AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #21 Del Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte melding til hun som la ut bildet igår kveld og fikk svar at jeg må passe mine egne saker, b***h! Jeg fikk meldingen klokken 4 om morgenen så det kan hende at hun var full. Bilde er der enda. Kan jeg bare ringe barnehagen og si fra? Anonymkode: 5f8c9...73c Jeg hadde ringt styrer og rapportert det. Jeg hadde ikke giddet og spørre vedkommende som la ut bilde, men nå har du gitt vedkommende en sjanse. Ta et skjermbilde av det så du har konkrete bevis hvis hun benekter det. Alt som publiseres på sosiale medier i barnehagen vår kommer det alltid skriftlig varsel på hvor foreldrene må samtykke og jeg hadde virkelig reagert med avsky hvis en hadde publisert et bilde av mitt barn uten samtykke. Det er IKKE greit, uansett om det er ansatte, foreldre eller andre som gjør det. Anonymkode: 169a3...a2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #22 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg vet om unge mennesker fra 92-93 kullet som publiserer ting på sosiale medier som tydelig bryter med taushetsplikten og latterliggjør f.eks syke mennesker, barn eller andre mennesker i en sårbar posisjon. Det burde vært et obligatorisk fag på skolen med sosiale medier og hvor ALVORLIG det faktisk er å holde på sånn. En av dem visste jeg hvor jobbet og rapporterte det - har hørt at han aldri får jobbe som sykepleier igjen. Min erfaring er faktisk at dette er noe som er veldig, veldig normalt blant yngre mennesker og de tenker ikke over de menneskene som sitter i andre enden som faktisk er på bilde. Anonymkode: 169a3...a2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 16. januar 2016 #23 Del Skrevet 16. januar 2016 Sånn jeg forstår det så har hun lagt ut bilder av bhg barna på sin egne private side? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #24 Del Skrevet 16. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om unge mennesker fra 92-93 kullet som publiserer ting på sosiale medier som tydelig bryter med taushetsplikten og latterliggjør f.eks syke mennesker, barn eller andre mennesker i en sårbar posisjon. Det burde vært et obligatorisk fag på skolen med sosiale medier og hvor ALVORLIG det faktisk er å holde på sånn. En av dem visste jeg hvor jobbet og rapporterte det - har hørt at han aldri får jobbe som sykepleier igjen. Min erfaring er faktisk at dette er noe som er veldig, veldig normalt blant yngre mennesker og de tenker ikke over de menneskene som sitter i andre enden som faktisk er på bilde. Anonymkode: 169a3...a2b Ja, for det er hos 92-93 kullet problemet ligger 😂 Foreldregenerasjonen er 100 ganger verre! Anonymkode: dd792...ea8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #25 Del Skrevet 16. januar 2016 7 minutter siden, MissPierce skrev: Sånn jeg forstår det så har hun lagt ut bilder av bhg barna på sin egne private side? På sin private, ja. Men bilde er lagt ut sånn at alle også de som hun ikke har på vennelisten kan se. Hun har merket den med jordklode. Det betyr jo at det er offentlig. Anonymkode: 5f8c9...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #26 Del Skrevet 16. januar 2016 22 minutter siden, MissPierce skrev: Sånn jeg forstår det så har hun lagt ut bilder av bhg barna på sin egne private side? Spiller i grunn ingen rolle om det skulle vært hennes private side heller og kun for hennes venner, det er fortsatt ikke lov. Anonymkode: ff52f...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #27 Del Skrevet 16. januar 2016 TS her igjen. Nå har hun blokkert meg, men ikke mannen. Så bildet er der enda. Men når jeg søker opp adressen på barnehagen på Instagram så dukker det opp et bilde av barna der. Også åpen profil. At det går an å være så dum! Anonymkode: 5f8c9...73c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #28 Del Skrevet 16. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Nå har hun blokkert meg, men ikke mannen. Så bildet er der enda. Men når jeg søker opp adressen på barnehagen på Instagram så dukker det opp et bilde av barna der. Også åpen profil. At det går an å være så dum! Anonymkode: 5f8c9...73c Skjønner ikke hva du mener, ikke kjennskap til insta heller, men barnehagen har altså en side mener du med bilde av barn? Ikke noe rart med det isåfall, har nok fått godkjennelse det fra foreldrene. Anonymkode: 190fb...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #29 Del Skrevet 16. januar 2016 Få alt dokumentert ned screenshots, rapporter bildet til Facebook, og mandag morgen ber du om samtale med styrer i barnehagen. Gjør ikke de noe, så går du videre. Ta det gjerne opp med FAU i barnehagen også, og be om at alle regler for bildepublisering gjennomgås. Dette er IKKE greit! Anonymkode: c8bb7...950 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 16. januar 2016 #30 Del Skrevet 16. januar 2016 Det er veldig uomtenksomt. Gjør henne obs på at det ikke er tillatt og be henne slette bildene, både for hennes del og barna/foreldrenes og barnehagen sin del. Har ikke lest hele tråden men er sikker på at noen har nevnt at det kan være barn som av en eller annen grunn skal holdes anonym og ikke taes bilder av, feks barneverns eller omsorgs saker. Ellers er det en del foreldre som ikke ønske at barna skal taes bilder av. Barnenhagen bruker ofte å ta bilder av barna til ulike formål. Dette er det hentet inn samtykke til hos foreldrene. Private bilder som ansatte tar av barn skal ikke forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. januar 2016 #31 Del Skrevet 16. januar 2016 Hvorfor har hun plutselig blokkert deg? Har du sagt noe til henne eller noe? Uansett, dette ville jeg tatt opp med styrer med en gang (altså ringt mandag, eller sendt en mail nå), og bedt om at hun tok en oppfriskning med sine ansatte på et møte, slik at alle ansatte i barnehagen får en påminnelse om hvilke regler som gjelder rundt dette. Er det forresten en eller flere ansatte som har postet? Er vedkommende barnehagelærere eller assistenter? Har andre ansatte i barnehagen kommentert eller trykt liker? (Like ille i mine øyne, om man som ansatt liker eller kommenterer positivt på bilder som ikke skal ligge der), og så har jeg ikke lest nøye nok hele tråden så jeg vet ikke om du har svart på hvordan type bilder det er. Kan man tydelig identifisere barna, eller er det snakk om bilder av noen barneføtter rundt et bål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 16. januar 2016 #32 Del Skrevet 16. januar 2016 2 minutter siden, Marimba skrev: Hvorfor har hun plutselig blokkert deg? Har du sagt noe til henne eller noe? Uansett, dette ville jeg tatt opp med styrer med en gang (altså ringt mandag, eller sendt en mail nå), og bedt om at hun tok en oppfriskning med sine ansatte på et møte, slik at alle ansatte i barnehagen får en påminnelse om hvilke regler som gjelder rundt dette. Er det forresten en eller flere ansatte som har postet? Er vedkommende barnehagelærere eller assistenter? Har andre ansatte i barnehagen kommentert eller trykt liker? (Like ille i mine øyne, om man som ansatt liker eller kommenterer positivt på bilder som ikke skal ligge der), og så har jeg ikke lest nøye nok hele tråden så jeg vet ikke om du har svart på hvordan type bilder det er. Kan man tydelig identifisere barna, eller er det snakk om bilder av noen barneføtter rundt et bål? Ble rett og slett nysgjerrig, hva har det med saken å gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #33 Del Skrevet 16. januar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte melding til hun som la ut bildet igår kveld og fikk svar at jeg må passe mine egne saker, b***h! Jeg fikk meldingen klokken 4 om morgenen så det kan hende at hun var full. Bilde er der enda. Kan jeg bare ringe barnehagen og si fra? Anonymkode: 5f8c9...73c Og dette skal være et voksent menneske? Jeg ville ringt til daglig leder og krevd et møte. Ta med screenshots av alt. Inkludert samtalen Anonymkode: 29fe6...b69 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. januar 2016 #34 Del Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, Coolaid skrev: Ble rett og slett nysgjerrig, hva har det med saken å gjøre ? Jeg ble rett og slett litt nysgjerrig selv jeg. Jeg håper jo at tre år på høyskole med refleksjoner, etikk og kritisk tenkning fører til at man tenker litt lengre enn f.eks en ufaglært ungdom fra videregående. Litt sånn satt på spissen riktignok. Men sånn ut i fra generaliseringer synes jeg jo det er verre om en erfaren pedagog begår en slik bommert, enn om en fersk assistent ikke har tenkt over at dette ikke er greit. Videre tenker jeg at i assistentens tilfelle bør man kanskje legge inn mer veiledning i det daglige, mens dersom en barnehagelærer gjør noe slikt tenker jeg at man bør vurdere en skriftlig advarsel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #35 Del Skrevet 16. januar 2016 Barnehageansatte har selvsagt ikke lov å poste bilder fra jobb med barn enten det er offentlig eller kun venner, og bare rygg etc. Tillatelsen foreldrene har gitt gjelder kun publisering i regi av barnehagen på deres sider/kanaler, ikke på de ansattes private profiler. Den instagramsiden, var det barnehagen sin? Eller den ansattes? Utrolig ubehagelig svar du fikk fra henne. Jeg hadde kvidd meg for å levere barnet mitt i barnehagen, hvor den ene voksne som skulle ta seg av mitt barn hadde skrevet til meg at jeg var en bitch. Slike folk er så barnslige og useriøse at de er troendes til å forskjellsbehandle barna. Håper du viser screenshot av dette + meldingene du og den ansatte sendte til hverandre. Det er langt over streken å publisere slike bilder, og enda verre å skrive slike meldinger til kundene sine. Ville blitt overrasket om ikke ansettelsen hennes henger i en tynn tråd nå. Anonymkode: ca497...395 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #36 Del Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Barnehageansatte har selvsagt ikke lov å poste bilder fra jobb med barn enten det er offentlig eller kun venner, og bare rygg etc. Tillatelsen foreldrene har gitt gjelder kun publisering i regi av barnehagen på deres sider/kanaler, ikke på de ansattes private profiler. Den instagramsiden, var det barnehagen sin? Eller den ansattes? Utrolig ubehagelig svar du fikk fra henne. Jeg hadde kvidd meg for å levere barnet mitt i barnehagen, hvor den ene voksne som skulle ta seg av mitt barn hadde skrevet til meg at jeg var en bitch. Slike folk er så barnslige og useriøse at de er troendes til å forskjellsbehandle barna. Håper du viser screenshot av dette + meldingene du og den ansatte sendte til hverandre * . Det er langt over streken å publisere slike bilder, og enda verre å skrive slike meldinger til kundene sine. Ville blitt overrasket om ikke ansettelsen hennes henger i en tynn tråd nå. Anonymkode: ca497...395 * viser det til daglig leder / avdelingsleder, mente jeg Anonymkode: ca497...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #37 Del Skrevet 16. januar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for det er hos 92-93 kullet problemet ligger 😂 Foreldregenerasjonen er 100 ganger verre! Anonymkode: dd792...ea8 Så du ønsker å bagatellisere at yngre mennesker bruker taushetsplikten de har på jobb? Dette er et økende problem, et kraftig økende problem blant den yngre garde. Hadde du likt at noen ler av din demente mor fordi en student syns det var greit å publisere det på snapchat og instagram? Det skjer, det skjer. Anonymkode: 169a3...a2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. januar 2016 #38 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg skal begynne å lese hele tråden før jeg svarer, fikk ikke med meg at du allerede hadde spurt om vedkommende kunne fjerne det, og svaret du fikk men dette bør meldes! En slik oppførsel er ikke grei av en ansatt! Dersom dette er en kommunal barnehage så ville jeg faktisk gått så langt som å varslet det inn til kommunen (google kommunens navn+varsling så får du kanskje opp noe skjema du kan bruke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #39 Del Skrevet 16. januar 2016 1 time siden, MissPierce skrev: Du tar screenshot av siden hennes med bildene. Pass på å få med at det synes at det er på hennes side. Ta av alle komentarene som er på bildene. Å det samme gjør du av der du skrev til henne og svarer du fikk. Så på mandag går du til dagligleder i bhg, og legger frem alt der. Gjør det fort før hun sletter det. Signerer denne. Etter du har sikret screenshot skriver du at dette ikke er akseptabelt og at du vil varsle hennes overordnede mandag morgen. Anonymkode: bfbed...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 16. januar 2016 #40 Del Skrevet 16. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ønsker å bagatellisere at yngre mennesker bruker taushetsplikten de har på jobb? Dette er et økende problem, et kraftig økende problem blant den yngre garde. Hadde du likt at noen ler av din demente mor fordi en student syns det var greit å publisere det på snapchat og instagram? Det skjer, det skjer. Anonymkode: 169a3...a2b Det var ikke jeg som skrev i utgangspunktet. Men! 92-93 vil si ungdom på 22-23 år. Mine erfaringer er at de som er yngre er hakket verre, eller ja, tilogmed foreldregenerasjonen. Mitt inntrykk er ellers at dagens unge er ganske bevisst på hva som legges ut, fordi det er "kleint" å legge ut noe som skiller seg ut. Også har du selvfølgelig de med null sosiale antenner som gjør det likevel. Som de fleste andre ler av. Poenget er uansett at det blir latterlig å dra fram to årskull på akkurat dette, når det som regel handler om sosiale antenner og ikke alder.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå