AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 (endret) Hei, Har den siste 1-2 måneden hatt en sånn kvise/talg på øyet. Har skrapet vekk den, men det er fortsatt en del av den igjen. Ikke plagsomt eller noe, men den bare står oppå øyelokket der. Dette er fra 2 mnd siden. Dette er fra idag. Hva kan det være fornoe? Har dere noen innspill? Anonymkode: 98917...72c Endret 18. januar 2016 av Pavilion 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Det er eit feittklump. Den kjem ofte om du har høgt kolesterol.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 7 minutter siden, Stjerner og planeter skrev: Det er eit feittklump. Den kjem ofte om du har høgt kolesterol. Du er så sikker på det? Kolesterol?? Er bare 17 år, og som jeg vet om, så har jeg ingen problemer med hjertet. Anonymkode: 98917...72c
Mokkilokki Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Har hatt sånn på øyet flere ganger. Talgkjertelt, plutselig var den moden og fikk poppe den ut selv. De er ufarlige. har ingenting med kolestrol og gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 4 minutter siden, Mokkilokki skrev: Har hatt sånn på øyet flere ganger. Talgkjertelt, plutselig var den moden og fikk poppe den ut selv. De er ufarlige. har ingenting med kolestrol og gjøre. Tusen takk! Tror også det kan være talglkjertel, men hvordan får jeg den vekk? Har allerede pelt på den, så er fortsatt litt av den igjen.. Anonymkode: 98917...72c
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Legen min har sagt at det kom av høgt kolesterol. Eg hadde då eg var gravid. Faren min har det. Han har fått beskjed av sin lege at det kjem i forbinding med høgt kolesterol.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 16 timer siden, Stjerner og planeter skrev: Legen min har sagt at det kom av høgt kolesterol. Eg hadde då eg var gravid. Faren min har det. Han har fått beskjed av sin lege at det kjem i forbinding med høgt kolesterol. Hvordan vet du at du har den nøyaktig samme kvisen på øyet? Anonymkode: 98917...72c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Tror også det kan være talglkjertel, men hvordan får jeg den vekk? Har allerede pelt på den, så er fortsatt litt av den igjen.. Anonymkode: 98917...72c Sikkert feil måte, men jeg ble kvitt min ved å brenne en nål og stikke hull på den. Men man må få ut alt. Jeg har fint kolesterol. Anonymkode: 2307f...9df
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert feil måte, men jeg ble kvitt min ved å brenne en nål og stikke hull på den. Men man må få ut alt. Jeg har fint kolesterol. Anonymkode: 2307f...9df Stikke hull? Da tror ikke jeg at jeg har det samme som deg. Når jeg drar over den lille kvisa, så kjenner jeg den ennå, men etter å ha pelt på den, så er den veldig liten nå. Hvor stor var den kulen din? Anonymkode: 98917...72c
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at du har den nøyaktig samme kvisen på øyet? Anonymkode: 98917...72c Det veit du svar på like godt som meg. TS seier ho peller på den og du veit at ei kvise forsvinn når ein peller/skviser ho. TS seier den er der framleis. Dessutan ser det ut som eit feittklump på biletet. Var det noko meir?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 25 minutter siden, Stjerner og planeter skrev: Det veit du svar på like godt som meg. TS seier ho peller på den og du veit at ei kvise forsvinn når ein peller/skviser ho. TS seier den er der framleis. Dessutan ser det ut som eit feittklump på biletet. Var det noko meir? Så du hadde samme greie på øyet? Men er ikke fettklump, mer enn klump, enn en vorte/kvise? Anonymkode: 98917...72c
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du hadde samme greie på øyet? Men er ikke fettklump, mer enn klump, enn en vorte/kvise? Anonymkode: 98917...72c Ja
LedigNavn Skrevet 17. januar 2016 #13 Skrevet 17. januar 2016 Ser ut som en milie. Disse har ingen poreutgang og det nytter ikke å klemme på dem. Jeg fjerner slike selv ved å koke en tynn nål, stikke hull og klemme ut innholdet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #14 Skrevet 17. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stikke hull? Da tror ikke jeg at jeg har det samme som deg. Når jeg drar over den lille kvisa, så kjenner jeg den ennå, men etter å ha pelt på den, så er den veldig liten nå. Hvor stor var den kulen din? Anonymkode: 98917...72c Den så ut omtrent som din. Kom ikke tilbake når den ble helt tømt. Anonymkode: 2307f...9df
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #15 Skrevet 17. januar 2016 5 timer siden, Stjerner og planeter skrev: Ja Ja? Og jeg har jo ikke en klump på øyet. http://gh.toseed.com/img/i5122_.jpg Dette ser jeg på som en klump ved øyet Anonymkode: 98917...72c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #16 Skrevet 17. januar 2016 5 timer siden, LedigNavn skrev: Ser ut som en milie. Disse har ingen poreutgang og det nytter ikke å klemme på dem. Jeg fjerner slike selv ved å koke en tynn nål, stikke hull og klemme ut innholdet. Millier? Kan man bare ha 1 millie? https://www.oslohudlegesenter.no/hudsykdommer/Milier%20(8).jpg er det ikke sånn at når man først har millier, så er det mange? Og de ligger vel heller ikke over øyelokket? Anonymkode: 98917...72c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #17 Skrevet 17. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den så ut omtrent som din. Kom ikke tilbake når den ble helt tømt. Anonymkode: 2307f...9df Ja, men min er ikke sånn at jeg kan stikke hull på den. Mere kviseaktig. Anonymkode: 98917...72c
LedigNavn Skrevet 17. januar 2016 #18 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Millier? Kan man bare ha 1 millie? https://www.oslohudlegesenter.no/hudsykdommer/Milier%20(8).jpg er det ikke sånn at når man først har millier, så er det mange? Og de ligger vel heller ikke over øyelokket? Anonymkode: 98917...72c Man kan ha bare én milie og milier kan sitte på øyelokket. Jeg hadde nylig en ved siden av øyet og det ble bare den ene som jeg fjernet selv.
lunamuna Skrevet 17. januar 2016 #19 Skrevet 17. januar 2016 (endret) Jeg har milier (som ligner din) rundt øynene. Jeg har ikke høyt kolesterol, det er sjekket (arvelig faktor, ikke pga disse prikkene). Jeg har prøvd å klemme dem, stikke hull på dem, skrape dem bort... De sitter dønn. Kanskje fordi de fleste sitter i den tynneste huden, og jeg får ikke nålen skikkelig til der uten fare for å stikke meg i øyet. Men sånn helt ærlig, så er de knapt synlige (for andre enn meg), de er små, ikke utstående på en synlig måte (kan kjenne den ene som sitter på øyebrynet, de andre sitter under øyet og er helt myke/går i ett med huden) og slettes ikke plagsomme, så de får bare være. Flere milier er selvfølgelig mulig. Jeg har i hvert fall tre, som jeg husker uten å se meg i speilet. Endret 17. januar 2016 av lunamuna
Braah Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 (endret) 19 timer siden, lunamuna skrev: Jeg har milier (som ligner din) rundt øynene. Jeg har ikke høyt kolesterol, det er sjekket (arvelig faktor, ikke pga disse prikkene). Jeg har prøvd å klemme dem, stikke hull på dem, skrape dem bort... De sitter dønn. Kanskje fordi de fleste sitter i den tynneste huden, og jeg får ikke nålen skikkelig til der uten fare for å stikke meg i øyet. Men sånn helt ærlig, så er de knapt synlige (for andre enn meg), de er små, ikke utstående på en synlig måte (kan kjenne den ene som sitter på øyebrynet, de andre sitter under øyet og er helt myke/går i ett med huden) og slettes ikke plagsomme, så de får bare være. Flere milier er selvfølgelig mulig. Jeg har i hvert fall tre, som jeg husker uten å se meg i speilet. Kan se ut som kvisen vil forsvinne av seg selv. Nå ser den sånn ut? Endret 18. januar 2016 av Braah
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå