Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på dagsminken?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 8 min på den. Det inkluderer:

Foundation

Concealer under øynene

Pudder for det meste i t-sonen

Lett countouring under kinnben

Rouge

Litt bronser

Primer og lys øyeskygge

Sort eyeliner langs halve øvre vippekant

2 strøk maskara på øvre vipper

Hvit eyeliner på våtkant

Øyebryngel og litt brun kajal på hårene

Skulle ønske jeg hadde klart det enda fortere. Spesielt når jeg begynner på jobb 7.00...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt. Børster håret og legger litt farge på øyenbrynene. Til nøds mascara på øyenvippene også, da tar det kanskje ett minutt ekstra.

Anonymous poster hash: 50ffa...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vel ca 10 min på å sminke meg (foundation, pudder, mascara, øyenbrynspenn).

Bruker så ca 10 min på å fikse håret (rette det ut, deretter style det).

Endret av Infinite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare fem minutter - og jeg er forfengelig :)

Legger litt concealer (Benefit) under øynene og andre områder det trengs, og så bruker jeg mineralpudder (Mineral Hygienics). Har litt rouge (Dior) i kinnene, et strøk mascara (Clinique), og alltid leppestift (mange ulike).

Trives best med få, men gode produkter. Orker ikke stresse med sånt som highlighter, eyeliner, øyeskygge etc til hverdags, føler meg mer fresh uten så mye forskjellige greier i ansiktet.

Det som funker for meg er å sørge for at jeg tar vare på "grunnlaget" i hverdagen. Det vil si at jeg er nøye med hudpleie, får i meg nok vitaminer og vann, etc. Da er liksom huden naturlig fin og glatt, og jeg trenger ikke stresse mye med å sminke den penere. Foundation blir egentlig mest for å jevne ut hudtonen, og det holder med et raskt lag. Brynene farger jeg jevnlig, så jeg bruker bare litt bryngel om de er bustete etter dusjing.

(Kvinne 26)



Anonymous poster hash: 542a0...562
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 15-20 min.

Liker å ta meg god tid, der er jo koselig å sminke seg :)

Dette inkluderer:

Foundation, utfylling av øyenbryn, kajal/eyeliner, litt øyenskygge, mascara, concealer og bronsepudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker bare fem minutter - og jeg er forfengelig :)

Legger litt concealer (Benefit) under øynene og andre områder det trengs, og så bruker jeg mineralpudder (Mineral Hygienics). Har litt rouge (Dior) i kinnene, et strøk mascara (Clinique), og alltid leppestift (mange ulike).

Trives best med få, men gode produkter. Orker ikke stresse med sånt som highlighter, eyeliner, øyeskygge etc til hverdags, føler meg mer fresh uten så mye forskjellige greier i ansiktet.

Det som funker for meg er å sørge for at jeg tar vare på "grunnlaget" i hverdagen. Det vil si at jeg er nøye med hudpleie, får i meg nok vitaminer og vann, etc. Da er liksom huden naturlig fin og glatt, og jeg trenger ikke stresse mye med å sminke den penere. Foundation blir egentlig mest for å jevne ut hudtonen, og det holder med et raskt lag. Brynene farger jeg jevnlig, så jeg bruker bare litt bryngel om de er bustete etter dusjing.

(Kvinne 26)

Anonymous poster hash: 542a0...562

Ja hudpleie, vann og vitaminer holder når man er 26...når man er 41 må det sterkere skyts til ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 15-20 min.

Liker å ta meg god tid, der er jo koselig å sminke seg :)

Dette inkluderer:

Foundation, utfylling av øyenbryn, kajal/eyeliner, litt øyenskygge, mascara, concealer og bronsepudder.

Åååh. skulle ønske jeg var som deg. Jeg syns det er dritkjedelig, skulle ønske jeg hadde mot til å bare hive litt vann i anskitet og gå på jobb. Men da tror jeg folk hadde trodd jeg var syk..så blå under øynene og blir så blass uten "ansiktet" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 minutter. Bruker utfylling av øyebryn, litt eyeliner om jeg gidder og mascara.

Tar igjen til gangs med festsminke da, da kan jeg stå en halvtime. Men av erfaring blir det faktisk best om man har litt dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varierer veldig for hvor god tid jeg har. Mitt problem er at jeg bruker lang tid på å legge foundation. Bruker mineralfoundation i pudderform og jeg må holde på å så lenge før jeg får et resultat jeg synes er godt nok. Synd det er vanskelig å legge mineralfoundation slik at det blir dekkende nok. Har ujevn hud med sprengte blodkar på hvert kinn, og pigmentflekker så det tar litt tid. Og så kommer det an på om jeg sitter i sofaen eller står på badet. Sitter jeg i sofaen bruker jeg lengre tid enn om jeg står på badet. Kommer også an på hvor mye øyesminke det blir. Skal jeg legge våtliner med vipp bruker jeg også lengre tid.

Derfor ender det ofte opp med at jeg går uten sminke for jeg orker ikke å prioritere det om morgenen når jeg er så trøtt. Jeg prioriterer alltid søvn.

Men om jeg er flink så bruker jeg ca 15 min på sminke:

Concealer under øynene

Foundation (tar lengst tid)

Mascara

Blush

Litt øyenskygge

Bryngel

Av og til: Lett countouring

Av og til: Våtliner på øvre vippekant

Av og til: Prøver å fylle i bryna innerst mot nesen mens synes det er vanskelig for jeg har helt svarte øyenbrynshår og det blir for kraftig med svart farge og feil med brunt.

Planen er også å bruke hudfarge eyeliner på våtkanten, men det glemmer jeg alltid.

Deretter bruker jeg ca ti min på å rette håret, får ikke til noe annet med det.



Anonymous poster hash: 822bf...6c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste? 30 sek. Jeg grer bryna, setter opp håret og done. Sånn har hele sommeren vært. Nå som det nærmer seg høst kommer jeg vel til å bruke 5-10 minutter på øyenskygge og mascara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 5-10 min (varierer etter hvor nøye jeg gjør det og hvor lang tid jeg har).
Har da på foundation, concealer under øynene, pudder, blush, noe på leppene, hvit eyeliner på våtkant nede og svart oppe, (noen ganger våt eyeliner og øyeskygge), fylle i bryn og maskara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...