AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Herregud, er kun 43år og overgangen har kommet for fullt, hetetokter så det holder. Noen som har gode tips om noe som fungerer mot hetetoktene? Hjelp? Anonymkode: 12273...7f6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Østrogen. Men det utsetter i grunnen bare det hele. Anonymkode: 6818b...9cb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, er kun 43år og overgangen har kommet for fullt, hetetokter så det holder. Noen som har gode tips om noe som fungerer mot hetetoktene? Hjelp? Anonymkode: 12273...7f6 Hmmmmm....43 år og allerede i menopause..Er du sikker på dette? Hetetokter er ikke nok til å avgjøre om det er overgangsalder eller noe annet så du bør først gå til legen.Er det tilfellet finnes det hormonfrie legemidler uten resept å få kjøpt,dersom det skulle vise seg å være overgangsalderen. Anonymkode: a8f76...5b6
tussi680 Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Ta deg en tur til legen du, jeg startet i 45 års alder.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Sjekk kostholdet ditt. Rett kosthold kan holde deg mye lenger fruktbar. Dette sier selvsagt aldri leger noe om, da de mangler denne kunnskapen. Men kosthold er alfa og omega for generell helse. Anonymkode: 9433e...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Og bevegelse. Anonymkode: 9433e...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Rimelig sikker, begynte for noen månder siden med hetetokter ifb med menstruasjon, nå er det rundt mens og om jeg er litt psykisk stresset og jeg er ikke den som stresser mest, i desember hadde jeg ikke menstruasjon, så tror nok det er det, men klart, en tur til legen er ikke dumt Vil prøve uten østrogen først, men er jo flere ting man kan prøve så glad for litt tips om hva som har virket for andre, dette er helt jævlig Anonymkode: 12273...7f6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Hvilken livsstil har du ts? Har du forandret mye av vekten din? Trener du regelmessig? Anonymkode: 9433e...3d4 1
tussi680 Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Jeg gikk til legen og det ble blodprøver som beviste at jeg var i startfasen. Kosthold har ikke noe med når en starter med overgangsalder, den starter når den starter fikk jeg beskjed om. Har ei venninde som fikk den som 36 åring og ho er veldig aktiv. Er nok arv dette går på. Jeg er over 50 nå og den er helt borte. 2
Gjest Mythic Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmmmm....43 år og allerede i menopause..Er du sikker på dette? Hetetokter er ikke nok til å avgjøre om det er overgangsalder eller noe annet så du bør først gå til legen.Er det tilfellet finnes det hormonfrie legemidler uten resept å få kjøpt,dersom det skulle vise seg å være overgangsalderen. Anonymkode: a8f76...5b6 Det er da ikke så tidlig. Jeg kom i overgangsalder da jeg var 29, DET er tidlig. Man kan ha symptomer på overgangsalder i opptil 10 år før man faktisk starter med den for alvor. TS: Hvis du ikke kan/ønsker bruke hormoner, finnes det en del naturpreparater som demper ubehaget, De får du kjøpt i helsekostforretninger.
Gjest Mythic Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, tussi680 skrev: Jeg gikk til legen og det ble blodprøver som beviste at jeg var i startfasen. Kosthold har ikke noe med når en starter med overgangsalder, den starter når den starter fikk jeg beskjed om. Har ei venninde som fikk den som 36 åring og ho er veldig aktiv. Er nok arv dette går på. Jeg er over 50 nå og den er helt borte. Helt riktig. Det er omtrent 85% arvelighet fra mor til datter på når man kommer i overgangsalder.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 24 minutter siden, Mythic skrev: Det er da ikke så tidlig. Jeg kom i overgangsalder da jeg var 29, DET er tidlig. Man kan ha symptomer på overgangsalder i opptil 10 år før man faktisk starter med den for alvor. TS: Hvis du ikke kan/ønsker bruke hormoner, finnes det en del naturpreparater som demper ubehaget, De får du kjøpt i helsekostforretninger. Ok,ja jeg kjenner til at man kan være pre-menopause i mange år før,men 29 var veldig tidlig ja..var det arvelig at du kom i overgangsalderen så tidlig? Og rakk du å få barn før du ble 29 da eller fikk du senere? Anonymkode: a8f76...5b6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #13 Skrevet 19. januar 2016 Hetetokter kan komme mange år før memopause, =siste menstruasjon.) At hetetoktene er knyttet til overgangsalder og ikke andre ting, må du til lege for å få fastslått. Anonymkode: 39edb...bef
Gjest Mythic Skrevet 19. januar 2016 #14 Skrevet 19. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok,ja jeg kjenner til at man kan være pre-menopause i mange år før,men 29 var veldig tidlig ja..var det arvelig at du kom i overgangsalderen så tidlig? Og rakk du å få barn før du ble 29 da eller fikk du senere? Anonymkode: a8f76...5b6 Ja, det var arvelig betinget. Min mor kom i overgangsalder da hun var 33. Jeg rakk å få to barn før jeg kom i overgangsalder.
Gjest chisandra Skrevet 19. januar 2016 #15 Skrevet 19. januar 2016 Vet du når din mor kom i overgangsalder?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #16 Skrevet 19. januar 2016 Pratet med min mor nå, hun var 35, så har nok begynt overgangen, er jo litt treg ift henne. Men en ting jeg har lagt merke til, jeg svetter mye mer når jeg sitter rolig enn når jeg er i aktivitet... Ellers er jeg undervektig, alltid vært pga sykdom, føler jeg er i normal aktivitet og kostholdet er vel ikke optimalt men greit. Men hvilke produkter har dere andre erfaring med? Bestiller time til legen nå. Anonymkode: 12273...7f6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #17 Skrevet 19. januar 2016 2 timer siden, tussi680 skrev: Jeg gikk til legen og det ble blodprøver som beviste at jeg var i startfasen. Kosthold har ikke noe med når en starter med overgangsalder, den starter når den starter fikk jeg beskjed om. Har ei venninde som fikk den som 36 åring og ho er veldig aktiv. Er nok arv dette går på. Jeg er over 50 nå og den er helt borte. 2 timer siden, tussi680 skrev: Ja det kan gå i arv, men kosthold kan absolutt bety mye og reversere overgangsalderen. Samme med bevegelse. Bevegelse, som vil si øker blodsirkulasjonen, er superviktig, sammen med et bra og næringsrikt kosthold. Anonymkode: 9433e...3d4 1
annete Skrevet 19. januar 2016 #18 Skrevet 19. januar 2016 (endret) Kan du prøve en naturlige fytoøstrogener(Soyaplanten). Det er hjelp å få mot hetetokter ,menopausal symptomer ,jeg prøvde det og bruker til nå. Jeg kjøpte her http://www.antistress-naturmedisin.no/shop/product/swanson-soya-isoflavoner?tm= Endret 19. januar 2016 av annete
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #19 Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, annete skrev: Kan du prøve en naturlige fytoøstrogener(Soyaplanten). Det er hjelp å få mot hetetokter ,menopausal symptomer ,jeg prøvde det og bruker til nå. Jeg kjøpte her http://www.antistress-naturmedisin.no/shop/product/swanson-soya-isoflavoner?tm= Takk for tips Synes du de hjalp? Tips til kosthold? Lavkarbo? Karbo? Fettrikt, fettfattig? Anonymkode: 12273...7f6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #20 Skrevet 19. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan gå i arv, men kosthold kan absolutt bety mye og reversere overgangsalderen. Samme med bevegelse. Bevegelse, som vil si øker blodsirkulasjonen, er superviktig, sammen med et bra og næringsrikt kosthold. Anonymkode: 9433e...3d4 blodtilførsel til eggstokker .Her var det mye synsing og lite dokumentert.Morro når folk gjør skiter på leggen. Anonymkode: 94d70...10b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå