Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her inne på forumet kan man vel si at det finnes noen av de.... :P men kom over denne:

http://mediakaos.blogg.no/1452460250_alle_blogger_om_mobbi.html

der tema ikke er den synlige opplagte mobbingen, men feks ironi og sarkasme. 

Er dere enige , som hun skriver at det er en del av mobbeside? Ellers er jeg vanvittig enig med at bloggere nesten ødelegger tema om dagen med poppisblogging om mobbing. Mobbing er jo viktig hele tiden, men en toppblogger måtte sette standard i den verden før de syns det var viktig. Sauer.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Voksne er faktisk de verste mobberne.

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 4
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Det sies at mobbere ofte plukker opp slike holdninger hjemmefra. Voksne er absolutt de verste mobberne og dårlig eksempel for barna

Anonymkode: f6d9c...fe1

Skrevet

Har hvel aldri blitt mobbet så mye i voksen alder, men gikk en periode på en klubb for psykisk utviklingshemmede og der var det sladder og atter sladder, alltid noen som ble baksnakket. Så jeg sluttet, for lei er noe man blir av slikt tull. 

Anonymkode: 058ae...abb

• Liker 1
Skrevet

Sarkasme er ikke nødvendigvis mobbing. En kan snart ikke komme med en eneste saklig og vennlig kritisk kommentar uten å bli kalt mobber.

Dette er blitt et motebegrep, takket være bloggerne

Anonymkode: 61632...2bc

• Liker 2
Skrevet

Reagerte en gang på en blogger som fortalte om sin tid da h*n ble mobbet og hvor fælt det var. Men år senere og kommet seg betraktelig frem, så forteller samme blogger om en episode hvor h*n ler av en narkoman med en skikkelig stygg jakke. Selvsagt var det jakken h*n lo av, men hallo! Personen ble jo selvfølgelig sint. Glemmer de seg vekk når de skriver innlegg? Har de dårlige selvinnsikt? Eller....? 

• Liker 1
Skrevet

Det er mange ord som blir så mye brukt i alle slags situasjoner, at de blir utvannet og mister meningen. Mobbing er vel et slikt ord. http://mediakaos.blogg.no/1452460250_alle_blogger_om_mobbi.html

Sitat

Se deg i speilet. Kan du med hånden på hjertet - si at du aldri har postet "funnypics" på nettet, med en passende kommentar til? Et bilde som du ved nærmere ettertanke kan forstå om poden eller frøkna vil syns er pinlig i voksen alder? 

Nei, det kan jeg si med hånden på hjertet. Noen bilder med ryggen til, men ikke pinlige eller "morsomme" bilder.

Sitat

Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har sagt en sarkastisk eller ironisk kommentar, humoristisk og godt ment - som du 100% kan si at motparten ikke har noen mulighet til å ta seg nær av? (uten å fortelle deg det direkte?) 

Er det snakk om IRL eller i slike situasjoner som Kvinneguiden? På KG har jeg postet både i tråder hvor jeg har vært sint og prøvd å være både sarkastisk og ironisk. Men jeg kan ikke si det er godt ment. Langt derifra. Jeg tror ikke jeg bruker sarkasme og ironi når jeg er i godt humør, i virkeligheten eller på et forum. Hvis jeg er sarkastisk eller ironisk i virkeligheten, så er det i en diskusjon, og gjerne en amper diskusjon. Da ser jeg og hører hvordan det blir mottatt.

Det er vel Facebook eller bloggere hun mener. Takk og pris, jeg har hverken FB eller en blogg.

Skrevet

Det er jo av dem barna lærer fra...

Anonymkode: bece4...fbe

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 27. september 2016 den 18.20, ops2 skrev:

Det er mange ord som blir så mye brukt i alle slags situasjoner, at de blir utvannet og mister meningen. Mobbing er vel et slikt ord. http://mediakaos.blogg.no/1452460250_alle_blogger_om_mobbi.html

Nei, det kan jeg si med hånden på hjertet. Noen bilder med ryggen til, men ikke pinlige eller "morsomme" bilder.

Er det snakk om IRL eller i slike situasjoner som Kvinneguiden? På KG har jeg postet både i tråder hvor jeg har vært sint og prøvd å være både sarkastisk og ironisk. Men jeg kan ikke si det er godt ment. Langt derifra. Jeg tror ikke jeg bruker sarkasme og ironi når jeg er i godt humør, i virkeligheten eller på et forum. Hvis jeg er sarkastisk eller ironisk i virkeligheten, så er det i en diskusjon, og gjerne en amper diskusjon. Da ser jeg og hører hvordan det blir mottatt.

Det er vel Facebook eller bloggere hun mener. Takk og pris, jeg har hverken FB eller en blogg.

Tror også hun mener FB og blogger. Jeg syns ofte bloggere "lever" av å slenge merkelige innlegg "etter" hverandre. Akkurat som om at mange lever av å henge seg på andre, hva andre gjør galt eller lignende. 

Skrevet

Ja, voksne mobbere er verst. De gir et dårlig eksempel til barna sine som også blir mobbere. Jeg har vært vitne til vill baksnakking av tidligere kollega hvor hennes mangeårige kompetanse, gode navn og erfaring ble så å si nedbrutt til ''hun er ikke noe''. Jeg sa direkte ifra at dette ikke er greit og at vise holdninger må man holde for seg selv hvis man ikke kan bli kvitt negativiteten.

Skrevet
På 19.1.2016 den 7.26, scrabble skrev:

Her inne på forumet kan man vel si at det finnes noen av de.... :P men kom over denne:

http://mediakaos.blogg.no/1452460250_alle_blogger_om_mobbi.html

der tema ikke er den synlige opplagte mobbingen, men feks ironi og sarkasme. 

Er dere enige , som hun skriver at det er en del av mobbeside? Ellers er jeg vanvittig enig med at bloggere nesten ødelegger tema om dagen med poppisblogging om mobbing. Mobbing er jo viktig hele tiden, men en toppblogger måtte sette standard i den verden før de syns det var viktig. Sauer.....

Ja, jeg tror det. Forumer er ikke akkurat ukjent for å  huse diverse folk av den kaliber. I USA har det jo vært mye snakk om nettrakkassering mot kvinnelige gamere. Og man har jo diverse kjendiser som stadig står frem om netthets. I tillegg til at det er en god del ganske frekke brukere på forumer som dette. Ikke at det gjelder alle, selvfølgelig, men man ser fort hvem som er saklige og hvem som ikke er det. Man kan jo bare gå inn på facebook og se selv hvor mye søppel voksne folk skriver. F eks på profilen til Merete Hodne, om man tar et eksempel. Der var det en som ble tiltalt for å oppfordre til å skyte muslimer. Jeg opplever ikke mye av dette selv, men har definitivt sett det. Det verste var en hel haug med voksne menn som ytret at en kvinnelig aktivist fortjente gruppevoldtekt. Når voksne kommer med slike holdninger, så får det meg til å håpe at de virkelig ikke har barn. Så et snitt fra 'netthaterne' som gikk på TV 2 i går, der Sophie Elise konfronterte en av netthaterne, og det jeg tenker er at voksne som gjør slike ting, og ikke kan innse feilen i egne handlinger har bra lite selvinnsikt. 

Skrevet
11 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja, jeg tror det. Forumer er ikke akkurat ukjent for å  huse diverse folk av den kaliber. I USA har det jo vært mye snakk om nettrakkassering mot kvinnelige gamere. Og man har jo diverse kjendiser som stadig står frem om netthets. I tillegg til at det er en god del ganske frekke brukere på forumer som dette. Ikke at det gjelder alle, selvfølgelig, men man ser fort hvem som er saklige og hvem som ikke er det. Man kan jo bare gå inn på facebook og se selv hvor mye søppel voksne folk skriver. F eks på profilen til Merete Hodne, om man tar et eksempel. Der var det en som ble tiltalt for å oppfordre til å skyte muslimer. Jeg opplever ikke mye av dette selv, men har definitivt sett det. Det verste var en hel haug med voksne menn som ytret at en kvinnelig aktivist fortjente gruppevoldtekt. Når voksne kommer med slike holdninger, så får det meg til å håpe at de virkelig ikke har barn. Så et snitt fra 'netthaterne' som gikk på TV 2 i går, der Sophie Elise konfronterte en av netthaterne, og det jeg tenker er at voksne som gjør slike ting, og ikke kan innse feilen i egne handlinger har bra lite selvinnsikt. 

Er det ikke på tide at man slutter å framstille det som at det bare er kvinner som blir hetset på nette ?

Anonymkode: 1624d...2da

Skrevet

Her inne er det jo veldig mye kjefting da. Av og til sarkasme, og ofte er det grupper i samfunnet som blir rakket ned på av indignerte "voksne" meninger - slike argumenter som at saften skal være akkurat likt fordelt. 

Jeg har vært sarkastisk noen ganger, som svar på tiltale. Og det har jeg ingen verdens dårlig samvittighet for. Fikk faktisk noe dritt slengt mot meg i forrige uke, som jeg fortsatt ler av. Dette fordi jeg argumenterte mot en person som tror hen mener "det riktige". 

Vi må bare regne med at her inne er det en god dose av mennesker som ikke tåler kritikk. Og når man ikke tåler kritikk så er det ikke grining man reagerer med....

Anonymkode: fdc75...2eb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide at man slutter å framstille det som at det bare er kvinner som blir hetset på nette ?

Anonymkode: 1624d...2da

Helt riktig, det er menn også. Det var bare dette jeg kunne komme på i farten. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her inne er det jo veldig mye kjefting da. Av og til sarkasme, og ofte er det grupper i samfunnet som blir rakket ned på av indignerte "voksne" meninger - slike argumenter som at saften skal være akkurat likt fordelt. 

Jeg har vært sarkastisk noen ganger, som svar på tiltale. Og det har jeg ingen verdens dårlig samvittighet for. Fikk faktisk noe dritt slengt mot meg i forrige uke, som jeg fortsatt ler av. Dette fordi jeg argumenterte mot en person som tror hen mener "det riktige". 

Vi må bare regne med at her inne er det en god dose av mennesker som ikke tåler kritikk. Og når man ikke tåler kritikk så er det ikke grining man reagerer med....

Anonymkode: fdc75...2eb

Det hele kommer veldig ann på. Det finnes mange som er urettmessig i sin kritikk, og ofte kritiserer på en nedlatende måte, kanskje gjerne for å sette i gang en krangel over ingenting, eller for at de vil stille andre i et dårlig lys. Eksempel: noen kommer med et forslag. Svar fra en annen, gjerne en eller anonym bruker: Slutt å anbefal! Fy fy. Og så går temaet over på noe helt annet enn det egentlig dreier seg om, fordi noen har funnet et eller annet de skal kjefte for. Egentlig bør man bare overse dem. Men når man ser hvor usaklige enkelte kan være, type spydige for hva som helst, eller forteller at folk fortjener juling fordi de er i et voldelig forhold- så overrasker det meg lite, egentlig. 

Skrevet
På 27.9.2016 den 18.20, ops2 skrev:

Jeg har FB, men heldigvis er folk ryddige der jeg 'henger'. Men trøste og bære er det mye skittkasting på fb. Noen av mine 'venner' har sikkert i ny og ne kommet med noen utblåsninger, men det kan sikkert skje, selv om jeg mener man bør unngå usaklige kommentarer. Det er noe annet med de voksne som bruker internettet til å spre hat og sjikane, som de man ser i 'netthaterne'. 

• 5 måneder senere...
Skrevet
På 27.9.2016 den 18.05, wintergirl skrev:

Reagerte en gang på en blogger som fortalte om sin tid da h*n ble mobbet og hvor fælt det var. Men år senere og kommet seg betraktelig frem, så forteller samme blogger om en episode hvor h*n ler av en narkoman med en skikkelig stygg jakke. Selvsagt var det jakken h*n lo av, men hallo! Personen ble jo selvfølgelig sint. Glemmer de seg vekk når de skriver innlegg? Har de dårlige selvinnsikt? Eller....? 

Ja, det tror jeg. Er dette et engangstilfelle, er det ikke mobbing. Men gjør man noe over lengre tid, som tråkker på andre, så er det mobbing. Jeg har ikke lest hva bloggeren skrev, men å le av noen for å latterliggjøre dem eller trykke dem ned, er lavmål, ja.

Skrevet
3 timer siden, Mari Y skrev:

Ja, det tror jeg. Er dette et engangstilfelle, er det ikke mobbing. Men gjør man noe over lengre tid, som tråkker på andre, så er det mobbing. Jeg har ikke lest hva bloggeren skrev, men å le av noen for å latterliggjøre dem eller trykke dem ned, er lavmål, ja.

Ja, enig. Tenker at de selv klager på andre som kritiserer dem. Hva med å ikke bli en av dem? Det er aldri gøy å bli ledd av. Det var riktignok ikke mobbing fra bloggeren sin side, men uansett frekt gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.1.2016 den 7.26, scrabble skrev:

Her inne på forumet kan man vel si at det finnes noen av de

Ja, og så har vi moderatorene som forsvarer de ved å la de holde på og synes det er helt greit tydeligvis. For ellers hadde de nok blitt utestengt.

Anonymkode: 4326a...829

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...