Rumle Skrevet 29. april 2012 #74041 Del Skrevet 29. april 2012 Natta FruN, sov godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 29. april 2012 #74042 Del Skrevet 29. april 2012 God natt, FruN! Rumle: Det treet har hatt støtte av en pæle jeg har slått ned i bakken, men av en eller anden grund, la det seg ned sammen med pælen i fjor høst (det står i en liden helning). Jeg har dratt det på plass med en slags barduner som er festet til husveggen, og fyldt opp med jord i den fordybningen som hadde dannet seg i faldretningen. Den jorden skal selvsagt sige sammen, så den pakker seg godt sammen, og det må sikkert fyldes på. Det virker lidt mere stabilt efter et par dager, men jeg tenker treet skal få stå i sitt "suspensorium" i noen uker, slik at røttene vokser og stabiliserer det i rett stilling. Du kan prøve å slå ned en støttestokk som du binder det fast til, eller binde det opp med tau, slik jeg har gjort - hvis det er praktisk mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. april 2012 #74043 Del Skrevet 29. april 2012 Åh, har det falt helt ned? Mitt er bare skjevt, men jeg har litt oppoverbakke bak, i den retning det heller, så det funker nok best å avstive det derifra, da det gir god motstand. Må bare finne en mer solid stokk eller noe som passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 29. april 2012 #74044 Del Skrevet 29. april 2012 Hvor gammelt er det? Er det ungt nok til at du kan rugge på det, eller står det rigid fast i jorden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 29. april 2012 #74045 Del Skrevet 29. april 2012 Bruk gjerne et trykkimpregnert bord til å stive av. De tåler mye. Det er ingenting i veien for at du kan stramme det opp med et tau fra den andre siden heller, hvis du har noe å feste det i. Men slike tau må efterstrammes ofte den første tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. april 2012 #74046 Del Skrevet 29. april 2012 Nei, det er faktisk ganske gammelt og står helt bom fast i jorden, men har vokst relativt lite i forhold til hvor gammelt det er. Det er i alle fall 10 år gammelt vil jeg tro Har ikke gitt noe frukt enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. april 2012 #74047 Del Skrevet 29. april 2012 Bruk gjerne et trykkimpregnert bord til å stive av. De tåler mye. Det er ingenting i veien for at du kan stramme det opp med et tau fra den andre siden heller, hvis du har noe å feste det i. Men slike tau må efterstrammes ofte den første tiden. Ja, kanskje jeg skal prøve det, men jeg må ha noe som ikke sees altfor godt heller, da det står midt i et bed Jeg bruke en rak gren med to delte grener som jeg skar av, som en liten gaffel? Og presset det mot treet, så dyttet jeg det noen cm opp hver sesong. Funket egentlig ganske godt, og jeg synes treet kviknet til litt ettersom det ble rakere, men kanskje det ville gjort det uansett ... Tror jeg prøver å finne en tykkere gren og lage noe tilsvarende igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 30. april 2012 #74048 Del Skrevet 30. april 2012 Hvis det står såpass godt fast, må du nok gjøre det slik, ja. Men kanskje du kunde få noen til å dytte på det, slik at du får satt ind støttegrenen under press mens treet er "tvunget" på plass? Pass på at den grenen ikke siger ned i jorden, da forsvinder hele effekten. Du må nok belage deg på en langsom process, med noen centimeters forflytning i året, slik du beskrev over. Heller det veldig mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74049 Del Skrevet 30. april 2012 Nei, det har rettet seg litt opp de siste årene, men det heller stadig litt. Det er en platting med heller bak den lille bakken, så det er god motstand om jeg sitter ned pinnen der - må nok bare ha en kraftigere en Og ja, må ha hjelp til å dra treet bakover mens den settes på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 30. april 2012 #74050 Del Skrevet 30. april 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74051 Del Skrevet 30. april 2012 teller du sauer, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 30. april 2012 #74052 Del Skrevet 30. april 2012 Snudd døgnet sa du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 30. april 2012 #74053 Del Skrevet 30. april 2012 sove er ikke et option Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 30. april 2012 #74054 Del Skrevet 30. april 2012 No rest for the wicked Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74055 Del Skrevet 30. april 2012 Snu døgnet er noe herk Men, det hjelper med brownies og god musikk noen som vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74056 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Endret 30. april 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 30. april 2012 #74057 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg vil ha brownie :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 30. april 2012 #74058 Del Skrevet 30. april 2012 no sleep for the idiot, her i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74059 Del Skrevet 30. april 2012 Værsågoooooooo! Brownies og iskaldt vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. april 2012 #74060 Del Skrevet 30. april 2012 no sleep for the idiot, her i gården Men, en brownie tar du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg