Gå til innhold

Noen her som har gitt bort barna i fosterhjem frivillig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor var barnet mens du var innlagt, og hvordan fungerte det? Kanskje det kan gi deg en pekepinn på hvordan situasjonen vil føles for hans del?

Som mange skriver over står det stor respekt av å sette sitt barns liv foran sitt eget, men en bortadoptering vil være for alltid så det må du tenke godt gjennom før du gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18. januar 2016 at 22.01, AnonymBruker skrev:

Uten å kjenne din situasjon konkret, så tenker jeg at man må ha snudd hver eneste stein før man vurderer å gi fra seg omsorgen. Det høres ut som barnevernet ligger litt på latsiden her. Kan avlastningshjem gjøre det enklere for deg? Andre tiltak? Jeg vil råde deg til å søke hjelp hos et familiemedlem, nær venn eller en advokat som kan tale barnet ditt og din sak ovenfor barnevernet, kreve det dere trenger og hjelpe deg med å se klart og rasjonelt på situasjonen. 

Om du kommer til at omsorgsovertakelse er det riktige for dere, må jeg bare si at det står enormt stor respekt av det. Det er tydelig at du setter barnets beste foran alt. Det gjør deg til en fantastisk god mor! 

Leste denne artikkelen her om dagen, har du sett den? http://www.nrk.no/telemark/xl/ingebjorg-_25__-_-fosterbrodrene-mine-har-vaert-en-gave-1.12745325

Anonymkode: a9db0...cb5

Håper alt har gått bra med TS og at hun har fått den hjelpen hun trenger, uansett så håper jeg hun har tatt til seg rådene her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Jeg har en gutt på avlastning hver andre helg og ofte mer, pga mor som er alene med barnet sliter psykisk. Jeg meldte meg frivillig da jeg kjenner henne. Hatt han I lengre periode når mor har vært innlagt. Gutten var eldre enn din og hadde tatt han som min egen hvis mor bestemte seg for at hun ville gi han fra seg. Så at han er for gammel trenger du ikke å bekymre deg for. Det å faktisk innse at det er for barnets beste er utrolig stort av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...