AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #41 Del Skrevet 21. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er det klart? Jøss, lurer på hva slags folk som finnes der ute.. Går da ann å være inkluderende. Så lenge sønnen deres er lykkelig burde det være alt som teller og å inkludere hans nye partner og neste barn er nok faktisk viktig for denne mannen. Anonymkode: 80852...ba0 Det jeg her synes kan bli skremmende for barna i slike familieforhold er nettopp at fars familie duller ekstra med den første og at ny kvinnes barn blir dullet ekstra med av hennes familie. Hennes stebarn er ikke en del av familien til ny kvinne og om begge barna er der, kan det fort bli forskellsbehandling på begge sider av familien. Om det skulle dukke opp er det viktigst å si fra til begge parter om at dette kan såre begge barna som ikke forstår hvorfor! Kvinnen eller fars familie tenker nok ikke over det, og da er det viktig at foreldrene ser hvordan deres barn blir behandlet.. Anonymkode: 20403...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #42 Del Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg her synes kan bli skremmende for barna i slike familieforhold er nettopp at fars familie duller ekstra med den første og at ny kvinnes barn blir dullet ekstra med av hennes familie. Hennes stebarn er ikke en del av familien til ny kvinne og om begge barna er der, kan det fort bli forskellsbehandling på begge sider av familien. Om det skulle dukke opp er det viktigst å si fra til begge parter om at dette kan såre begge barna som ikke forstår hvorfor! Kvinnen eller fars familie tenker nok ikke over det, og da er det viktig at foreldrene ser hvordan deres barn blir behandlet.. Anonymkode: 20403...38b I et slikt tilfelle bør jo fars familie i det minste tenke over det, all den tid nummer to er like mye deres barnebarn som nummer en. Er det ingen som tenker over dette? Anonymkode: 80852...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #43 Del Skrevet 21. januar 2016 Dere damer som har "brukte" menn... Ingenting er første gangen for deres menn...er ikke det litt trist? Han har elsket noen andre før, han har kanskje giftet seg før, han har vært igjennom graviditet før, han jar vært med på fødsel før, småbarns periide før..... Er ikke så rart at svigerforeldrene ikke brur seg så voldsomt, de har jo vært med på det mange ganger før... Jeg hadde syntes det var skikkelig trist å ha en brukt mann som har vært igjennom alt før.. Anonymkode: 94cc6...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #44 Del Skrevet 21. januar 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere damer som har "brukte" menn... Ingenting er første gangen for deres menn...er ikke det litt trist? Han har elsket noen andre før, han har kanskje giftet seg før, han har vært igjennom graviditet før, han jar vært med på fødsel før, småbarns periide før..... Er ikke så rart at svigerforeldrene ikke brur seg så voldsomt, de har jo vært med på det mange ganger før... Jeg hadde syntes det var skikkelig trist å ha en brukt mann som har vært igjennom alt før.. Anonymkode: 94cc6...b9a Er det mulig? Anonymkode: b7be5...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #45 Del Skrevet 21. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig? Anonymkode: b7be5...e9c Hva er det som ikke stemmer med det jeg skrev... Anonymkode: 94cc6...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 21. januar 2016 #46 Del Skrevet 21. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er det klart? Jøss, lurer på hva slags folk som finnes der ute.. Går da ann å være inkluderende. Så lenge sønnen deres er lykkelig burde det være alt som teller og å inkludere hans nye partner og neste barn er nok faktisk viktig for denne mannen. Anonymkode: 80852...ba0 ideelt sett burde det være sånn, men det er ofte ikke sånn. de har jo barnebarn. har vært igjennom det der. kanskje de ikke ønsker flere, eller rett og slett har lyst til å bruke tiden på seg selv og ikke har det drivet som de hadde med de første barnebarna. kos dere med barnet sammen,ikke forvent så mye av svigerforeldre. med hilsen fra: jon are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 21. januar 2016 #47 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg ble faktisk gravid (samboer osv først da) med en mann som hadde TRE barn fra før... (med samme mor til de tre). Jeg merket ikke noe til at jeg var "mindre viktig" verken fra svigers eller svoger og svigerinne... Og vår felles datter har aldri vært mindre viktig enn de tre større hos noen av de nevnte.... Det er jo like fullt deres barnebarn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femme79 Skrevet 21. januar 2016 #48 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg har 2 barn, hvor min eldste var det første barnebarnet på farsiden. Da jeg gikk svanger med han, var interessen fra farsiden enorm, spesielt fra svigermor. Min yngste var barnebarn nr 2 på farsiden, og det var veldig laber interesse denne gangen. Nå som min yngste snart er 10 mndr, kan jeg oppsummere at interessen for han som baby også har vært minimal ifht hva den var da storebroren var baby. Så det virker som nr 1 er spesiell, selv om det er samme svigerdatter. Kanskje det er dette du nå "rammes" av, og tolker som "kone-nr-2-syndrom"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feyfeyhey Skrevet 21. januar 2016 #49 Del Skrevet 21. januar 2016 (endret) Den 1/20/2016 at 18.51, AnonymBruker skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #50 Del Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere damer som har "brukte" menn... Ingenting er første gangen for deres menn...er ikke det litt trist? Han har elsket noen andre før, han har kanskje giftet seg før, han har vært igjennom graviditet før, han jar vært med på fødsel før, småbarns periide før..... Er ikke så rart at svigerforeldrene ikke brur seg så voldsomt, de har jo vært med på det mange ganger før... Jeg hadde syntes det var skikkelig trist å ha en brukt mann som har vært igjennom alt før.. Anonymkode: 94cc6...b9a Enig. Er jo ikke stas etter kvinne og barn nr 1, det gir seg selv! Anonymkode: 588c1...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #51 Del Skrevet 21. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Maria Bonnevie og Fredrik Skavlan klarte dette, i likhet med mange maasnge andre. At man skilles og får ny partner og barn er ganske normalt. Hva tenker de kvinnene her inne om saken når de selv kanskje vil ha barn med en ny partner igjen? Mulig den tiden er forbi eller ønsket ikke er der, men det må gå an å sette seg inn i situasjonen om dere følte det motsatte. Herregud. Anonymkode: d40ef...6dd Veeel...Marias barn er 20 år yngre enn Fredriks voksne barn fra sitt ekteskap han var i for MANGE år siden. Det blir noe annerledes! Anonymkode: 588c1...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #52 Del Skrevet 21. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forholdet ellers har vært bra hele veien, med dem alle. Svigermor var meget så takknemlig over at han hadde funnet seg "noe ordentlig" som hun kalte det, når jeg kom inn i familien. Men plutselig ble det helt stille fra alle kanter... Har invitert hans søster over i helgen, så håper hun kommer. Anonymkode: 20403...38b Valgte han ingen ordentlige før deg?! Anonymkode: 588c1...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #53 Del Skrevet 21. januar 2016 Det var veldig forskjell på oppmerksomhet når det gjaldt barnebarn nummer 1 både i min familie og svigerfamilien, og de andre, og også en markant forskjell på oppmerksomhet når det gjaldt vårt barn nummer 1 og vårt barn nummer to. For eksempel samlet jeg alle de søte 'velkommen til verden' kortene vi/barnet fikk etter fødsel og la dem i en skoeske som ble full, tenkte det vil være morro for barnet å se senere. Barn tos samling med kort fikk plass i en konvolutt. Her er ingen stebarn eller nye ektefeller noe sted. De eldste får alltid mer oppmerksomhet, fordi de alltid kan gjøre mer på egenhånd, kan snakkes med på et annet nivå, er først ute med alt. Jeg tror ikke de yngre er mindre elsket av sine slektninger, det bare blir slik. Det er nok av eldre halvsøsken som klager over de yngre barnas bortskjemthet og alt de for lov til og får være med på som de selv ikke fikk også. Med en aldersforskjell på syv år og litt forskjellig familiekonstellasjon vil det være store forskjeller alltid. At stedatteren din får en masse oppmerksomhet fra sine besteforeldre kan da ikke være negativt?! Særlig ikke når du 'ser på henne som din egen'. Anonymkode: 4eb9d...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamy Skrevet 21. januar 2016 #54 Del Skrevet 21. januar 2016 Jepp, og det ble ikke bedre når han ble født. De andre passes flere ganger i uke, og overnatter en gang i måneden. Minsten har overnattet 4 ganger på straks 3 år. Alt kretser rundt de andre uansett hva vi gjør. Så prøv å vær litt forberedt på at det KAN bli slik, men ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #55 Del Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere damer som har "brukte" menn... Ingenting er første gangen for deres menn...er ikke det litt trist? Han har elsket noen andre før, han har kanskje giftet seg før, han har vært igjennom graviditet før, han jar vært med på fødsel før, småbarns periide før..... Er ikke så rart at svigerforeldrene ikke brur seg så voldsomt, de har jo vært med på det mange ganger før... Jeg hadde syntes det var skikkelig trist å ha en brukt mann som har vært igjennom alt før.. Anonymkode: 94cc6...b9a 😂😂😂 merkeligste jeg har hørt. Om ikke du finner mannen din som 13 åring har de fleste første gang allerede blitt opplevd. Om man har gjort det før betyr ikke at det er mindre spesielt 2 gangen. Tror du virkelig at mannen tenker"dette har jeg gjort før-bryr meg ikke" og de fleste i våre dager har flere forhold bak seg før de finner den ene, og plutselig en dag skjer det noe og du er singel som 35 åring. Relativt vanskelig å finne en "ubrukt" da vel... Anonymkode: 576ac...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 21. januar 2016 #56 Del Skrevet 21. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere damer som har "brukte" menn... Ingenting er første gangen for deres menn...er ikke det litt trist? Han har elsket noen andre før, han har kanskje giftet seg før, han har vært igjennom graviditet før, han jar vært med på fødsel før, småbarns periide før..... Er ikke så rart at svigerforeldrene ikke brur seg så voldsomt, de har jo vært med på det mange ganger før... Jeg hadde syntes det var skikkelig trist å ha en brukt mann som har vært igjennom alt før.. Anonymkode: 94cc6...b9a Jeg finnes ikke sjalu av meg heldigvis, og hvertfall ikke på det som har vært. Og like spennende for han som det var for meg, det hadde det ikke blitt likevel. At han hadde barn fra før var bare positivt, og jeg følte meg trygg på hans egenskaper som far. Fødselen var et planlagt keisersnitt, det var lite dramatikk i rommet. Det var også en fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #57 Del Skrevet 22. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Veeel...Marias barn er 20 år yngre enn Fredriks voksne barn fra sitt ekteskap han var i for MANGE år siden. Det blir noe annerledes! Anonymkode: 588c1...fa1 Fordi? .... Anonymkode: d40ef...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå