Gå til innhold

Jeg hater østlendinger!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

...eller luremus? :sjarmor:

I så fall er det et kompliment, for det er en kjent sak at det ikke finnes lure mus i Bærum!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Spør Madley om hva hun mener hvis hun kaller noen for tøvsjur. Ikke lett å vite' date=' når man vet at sjur har to betydninger og at tøv betyr tull. Tullef***e eller tulleskjære? :klø:[/quote']

Tøvsjur er noe du sier f.eks til et barn hvis det tuller mye.Eller at noen roter fælt. Di tullsjur eller tøvsjur om man vil. Har ingen ting med stygge voksen ord å gjøre i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Vet egentlig det, men ettersom jeg hørte det første gangen kort tid etter at jeg hadde lært at sjur blant annet betyr f***e så var det ikke så greit å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvsjur på min dialekt bertyr det samme som ei "tullejente"

Eks: om jeg skulle si noe tull/tøys/sprøtt/perverst osv. til noen kan jeg da få høre at jeg er ei TØVSJUR.

Henger dere med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenge siden noen har kommet med noe ordentlig østlendingshat her nå!

Ikke for dét, jeg kan godt hate tøvsjurer også, jeg, hvis det er dét dere vil...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Æsj - sørlendinger altså!

Hver gang vi er på hytten på sørlandet blir ørene våre tutet fulle av disse skarre-r'ene, og bilkjøringen er et sant helvete! Audi'en vår kommer nesten ikke frem, der vi må tråkle oss igjennom fromme sørlendinger på vei til kirken.

Ikke nok med det - nå har de infiltrert kongefamilien i tillegg! Og bosatt seg i beste Asker/Bærum-land! Måte på frekkhet altså! Vi kan vel heller begynne å snakke om snik-okkupering av østlandet fra det "blide" sørland.

Snøft altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I går formiddag klarte forresten en østlending (som ikke var fra Bærumblærum, derimot fra Asker) å styre den vesle 45-foteren sin på et godt merket undervannskjær i nabolaget her.

Sørlandsleias omtrent best merkede skjær, særlig med en solid Princess hengende fast øverst...

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sørlending

Østlendinger på tur er god underholdning, da!

Vi har et hvitt trehus ved vannet, og morer oss stort hvert år med å se folk kjøre på skjæret like utenfor. Noen ganger om man føler seg litt ekstra from, kan man rope til dem når man ser de er i ferd med å gå på skjæret (men det er morsommere å la være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Noen ganger om man føler seg litt ekstra from' date=' kan man rope til dem når man ser de er i ferd med å gå på skjæret [/quote']

That option never occured to me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I går formiddag klarte forresten en østlending (som ikke var fra Bærumblærum, derimot fra Asker) å styre den vesle 45-foteren sin på et godt merket undervannskjær i nabolaget her.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor du bor, det var nemlig også i mitt nabolag :o :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor du bor, det var nemlig også i mitt nabolag :o :wink:

...og siden vi sikkert ikke er naboer, viser dette at mitt ekempel bare er ett av utallige!

Generalisering, liksom...HAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...