Sulfina Skrevet 17. januar 2016 #21 Del Skrevet 17. januar 2016 Nei, desverre. Årsaken for min del er at jeg har sett så mange som blir svært forandret personlightesmessig,- og ikke nødvendigvis til det bedre. Da tar jeg heller en svær mann! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssk Skrevet 17. januar 2016 #22 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har hatt en gastric bypass op. Ingen kan se det på meg at jeg har gjort det. Det er snart fire år siden jeg tok den. Jeg gikk ned 40 kg, men sliter ikke med löshud. Folk som kjenner meg nå kjenner meg bare som normalvektig. Jeg spiser ikke hver tredje time lenger som i begynnelsen. Jeg lever helt normalt. Jeg har ikke blitt alkoholiker heller, eller erstattet mat med noe annet. Gift er jeg blitt og. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 17. januar 2016 #23 Del Skrevet 17. januar 2016 Nja, jeg har ikke gode erfaringer med mennesker i den kategorien. Uten at jeg tror de jeg har truffet nødvendigvis er et representativt utvalg, ser jeg at flere deler lignende erfaringer her. Jeg kan ikke fullstendig utelukke det, til det er livet for uforutsigbart, men jeg tviler på at det ville gått så langt som til en kjæreste-relasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. januar 2016 #24 Del Skrevet 17. januar 2016 Kommer helt an på mennesket. Så langt kjenner jeg 4-5 stykker som har gjort det og jeg har ikke merket noe til at noen av dem jeg kjenner best har endret personlighet etter operasjonen. (Har ikke merket noe på de mer perifere heller, men det er mennesker som jeg ikke møter så ofte, så der kan det for alt jeg vet ha skjedd endringer, bare at jeg ikke ser noe til dem.) De spiser etter det jeg kan se rimelig normalt og aldeles ikke annenhver time, men har en knekkebrødpakke i skuffen i tilfelle krise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #25 Del Skrevet 17. januar 2016 Nei! Det er "juks". Tenk om man får barn, og så blir det overvektig?? Minner om denne saken, hvor en mann i kina giftet seg med en dame og fikk barn, og så viste det seg at dama hadde tatt store plastiske operasjoner for å bli vakker, men genene ble jo ikke endret, og når barna ble stygge, så saksøkte han kona og fikk medhold: http://www.side3.no/sakskte-kona-for-a-vre-stygg/3503688.html Anonymkode: ae985...b09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 17. januar 2016 #26 Del Skrevet 17. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Det er "juks". Tenk om man får barn, og så blir det overvektig?? Minner om denne saken, hvor en mann i kina giftet seg med en dame og fikk barn, og så viste det seg at dama hadde tatt store plastiske operasjoner for å bli vakker, men genene ble jo ikke endret, og når barna ble stygge, så saksøkte han kona og fikk medhold: http://www.side3.no/sakskte-kona-for-a-vre-stygg/3503688.html Anonymkode: ae985...b09 Forklar hvordan det er "juks" I dag skal man skamme seg over å være overvektig. Og så skal man skamme seg over måten man går ned i vekt på dersom man ikke gjør det "riktig". Forklar meg synspunktet ditt. Personlig så handler det om mennesker, noen personligheter får man full klaff med, andre ikke. En overvektsoperasjon eller om man trener, eller slanker seg har lite relevans på hvem man tiltrekkes av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zyria Skrevet 17. januar 2016 #27 Del Skrevet 17. januar 2016 Ja, kunne tenkt meg å ta en slankeoperasjon selv, så har ingenting å si om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #28 Del Skrevet 17. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du blitt sammen en mann/kvinne som skal eller nylig har tatt en slankeoperasjon ? Hvorfor / hvorfor ikke ? Anonymkode: bf1d2...e31 Nei det kunne jeg aldri, og det handler om årsaken til at vedkommende er blitt så stor at han/hun trenger slankeoperasjon. Jeg hadde ikke falt for en overvektig person heller, så nei. Nå er det vel ikke veldig mange normalvektige som kan tenke seg ekstremt overvektige personer da, så om denne ønsker et forhold til en normalvektig så tror jeg det kan bli vanskelig. Av de jeg kjenner som er slankeoperert ble den ene (mann) veldig desperat og prøvde seg på alt av damer, men fikk ingen sjanse. Han skjønte ikke at det handler om desperasjon og trodde at operasjonen skulle fikse alt for ham. Kjenner også ei dame, hun gikk ned endel kilo, men stagnerte raskt og har begynt å legge på seg igjen. Anonymkode: a2a77...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 17. januar 2016 #29 Del Skrevet 17. januar 2016 Hvis jeg likte vedkommende hadde jeg kunnet bli sammen med ham. Jeg har nok av feil og lyter selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #30 Del Skrevet 17. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Jeg vurderer å ta en "i skjul". Vil ikke si noe til noen, før alt av vektnedgang er ferdig. Synd hvis folk tror det skal definere meg som menneske. Anonymkode: 6d767...472 Jeg har tatt en. Det er kun den aller nærmeste familie og tre veldig gode venner som vet det. Jeg forstår veldig godt det med å ikke ville si det til noen. Anonymkode: 1deb4...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #31 Del Skrevet 17. januar 2016 19 timer siden, Elefantenirommet skrev: Nei. Kjenner flere som har tatt det. Jeg hadde ikke orket å leve med en som må spise annenhver time, ikke tåler ditt og datt, snakker om mat/vekt hele tiden, sliter med sure oppstøt og lignende (og prater om det), har masse løshud, osv, osv. Vet det er politisk korrekt å si at man ikke ser problemet, men etter å ha sett flere på nært hold så synes jeg rett og slett det blir turn off. Sorry. Når det er sagt; er glad de jeg kjenner fikk operasjon. Dette har gjort livet dere bedre og det unner jeg dem virkelig. Så synd for dem og ikke minst deg, hvis det er inntrykket du har. Jeg må ikke spise annenhver time, eneste forskjellen i matveien min er at jeg må velge produkter med lite fett og sukker - så det må bare være sunt og jeg har ikke samme behovet for å kaste i meg kebaber og unødvendig feit mat! Ikke prater jeg om det med så mange. Ingen sure oppstøtt, jeg har endret personligheten min med å bli gladere. Anonymkode: 1deb4...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjordis Skrevet 17. januar 2016 #32 Del Skrevet 17. januar 2016 Blir helt matt av holdningen om at det er juks med slanke operasjon... Akkurat som det er noen dans på roser liksom. Stemmer resten så er ikke slikt noen dealbraker for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #33 Del Skrevet 18. januar 2016 17 timer siden, Hjordis skrev: Blir helt matt av holdningen om at det er juks med slanke operasjon... Akkurat som det er noen dans på roser liksom. Stemmer resten så er ikke slikt noen dealbraker for meg. Det er i hvert fall juks om man ikke forteller det. Anonymkode: ae985...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjordis Skrevet 18. januar 2016 #34 Del Skrevet 18. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvert fall juks om man ikke forteller det. Anonymkode: ae985...b09 Fortid er fortid ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #35 Del Skrevet 18. januar 2016 Æsj nei Anonymkode: d774d...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. januar 2016 #36 Del Skrevet 22. januar 2016 Den 18.1.2016 at 0.04, AnonymBruker skrev: Æsj nei Anonymkode: d774d...b8c Forklar, hva betyr "æsj nei" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #37 Del Skrevet 22. januar 2016 Mange av de opererte har hatt et mangeårig vanskelig forhold til mat, de har hatt vanskelig for å forholde seg normalt til mat, derav oppnådd en sykelig overvekt. Jeg tror ikke man kan operere seg til et normalt forhold til mat, dette vil alltid være hovedfokus i livet deres. Jeg tenker at dette vil påvirke hverdagen, og det vil være vanskelig for meg å være i et forhold til en med et anstrengt mat"problem". Hadde jeg truffet en som hadde gått med 30 kg med kostomlegging og aktiv hverdag, ville jeg visst at denne kunne gjøre noe aktivt i eget liv, og påvirket endring i eget liv. For meg ville det vært enklere å respektere og akseptere et menneske med evne til å ta tak i og påvirke eget liv. Anonymkode: 08d51...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:25 #38 Del Skrevet onsdag kl 23:25 AnonymBruker skrev (På 17.1.2016 den 0.47): Nei. Jeg vet det er slemt å tenke sånn men jeg vil ikke være sammen med noen med så lite selvkontroll og viljestyrke. Anonymkode: f04ce...927 Jeg har hatt viljestyrke til å stå i vanskeligheter som mange andre ville ha bukket under for. Jeg har hatt viljestyrke til å hjelpe familie og venner i svært vanskelige situasjoner. Jeg har hatt viljestyrke til å være leder i idrettsforeninger til barna, sittet i FAU og drevet med frivillighet. Jeg gar hatt viljestyrke til å kjempe for barn med lærevansker. Jeg har hatt viljestyrke til å stå I 100% jobb til tross for autoimmun sykdom. For å kunne stå i dette, ble det raske karbohydrater for å holde meg våken om Kvelden/natta for å holde i orden hus og hjem. Jeg har ALDRI sittet på rævva. Jeg har gått turer, hoppet på trampoline, kjørt karuseller, deltatt i skirenn, akt akebrett mv.... Men jeg la på meg. Ja, jeg valgte å slankeoperere meg. Jeg trengte et verktøy for å gå ned i vekt og holde meg. Jeg har gjennom viljestyrke trent meg tilbake og løper sykler og går på ski Birken. Deltar i nasjonale løp. Går toppturer. Og kjemper fortsatt for barneaktivieter, godt læringsmiljø og nulltoleranse for mobbing Så du kan drite i å skrive om viljestyrke. Slutt å være så j.... selvgod og gjør noe fornuftig i samfunnet istedet. Anonymkode: 2355e...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:30 #39 Del Skrevet onsdag kl 23:30 AnonymBruker skrev (På 22.1.2016 den 23.16): Mange av de opererte har hatt et mangeårig vanskelig forhold til mat, de har hatt vanskelig for å forholde seg normalt til mat, derav oppnådd en sykelig overvekt. Jeg tror ikke man kan operere seg til et normalt forhold til mat, dette vil alltid være hovedfokus i livet deres. Jeg tenker at dette vil påvirke hverdagen, og det vil være vanskelig for meg å være i et forhold til en med et anstrengt mat"problem". Hadde jeg truffet en som hadde gått med 30 kg med kostomlegging og aktiv hverdag, ville jeg visst at denne kunne gjøre noe aktivt i eget liv, og påvirket endring i eget liv. For meg ville det vært enklere å respektere og akseptere et menneske med evne til å ta tak i og påvirke eget liv. Anonymkode: 08d51...720 Har da ikke et anstrengt forhold til mat lenger.....!!! Hadde du bare visst hvor enkelt det er å holde seg skank når du ikke føler den evige sulten lenger. Null problem!!! Og nå løper jeg nasjonale løp. Anonymkode: 2355e...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:28 #40 Del Skrevet torsdag kl 08:28 Å slankeoperere seg er også en måte å ta tak i problemer på. Det er ikke akkurat en lettvindt løsning. Vi velger ulike metoder for våre ulike problemer, enten det gjelder slanking eller annet. Hvem er så perfekt at de har rett til å dømme andre for deres valg av metoder for å løse egne problemer? Det som funker for en, funker ikke nødvendigvis for en annen. Anonymkode: ae605...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå