Gå til innhold

Svigerinnen min lyver konstant, klarer ikke å stole på noe hun sier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen mennesker er bare slik - dikter opp saker og ting. Alle dem jeg kjenner som er slik, er egentlig helt harmløse. Jeg ville tatt dette helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lyver for mye. Det har plaget meg lenge og mange ganger så vet jeg ikke engang hvorfor jeg sier det jeg gjør:/ jeg vet hva jeg skal si, inni meg og ut kommer en løgn/overdrivelse. Noen ganger er jeg ikke helt klar over hva jeg har sagt heller. Kan bli konfrontert kort tid etterpå og kjenner meg ikke igjen. Jeg lyver kanskje ikke fullt og helt(lager helt nye historier), men overdriver og underdriver sannheten. Jobber med det og tåler å bli konfrontert. Min mann hjelper meg. Nå klarer jeg å rette på meg selv, direkte etter at løgnen er ploppet ut av meg. Jeg har prøvd å unngått å lyve om slike store ting som barn og sykdom. Men hos meg bunner nok det hele i å virke mer interessant enn jeg er, bli akseptert av mennesker rundt meg og i mitt dårlige selvbilde. Jeg har null problem med å passe andres barn og tror ikke at folk rundt meg ser på det som et problem at jeg passer barna. Men ser at TS sin svigerinne er "verre" enn meg, og TS må nesten vurdere hva hun synes er best for sin familie:)

Anonymkode: 40802...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som i tenårene kom med en del småløgner av selvforherligende type, men ble konfrontert med dette på et tidspunkt av en felles bekjent, og skjerpet seg fullstendig etter det.

Jeg har ellers en venninne som nok lyver litt mer slik du beskriver... Jeg lar i blant tvilen komme henne til gode, ser på et vis at det bunner i dårlig selvbilde og et ønske om sosial aksept, og det det plager meg ikke enormt. Motsier hun seg selv helt, så sier jeg fra at hun gjør det. Hun takler dette fint heldigvis.

Jeg tenker samtidig at du bør vurdere muligheten for at din du misforstår din svigerinne i blant hvis hun utrykker seg uklart. Det kan for eksempel tenkes at hun trodde hun skulle på ukentlige kontroller fremover etter å ha fått påvist risikosvangerskap, men så senere oppdaget at hun fikk svært dårlig oppfølgning?

Men å filme alt sosialt, og i tillegg systematisk gjennomgå filmer på jakt etter "bevis" du kan legge frem foran familien, fordi det irriterer deg..? Beklager, men det høres virkelig bekymringsverdig ut, og som en paranoid stalkerktivitet....

Anonymkode: 1b995...3ea

Synes dette er en vel urettferdig fremstilling.

Først rasjonaliserer du løgnene, sier det er mulig TS som misforstår (bra gjort fra andre siden av internett).
Dernest tillegger du at TS har filmet alt sosialt og systematisk gjennomgått på jakt etter bevis hun kan legge frem for familien. TS har aldri skrevet dette. Hun skrev at de filmer mange sammenkomster (ikke pga svigerinnen) og at hun her har hatt muligheten til å sjekke ting når hun har blitt løyet til. "Sa hun virkelig det eller er det jeg som husker feil?"

Så drar du det så langt at du antyder at det er TS som har problemer og kan være en paranoid stalker?

Det var nettopp en tråd her på forumet om at TSer ofte blir urettferdig angrepet, synes denne passer fint inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎18‎.‎01‎.‎2016 at 21.52, AnonymBruker skrev:

Til den andre som spurte, hun er gift med min manns bror. 

Det mest alvorlige jeg kan bevise at hun lyver om er at hun påstår at hun var gravid i et tidligere forhold, men mistet barnet etter at hennes daværende kjæreste slo henne i magen. 

Hun kan godt ha mistet et barn for alt jeg vet, men om hun har det var ikke han skylden i at det skjedde. Hennes tidligere kjæreste var en tidligere kollega av meg, som var sendt av min arbeidsgiver på utenlandsoppdrag når hun påstår det skjedde. 

Hun sier (nå endrer jeg datoer her altså) at det skjedde "i midten av januar 2013", men jeg har tilgang på papirer som sier at han var på andre siden av jordkloden fra midten av desember 2012 til midten av februar 2013. 

Hun lyver også om andre, etter min mening, alvorlige ting, men jeg tør ikke skrive for mye i frykt for at hun blir gjenkjent. 

Jeg er redd for at hun skal lyve om hva som skjer hvis hun og svogeren min har barnet hos seg. Jeg kan jo ikke stole på om noen ting hun sier stemmer, hva om det skulle skje noe? 

TS

Anonymkode: 883db...4a1

Og "Hun sier (nå endrer jeg datoer her altså) at det skjedde "i midten av januar 2013", men jeg har tilgang på papirer som sier at han var på andre siden av jordkloden fra midten av desember 2012 til midten av februar 2013. "

Kjære vene, du er obsessed. Skaff deg selv hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, January 18, 2016 at 14.04, ekkoet skrev:
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som i tenårene kom med en del småløgner av selvforherligende type, men ble konfrontert med dette på et tidspunkt av en felles bekjent, og skjerpet seg fullstendig etter det.

Jeg har ellers en venninne som nok lyver litt mer slik du beskriver... Jeg lar i blant tvilen komme henne til gode, ser på et vis at det bunner i dårlig selvbilde og et ønske om sosial aksept, og det det plager meg ikke enormt. Motsier hun seg selv helt, så sier jeg fra at hun gjør det. Hun takler dette fint heldigvis.

Jeg tenker samtidig at du bør vurdere muligheten for at din du misforstår din svigerinne i blant hvis hun utrykker seg uklart. Det kan for eksempel tenkes at hun trodde hun skulle på ukentlige kontroller fremover etter å ha fått påvist risikosvangerskap, men så senere oppdaget at hun fikk svært dårlig oppfølgning?

Men å filme alt sosialt, og i tillegg systematisk gjennomgå filmer på jakt etter "bevis" du kan legge frem foran familien, fordi det irriterer deg..? Beklager, men det høres virkelig bekymringsverdig ut, og som en paranoid stalkerktivitet....

Igjen tull med sitering her, er på mobil. Dette er svar til AB. 

Vi filmer absolutt ikke alt, men liker å filme f.eks på ferier, bursdager, turer til fornøyelsesparken osv, og da er gjerne hele familien med. Da blir det naturlig nok en del timer film. Vanlige besøk og familie middager filmer vi ikke. 

Første gang jeg gikk tilbake for å se hva som faktisk var sagt var da hun fortalte om barnet hun hadde mistet etter å ha blitt slått. Hun fortalte om dette på en ferietur, mens vi var i en dyrehage på turen. Hun satt og fortalte det til meg mens min mann filmet, han oppfattet ikke der og da at vi var i en samtale som ikke egnet seg på film (og hvem forteller om slikt med hele familien tilstede mens vi skal kose oss på ferie?) 

Jeg hadde mistenkt henne for mange løgner, store og små, men denne var den første jeg fikk bevis for. Etter det har det blitt mange, mange flere, noen på kamera, men de aller aller fleste er jo selvsagt ikke på film. 

Jeg syns egentlig ikke det er så rart at jeg sjekker hva hun faktisk sa, spesielt når hun forteller at hun har vært utsatt for vold på denne måten - det er jo en alvorlig sak!

TS

Anonymkode: 883db...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, ekkoet skrev:

Synes dette er en vel urettferdig fremstilling.

Først rasjonaliserer du løgnene, sier det er mulig TS som misforstår (bra gjort fra andre siden av internett).
Dernest tillegger du at TS har filmet alt sosialt og systematisk gjennomgått på jakt etter bevis hun kan legge frem for familien. TS har aldri skrevet dette. Hun skrev at de filmer mange sammenkomster (ikke pga svigerinnen) og at hun her har hatt muligheten til å sjekke ting når hun har blitt løyet til. "Sa hun virkelig det eller er det jeg som husker feil?"

Så drar du det så langt at du antyder at det er TS som har problemer og kan være en paranoid stalker?

Det var nettopp en tråd her på forumet om at TSer ofte blir urettferdig angrepet, synes denne passer fint inn der.

Det blir bedt om råd, og ikke all vil være utelukkende støttende og positive. Der hvor TS oppfattes som enten urimelig, unyansert, overdramatisk eller annet, så vil det på et slikt fora komme tilbakemeldinger på det også.

Å bruke så mye tid og krefter på dette på en slik måte hun beskriver her, det tyder på en svært usunn opphengthet. At ingen andre i familien mener at dette er noe problem, sier meg dessuten at det neppe er slik at TS har rett og at alle andre bare er feige.

For å si det slik: En venn av meg vet langt mer om den han påstår "stalker" ham, enn det jeg tror denne stalkeren kunne ha klart å grave frem om ham. Jeg skjønner i det tilfelle at det er en del av sykdomsbildet hans, og forsøke å avdramatisere og berolige noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...