Giacomo_P Skrevet 18. mai 2012 #77521 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg trodde man hadde veldig definerte regler for uniformsbruk i militæret? Er du blitt udskjelt av en liden, nedrig synser? Det hørtes veldig ubehagelig ud, i alle tilfelde. Skal vi rømme sammen, og reise med et cirkus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #77522 Del Skrevet 18. mai 2012 regelen er jo helt klart at jeg skal benytte den uniformen som tilhører det jeg sist har jobbet med. det er helt greit. jeg har tilbragt 8 år i hæren, 6 år i sjøforsvaret. i sjøforsvaret har jeg også tatt krigsskolen. det er tilsammen jævlig mange år. en plass mellom fire og fem år har jeg brukt i strid. det er fryktelig mye, det er gjerne mer enn hva norske veteraner fra 2. verdenskrig kan pårope seg. dette er noe jeg selvfølgelig har en stolthet over, fordi jeg håper og tror det jeg har bidratt med har vært den ørlille promillen med innsatsen som trengtes for at noen der ute fikk det bedre. jeg TRENGER å tro akkurat det. når jeg står der, med kapteins grad, med en fallskjerm-vinge på høyre siden, med x antall båndstriper på venstre side - faktisk flest av absolutt alle på hele plassen - så er det umulig å ikke forstå at "den mannen har en historie, han er veteran". jeg anser det som forbasket naturlig å hedre den delen av en stor familie av militære jeg faktisk kommer fra. jeg er jeger, jeg vil alltid regne meg som jeger, og vil gjerne bli husket som jeger. jeg er langt mer jeger enn offiser, i mine tanker. det har tikket inn en del sms og mail i løpet av dagen, som støtter meg. jeg har også fått en formell unnskyldning fra denne offiseren, men den betyr ikke en dritt - for jeg tror ikke på den. skaden er gjort, han traff selvfølelsen min hardt. jeg har en uniform fra sjøforsvaret til salgs. jeg skal ALDRI mer bære den. hvis det skal være misunnelse og sjalusidrama innblandet i noe jeg alltid har trodd på, så kan de ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 18. mai 2012 #77523 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg støtter deg også, Wildthing! Jeg har kjendt en del yrkesmilitære - og få som har hatt et like reflektert forhold til hva det indebærer som hva du har vist. Jeg synes du skal bære din uniform med stolthed, og ikke la deg dupere av nesevise idioter som ikke forstår hva du har gjennomgått. Du ved, i ditt hjerte hva som er riktig. Og skal man først kaste på seg soldatens lodd, skal man bære sin uniform og sin smerte med stolthed. Uden den, er hele indsatsen bortkastet, og jeg tror man er nytteløs i strid. Jeg ved at du har ofret, og jeg har lest det du delte i en tråd for en stund siden. Jeg er takknemlig for at noen vil gjennomleve slikt for at jeg som udugelig civilist skal kunde leve trygt, langt vekk fra frontlinjene. Ingen kan ta fra deg det du har bygget opp, om end slike scener kan såre til langt ind i benmargen. Om andre gjør deg urett, stiller de seg selv i et dårlig lys, og ikke deg. Jeg har sat det før, og jeg sier det igjen: Du har min respekt! Legg dette bak deg, om du makter. Det tjener ingen at du skal bruke krefter på at andre har oppført seg urimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #77524 Del Skrevet 18. mai 2012 takk for gode ord, giacomo. jeg forsøker legge dagens hendelse på sjalusiens forklarende sider. rømme med sirkus er nesten for sent, jeg føler det er der jeg har tilbragt mine år. ser virkelig frem til å overta min egen ringe bolig. min borg. mitt hjem. dit kan vi alltid rømme, min terrasse skal alltid være klar for grilling og ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 18. mai 2012 #77525 Del Skrevet 18. mai 2012 Kanskje er det tid for atter å sette stevn mod Bjørgvins amt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #77526 Del Skrevet 18. mai 2012 det synes jeg så absolutt! jeg har en mistanke om at det kan bli en del interessante samtaler. og slike liker man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 18. mai 2012 #77527 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg har dessverre ingen ærender på den kanten av landet, for tiden. Men falder det seg slik, kan jeg modta mobiliseringsordre! Endret 18. mai 2012 av Giacomo_P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #77528 Del Skrevet 18. mai 2012 vi har god tid, jeg overtar ikke bungalowen før sommeren er på hell. akkurat tidsnok til å nyte den siste sommer-roen, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 18. mai 2012 #77529 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg ville mye heller ligget og sovet lenge i dag enn å dra på jobben om en halvtimes tid. Tidligvakt i dag, seinvakt i morra. Bleh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 18. mai 2012 #77530 Del Skrevet 18. mai 2012 forøvrig. dette har vært en gedigen fittedag. jeg er faktisk ganske oppgitt. sliten. lei meg. whatnot. fuck it all. Det liker man ikke! Håper det blir en bedre dag for deg idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 18. mai 2012 #77531 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg synes du fortjener en pause WT, har vel vært nok faenskap for en stund nå. Ellers, god morgen til tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. mai 2012 #77532 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg er klar til å levere! Nå får det gå som det går. Jeg vil ha begge godkjent, helst C. Såfår vi se hva det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. mai 2012 #77533 Del Skrevet 18. mai 2012 Så flott, Tekola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 18. mai 2012 #77534 Del Skrevet 18. mai 2012 Lykke til Tekola! Jeg legger meg, og skal prøve å drømme frem et godt resultat for deg! God natt, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. mai 2012 #77535 Del Skrevet 18. mai 2012 Sov godt, Gia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 18. mai 2012 #77536 Del Skrevet 18. mai 2012 .... *ser Husky lurer rundt nede i kanten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 18. mai 2012 #77537 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg skal egentlig ringe flyttebyrå og høre om diverse ting jeg. Åå, bli våken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 18. mai 2012 #77538 Del Skrevet 18. mai 2012 Det stemmer! Husky baker brød og pakker og lurer nede i kanten på KG! OGså prøver hun å psyke seg opp fordi hun har sagt ja til en 6 mils sykkeltur senere i dag.... doh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. mai 2012 #77539 Del Skrevet 18. mai 2012 God tur HP!! Flink frøken! Har dere fått huset nå FruN?? Eller er det noen dager igjen av fristen? Så deilig Tekola!! Har du sommerferie nå da?? Jeg har pendlet i dag. Måytte stå opp 6.35!!! Jeg som pleier å stå opp. 7.45! Trøtt i trynet. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 18. mai 2012 #77540 Del Skrevet 18. mai 2012 Krysser fingre for at det er mest nedoverbakker da Husky Tenk på hvor mye god mosjon du får... Håper du har bedre vær enn her i Trøndelag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg