Gå til innhold

Erfaring med omskjæring i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, MapleSirup skrev:

Advarsel av hvem? Mafiaen?

Det var vel av staten da, det er jo tross alt lov å lemleste guttebarn her i norge, men ikke jentebarn.

Anonymkode: fae7f...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel av staten da, det er jo tross alt lov å lemleste guttebarn her i norge, men ikke jentebarn.

Anonymkode: fae7f...ac8

Det tror jeg ingenting på. Altså at en lege har fått advarsel av helsetilsynet (e.l) for å nekte unødvendig omskjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.1.2016 at 11.25, AnonymBruker skrev:

Mannen min er afrikansk, men ble ikke omskjært som baby. Han valgte dette selv da han var 16. Jeg hadde IKKE omskjært mitt barn med mindre det var av medisinske årsaker, det kan heller barnet velge selv når han blir 18. Jeg syns det blir for dumt å gjemme seg bak religion eller etnisitet. Det blir litt sånn "alle andre gjorde det jo..." 

Jeg kan si det samme med hull i ørene på babyer, hvorfor skal vi tukle med barnet sin kropp? Mannen min mente jentene skulle ha hull i ørene som babyer fordi det var normen der han kommer fra, men sammen ble vi fort enige om at hull i ørene kan de få når de er så store at de kommer å ber om det selv. 

Anonymkode: 426dc...5c4

Jeg husker da Isabel Adrian i Svenske Hollywoodfruar skulle ta hull i ørene på sine lille datter. Datter var livredd og hadde store smerter og grein helt hjerteskjærende. I stedet for å trøste datteren, forsvant moren ut fordi hun ikke klarte å høre på gråtingen til datteren.

Da er man en smule følelsesløs og innehar lite empati med sitt eget barn

Anonymkode: 54573...88a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MapleSirup skrev:

Advarsel av hvem? Mafiaen?

Ja du tror det er de som driver helse Norge? Husker du ikke abortsaken for noen år siden og balubaet rundt legene som ville reservere seg mot det? Det er akkurat samme greiene her. Legen har ikke lov å la vær å henvise. Eneste grunnen til at det blir gjort på sykehuset nå er fordi de som på død å liv skal omskjære skjærer den av med en sløv gaffel om de må. Staten tok omskjæring inn i det offentlige utelukkende fordi de ville unngå at barna fikk store problemer når det ble utført av ufaglærte. Det har ikke en dritt med at de synes praksisen er grei, men fordi de ikke klarer å stoppe galskapen å må nødt til å prøve å beskytte ungene.

Anonymkode: 6b8e5...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. januar 2016 at 21.57, AnonymBruker skrev:

Hei! Prinsen vår har termin neste måned, og i den anledning må jeg planlegge når og hvor han skal omskjæres. Offentlige sykehus skulle visst innføre det i år (eller i fjor?), men meg bekjent er det ikke gjort på grunn av kirurgikapasiteten. Noe jeg selvsagt forstår. Private aktører som Volvat tilbyr det heller ikke i Norge. Valget står da mellom fastlege her eller privat klinikk i Sverige, og verken jeg eller noen i familien har erfaring med førstnevnte. Noen som har gjort det eller vet om noen som har gjort det hos fastlegen med godt resultat? Vi bor i Oslo, men kan gjerne reise lang for en profesjonell og skånsom lege. 

Ellers lurer jeg på når anbefalt alder for omskjæringen er, sett fra et medisinsk perspektiv. Har lest at det anbefales å gjøre det 48-72 timer etter fødsel da penis er minst følsom, men har også hørt man bør vente til barnet er et par måneder gammelt så han kan få lokalbedøvelse. Hvis noen har erfaring å dele om dette ville det også blitt satt stor pris på! I tilfelle man bør gjøre det den første uka vil vi gjerne starte planleggingen og bestilling av time allerede nå. 

Anonymkode: dccb5...257

Her kan du lese mere vettuge svar, Ts. 

http://forum.babyverden.no/threads/omskjæring-for-eller-imot.1793251/page-5

Anonymkode: 94a02...cb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...