Mynona Skrevet 25. mai 2012 #79541 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg kunen aldri gått på lavkarbo.. elsker pasta, ris og sjokolade. Mm! Ikke jeg heller! Kollegaen har gått ned snart 40 kg, så han måtte ta noen grep! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 25. mai 2012 #79542 Del Skrevet 25. mai 2012 Åja ok. Men likevel. Pasta er så godt. Min livskvalitet hadde blitt redusert om jeg ikke kunne spise pasta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 25. mai 2012 #79543 Del Skrevet 25. mai 2012 Så du er ikke altvitende Absoludt ikke - for hvert spørsmål jeg finder ud av, dukker det opp 100.000 nye. Det kan nok godt være jeg kunde svart på det der, men det var jo ingen informasjon å bygge noe på. Ellers ved jeg en del om ha koffein gjør i kroppen, men det er ikke nødvendigvis relevant her, siden jeg ikke har noen som helst informasjon om problemstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 25. mai 2012 #79544 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg begynnte å tro at du var en utømmelig kilde til informasjon Gia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 25. mai 2012 #79545 Del Skrevet 25. mai 2012 jeg er, om du trenger vite noe om bil, våpen, musikk eller alpint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 25. mai 2012 #79546 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg begynnte å tro at du var en utømmelig kilde til informasjon Gia Det er hyggelig. Men jeg er ikke noe orakel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 25. mai 2012 #79547 Del Skrevet 25. mai 2012 Snakker vi uansett tidsperiode på våpen WT? Eller tenker du nymotens? Og forøvrig, følger du med på FPSrussia? Siden dette er en uinteressant tråd kan jeg nevne at jeg hadde MP5 med innskyvbar, 2*MG3 og en L7A4 L/52 105 mm som personlige våpen i min tid i forsvaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 25. mai 2012 #79548 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er hyggelig. Men jeg er ikke noe orakel. Man må fortsatt til delphi med andre ord Rolig natt hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 25. mai 2012 #79549 Del Skrevet 25. mai 2012 End så lenge, i hvert fald. Jeg vil gjerne til Delphi, er du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 25. mai 2012 #79550 Del Skrevet 25. mai 2012 jeg er svært våpeninteressert, og da går det i alt fra kanoner på eldre skuter til dagens wolfram-ammo. selv har jeg en Diemaco C8FT stående (skattebetalernes gave til meg), har også en Beretta M92, en SigSauer 9mm combat og en Browning .40 HiPower, + noen relativt snille jaktrelaterte hagler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 25. mai 2012 #79551 Del Skrevet 25. mai 2012 Det står på listen min over steder jeg gjerne vil besøke ja, så en tur dit hadde ikke vært å forakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 26. mai 2012 #79552 Del Skrevet 26. mai 2012 jeg er svært våpeninteressert, og da går det i alt fra kanoner på eldre skuter til dagens wolfram-ammo. ... Men det skal helst være krutt involvert? Eller er hellebarder også av interesse? Du kan godt skippe det spørsmålet hvis ønskelig, men var det hos HJK du startet din karriere? Aldri skutt med 5.56, men min gamle far har en mauser 7.92 som er fabelaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. mai 2012 #79553 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg er vel mest interessert i N110-våpen ja, men klart - det som interesserer meg når det kommer til det tekniske er rett og slett menneskets evne til å tenke ut måter å angripe/forsvare seg på. Det er få områder som har så "spesielle" sider som våpenindustrien. Spørsmålet er helt ok, jeg er ikke jeger lengre. Det er feil å si at jeg startet min tid i forsvaret hos HJK, siden mitt første møte med Forsvaret var på Evjemoen. Etter å ha vært her en måned kom en liten delegasjon fra Rena og informerte om fallskjermjegertjenesten. For min del, som vervet meg stort sett for å komme vekk hjemmefra - så var jo dette ypperlig. Rena er lengre vekk fra Bergen enn Evje. Klarte fysisk prøve relativt greit, uken etter var jeg på opptak til aspirant HJK. Legg merke til at unge lovende hr WT ikke hadde den minste anelse om hva dette egentlig var for noe. Greit nok, på midten av 90tallet var ikke HJK noe ord på alles lepper - men jeg hadde absolutt ingen peiling på at noe slikt engang eksisterte. Det var også en kraftig forskjell på meg kontra de andre som hang med inn i aspirant-perioden. Jeg kom fra byen. De fleste andre var fra mer landelige områder og var vant med skog og ski. Jeg, jeg var bare sint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 26. mai 2012 #79554 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg får ikke satt fingeren på akkurat hva, men jeg synes du er meget flink til å få satt ord på ting WT, håper du fortsetter å sette tanker ned på papiret (skjermen) Det jeg husker best fra Rena er kulden og en gal løytnant(?) som rappelerte ned vanntårnet i en absurd fart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. mai 2012 #79555 Del Skrevet 26. mai 2012 takk for det. det har hjulpet en del, ganske mange ganger, å sette ord på spesielt disse tingene. her kan jeg også takke giacomo, som har hjulpet mye til med å få meg til å kanalisere ordene og ikke minst tankene inn i ord. det hele løsnet i mitt siste forhold, aldri før hadde jeg noen gang fortalt om mine opplevelser og så videre. ved en anledning har jeg lagt inn et innlegg her på dette forumet, og det føltes både rart og rett. etter mange år er det veldig rart å kunne se ens egne skrevne ord, jeg vet ikke om man helt forstår hva jeg mener med dette - men det blir på en måte så mye tydeligere og ikke fullt så vondt lengre. du husker vel ikke tilfeldigvis hva løytnanten het? hva farge var bereten hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 26. mai 2012 #79556 Del Skrevet 26. mai 2012 ...ved en anledning har jeg lagt inn et innlegg her på dette forumet, og det føltes både rart og rett. etter mange år er det veldig rart å kunne se ens egne skrevne ord, jeg vet ikke om man helt forstår hva jeg mener med dette - men det blir på en måte så mye tydeligere og ikke fullt så vondt lengre. Jeg tror jeg leste det innlegget du snakker om, en meget sterk historie, av den typen som setter trivielle problemer i perspektiv. du husker vel ikke tilfeldigvis hva løytnanten het? hva farge var bereten hans? Navn fikk vi ikke oppgitt, mener å huske bereten var rødaktig, men minnet er ikke like sterkt som det en gang var. Vår fenrik (Panserbat.) sa fyren var fra FSK, men det kan ha vært for å imponere. Høst 2000 og australsk rappellering forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. mai 2012 #79557 Del Skrevet 26. mai 2012 vinrød beret = fallskjerm tror nok jeg vet hvem det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 26. mai 2012 #79558 Del Skrevet 26. mai 2012 Vinrød kan høres riktig ut ja! Vi var en god gjeng blodferske dragoner som stod med haka på knærne ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. mai 2012 #79559 Del Skrevet 26. mai 2012 kan du se for deg 16 slike menn, i alderen 19 til 24? to patruljer med mer baller enn hva godt var, men med masse hjerne også? i noen år, så var jeg en av disse eplekjekke supermennene som rett og slett klarte alt de bare ville klare. det er forunderlig rart å tenke på alt vi har delt, sett og opplevd - og å vite at man har vært i en familie av mennesker fra forskjellige slekter. disse er noen av de flotteste menneskene jeg noensinne vil komme til å kjenne. jeg kødder ikke på noe vis når jeg sier at uten den tilhørigheten, så er jeg veldig usikker på hvor godt jeg hadde hatt det idag. jeg har en viss avstandslyst til dette med brorskap og identitet med menn man kriger sammen med, for den er ikke sann i min erfaring. det er mange som fremhever dette med ære og romantiserer det hele så uendelig og stort - og det gjør meg personlig litt frastøtt og kvalm. men jeg vet hva ekte venner er. og, jeg har vært heldig. jeg er oppriktig stolt av den vinrøde, jeg kommer til å leve lenge med akkurat den på lur et sted. det betyr allikevel ikke at jeg er fortrolig med alle situasjoner man har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 26. mai 2012 #79560 Del Skrevet 26. mai 2012 Du har nok opplevd mye jeg virkelig ikke misunner deg WT, samtidig som jeg er oppriktig glad for at noen gjør den jobben. Jeg er også glad for at du og andre deler deres opplevelser, på godt og vondt, så vi andre her oppe i det priviligerte nord kan bli minnet på hvor godt vi faktisk har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg