FruN Skrevet 12. april 2012 #70961 Del Skrevet 12. april 2012 Dakar Fanny har hatt aaalt for mye og store pelsklumper jeg ikke har fått bort på noen annen måte, og nå måtte de bare bort... Så pus har vært en tur hos dyrlegen idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 12. april 2012 #70962 Del Skrevet 12. april 2012 Stakars Fanny! Har en venninne med maken katt, og den er helt full av klumper i pelsen nå. Pleier å være mye av de klumpene alltid egentlig. Alt for mye og myk pels. Men hun barberer selv da. Og katta blir forbanna, så som regel er det bare halve katten som er barbert Ser enda teitere ut... Fantasveis på katten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70963 Del Skrevet 12. april 2012 Noz- Jeg sikter til pensum bøker/fagbøker som man må ha. Samt at det stadig trykkes nye utgaver hvor det ofte ikek er gjort store endringer. Når man må betale oppimot 1000kr og av og til mer syns jeg det er mye penger å bruke når man i utgangspunktet ikke har så mye. FruN-åå stakkar! Hehe, hvor lang tid pleier det å ta før det vokser ut? Hvordan reagerer hun på det? tenker på at katter er så glad i å vaske seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70964 Del Skrevet 12. april 2012 Noz- Jeg sikter til pensum bøker/fagbøker som man må ha. Samt at det stadig trykkes nye utgaver hvor det ofte ikek er gjort store endringer. Når man må betale oppimot 1000kr og av og til mer syns jeg det er mye penger å bruke når man i utgangspunktet ikke har så mye. Det er lettere å forstå at fagbøker er dyre. I hvert fald når man betrakter medisinfaget. Det er ofte flere hovedforfattere, og det kan være 20 - 40 eller flere medforfattere, i tillegg til peer reviewing og kvalitetssikring av indholdet, samt alle konsulentene som er inde i billedet. Allikevel synes jeg nok de er overprisede, i hvert fald hvis man sammenligner med udenlandske priser. Og studenter burde virkelig få denslags subsidiert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70965 Del Skrevet 12. april 2012 Det er lettere å forstå at fagbøker er dyre. I hvert fald når man betrakter medisinfaget. Det er ofte flere hovedforfattere, og det kan være 20 - 40 eller flere medforfattere, i tillegg til peer reviewing og kvalitetssikring av indholdet, samt alle konsulentene som er inde i billedet. Allikevel synes jeg nok de er overprisede, i hvert fald hvis man sammenligner med udenlandske priser. Og studenter burde virkelig få denslags subsidiert. Ja jeg skjønner det, og er jo forsåvidt enig. Er nok mest det at det er frustrerende når man ser på den lange listen av bøker man skal og bør ha, og igjen ser på prisen av hver enkelt at man blir litt... er jo ofte slik at man skal ha mange bøker samtidig, og da blir det mye penger på en gang. Og som student er jo ofte inntekten litt mindre enn når man jobber heltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70966 Del Skrevet 12. april 2012 Ja jeg skjønner det, og er jo forsåvidt enig. Er nok mest det at det er frustrerende når man ser på den lange listen av bøker man skal og bør ha, og igjen ser på prisen av hver enkelt at man blir litt... er jo ofte slik at man skal ha mange bøker samtidig, og da blir det mye penger på en gang. Og som student er jo ofte inntekten litt mindre enn når man jobber heltid. For ikke å snakke om alle de bøkene man ikke nødvendigvis trenger, men som man vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 12. april 2012 #70967 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg har funnet signatur til Gia eller Rumle I vin er der visdom, i øl er det frihet, i vann er det bakterier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70968 Del Skrevet 12. april 2012 For ikke å snakke om alle de bøkene man ikke nødvendigvis trenger, men som man vil ha. Det er en annen ting! Hehe! Ofte tar det jo tid før man finner ut hvilke bøker man syns er best. Jeg har og et inntrykk av at første gangs studenter ofte kjøper alle bøkene veilederne snakker om, imens de som har studert før er litt mer kritiske. Men nå skal jeg ikke generalisere, bare en tanke som har slått meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 12. april 2012 #70969 Del Skrevet 12. april 2012 En av foreleserne mine sa en gang at amerikanske fagbokforfattere får betalt pr side de skriver, så det var bare skumlese der det bare var utenomsnakk og svada Norske fagbøker er mye mer "rett på sak". I hvertfall i det fagområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70970 Del Skrevet 12. april 2012 Det er nettopp det infame med å studere - man har ikke noen reell mulighed til å vurdere om pensumbøkene er de bedste eller ikke. I mange tilfelde er de ikke det, i min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70971 Del Skrevet 12. april 2012 En av foreleserne mine sa en gang at amerikanske fagbokforfattere får betalt pr side de skriver, så det var bare skumlese der det bare var utenomsnakk og svada Norske fagbøker er mye mer "rett på sak". I hvertfall i det fagområdet. Det tror jeg ofte varierer fra fag til fag. Jeg har sett mange norskskrevne bøker med mye dild og dall og tant og fjas, der en eller anden fancy pedagogisk tanke kommer i veien for fagformidlingen, og giver meg som leser en kraftig følelse av å være undervurdert, og ansett som mindre begavet. Jeg vil ha kalde, nøkterne fakta - ikke tant og fjas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70972 Del Skrevet 12. april 2012 Det er nettopp det infame med å studere - man har ikke noen reell mulighed til å vurdere om pensumbøkene er de bedste eller ikke. I mange tilfelde er de ikke det, i min erfaring. Ja det er kjedelg, men på eksamener f.eks så må vi bruke hvertfall noe fra pensumlisten. De er litt strenge på det der, selv om vi kan bruke andre bøker i tilegg. Ja Mynona, det har jeg og hørt. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 12. april 2012 #70973 Del Skrevet 12. april 2012 Stakkars pusen din Frun! Min har ca like mye pels men er ikke så plaget av floker heldigvis. Hun stirrer nøye på skjermen nå The Gray var en meget god film en om noe trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70974 Del Skrevet 12. april 2012 Katten din har nok en god tunge, Rofl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 12. april 2012 #70975 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg ser reprisen av Amazing Race Norge og skal vurdere om jeg liker det eller ikke sier mannen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 12. april 2012 #70976 Del Skrevet 12. april 2012 Katten din har nok en god tunge, Rofl! Hun har lært litt på alle sine år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70977 Del Skrevet 12. april 2012 Stakkars pusen din Frun! Min har ca like mye pels men er ikke så plaget av floker heldigvis. Hun stirrer nøye på skjermen nå Du spurte istad om alder, hun fyller 6 år nå i Mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 12. april 2012 #70978 Del Skrevet 12. april 2012 Ahh, litt yngre og kanskje mer tullat en Fluffy som er 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. april 2012 #70979 Del Skrevet 12. april 2012 To beer, or not to beer - that is NOT a question. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. april 2012 #70980 Del Skrevet 12. april 2012 Hun er jo voksen dame. Jeg tror som sagt tidligere at hun har "sosiale avvik". Hehe. Nabo pus på 3 år er ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg