Gå til innhold

Datteren min ser.


Anbefalte innlegg

Vi flyttet inn i huset vårt for ca 1 år siden, huset er fra 1948.

I sommer begynnte datteren min på 2 år og våkne kl 1.00 hver eneste natt, hun hylskreik da og var livredd. Vi tok hun opp og hun fikk ligge hos oss. Så begynnte hun og hylskrike og var livredd når vi skulle legge henne på rommet hennes, så vi lot hu slippe og sove på rommet sitt.

Hun har sagt til oss veldig mange ganger at det er et spøkelse på rommet hennes og det er en mann som ser rart på hu.

Jeg har pratet med de i barnehagen og de vi har omgang med for å høre om de har pratet noe spesielt om spøkelser og det har de ikke.

Når det var som verst i sommer måtte døra til rommet hennes være lukt til enhver tid, og hvis vi spurte om vi skulle gå og leke på rommet hennes ble hu helt hysterisk og både skreik og grein.

Selv har jeg ikke sett noe, det eneste er at jeg har aldri noensinne fått til og sove på rommet hennes, og jeg har prøvd mange ganger. Grunnen er at jeg føler det er noen som står og ser på meg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Egentlig så tror jeg på datteren min, for hu er ikke den som finner på ting. Men det er litt rart og tenke på at det kanskje er noen som går igjen her.

Hva tror dere det kan være? Og hva kan vi gjøre med det, hvis det er sånn at det spøker så vil jeg jo gjerne bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefint at du tar datteren din seriøst. Jeg synes ikke hun burde være i det rommet under noen omstendigheter når hun reagerer på den måten hun gjør.

Du sier selv at du ikke får sove fordi du føler at noen ser på deg der inne.

Hva venter du på? Ta kontakt med en seriøs healer eller clairvoyant, mange av disse har som spesialitet å "rense" hus for energier eller gjenferd om du vil kalle det det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er ikke en healers jobb mer enn en akupunktur ;)

Et medium derimot er hva du bør ta kontakt med. Du burde forresten legge inn et innlegg på www.gaiaforum.com. Jeg er sikker på at du vil få seriøse svar som kanskje kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å prøve å latterliggjøre de som tror på spøkelser og slikt, men tror du ikke det kan være en mer logisk forklaring?

Når min lillesøster var på omtrent samme alder flyttet vi inn i ett nytt hus, og hver kveld så hadde hun løver under senga. Som vi måtte "kaste" ut av vinduet for at hun skulle få sove.

At barn når de flytter, eller har andre store forandringer i livet sitt får slike "syn" er ganske vanlig, men det betyr jo ikke at det er faktiske spøkelser eller løver eller andre monstre der?

Det er rett og slett ett barns måte å utrykke usikkerhet i forhold til en ny situasjon på.

Noen barn har monstre på soverommet, andre har usynlige venner. Men ingen av delene eksisterer mer i virkeligheten for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o DÆVEN, du er pragmatiker, Glitter!!

Hvor får du det fra at bare det du kan SE eller TA PÅ eller FORKLARE eksistere??! Hva slags forhold har du da til lys, radiobølger, radar, trådløse telefoner osv.?? Hvis du ikke hadde FØLT vinden på kroppen, hadde den da ikke eksistert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så provosert du ble da, Ling!

Jeg har ikke sagt at jeg må kunne SE, TA PÅ eller FORKLARE noe for å vite at det finnes.

Men nå har det seg sånn at jeg vet meget godt hvordan radiobølger, lyd, lys, trådløse telefoner etc. fungerer, så jeg tror ikke noen vil være enig med deg i at de faller i kategorien "ting vi ikke forstår". Og selv om ikke jeg nødvendigvis forstår alt her i verden, så er det en viss forskjell på ting *alle* har ett begrep om og "det overnaturlige".

Betyr det også at du tror løven var virkelig, sammen med monsterne og krabbene jeg hadde under senga som liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o DÆVEN, du er pragmatiker, Glitter!!

Hvor får du det fra at bare det du kan SE eller TA PÅ eller FORKLARE eksistere??! Hva slags forhold har du da til lys, radiobølger, radar, trådløse telefoner osv.?? Hvis du ikke hadde FØLT vinden på kroppen, hadde den da ikke eksistert?

Spiller vel ingen rolle hva man tror på eller ei.

Uansett kom Glitter med en mulig forklaring, det er jo ikke 100 % sikkert at det er et ekte spøkelse på rommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Poirot!

Det var nettopp min intensjon, komme med en mulig forklaring, siden jeg har vært borti noe jeg så på som ett lignende tilfelle. Ikke nødvendigvis overbevise de som tror på spøkelser om det motsatte selv om jeg personlig ikke tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et interessant tema. Jeg har en venninne som har en "merkelig" datter, og jeg vet at det finnes en god del bøker tilegnet foreldre som har fått slike spesielle barn. (Jeg vet ikke om noen av bøkene, for jeg har ikke barn selv.)

Det er godt å høre at du tar din datter på alvor, og jeg ville seriøst prøve å finne ut mer om hva som skjuler seg i huset deres. Det som er så rart, er jo at datteren din er redd denne mannen hun ser. Så små barn er ofte ikke redde "spøkelser" når de ser dem. Det hadde også vært interessert å finne ut på hvilken måte din datter er spesiell, om det er bare denne mannen hun ser, eller om hun står nærmere andre dimensjoner enn folk flest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har faktisk hørt at mange småbarn har denne evnen, å se "spøkelser" og slikt. Min lillebror skrek også fælt og "så" noe som var i rommet...Det samme tror jeg mitt barn har gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hm... Også jeg kan "se" spøkelser eller hva jeg skal kalle det. Har hatt det slik så lenge jeg kan huske. Jeg var også selvfølgelig redd for "troll" i skapet, og sånne ting da jeg var liten, men jeg klarte å skille mellom dette og, hva skal jeg kalle det... "ekte" spøkelser.

Barn har en livlig fantasi. Hva hun ser i dette tilfellet er ikke så godt å si. Men det er ditt barn, og du kjenner henne. Og at du selv føler ubehag ved å være i rommet... Tja, jeg vet ikke. Og hvis det virkelig er et "ekte" spøkelse vet jeg heller ikke hvordan en blir kvitt det. Jeg har aldri prøvd selv, men kanskje det kunne være en ide å kontakte noen som det ble foreslått her. Skader jo ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også, men jeg er ikke spesielt utsatt, heldigvis. Jeg har alltid vært utrolig interessert i alt som ikke kan forklares, men også livredd. Hver gang jeg leser eller hører noe om "sanne historier" som folk har opplevd, sliter jeg med søvnløshet et par netter etterpå. Likevel greier jeg ikke å holde meg helt unna.

Jeg har alltid hatt den innstillingen at jeg ikke vil tro på noe før jeg opplever det selv, men gang på gang får jeg slengt ting i trynet, men jeg forstår godt dem som tviler, og ikke vil tro at noen mennesker ser "spøkelser". Ikke alle er like mottakelige for å se dem, og det er vel kanskje derfor det er så mye tvil ute og går!

Selv ønsker jeg ikke å tro på liv etter døden, eller at vi har flere liv, men hvordan kan jeg forklare det, når jeg har opplevd så mange ting som sier at det er annerledes??

Ta kontakt med noen som vet... De kan nok hjelpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel om spøkelser i Vi menn her om dagen. Forklaringen var at svingninger i luften får øyeeplet til å dirre noe som fører til synsforstyrrelser=spøkelser. Husker ikke forklaringen helt ordrett, men det var meget troverdig og det var gjort forsøk også.

Vi mennesker er jo flinke til å lure oss selv.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky
Jeg ser også, men jeg er ikke spesielt utsatt, heldigvis. Jeg har alltid vært utrolig interessert i alt som ikke kan forklares, men også livredd. Hver gang jeg leser eller hører noe om "sanne historier" som folk har opplevd, sliter jeg med søvnløshet et par netter etterpå. Likevel greier jeg ikke å holde meg helt unna.

Interessant å treffe andre mennesker som også kan "se"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rommene tillater det, kunne dere kanskje prøvd å bytte soverom med datteren deres.

Men det hadde kanskje også vært en idé som noen nevnte over, å leie inn en som "kan" dette bare for å se om det er noen som holder fast ved dette rommet. Bare for å prøve. Det virker jo som om at det bare er dette rommet?

Det er jo så mange som sier de "ser", og har kontakt med en annen verden. Alle disse personene kan jo ikke være gale.

Lykke til ialle fall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo litt vanskelig å bevise hverken det ene eller det andre på dette området. Og jeg sier ikke at Vi menn har rett og alle andre tar feil. Men det er ihvertfall bevist at spøkelser kan ha en naturlig årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Ja, GreenSky, det synes jeg også!! Bare så synd at Englepusen og Vi Menn har gjennomskuet oss!  :o  

Ehh...  :wink:

Ooops! :wink:

(Kjøper foresten ikke de teoriene. Men folk har lov til å tro hva de vil, heldigvis! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ooops! :wink:

(Kjøper foresten ikke de teoriene. Men folk har lov til å tro hva de vil, heldigvis! :) )

Nei, såsåklart kjøper dere ikke fornuftige og vitenskapelige forklaringer, dere vil jo gjerne være spesielle. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Nå er jeg heldigvis et fornuftig og rasjonelt menneske som har lov til å tro og mene akkurat hva jeg vil. Akkurat som deg. Kan ikke si at det gjør hverken meg - eller deg så spesiell, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...