Gå til innhold

Damebeger er fantastisk!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hanneb

Logging av IP viser at samme IP (dog ulike gjeste-navn) har startet to tråder for å skryte av dette produktet. Vi konkluderer derfor med at dette er et forsøk på snik-reklame, noe som IKKE er tillatt i henhold til KGs regler. Innlegget slettes.

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er mulig du synes det er fantastisk.

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har prøvd det, og sikkert ikke er kvalifisert til å uttale meg i dine øyne.

Men, jeg kommer heller ALDRI til å prøve det. Det virker fryktelig udelikat og også svært lite praktisk på meg.

Jeg har det fint med mine "giftige" tamponger, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er mulig du synes det er fantastisk.

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har prøvd det, og sikkert ikke er kvalifisert til å uttale meg i dine øyne.

Men, jeg kommer heller ALDRI til å prøve det. Det virker fryktelig udelikat og også svært lite praktisk på meg.

Jeg har det fint med mine "giftige" tamponger, takk!

:Nikke: enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er ikke noe som heter "giftige" tamponger :roll:

Har lest om Damebegeret og kan med sikkerhet fastslå at det ikke ville fungert på meg. Det ser digert og klumpete ut og det å tømme det høres ut som noe skikkelig griseri.

Jeg er meget fornøyd med tamponger og nattbind.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at det er et kjempebra produkt, og uten tvil miljøvennlig. Antagelig er vi bare fulle av fordommer. Det å hale ut en blodig tampong er vel dessuten ikke så mye mer renslig, det heller...

Men jeg må bare tilstå at fordommene mine setter inn for fullt allerede når jeg hører navnet på dette produktet... "DAMEBEGER" :ler:

Hvis man tenker på begrepene "askebeger", "brusbeger", etc., ville jeg

jo tro at et damebeger var et beger man hadde damer i? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Giftige tamponger...? Hva har jeg gått glipp av? :forvirra:

Noen tampongprodusenter har tidligere brukt klorin til bleking av tamponger. Noen inneholdt tom. asbest men dette er mange mange år siden nå. Merker som o.b. Always og Tampax er helt trygge.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Har nettop spist en porsjon is og føler meg litt uvel med tanken på å tømme denne greia.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, kvinneguiden har tydeligvis åpnet øynene for dette "damebegeret"

http://www.kvinneguiden.no/pekere/htdocs/k...kosmetikk.shtml

Hvis ikke, ville de vel ikke hatt slik "reklame" ?

Dessuten har kvinnebegeret blitt nevnt her inne minst en gang før...

Får det samme svaret av alle :)

Æsj, æsj, fysj, æsj....men det blir vel gjerne slik når man går tom for emner å ta opp?

Nei, jeg vil heller ikke prøve dette kvinnebegeret,

jeg har det fint nok som det er med mine kjære tamponger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja riktig!!!! :ler:

Dette må være noe av det mest ufyselige jeg har sett... og hørt.

Nå ble jeg faktisk litt uvell :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tampongprodusenter har tidligere brukt klorin til bleking av tamponger. Noen inneholdt tom. asbest men dette er mange mange år siden nå. Merker som o.b. Always og Tampax er helt trygge.

Minnie

Ble litt skremt... *puster lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Synes det er litt mye æsj her, det er jeg ikke enig i.

Det jeg synes virker litt upraktisk er bytte. Det er jo bare å ta den ut på do, så renner alt ut. Men hva gjør man så? Reiser seg opp, holder en hånd i skrittet og skyller den i vasken, setter seg ned og putter den inn igjen?

Eller putter dne inn med en gang? Og DET er jo skikkelig uhygienisk.

Det er jo fint at det finnes miljøvennlige løsninger for de som ønsker det, er heller ikke sikkert alle tåler tamponger så godt.

Men for meg er det nok ingen god løsning, jeg er fornøyd med tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som en liten motvekt til de andre innleggene her vil jeg bare si at jeg synes det høres ut som en lur oppfinnelse jeg!

Spesielt siden jeg blir litt kvalm av tanken på det berget av brukte tamponger og bind som blir liggende igjen i naturen etter verdens menstruerende kvinner (jeg har jo vært med på å lage dette berget jeg også da :ler: ).

Hadde det ikke vært for at jeg ikke menstruerer lenger på grunn av hormonspiralen hadde jeg absolutt vært villig til å prøve det.

Hvorfor er det mer grisete å tømme dette begeret for blod og skylle det enn det er å dra ut en tampong?

Vi mennesker har det jo med å være ganske så fordomsfulle i forhold til nye ting! :wink:

Det overrasker meg litt at det tilsynelatende er så stor enighet om hvor ekkelt dette er da. De eneste som jeg kan tenkemeg det ikke vil fungere for må være kvinner som akkurat har født (men de har kanskje ikke mensen heller?) og de som av andre grunner er utvidet nedentil. Da vil det muligens lekke kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes den høres ok ut jeg, men har 2 innvendinger.

1: Er den fri for "hormonhermere", enkelte plastmyknende stoffer er ikke helt bra (er også i enkelbratorer ol)

2: Hvordan er den med tanke på jomfruhinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...