Gå til innhold

Hijab hjelper mot trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skammelig så sleezy enkelte menn er. Jeg tenker liksom bare: er det mulig!?

Angående det som påstås, så kan det sikkert stemme selv om jeg ikke akkorat stoler så fryktelig mye på youtube postere, er ikke akkorat som om de er underlagt pressens faglige utvalg. Heh.

Men joda, det er sikkert riktig, men altså det burde jo ikke være slik at man skal måtte gjemme seg i et jævla telt får å slippe ekle menn. Skal man ta dette videre må jo kvinner holde seg innendørs for da slipper det det jo enda mer!

Foreldre for faan ta oppdra ungene sine. Hadde sønnen min oppført seg slikt skulle det blitt månelyst!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp dette som er problemet med hijab, niqab og burka: I et tilstrekkelig kvinneundertrykkende samfunn må kvinnen holdes på plass, skjules for mannens blikk, ellers er hun fritt villt. Det er ikke tilfeldig at de mennene som trakasserer norske jenter på gaten nettopp kommer fra land der det forventes at «ærbare kvinner» passes på av sin familie og holder seg tildekket i offentligheten.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre så kvinner aldri beveger seg ute i offentligheten hindrer også trakassering.

Men hvem er det som kommer med trakasserende kommentarer i videoen egentlig? Det er et mønster der...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir nok mindre trakassert om man går rundt i et telt - men det betyr ikke at skal det uansett! Da kunne vi likesågodt bare gjemt oss i kjellerene våre, siden da blir vi jo trakassert enda mindre - bortsett fra av mannen vår som nå har fått "rett" til å trakassere oss når han behager.



Anonymous poster hash: 011f4...e9b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat beste løsningen på trakassering. Like dårlig forslag som å be alle jenter aldri igjen gå ut døra og holde seg innendørst de neste 40 årene.

What´s your point?

Og, jo, forresten;

Hijab hjelper ikke mot trakassering, menn som vil trakassere, voldta eller overfalle deg vil gjøre det uansett hva du går med.

/thread.



Anonymous poster hash: 9cd6c...365
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, opplysning, informasjon og knallhard innføring i integrerende kulturforståelse, samt hardere straffer for trakassering av kvinner, hjelper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, opplysning, informasjon og knallhard innføring i integrerende kulturforståelse, samt hardere straffer for trakassering av kvinner, hjelper.

Vil neppe hjelpe ute på gata sånn. Det er holdninger dette går på, og det er det som er problemet.

Vil være umulig å straffeforfølge alle som kommer med slengbemerkninger på åpen gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil neppe hjelpe ute på gata sånn. Det er holdninger dette går på, og det er det som er problemet.

Vil være umulig å straffeforfølge alle som kommer med slengbemerkninger på åpen gate.

Man må begynne i skolene, tørre sette kvinnesyn på plakaten og se på oppfølging der og spesielt i de muslimske miljøene.

Ikke at jeg tror så mye vil hjelpe et europa i forandring mot den møkkakulturen der uansett.. Det er desverre det samme hvor de enn får flokke seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil neppe hjelpe ute på gata sånn. Det er holdninger dette går på, og det er det som er problemet.

Vil være umulig å straffeforfølge alle som kommer med slengbemerkninger på åpen gate.

Du har rett i at holdningsarbeidet er det viktigste for å fremme et akseptabelt kvinnesyn, og de viktigste arenaeen i så måte er skolene, barnehagene og hjemmene.

Det at det genererer en del arbeid, må ikke være en sovepute som hindrer straffereaksjoner mot alle som kommer med kjønns-/sextrakasserende slengbemerkninger på gata. Nulltoleranse for slikt må bli en selvfølge.

Anonymous poster hash: 6659b...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir nok mindre trakassert om man går rundt i et telt - men det betyr ikke at skal det uansett! Da kunne vi likesågodt bare gjemt oss i kjellerene våre, siden da blir vi jo trakassert enda mindre - bortsett fra av mannen vår som nå har fått "rett" til å trakassere oss når han behager.

Anonymous poster hash: 011f4...e9b

Spot on, AB :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp dette som er problemet med hijab, niqab og burka: I et tilstrekkelig kvinneundertrykkende samfunn må kvinnen holdes på plass, skjules for mannens blikk, ellers er hun fritt villt. Det er ikke tilfeldig at de mennene som trakasserer norske jenter på gaten nettopp kommer fra land der det forventes at «ærbare kvinner» passes på av sin familie og holder seg tildekket i offentligheten.

Godt innlegg. Merkelig om ingen vil komme med rasismekortet her. For du skal være varsom med å skrive fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må begynne i skolene, tørre sette kvinnesyn på plakaten og se på oppfølging der og spesielt i de muslimske miljøene.

Ikke at jeg tror så mye vil hjelpe et europa i forandring mot den møkkakulturen der uansett.. Det er desverre det samme hvor de enn får flokke seg.

Vi vil, aldri klare å endre muslimske menns syn på kvinner. Dere kvinner burde sammen reise der i mot islam og den islamisering vi alle ser foregår her i landet. Norske kvinner må snarest forstå at islam er livsfarlig for dere spesielt. Til og med moderat islam vil dere oppleve som grove overgrep.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hijab/burka/niquab som oppmuntrer til trakassering/overgrep mot kvinner. En skal være bra dum om en ikke forstår såpass...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at når jeg ferierer i muslimske land, så er muslimske menn på gata 10 ganger mer intense enn hva vestlige menn er.

https://m.youtube.com/watch?v=ocgvnHo6_OU

Fordi det er en annen kultur der nede. Kvinner er et stykke kjøtt som menn kan gjøre som de vil med. Særlig hvis hun ikke er ikledd telt eller gardiner. Jeg ville aldri gått på ferie i muslimske land. Foretrekker å forholde meg til siviliserte steder i verden. :)

Dessuten - selv 'riktig' påkledd kvinner opplever mye vold og voldtekt i disse landene. Særlig fra mannlige familiemedlemmer. En dame fra et ikke navngitt muslimsk land fortalte at i hennes bygd er det ikke uvanlig at når en kvinne gifter seg og flytter til mannens hus, så er det fritt fram for alle mannlige slektninger å benytte seg av henne seksuelt i starten av ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

Det er jo nettopp dette som er problemet med hijab, niqab og burka: I et tilstrekkelig kvinneundertrykkende samfunn må kvinnen holdes på plass, skjules for mannens blikk, ellers er hun fritt villt. Det er ikke tilfeldig at de mennene som trakasserer norske jenter på gaten nettopp kommer fra land der det forventes at «ærbare kvinner» passes på av sin familie og holder seg tildekket i offentligheten.

Tro meg, her i Norge føler jeg at jeg er fritt vilt på utesteder. Går ikke engang å hente meg en øl alene uten å bli klådd på eller at noen sier noe kvalmt. Jeg har så og si aldri på meg kjole engang og har aldri utringning o.l. Har aldri opplevd noe av innvandrere.

Det er ganske ubehagelig å ikke kunne bli respektert av noen menn på utesteder. Så mitt valg er enten å ha en samboer som må holde rundt meg KONSTANT for å ikke oppleve slikt eller så må jeg bare være igjen hjemme. Jeg velger det siste fordi jeg ikke kan ha det kjekt ute uansett når samboer må følge etter meg overalt jeg går for at jeg ikke skal bli trakassert. Så jeg har ikke vært ute på byen siden oktober etter at det var flere opplevelser på en kveld som var så ubehagelige at jeg blir kvalm av å tenke på det nå.

Kanskje løsningen er hijab og slik kjole siden noen menn tydeligvis ikke klarer å kontrollere seg og behandler meg som et kjøttstykke og ikke et menneske som skal bli respektert og sett på som likeverdig.

Så hva er unnskyldningen din for at nordmenn gjør slikt? Har nordmenn vokst opp i et samfunn der kvinner ikke skal bli respektert like mye som menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Fordi det er en annen kultur der nede. Kvinner er et stykke kjøtt som menn kan gjøre som de vil med. Særlig hvis hun ikke er ikledd telt eller gardiner. Jeg ville aldri gått på ferie i muslimske land. Foretrekker å forholde meg til siviliserte steder i verden. :)

Dessuten - selv 'riktig' påkledd kvinner opplever mye vold og voldtekt i disse landene. Særlig fra mannlige familiemedlemmer. En dame fra et ikke navngitt muslimsk land fortalte at i hennes bygd er det ikke uvanlig at når en kvinne gifter seg og flytter til mannens hus, så er det fritt fram for alle mannlige slektninger å benytte seg av henne seksuelt i starten av ekteskapet.

Dette er tydeligvis noe en god del etnisk norske menn mener også.

Dessverre.

Men dette liker ikke dere innvandringsfiendtlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tydeligvis noe en god del etnisk norske menn mener også.

Dessverre.

Men dette liker ikke dere innvandringsfiendtlige.

Så hvis noen nordmenn tenker det samme, blir det plutselig OK at menn i andre land mener det samme? Hva slags forvrengt virkelighet er det du lever i?

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Så hvis noen nordmenn tenker det samme, blir det plutselig OK at menn i andre land mener det samme? Hva slags forvrengt virkelighet er det du lever i?

Nei, det er denne innvandrerhatinga du driver med. Du tror man må være muslim for å ha slike holdninger :P Tro meg, det stemmer ikke. Svært mange etnisk norske er mye verre. Har ikke noen gang fått noe annet enn respekt fra menn som har vært muslim og/eller innvandrere. Noen har bare respekt for meg og er snille og gode (slik som kompisen min som er muslim) og noen har bare respekt for meg fordi de ikke tør noe annet.

Så i stedet for å si "ja, dette er et problem blant muslimske menn" og liksom legge all skylda på dem bør du kanskje reflektere litt over det jeg sier til deg og heller prøve å finne en løsning på problemet vi har generelt i Norge.

Men du er kanskje kun ute etter å kritisere Islam i stedet for å komme opp med løsninger på hva som kan gjøres for at det skal være kjekt for kvinner å gå ut uten å oppleve trakassering? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...