Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Jeg koser meg i dag med fri på morgenen.

I dag skal jeg forsøke meg på å lage noe katteleketøy til en liten omplasseringspus som en venn har fått adoptere. En søt liten kattunge med trefarget pels.

Jeg lurer på om det går an å strikke noe av garn til en sånn liten pus.

Eller vil det bare bli revet istykker med én gang.

Er raknende katteleker av ullgarn til fare for en katt? Kan de svelge det og få problemer?

Jeg lurer nemlig på om det kanskje kan være sånn...

Så da bør jeg kanskje heller satse på å sy noe av et gammelt putetrekk?

Hva tror dere katteeiere i tråden?

Redigert: Jeg tenker meg at hvis jeg strikker en grå mus i ullgarn, så kan jeg hekle på små ører og sy på øyne og snute.Så kan jeg fylle musen med strå som er til til kaniner og marsvin og sette på den en liten hale. Hva tenker dere om det?

Hei CatMaru :)

Jeg vet ikke jo ikke, men mine katter har i alle fall hatt noen sånne heklede lektetøy en gang, og det gikk fint - men de satt fast potene en del i trådene da, og de ble litt ødelagte (men, de var kanskje litt vel overivrige, fordi de var fylt med catnip :fnise: ) De viktigste er nok i alle fall at det ikke er små deler som kan falle av, som feks øyne osv, eller at det ikke er noe skarpe deler, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

---

Redigert: Jeg tenker meg at hvis jeg strikker en grå mus i ullgarn, så kan jeg hekle på små ører og sy på øyne og snute.Så kan jeg fylle musen med strå som er til til kaniner og marsvin og sette på den en liten hale. Hva tenker dere om det?

Jeg synes det høres bra ut, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge en skal vente med å trene når en ikke er helt i form????

Feberen er borte, den såre halsen er bedre, men fortsatt litt verk i leddene..........

Burde ha hatt en runde på mølla snart, før ryggen streiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CatMaru :)

Jeg vet ikke jo ikke, men mine katter har i alle fall hatt noen sånne heklede lektetøy en gang, og det gikk fint - men de satt fast potene en del i trådene da, og de ble litt ødelagte (men, de var kanskje litt vel overivrige, fordi de var fylt med catnip :fnise: ) De viktigste er nok i alle fall at det ikke er små deler som kan falle av, som feks øyne osv, eller at det ikke er noe skarpe deler, selvfølgelig.

Om det setter seg fast i potene, er det vondt for katten?

Må de ha hjelp til å få det løs igjen, eller er det noe de greier å kvitte seg med selv?

Jeg vil jo ikke lage noe som kan skade pusekatten.

Men om musen blir ødelagt gjør det jo ingenting. Det er jo bare litt av sjarmen med det hele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge en skal vente med å trene når en ikke er helt i form????

Feberen er borte, den såre halsen er bedre, men fortsatt litt verk i leddene..........

Man bør ikke trene før det har gått et døgn uten feber, etter at man var blitt feberfri.

Du bør kanskje også vente til det ikke verker i leddene?

Men du kan jo begynne litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det setter seg fast i potene, er det vondt for katten?

Må de ha hjelp til å få det løs igjen, eller er det noe de greier å kvitte seg med selv?

Jeg vil jo ikke lage noe som kan skade pusekatten.

Men om musen blir ødelagt gjør det jo ingenting. Det er jo bare litt av sjarmen med det hele ;)

Jeg vil tro det går ganske bra, men det er helt sikkert delte meninger om dette blant katteeiere, det er det alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har de endret siden jeg jobbet i matbutikk. Da kunne vi fortsatt slå inn til ti over hvis vi brukte sjefskortet. Tror det var pga kø og slikt.

Det er fortsatt mulig å dra sjefskortet, men da blir transaksjonen oversendt hovekontoret med en gang og så får man en mail med spørsmål om hva som var årsaken til innslaget.

Fikk det en gang jeg skulle dra en retur på noe øl om morgenen for en fast kunde som kjøpte inn flere kasser til fester og sånt. Han hadde sånn lag-fest-firma XD

Jeg var med på skiftet mellom ikke sperre og sperre, så før sperra kom kunne vi vise skjønn for de som hadde kommet inn i butikken før åtte, men etter sperra så gjaldt tidspunktet kassa viste. Var mange som ikke helt skjønte de greiene, til jeg viste dem at jeg fikk opp feilmelding når jeg prøvde å slå inn øl før eller etter det magiske tidspunktet.

Legge seg tidlig og stå opp før fuglene fiser var ikke akkurat planen i ferien min, men sånn er det når man endelig kan sove samtidig som mannen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viktigste er nok i alle fall at det ikke er små deler som kan falle av, som feks øyne osv, eller at det ikke er noe skarpe deler, selvfølgelig.

Betyr det at jeg bør la være å feste på en liten, raslende bjelle jeg hadde tenkt å ha i enden på halen?

Den er ertestor, sølvfarget og rasler. Men det er kanskje best å legge noe sånt inne i selve musen, og ikke sy det fast utenpå?

Og hva med å hekle på den små ører? Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gjøre det, men de kan jo egentlig rives av? Kan de ikke.

Musen blir strikket, øyne og snute blir brodert på, og jeg har sydd en liten pose med fyll av en bit av det gamle putevaret til å legge inni.

Men da er det kanskje forsent med den bjellen?

Endret av CatMaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg bør la være å feste på en liten, raslende bjelle jeg hadde tenkt å ha i enden på halen?

Den er ertestor, sølvfarget og rasler. Men det er kanskje best å legge noe sånt inne i selve musen, og ikke sy det fast utenpå?

Og hva med å hekle på den små ører? Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gjøre det, men de kan jo egentlig rives av? Kan de ikke.

Musen blir strikket, øyne og snute blir brodert på, og jeg har sydd en liten pose med fyll av en bit av det gamle putevaret til å legge inni.

Men da er det kanskje forsent med den bjellen?

Det går sikkert fint hvis du fester det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg faktisk klar med musen. Å, nå er jeg så stolt av megselv. :lillesky:

Den ble faktisk veldig fin.Jeg må innrømme at jeg heklet på de små museørene.

Men de kan ikke rives av, altså. Ikke uten at hele musen vrækes.

Og da må den jo tas fra katten allikevel.

Men jeg tenker at jeg dropper den bjellen, i tilfelle katten får den løs og svelger den...

Hurra, jeg har strikket en liten mus! :duskedame:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg faktisk klar med musen. Å, nå er jeg så stolt av megselv. :lillesky:

Den ble faktisk veldig fin.Jeg må innrømme at jeg heklet på de små museørene.

Men de kan ikke rives av, altså. Ikke uten at hele musen vrækes.

Og da må den jo tas fra katten allikevel.

Men jeg tenker at jeg dropper den bjellen, i tilfelle katten får den løs og svelger den...

Hurra, jeg har strikket en liten mus! :duskedame:

Hurra! Nå blir nok katten glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nå er Maruu kommet på besøk, her.

Jeg har vist fram musen og han spurte "Har du laga den helt sjæl bare i dag?"

Da blir man glad og stolt, skal jeg si dere :)

Vet du hva, Rumle. Han er jo så gløgg, så han kom med det lure forslaget å feste på et sølvfarget gavebånd i halen, som er krøllet med saks. "Det rasler og blir supert for katter å jakte på," sa han.

Så nå har jeg gjort det.

Endret av CatMaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Dagens gode gjerning, satte meg ned sammen med en som spiste alene. Og nei det var ikke kun for min egen del for jeg hadde med meg en å spise med.

det var jo koselig da.. det værste er vel ikke å spise alene, men jeg har en mistanke om at denne personen er alene ellers av dagen også, på jobb eller skolen eller hvor dere er?

kan du ikke sette på "gå veldig fort"-tempo, og putte på en viss prosent helling i samme sleng?

..begynne litt smått og godt på en måte...?

så finner du jo ut nesten litt fort om du tåler trening eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo koselig da.. det værste er vel ikke å spise alene, men jeg har en mistanke om at denne personen er alene ellers av dagen også, på jobb eller skolen eller hvor dere er?

Nei jeg har ikke akkurat reddet et sultent barn i afrika, men ja han er ny og jeg synes i hvertfall ikke det er gøy å spise alene når alle andre spiser sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...