Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

tekola, deeeet går jo bra!det en veldig kort avstand.. jeg har alltid gått mye alene i oslo, over parker og bakgater i korte kjoler og høye heler, og jeg har aldri giddi å vært så paranoid som så mange er.. bare slapp av så går det helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

...

gleder meg til helgen selv jeg Hog! litt kjipt med møkkavær, meeen det kommer alltids noe godt ut av det også :) god tur til hovedstaden! :reise:

Takk! Æ har trua! (som vi sier her oppe)

Semifreddo?!? Hvor?!? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på toget, så jeg skal gå fra Oslo S til Thon... Spectrum? Gjennom den skumle parken ved det store hotellet. Det er skumle folk der. (og jeg er superpinglete i Oslo!)

Men du kan ta trikken eller bussen (alle som går fra jernbanetorget) til Brugata, så går du bare ned rundt 100 meter i den gågata som er der busstoppet er. Ikke skummelt. Helt ufarlig.

Hvis det er det hotellet som ligger i Brugata 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semifreddo?!? Hvor?!? :sikle:

Jeg ser det overalt på nett. Men har ikke oppfattet hva det er forno. Kan du opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på toget, så jeg skal gå fra Oslo S til Thon... Spectrum? Gjennom den skumle parken ved det store hotellet. Det er skumle folk der. (og jeg er superpinglete i Oslo!)

Oslo er ikke skummelt :) Vi passer på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

tekola, deeeet går jo bra!det en veldig kort avstand.. jeg har alltid gått mye alene i oslo, over parker og bakgater i korte kjoler og høye heler, og jeg har aldri giddi å vært så paranoid som så mange er.. bare slapp av så går det helt bra!

Skal prøve å huske det!

Sist var det en kar med hetta godt nedover hodet som kom ut bak et tre og gikk i helt samme tempo som meg tre meter bak meg, helt til jeg kom til lyskrysset. Kjempeguffent! Toget kommer inn i titiden på kvelden, så da er jeg sliten i tillegg og blir ekstra stressa. Men, skal prøve å tøffe meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er bare 500 meter å gå fra Oslo S Tekola. Jeg går fordi der stadig vekk til alle døgnets tider, og det er ikke skummelt. Dessuten er det midt i mellom Sentrum politistasjon og Grønland politisatsjon :)

Når jeg jobber overtid og ikke får bussen min som første går jeg enten fra Jernbanetorget eller Brugata i 22-tiden. Helt ufarlig.

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg ser det overalt på nett. Men har ikke oppfattet hva det er forno. Kan du opplyse meg?

Bare sånn halvveis, det jeg har smakt var en gelato - krem blanding, men tror det er en gruppe med forskjellige desserter, med is som fellesnevner.

Men veldig usikker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var sjokoladephiadelphiaen?

Jeg tok en skje i stad :fnise: Og har et rundstykke i ovnen nå for å smake ordentlig. På skje var det godt. Litt syrlig sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Semifreddo er en dessert,ikke is Hog men det kan minne om det på smaken.

Den består av brente nøtter i sukker og en slags krem som er laget av vaniljestang,eggeplommer,eggehvite og noen ingredienser til,husker ikke nå. men du finner den på matprat tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Den består av brente nøtter i sukker og en slags krem som er laget av vaniljestang,eggeplommer,eggehvite og noen ingredienser til,husker ikke nå. men du finner den på matprat tror jeg.

Nå måtte jeg google litt her :P

http://www.epicurious.com/tools/fooddictionary/entry#ixzz1tpsIzuod

[say-mee-FRAYD-doh, Sp. , say-mee-FREE-oh]

Italian for "half cold," semifreddo culinarily refers to any of various chilled or partially frozen desserts including cake, ice cream, fruit and custard or whipped cream. Such a dessert's Spanish counterpart is called semifrío .

© Copyright Barron's Educational Services, Inc. 1995 based on THE FOOD LOVER'S COMPANION, 2nd edition, by Sharon Tyler Herbst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Semifreddo

Semifreddo (Italian: "half cold") is a class of semi-frozen desserts, typically ice-cream cakes, semi-frozen custards, and certain fruit tarts. It has the texture of frozen mousse because it is usually produced by uniting two equal parts of ice cream and whipped cream. ... In Italian cuisine, the semifreddo is commonly made with gelato as a primary ingredient

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NOM NOM det hørtes godt ut!

Jeg har sett Battleship på kino i dag jeg Nozzingen. Når er jeg hjemme på kg med en pus som stirrer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rema nå, og fant ingen sjokoladeskruer :klo: MEN jeg fant Philadelphia med sjokolade!! Så det kjøpte jeg i steden :fnise:

82a882b77cbeb8d5_800x800ar.jpg

:overrasket:

Klipper hekk,har gjort det i hele ettermiddag og nå klarer jeg nesten ikke løfte armene :fnise:

Hmmmm,lurer på hvordan jeg skal klare å drikke fredagspilsen i morgen :klo:

Hvilken hekk? :hoppe: Kjøpe laaaaaaaaaangt sugerør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det ikke lenge før jeg pauser meg langt vekk fra hele KG. :natti:

Neeeeeei!!!

Vi kommer til å savne deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det ikke lenge før jeg pauser meg langt vekk fra hele KG. :natti:

Hvorfor??

___

Nå har jeg smakt sjokoladephiladephiaen på rundstykke. Den falt ikke heeelt i smak. Litt for syrlig for meg. Men ikke vond da... Men de som likte soho, digger nok denne. Hvis jeg husker riktig på hvordan soho smakte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...