Gå til innhold

Hjeeelp...overgangsalder...

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

blodtilførsel til eggstokker .Her var det mye synsing og lite dokumentert.Morro når folk gjør skiter på leggen.

Anonymkode: 94d70...10b

Eggstokkene er endel av hele kroppen, da kroppen henger sammen. Og en aktiv person kontra en inaktiv person som sitter på rumpa, har forskjellig blodsirkulasjon, sier deg selv. Men jeg skjønner at du må ha alt inn med tesje...

Anonymkode: 9433e...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Modern var også i 43- 45 års alder, det samme med tanta mi. Det har ingenting med matinntak å gjøre, såpass har min lege sagt og jeg stoler på han så lenge han ville ha opplysninger om min mors alder i hennes overgangsalder. Han lurte litt på tante og da sa han at det var arvelig betinget. Så dattra mi blir nok i den alderen vil jeg tro. Pluss at vi har vært aktive alle mann, men altså fått det i samme aldersklasse.

Endret av tussi680
  • Liker 1
Skrevet

Kosthold har kanskje ikke noe å si for når man kommer i overgangsalderen, men kan dempe plagene. Både jeg og par venninner ble kvitt hetetoktene etter at vi la om til lavkarbo. Mat påvirker kroppen, noe annet ville vært en sensasjon.

Anonymkode: eddbc...2d5

Skrevet

Til trådstarter.

Snakk med legen din.  Veldig mange leger/gynekologer anbefaler østrogentilskudd for å opprettholde syklus frem til ca 50-årsalderen.  Dette anbefales ikke bare for å dempe plagene, men også av medisinske årsaker, som for eksempel at menopause gir økt risiko for hjerte/kar-problematikk og beinskjørhet, og de vil utsette denne dersom du kommer tidlig i overgangsalderen.

Anonymkode: 877c7...438

• Liker 1
Skrevet
Den 1/19/2016 at 19.14, AnonymBruker skrev:

Pratet med min mor nå, hun var 35, så har nok begynt overgangen, er jo litt treg ift henne. Men en ting jeg har lagt merke til, jeg svetter mye mer når jeg sitter rolig enn når jeg er i aktivitet... Ellers er jeg undervektig, alltid vært pga sykdom, føler jeg er i normal aktivitet og kostholdet er vel ikke optimalt men greit. Men hvilke produkter har dere andre erfaring med? Bestiller time til legen nå.

Anonymkode: 12273...7f6

I og med du er undervektig bør du be legen din henvise deg til bentetthetsmåling for å avdekke om du kan være disponert for benskjørhet. Det er en risiko for undervektige som kommer tidlig i overgangsalder.

Skrevet
Den 19. januar 2016 at 15.48, AnonymBruker skrev:

Rimelig sikker, begynte for noen månder siden med hetetokter ifb med menstruasjon, nå er det rundt mens og om jeg er litt psykisk stresset og jeg er ikke den som stresser mest, i desember hadde jeg ikke menstruasjon, så tror nok det er det, men klart, en tur til legen er ikke dumt :) Vil prøve uten østrogen først, men er jo flere ting man kan prøve så glad for litt tips om hva som har virket for andre, dette er helt jævlig :(

Nyere forskning har vist at de kvinnene som starter med østrogen i forbindelse med overgangsalder har mindre risiko for å utvikle demens. Så har du demente i slekten bør du vurdere å starte med østrogen nå. 

Anonymkode: f57ad...657

Skrevet
Den 2016-01-19 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Takk for tips :) Synes du de hjalp? Tips til kosthold? Lavkarbo? Karbo? Fettrikt, fettfattig? 

Det hjelper meg.Også  balansert kosthold,Yoga og pusteøvelser, Omega fettsyrer, Vitaminer  K,  D. Kalsium, Magnesium. - Pasjonsblomst piller  mot angst og søvnløshet .

Skrevet
Den 19.1.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Ja det kan gå i arv, men kosthold kan absolutt bety mye og reversere overgangsalderen. Samme med bevegelse. Bevegelse, som vil si øker blodsirkulasjonen, er superviktig, sammen med et bra og næringsrikt kosthold.

Anonymkode: 9433e...3d4

Har du noen kilder på dette? Jeg mistenker at jeg såvidt har begynt selv, og alt jeg kan få tak i av kunnskap er topp, men jeg klarer ikke å forholde meg til løse utsagn. 

Anonymkode: d4e3a...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...