Gå til innhold

Er det teit å blogge?


Gjest 1anonym2

Anbefalte innlegg

Gjest 1anonym2

Jeg har nettopp begynt å blogge, mest om mote, tips, anbefalinger, osv.. Dette er fordi jeg syns det er gøy, og det er en måte for meg å holde på med ting jeg syns er gøy, som for eksempel klær. Det skal sies at jeg er 23 år, og føler jeg blir veldig sett ned på om jeg sier det til noen. Er ikke den peneste i gata heller, så føler nesten ikke jeg har "rett" til å legge ut antrekksbilder, fordi jeg ikke ser ut som for eksempel Annette Haga.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ikke kunne gjøre det? 

Du har da like mye rett til å blogge som andre. Det at du føler at du ikke er den peneste gjør bare meningene dine mer interessante. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvem du spør : ) I dagens overflod av blogger, tror jeg du skal gjøre en innsats for å finne en unik stil som folk vil følge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du syns det er gøy så skal du bare kjøre på :) er ingen fasit på hvordan man skal være for å blogge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Å blogge i seg selv er vel ikke teit. Det er jo som å skrive en dagbok. Men at folk skal tjene penger på det er idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge man har noe fornuftig å komme med så er det vel ikke teit. Finnes jo mange forskjellige av dem, ikke bare rosabloggere. Mange av de utenfor topplista fungerer, såvidt jeg har sett, som så mye mer enn bare en dagbok, hvis de er bra og har substans. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg har begynt å synes det er teit, ja. For ti år siden var det "normalt", men i dag gir det meg umiddelbart assosiasjoner til rosabloggere. Og...vel, hva skal jeg si. Disse gjennomopererte, extensionbefengte, overflatiske og grunne bertene som skriver om de mest innholdsløse ting man kan tenke seg, er ikke akkurat folk jeg ser opp til. Det er jo tydeligvis et miljø for alt, men i mine kretser blir de nok sett på som dumme og overflødige, og man tenker nok at du skal være rimelig narsissistisk forstyrra om du tror folk bryr seg om hva slags klær du bruker, eller hvilken sminke du har på badet. 

Om folk bruker bloggen til noe blir det litt annerledes. Feks. hobbyblogg, med inspirasjon, veiledninger osv., eller en reiseblogg med fine bilder (ikke selfies...!) og reisetips, evt. om organisasjonsliv eller et fagområde man engasjerer seg i. 

Det er bare min ærlige mening, men du kjenner sikkert ikke meg uansett, så da er det jo ikke så nøye. Som oftest er det jo bare venner og familie som leser bloggen, det er tross et hav av blogger.  Det er jo ditt valg, synes du det er gøy så er det fullt lovlig ;) Til sist; at du ikke synes du er pen, betyr ikke at du har rett i det ;)   Og uansett er det vel heller "behov" for moteblogger med folk som ser normale ut, da folk flest gjør det, og det er lite hjelp i outfitbilder av en som har endret hele kroppen med operasjoner, for deretter å maltraktere siste rest av virkelighet i Photoshop. 

Anonymkode: 3fce5...7e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/15/2016 at 11.11, 1anonym2 skrev:

Jeg har nettopp begynt å blogge, mest om mote, tips, anbefalinger, osv.. Dette er fordi jeg syns det er gøy, og det er en måte for meg å holde på med ting jeg syns er gøy, som for eksempel klær. Det skal sies at jeg er 23 år, og føler jeg blir veldig sett ned på om jeg sier det til noen. Er ikke den peneste i gata heller, så føler nesten ikke jeg har "rett" til å legge ut antrekksbilder, fordi jeg ikke ser ut som for eksempel Annette Haga.. 

 

En blogg er så mangt. Alle matoppskrifter jeg liker og bruker jevnlig legger jeg ut på min egen nettside (som blir som en blogg). Men, det er mest for min egen del slik at jeg kan sjekke ingredienser når jeg er i butikken, la venner og kjente få en link om de lurer på hvordan noe lages, samt at jeg aldri trenger å lete fram en oppskrift når noe skal lages. Jeg har skrudd av muligheten for at andre skal kunne skrive kommentarer for det interesserer meg ikke i det hele tatt.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg det er teit å blogge ja, enda teitere om en har tenkt til å blogge for å tjene penger på det.

Anonymkode: 397dd...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er teit å blogge. Om, man finner sin nisje. Ikke drukne weben med enda en av de store "jeg vil bli stor bloggerne", så jeg blogger om alt. Jeg syns de som finner sin egen stil, er flinke. Jeg liker at de har en dæsj hverdagslig i det, men det må være "gjennomført" Har du en "temablogg", skal alt annet, bare være med på å gjøre at man føler man kjenner bloggeren bedre. 

Når det gjelder blogg, virker det som alle tenker mote, og sminke.. jeg har funnet et par nye her inne faktisk.. som jeg liker og følger. Mediakaos er en stor håndarbeidsblogger, Passion4Baking er jo en kjent bakeblogger - men disse to har holdt på "stilen" sin  i mange år. Respekt for det.

Anonymkode: e2b64...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livehappy

Så lenge du synes blogging er gøy skal du da vel få gjøre det uten at noen får si noe på det. Jeg selv hadde blogg før og trivdes med det og når jeg ser tilbake på det hadde jeg faktisk en god del lesere. Jeg er også 23, men per i dag kunne jeg aldri sett for meg å ha blogg - hvis jeg da ikke hadde fortsatt å skrive på den bloggen jeg hadde. Jeg synes ingen blogger er noe særlig spennende, bortsett fra noen blogger som omhandler mine interesser. 

Kan jeg få spørre hva bloggen din heter? Hvis du ikke tør å gi navnet er det helt ok :) Kanskje den er verdt å lese! Og ikke tenk på at du skal være en spesiell type person for å blogge. Det er bare samfunnet vårt som har en feil oppfattelse av hva som er riktig, og det bloggsamfunnet er jo styrt av jenter i 9-25 års alderen eller noe (tror jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er teit å blogge så lenge du ikke holder på med noe lignende som Anne Brith.

Anonymkode: 8af01...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...