Gå til innhold

Tove frynser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet hvordan jeg tover frynser? Da tenker jeg på å lage en slags kant på en veske, med frynser som blir til små dreads, liksom? Er det bare å lage frynser og håpe på at de tover seg i passende klumper?

Håper noen skjønte hva jeg mente... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan strikke løkkestrikk og klippe opp før du tover i maskin. Eller montere frynser før toving på samme måte som du lager frynser på et skjerf. Jo tettere du setter frynsene, jo ffinere blir den ferdig tovede kanten. Det blir nesten som en pelskant.- Om det klumper seg litt mye, deler du opp klumpene nedenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for kjapp hjelp!

Hvor lange bør frynsene være? Og hvor mange tråder bør det være i samme frynse?

Kan jeg gjøre slik: Ta en 10 cm lang tråd, legge dobbelt, dra midten gjennom strikketøyet med heklenål og så dra endene gjennom løkka? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg gjøre slik: Ta en 10 cm lang tråd, legge dobbelt, dra midten gjennom strikketøyet med heklenål og så dra endene gjennom løkka?  :-)

Jepp!!! Ta gjerne en fire-fem tråder sammen. Om du ønsker tetter "pels" tar du bare flere. Ullen krymper opptil 50 % på lengeden, kommer litt ann på hvor hardhendt vaskemaskinen din er.

Lykke til!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Foreløpig er jeg bare straks ferdig med selve vesken. Skal flette en hank og lage frynser i løpet av kvelden (hvis jeg rekker det.) Håper på å tove den i morgen! :hoppe:

Lover å legge ut bilde! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...