Gå til innhold

Lage kalender med bilder?

Elle Melle

Anbefalte innlegg

Jeg husker at noen bekjente av meg laget hjemmelagde kalendere med bilder av gullungene som de ga familien i julegave.

Er det noen av dere som har noen tips til hvor jeg kan finne en pen lay-out som kan brukes til dette?

Jeg er litt grønn på kalendere, for stort sett bruker jeg bare 7de sansen, og ikke pc-kalendere av noe slag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt til å lage det samme, og søkte endel rundt på nettet i går for å se om det fantes noen gratisprogrem.

Var på download.com og tucows.com, men det fantes ikke noen bra.

Til slutt fant jeg demo på et program Adobe Photoshop Album 2.0, men der var selvfølgelig kalenderlageren ikke inkludert :roll:

Det går an å kjøpe programmet, men om du har DC++ eller et annet nedlastingsprogram finnes det nok piratkopier, men det er jo egentlig ikke lovlig da.

Er spent på om du får svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg at jeg misforstod litt, så ikke at du ville lage kalenderen selv ikke bare bestille. Så du får overse linkene over her. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig tenkt å lage en kalender som ikke er i det vanlige formatet men litt mindre, derfor er det ikke så greit å bare bestille.

Dessuten synes jeg ofte disse man får kjøpt er mindre pene å se på, og har lyst til å bestemme font og slikt selv. Og så ønsker jeg meg muligheten for å føre inn egne merkedager og slikt, og bruke bilder som jeg har scannet inn, noe som nok ikke ville blitt særlig bra i stort format...

Sukk, kanskje jeg bare må finne på en annen gave til bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For to år siden lagde jeg en slik kalender til bestemor.

Jeg kjøpte kalender som det gikk an å lime inn bilder i på en fotobutikk, og limte inn bilder av alle barnebarna. Brukte sølv-og gullpen til å skrive litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...