Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Surrehodet

:smilyblomst:

Så snille dere er, småsurrene ligger som slakt i sofaen og ser på tv. Jeg pakker varer og er klar for jobb ikveld.

Men først.......tur med Boffen.

Ha en strålende dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men det blir...rart :gjeiper:

Politikerne er veldig flinke til å selge byen som "Teknologibyen" og "Sølvbyen", så å plutselig ha en hageby "midt oppi", blir litt andre enden av skalaen. Fra industri til natur(forskjønnelse)

Men ideen er god! Greit å ikke bygge vekk grøntområdene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i! Synes det er så trist å se hvor mye grøntområder som blir "bygget bort" i store bolig og industriområder. Jeg blir alltid like overrasket over hvor lite langsiktig man planlegger når man holder på på den måten. Bare se på hvor attraktive de stedene som har vært bevisste på å bevare dette er. Det gir ingen mening :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg har humoristisk sans, ingen mangel på det her i gården. Men det jeg ertet deg litt med og spurte om du var trøtt, var at du hadde skrevet b i l l l e r.

aaaahh- jeg så ikke at jeg glemte r`en jeg.

Jeg skriver så mange feil, men det vet du jo allerede Arabella :ler:

Smiler alltid litt av signaturen til Nozze "I think I've forgotten this before" :fnise:

heheheeee- me2!

Dagen skal bestå av ryddig og vasking jeg ikke gjorde i går, handling av mat og snacks, forberede til mannens fotballkveld og lesing til eksamen. I dag er det Champions league-finale og jeg skal være god samboer og tilberede snacks og se på sammen med mannen og kameratene hans :)

Du er alltid så flink du Hannee! samboeren er heldig som har deg, som varter han opp og stiller opp. Håper virkelig han gjør det for deg også! (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 helger igjen med eksamenslesing! Det er så mye annet jeg heller ville gjort nå! Leeeei! Tror jeg sniker meg ut etterpå for å finne en dropin frisørtime. Men ikke si det til noen. Shhhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva jeg skal unne meg til middag i dag mon tro?

Noen forslag her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sidan det er lørdag... Kva med risengrynsgraut?? Det skal eg ha, og det er seriøst det beste eg får!! Har vert min favorittmat sidan eg var lita :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sidan det er lørdag... Kva med risengrynsgraut?? Det skal eg ha, og det er seriøst det beste eg får!! Har vert min favorittmat sidan eg var lita :gjeiper:

Hmmm...bra forslag,lenge siden jeg har spist dette,meen jeg hadde havregrynsgrøt til frokost

da (noe jeg har nesten alle dager) så grøt 2 ganger på en dag er kanskje litt

vel mye i overkant... :fnise:

Riskrem derimot er vel sånn ca favoritt desserten min tror jeg :jepp: Er ikke det bare

kald risengrynsgrøt med rødsaus på? Noen som vet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...bra forslag,lenge siden jeg har spist dette,meen jeg hadde havregrynsgrøt til frokost

da (noe jeg har nesten alle dager) så grøt 2 ganger på en dag er kanskje litt

vel mye i overkant... :fnise:

Riskrem derimot er vel sånn ca favoritt desserten min tror jeg :jepp: Er ikke det bare

kald risengrynsgrøt med rødsaus på? Noen som vet? :klo:

Den skal blandes med pisket kremfløde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehodet

Himmelen skal være mitt vidne på at jeg drakk en smule for meget igår....

Huff Gia, det er litt tungt dagen der på. :hug:

Og riskrem pisk fløte og tilsett vaniljesukker og evt, mandelessens (bah det er ekkelt syntes jeg) så blander du det i kald grøt. Da blir det reneste julestemningen. :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA!...da er jeg mer opplyst i riskremens mystiske og uransakelige veier :jepp:

Mange sier at en må drikke masse vann før en legger seg om en er full,hjelper

dette egentlig no særlig? Er det mulig å avverge en hangover på dette viset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel hangover fordi man er dehydrert. Er vel derfor man skal drikke vann før man legger seg. Og mens man drikker vin.

Det anbefales vel egentlig å drikke dobbelt så mye vann som alkohol for å unngå hangover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp,jeg vet prinsippet med hvorfor en skal gjøre det,det jeg er mest nysgjerrig

på er om dette egentlig funker helt i praksis,kan du drikke deg dritafull en kveld

og bøtte nedpå med vann også våkne i 'helt vanlig' form dagen etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA!...da er jeg mer opplyst i riskremens mystiske og uransakelige veier :jepp:

Mange sier at en må drikke masse vann før en legger seg om en er full,hjelper

dette egentlig no særlig? Er det mulig å avverge en hangover på dette viset?

Dette er mere komplisert end bare vandtab, og krever egentlig en grundig indføring i nyrefysiologi for å forståes fuldt ud (det er blandt andet et mareridt av en ligning involvert). Kort sagt hemmer alkoholen et viktig stoff som heder vasopressin, og dette fører til en dehydreringstilstand med omfattende tab av en hel del viktige salter, primært natrium.

Mye vand hjelper ikke uden tilførsel av elektrolytter. Det er faktisk bedre å drikke cola eller saft. Sportsdrikker er veldig bra. Og så findes det noen farmasitriks, men det er ikke sånt jeg vil anbefale uden videre, i hvert fald ikke helt ukritisk.

Å avverge en bakrus fuldstendig lar seg ikke gjøre - men den kan reduseres kraftig.

(Det findes efter sigende, et preparat som fjerner det helt, som blev udviklet i en helt anden hensikt inden militær efterretning - men av en eller anden "merkelig" grund blev det aldrig licensiert....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Har hørt at Gem-pulver, før man går til sengs, er bra. (Fåes på apoteket og blandes i vann) Det er et glukose- elektrolytt pulver for normalisering av væske- og elektrolyttbalansen.

Endret av Lykkeliky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mere komplisert end bare vandtab, og krever egentlig en grundig indføring i nyrefysiologi for å forståes fuldt ud (det er blandt andet et mareridt av en ligning involvert). Kort sagt hemmer alkoholen et viktig stoff som heder vasopressin, og dette fører til en dehydreringstilstand med omfattende tab av en hel del viktige salter, primært natrium.

Mye vand hjelper ikke uden tilførsel av elektrolytter. Det er faktisk bedre å drikke cola eller saft. Sportsdrikker er veldig bra. Og så findes det noen farmasitriks, men det er ikke sånt jeg vil anbefale uden videre, i hvert fald ikke helt ukritisk.

Å avverge en bakrus fuldstendig lar seg ikke gjøre - men den kan reduseres kraftig.

(Det findes efter sigende, et preparat som fjerner det helt, som blev udviklet i en helt anden hensikt inden militær efterretning - men av en eller anden "merkelig" grund blev det aldrig licensiert....)

Da fikk jeg litt mer innsikt i dette fenomenet....tenk hvor mye penger de som oppfant

den 'vidunderkuren' kunne ha gjort seg om de hadde tatt patent og lagt det ut på markedet...

Høres litt ut som den 'perfekte lyspæren' som varer uendelig,(som er oppfunnet) men som

ble kjøpt opp av de som produserte den 'gamle',og nedlåst i ett hvelv en plass...i dette

tilfellet kunne jo de som produserer alko gjort seg penger på dette,dvs.når en våkner

dagen etter kan en jo bare gjenoppta drikkingen der en slapp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...