Gå til innhold

Til nesten alle sammen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ka e vitsen me å konentere skrivemåtan t andre heile tia????? æ e så lei av at når æ stille særiøse spørsmål, så får æ "vennligst skriv fårståelig" å anna fjas-svar.

e d så vanskeli å fatte at folk faktisk KAN ha SKRIVEPROBLEMER!?!?! åsså kalt DYSLEKSI!

å alle disse skjeive komenratan kan åsså være me på å tippe folk over kanten.. vet dåkker dette?!

ikke rare komentaren som ska tell før en som allerede e på "skråplanet" tippe over.. dette vet æ.

e så såranes å heile tia bi peppra me dette!

prøv å førstå da.. æ prøve å lev me problemet mitt.. ikke lætt da når alle bare klage å mase om d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager masse.

Og takk for informasjonen. Kommer ikke til hverken å komentere skrivemåten din mer, eller iritere meg over den nå som jeg vet årsaken.

Unskyld atter en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære litle...

Jeg ber om litt forståelse også den andre veien - din skrivestil tyder ikke bare på dysleksi. Det tyder på at du tar deg ganske store friheter i forhold til de fleste rettkrivingsnormer jeg kjenner - og når du i tillegg gjør det på dialekt kan det blir slitsomt, uinspirerende og regelrett forstyrrende å forsøke å forstå.

Vi skriver alle feil og rot innimellom - det bør være rom for det - men jeg syns rett og slett ikke at det er noe godt argument at du ikke vil forsøke å tilpasse deg den kommunikasjonsnormen som er gjeldende i dette forumet når du så gjerne vil kommunisere...

Blir ikke det et paradoks?

Jeg mener ikke å støte deg personlig. Du er sikkert både ålreit og oppegående, men jeg personlig mener du kan forsøke å nærme deg alminnelig rettskriving litt mer.

Beklager om det virker trangsynt eller smålig for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

va ikke så vanskeli å førstå d dær da Green sky..

læs faktisk dialækt bedre enn bokmål æ så.. :-)

fant ut at hær va vel einaste plassn som d gikk ann å kanskje nå fræm t dåkker på. e så sårt å logge på å vente sæ gode råd å greie svar, så bi man møtt av mas å nærmest utsjelling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ja, men da ska æ bare skrive på dialekt te dæ viss de skulle være no. :wink: Litt kult å skrive på dialekt, æ har aldri jort de før, siden æ snakkår blanning. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Vi skal ha respekt for folk med dyleksi, men vær så snill og ikke skriv på dialekt! Det er greit med dialektbruk av og til i en løs og morsom kommentar, men ikke i hele innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi skal ha respekt for folk med dyleksi' date=' men vær så snill og ikke skriv på dialekt! Det er greit med dialektbruk av og til i en løs og morsom kommentar, men ikke i hele innlegget.[/quote']

:enig_animasjon:

*lett å lese*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha respekt for folk med dyleksi' date=' men vær så snill og ikke skriv på dialekt! Det er greit med dialektbruk av og til i en løs og morsom kommentar, men ikke i hele innlegget.[/quote']

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med dysleksi synes det er lettere å skrive som de snakker. La nå heller jenta få skrive som hun vil, i stedet for at hun ikke skal klare skrive i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha respekt for folk med dyleksi' date=' men vær så snill og ikke skriv på dialekt! Det er greit med dialektbruk av og til i en løs og morsom kommentar, men ikke i hele innlegget.[/quote']

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Signerer hos Fighter og Suzy.

Det er utrolig vanskelig og lese dialekt, og det er jo utrolig synd hvis noen hopper over å lese tråden din hvis du har noe spennede å si, pga av de ikke forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Vi skal ha respekt for folk med dyleksi' date=' men vær så snill og ikke skriv på dialekt! Det er greit med dialektbruk av og til i en løs og morsom kommentar, men ikke i hele innlegget.[/quote']

Nå er jeg ingen dyslektiker, men det er vel ikke umulig at det er lettere å skrive på dialekt hvis du sliter med dysleksi? Dialektord (muntlige ord) må ikke ha samme tilholdssted i hjernens ordleksikon som skrevne ord. Kan tenkes at veien fra det skrevne leksikonet er mer ødelagt enn veien fra det muntlige (formulert veldig løst og fra minnene fra eksamen i kognetiv psykologi og oppgaven fra idé til tale)

Hvis så er tilfellet så er det vel bare å

a) Forsøke å forstå

B) Hoppe over innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På den annen side er kombinasjonen av trykkfeil, dialekt og dysløeksi ikke direkte velegnet hvis man ønsker at det man skal skrive blir forstått.

Og dét er det vel et ønske om, såvidt jeg har skjønt. Ergo har man et valg. Eller flere, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
På den annen side er kombinasjonen av trykkfeil, dialekt og dysløeksi ikke direkte velegnet hvis man ønsker at det man skal skrive blir forstått.

Og dét er det vel et ønske om, såvidt jeg har skjønt. Ergo har man et valg. Eller flere, faktisk.

Jepp, du kan velge å ikke skrive eller forsøke å formidle noe fordi noen ikke vil lese det, og dermed være 100% sikker på at ingen får det med seg, eller du kan forsøke å formidle det og satse på at det finnes mange andre der ute som kan være interessert i dine tanker og spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus
Nemlig. Og ved valg av alternativ 2 har man i tillegg valget mellom å sutre elle ikke sutre i ettertid.

Forståelig å bli litt satt ut hvis folk da klager på deg. Mulig du har for vane å klage på døve, eller andre som ikke er like gode til å prate språket ditt, hvis de ikke er flinke nok til å gjøre seg forståelig. Blir du med til byrådet og klager på utlendinga som ikke er flinke nok i norsken sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forståelig å bli litt satt ut hvis folk da klager på deg. Mulig du har for vane å klage på døve, eller andre som ikke er like gode til å prate språket ditt, hvis de ikke er flinke nok til å gjøre seg forståelig.

Nei, det er andre her som har skaffet seg et slikt image.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysleksi er helt ok men ikke skriv dialekt. Da blir det nesten dobbelt så vanskelig å lese.

Helt enig!!

Dialek er ikke lett å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...