Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pepsi Max :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: Jeg har ei lita flaske og 2 store flasker med det :smilyblomst:

De har tilbud på Rema 1000. 6 store flasker til 70 kroner ( + pant da, på 15 kroner ) :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet masse gamle bilder i kjellern. Fra bestemor og bestefar var unge. Og oldefar

Også fant jeg geografi og historie lærebøker fra 1893!!! Ikke så politisk korrekt da, det var bilde av en afrikaner med tekst under "en neger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hva glomerulusfiltrasjon er? Jeg finner ingen god forklaring.

Pus har bestemt at jeg ikke skal lese og brettet seg over skolebøkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hva glomerulusfiltrasjon er? Jeg finner ingen god forklaring.

Pus har bestemt at jeg ikke skal lese og brettet seg over skolebøkene mine.

Det er den filtreringen som foregår i nyrene. En glomerulus er den første funksjonelle enheden i nyrenes filtrering av blodet (hele enheden kaldes et nefron). Kort sagt, går vædsken gjennom en membran med så fine porer at plasma passerer, men ikke proteiner. Videre beveger det seg gjennom det juxtaglomerulære apparat, hvor forskjellige substanser udskilles og reabsorberes efter osmotiske principper, og reguleres gjennom baro- og chemoreceptorer, før filtratet udskilles gjennom urinveiene.

Hva trenger du egentlig å vide?

edit: liden korreksjon fra et trett hode.

Endret av Giacomo_P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg trenger å vite hvordan du kan gå rundt å vite disse tingene Gia!

Også lurer jeg på når det går buss hjem, for nå er jeg lei av lesing. Vil gå tur med Boffen og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal skrive det litt enkelt, skulle gi en forklaring på nefropati, skrev at det var økt utskillelse av protein i urinen. (I forbindelse med nyreskader).

Skriver om komplikasjoner ved diabetes pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

:hallo:

Edit: Noen ganger når man poster sanger, har budskapet dobbelt bunn. Jeg synes den siste linja han sier der er så fin, jeg. Takk for den, gullet mitt. Så kanskje det ikke er hverandre vi vinker til? Mulig, det ;)

Endret av CatMaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...