandre han.

Vil han være sosial, så må han ansvarliggjøres, dvs. at du ikke prøver å ordne eller hjelpe han med dette. Han er jo voksen.

 

Og i forhold til jentekvelder får du bare si at det ikke passer at han er med alltid. Dere har jo også ting å snakke om uten mannfolk tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på fest igjen og igjen er mannen min med som eneste hane i kurven! Er det noen konserter som vi skal dra på sammen med venner . blir det mine venner og jeg og han da! Han er altså venneløs og jeg får aldri være alene i huset mitt, skal jeg ha ro fra han må jeg ut og treffe venninner, dra på besøk osv. Det kan ikke han for han har ingen å dra til. Kjenner jeg rett og slett blir gal her! Jeg må bare seriøst kjøpe meg egen leilighet og bo for meg selv. Flere med samme problem? Spør jeg om han kan spørre noen kompiser så han slipper å være alene mann, sier han bare at vi sikkert treffer noen kjente ute! Kjenner jeg er irritert, men samtidig kan han vel ikke noe at han ikke har venner eller famili å besøke. Jeg høres sikkert helt fæl ut, men jeg er bare så lei,. Anonymous poster hash: 8952e...507

Hvordan er det ikke hans feil at han ikke har noen venner? Det er ingen andre enn hans eget ansvar.

Anonymous poster hash: 935c3...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg godt, TS. Jeg er også en sånn som trenger alenetid i blant, og hvis mannen min hadde vært så uselvstendig og ikke hadde noe liv utenfor husets fire vegger, hadde jeg blitt skrullete! Når han i tillegg henger seg på deg og dine venner hver gang dere skal noe, vil jo de andre vennene dine bli lei etter hvert. Du blir "hun som alltid må ha med kjæresten, uansett", og det kan slå negativt ut for din del. Jeg vet i hvert fall at jeg synes det er fint å treffe venner uten at partneren deres er med hver gang. 

 

Har han virkelig ingen interesser som gjør at han må ut av huset? Absolutt ikke noe sosialt liv utenom deg? Veldig merkelig. Hvordan møttes dere?



Anonymous poster hash: 9ae09...3c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han fra Loddefjord?

Anonymous poster hash: 5eccf...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt en slu plan om å "gi" han noen nye venner.

Kanskje invitere dine venninner hjem på middag, og be dem ta med seg kjærestene sine eller kompiser. Forhåpentligvis bånder typen din med noen av de andre mennene.

 

Ellers ville jeg tatt en spansk en som noen andre i tråden forslår; si du skal på girls night før han rekker å invitere seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvorfor er jeg slem? Han får jo være med og jeg ordner til og med menn til han som kan bli med av og til, feks mennene til mine venninner. Så hvor er jeg slem? Jeg bare blåser ut min frustrasjon her inne som han ikke vet noe om,mot han er jeg bare søt og snill. Bare så himla lei av å aldri ALDRI VÆRE ALENE I MITT EGET HUS

Anonymous poster hash: 8952e...507

 

Du er ikke slem. Men du burde fortelle han at du trenger litt tid for deg selv...det er veldig mye snillere enn skilsmisse.

Endret av Linnea27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvordan han er nå mtp manglende venner og egen initiativ til å gå ut. Tviler på at han kommer til å endre seg på det område. En ting er venner men hva med familie? Har han ingen familie som han kan besøke?

Hvis du vil berge forholdet, finn deg et annet sted å bo og vær kjæreste med han, hvis han finner seg i det. Bare husk at dere kan aldri være samboere om han fortsetter å være seg selv.

Det er mye sinne i ditt innlegg, da har man tendenser å ikke tenke rasjonelt. Hva definisjonen av en bra dame er, er subjektiv. Om du ønsker å ha alenetid eller tid med venner mens du har kjæreste, er opp til deg. Har aldri sagt at du er en dårlig kjæreste pga det. Det er faktisk normen i dagens samfunn. Hva med de som ikke følger denne normen? Det finnes de også. Mulig samboeren din ønsker å være som deg for å gjøre deg glad men mangler motivasjonen.

Hvis du ikke har det bra og synes det er slitsomt å se han hele tiden, da tjener du ingenting på å være i forholdet.

Siden du nevner to sider av en sak, jeg lurer på hva hans side av saken er. Det får vi ikke vite men han får min sympati og støtte.

Jeg har selv vært i 3 forhold og vet at det er to sider av en sak. Tror ikke jeg føler behovet for å bli opplært av deg om det, har såpass lang livserfaring.

Jeg har sagt mitt og kommer ikke til å kommentere videre. Du får ha lykke til!

Det er ikke det at han ikke har venner osm irriterer meg mest, men at han ikke kan gå ut av huset av og til. Selv du sier jo her at du synes det er godt at din kjære forlater huset av og til, så du får alenetid. Gir du henne det samme?

 

Han kan jo som jeg sa lengre opp , gå en tur, dra på kafe, ta med en bok og lese på stranden osv..

 

 

Anonymous poster hash: 8952e...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar fra dere. Det er ikke han som er innflytter, han har bodd her hele sitt liv, mens jeg har bodd her i 9 år. Har funnet de vennene jeg har her på egen hånd.

 

Har kjøpt meg hus her når jeg fikk jobb her. Ble kjent med han etter ca 2 år her i byen og da hadde jeg allerede blitt kjent med en god del. Han har ingen, selv om han er sosial og ønsker det selv. Men han må gjøre noe selv

 

Takk for innspill fra dere, jeg skal kjøpe meg leilighet for jeg blir gal av dette. Så kan han bo i mitt hus her



Anonymous poster hash: 8952e...507
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Det er ikke det at han ikke har venner osm irriterer meg mest, men at han ikke kan gå ut av huset av og til. Selv du sier jo her at du synes det er godt at din kjære forlater huset av og til, så du får alenetid. Gir du henne det samme? Han kan jo som jeg sa lengre opp , gå en tur, dra på kafe, ta med en bok og lese på stranden osv..   Anonymous poster hash: 8952e...507

Jeg har det best når jeg er i et forhold enn som singel. Når jeg hadde samboer, så likte han ikke at jeg var mye hjemme etter jobb. Han er en meget sosial og aktiv fyr men ikke jeg. Jeg hadde noen få venner som jeg så i ny og ne ellers var det bare å være sammen med han eller hans familie/venner. Så ble jeg singel, fikk nye venner, ble mer sosial, osv. Jeg har aldri hatt behov for alenetid i et forhold. Jeg har fått nok av alenetid i tilsammen 8 år. Om behovet melder seg neste gang jeg har samboer, så kan jeg trene eller finne på en hobby. Ikke noe problem. Om min framtidige samboer ønsker å være hjemme hele tiden, synes jeg det er bare koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...