Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Det eg sa,WT?

Det var ikkje meininga i alle fall,men tykte det verka som ei lang innleiing. Ville haldt meg under 1000 ord i alle fall,men der er jo kanskje retningslinjer slik ein kan sjå kva som er "normalen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, sitter og brainstormer på terrassen her i sol og fordragelighet med lillebrodern. jeg er noe overtrøtt, så kreativiteten er i det eventyrlige hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daybreak, hehe, det var til tekola. jeg var ikke så flink til å poengtere hvem jeg skrev til, sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Stabil? :gjeiper:

Jeg er jo ganske sta, så det passer litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daybreak, hehe, det var til tekola. jeg var ikke så flink til å poengtere hvem jeg skrev til, sorry ;)

Hehe det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg forøvrig få minne om hvor deilig det er med litt solvarme igjen? dette har jeg ventet på. ikke noe supervær idag, greit nok - men jeg tar det jeg får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Eg tykkjer det høyrtest ganske mykje ut,men veit ikkje kva krava er? På mi forrige eksamensoppgåve vart innleiinga på ca 500 ord,og oppgåva var på 12 000 ord :)

Vi har ikke fått noen skriveveiledning, og da jeg spurte foreleseren om lengde sa hun bare "Nej, det finns ingen regel. Den ska beskriva det som uppsatsen innehåller och utvecklar; väldigt svårt att säga hur många sidor du behöver. " :daane:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag vart mykje betre no når eksamen er levert inn,og eg har fri til måndag :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått noen skriveveiledning, og da jeg spurte foreleseren om lengde sa hun bare "Nej, det finns ingen regel. Den ska beskriva det som uppsatsen innehåller och utvecklar; väldigt svårt att säga hur många sidor du behöver. " :daane:

Eh ja,det var jo presist :kjefte:

Men eg har alltid lært at avslunting skal vere noko lengre enn innleiinga,medan innleiinga skal gjere lesaren interessert i å lese oppgåva, og difor ikkje vere for lang. Den skal vere presis og ikkje mykje utanomsnakk, det kan ein ta i hovuddelen :)

Kan eg få spørje om kva du skriv om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloo!

Her skinner sola godt og varmt på tredje dagen, ren luksus jo! Det var egentlig litt irriterende igår, for da så jeg bare sola gjennom de store glassveggene på jobben :( Men var fortsatt godt og varmt når jeg kom hjem :)

Håpe været holder seg til helga, selv om de fleste sier det skal bli kaldere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen idag er egentlig merkelig rolig. det er ufattelig beroligende å være i mål med husjakten, er som en stor byrde er røsket av ryggen min. nå gleder jeg meg bare til de som leier huset flytter ut og jeg skal begynne shoppe møbler.

det er også godt å vite at jeg er fullstendig ferdig med utelivet, at jeg har tatt valget.

men jeg savner min siste kjæreste, og det gjør veldig vondt å gjerne ville dele dette med henne - og så har det blitt slik. jeg greier ikke være sint nok på henne til å ikke ønske henne mer.

og, det var merkelig godt å skrive innlegget i tråden som hog nevnte. få det ut, lissom.

ja, det er en god dag, alt i alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Eh ja,det var jo presist :kjefte:

Men eg har alltid lært at avslunting skal vere noko lengre enn innleiinga,medan innleiinga skal gjere lesaren interessert i å lese oppgåva, og difor ikkje vere for lang. Den skal vere presis og ikkje mykje utanomsnakk, det kan ein ta i hovuddelen :)

Kan eg få spørje om kva du skriv om? :)

Det er det jeg også har lært, og så blir jeg presentert med en kjempestor modell for hvordan jeg bør legge opp oppgaven min.

Introduction

Research survey

Theory

Method

Present data

Analysis

Conclusion

Og så skal innledningen da inneholde disse punktene:

Subject-matter

Problem-area

Data/sources

Theory

Argument/hypothesis

Method

Outline

Faget heter Religion og politikk, og jeg skriver om hvor vidt Røde Kors klarer å forholde seg nøytral til religion i sitt arbeid, med spesielt fokus på konfliktene i Bosnia og Sudan. Det er kjempespennende, egentlig, og jeg lurer på om jeg blir nødt til å droppe Sudan, for å holde meg innenfor ca. 8000 ord.

Det høres egentlig lurt ut å kutte ned til at innledningen blir 10% av oppgaven, altså rundt 800-1000 ord.

Så deilig med frihelg for deg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest hogwash

NB! DU HENTER, FRAKTER OG BÆRER SJÆL. Jeg skal bare sitte på ræva og spille FIFA.

:ler:

Tekoalabjørn: Har du med røde halvmåne også? (Eller er det egentlig samme organisasjon? :klo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...