Mynona Skrevet 11. mai 2012 #76161 Del Skrevet 11. mai 2012 Nattinatt folks! Nå må jeg pysje, også skal jeg le meg i søvn med Graham Norton. Hold fortet i natt dere nattugler! Og ikkeno tull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 11. mai 2012 #76162 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Aww jeg sier hei i tråden å Nozze og Mynona stikker Endret 11. mai 2012 av Rofl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 11. mai 2012 #76163 Del Skrevet 11. mai 2012 God natt Noz og My Dere skal få slippe nattasang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. mai 2012 #76164 Del Skrevet 11. mai 2012 erru klinesyk My? ALLTID Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 11. mai 2012 #76165 Del Skrevet 11. mai 2012 Natti natt Mynona og Nozzingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76166 Del Skrevet 11. mai 2012 Sove godt dere som skal sove! Jeg burde snart legge meg...skal på jobb kl 9 imorra. Spennende å se hvordan det går mtp kassesitting. (Skal etter legens ordre sitte så lite som mulig, og ikke over en time i strekk. Godt jeg ikke holdt pusten for å se det fungere i praksis....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 11. mai 2012 #76167 Del Skrevet 11. mai 2012 Hihi, tror du hadde blitt ganske blå om du skulle gjøre det Frun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 11. mai 2012 #76168 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) woohooo! nå har jeg vært effektiv! siden dette er en uinteresang tråd, så kan jeg meddele at jeg har skiftet til pysj, fjerna sminke og skrubbet ansiktet, tanntrået og pusset tenner, vasket alle benkeflater og vasket kjøkkengulv, ryddet overflødige ting i stua og smurt inn armer og ansikt med krem........siden sist jeg skrev meldig her inne! edit: dvs 13 min! Endret 11. mai 2012 av NozMonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 11. mai 2012 #76169 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Haha. Kan du komme på besøk til meg med slik energi? Kan lage mat til deg Glemte si at du er meget flink og du sikkert har det reneste huset av alle her på kg Endret 11. mai 2012 av Rofl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76170 Del Skrevet 11. mai 2012 Why of course it is! Is there any other kind? Tja, siden eg ikke drikker kaffe....så kan jeg ikke helt bekrefte eller avkrefte påstanden Holder meg til te og kakao jeg, om noe varmt skal drikkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 11. mai 2012 #76171 Del Skrevet 11. mai 2012 woohooo! nå har jeg vært effektiv! ... Imponerende! Tja, siden eg ikke drikker kaffe....så kan jeg ikke helt bekrefte eller avkrefte påstanden Holder meg til te og kakao jeg, om noe varmt skal drikkes! Jeg kan fikse kaffe, te eller kakao på under 2 minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76172 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg kan fikse kaffe, te eller kakao på under 2 minutter Jasså? Hogwash speciality? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 11. mai 2012 #76173 Del Skrevet 11. mai 2012 Jasså? Hogwash speciality? Karsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76174 Del Skrevet 11. mai 2012 Har drukket kakao med whiskey, Baileys og krem. Det holdt med en kopp, en gang. Smakte greit, men fyyyy så full jeg ble... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 11. mai 2012 #76175 Del Skrevet 11. mai 2012 *sette frem karsk og maltøl til eventuelle eventyrlystne sjeler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76176 Del Skrevet 11. mai 2012 Jon Blund har glemt meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 11. mai 2012 #76177 Del Skrevet 11. mai 2012 Skal se Thor så sove så hente en kamerat på flyplassen i morgen rundt 10 så sove litt mer før jeg skal støvsuge hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 11. mai 2012 #76178 Del Skrevet 11. mai 2012 Hehe altså jeg skjønner jo hvordan man steker, men er ikke helt rutinert på varme, tid osv. roper vi høyt nok, så kanskje Gia dukker opp! Giiiiiiiiiiiiiiiiiiia!!!? Jeg travler rundt på jobb, og svarer sikkert for sent, men siden mad ikke er noe jeg tar lett på, svarer jeg allikevel. Biff skal være saftig, og ikke tørr. Kjøttet skal derfor freses i kort tid i glovarm pande. Før steking, bør kjøttet være romtemperert, og kan gjerne gnides med lidt salt og pepper. Bruk Maldonsalt eller lignende. Pepperet skal være nykvernet. Stek på høy temperatur - smøret skal blive brunt når temperaturen er høy nok (stek i smør ikke olje). Da vil porene i kjøttet lukke seg når det kommer i kontakt med den varme panden, og fuktigheden holdes inde i biffen i stedet for å skvalpe rundt oppe i kjøkkenviften. Jeg liker biff bedst når den er blodig, dvs. ca. to minutter steking på hver side. Biffen kan gjerne hvile et par minutter før servering. Vil man ha den medium eller gjennomstekt (Gud forby!), bliver steketiden lengre. Med tiden får man lidt mavefølelse for dette. Stekesjyen kan gjerne brukes i sausen. En skvett rødvin i sausen (eller portvin) gjør underverker. Bruker man kantareller eller lignende, kan man bruke Cognac i stedet, og får da en gylden smak. Trøfler gjør underverker. Timian er vidunderlig til biffkjøtt. Tre til fire smørstekte asparges (ALDRIG BRUK HERMETISK ASPARGES!!!!! - kun ferske!) ved siden av, vil sende deg skrikende ud i madhimmelens langstrakte og ekstatiske limbo! Jeg indser plutselig at jeg kanskje er over gjennomsnittet glad i god mad.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. mai 2012 #76179 Del Skrevet 11. mai 2012 Giacomo....du må lage biff til meg en dag... Eller lære meg. Om HerrN skal stå for steking, blir alt gjennomstekt... Er mer medium selv Skal da ikke spise såle eller papp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 11. mai 2012 #76180 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Åhhh nå fikk jeg lyst på en skikkelig god biff! :gjeiper: For meg er det et absolutt must at den må hvile en stund etter steking, synes det er da den blir skikkelig god! Og jeg liker aller best entrecote, med masse asparges og aller helst soppsaus med en skvett fløte i Endret 11. mai 2012 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg