Gjest NozMonster Skrevet 6. april 2012 #69301 Del Skrevet 6. april 2012 Vel det betyr ikke akkurat det da fnatt fnatt -et (trol besl med dial *fnas 'skjell') skabb det er til å få f- av svært irriterende det er et ord som vi har tatt fra dansk. og det er der de betyr skabb. i norge har ordet fått en bredere betydning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. april 2012 #69302 Del Skrevet 6. april 2012 Men, det betyr uansett at uttrykket ikke er feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 6. april 2012 #69303 Del Skrevet 6. april 2012 Å Heisann og hoppbakken og jeg har drukket en flaske musserende vin på et kvarter og har blii litt småtipsy siden jeg nesten ikke drikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 6. april 2012 #69304 Del Skrevet 6. april 2012 Vær det ikke sånn at før i tiden trodde man at kvinner var hysterisk fordi livmoren var på vandring rundt i kroppen, og når den kom opp til hjernen fikk de diagnosen hysteri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skitten pique Skrevet 6. april 2012 #69305 Del Skrevet 6. april 2012 Å Heisann og hoppbakken og jeg har drukket en flaske musserende vin på et kvarter og har blii litt småtipsy siden jeg nesten ikke drikker! En Magnum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rodrik Cassel Skrevet 6. april 2012 #69306 Del Skrevet 6. april 2012 Dette er en ugjennomtrengelig mur Moahahaaa! Løgn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 6. april 2012 #69307 Del Skrevet 6. april 2012 Vær det ikke sånn at før i tiden trodde man at kvinner var hysterisk fordi livmoren var på vandring rundt i kroppen, og når den kom opp til hjernen fikk de diagnosen hysteri? Det er helt riktig. Man anså ekteskab som den bedste kur, men hadde også stor suksessrate med såkaldt manuell terapi, der legen fremkladte en nevrologisk respons ved å mekanisk stimulere underlivet. Man mente at livmoren vandret rundt i kroppen fordi den lengtet efter å føde barn, og det blev ansett som en nevrologisk sykdom. Dr. August Thornham skriver i 1885 bl. a.: "Der gives næppe nogen Sygdom, der er saa lunefuld i sit Forløb, eller viser sig under saa forskjellige Skikkelser som Hysteri, lige fra hysterisk Gaben indtil formelig Galskab." "Den hyppigste Aarsag er en forkjælet Opdragelse, og den findes derfor hyppigst i de højere Klasser, sjældent paa Landet, og især naar det ikke er taget tilstrekkeligt Hensyntil Legemets Udvikling, men dette har staaet tilbage for de aandelige Evners Udvikling." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69308 Del Skrevet 6. april 2012 For meg er fnatt noe man får dersom noen er sinnssykt irriterende, noe som fører til at du holder på å bli gal i hodet. Det er å få fnatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 6. april 2012 #69309 Del Skrevet 6. april 2012 Og dagens vakt er ferdig. Home again! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 6. april 2012 #69310 Del Skrevet 6. april 2012 Fnatt er helt enkelt det danske ordet for skabb. Udtrykket å få fnatt, skriver seg vel fra den hektiske og frenetiske kløaktivitet man ser hos folk med skabb. Det er forferdelig ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69311 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg får sponk av dere også. Å fnatt i Nordnorge har like lite med skabb å gjøre. Å hva er en bæsj i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. april 2012 #69312 Del Skrevet 6. april 2012 Okay, så det er derfor oralsex er så populært? Det er for å befrukte frøkner og fruer med livmoren i skallen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69313 Del Skrevet 6. april 2012 Ta deg en bæsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69314 Del Skrevet 6. april 2012 Her er jakkene du bruker akkurat nå Sier KG nyhetsgreia, men de har helt total feil. Jeg bruker den gamle gode vind og vanntette seilerjakka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 6. april 2012 #69315 Del Skrevet 6. april 2012 Hvem hadde trodd en albue var så mye i bruk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 6. april 2012 #69316 Del Skrevet 6. april 2012 Her du vært hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69317 Del Skrevet 6. april 2012 Dette er Hong Kong Not realy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. april 2012 #69318 Del Skrevet 6. april 2012 Ta deg en bæsj Ellers takk, men jeg foretrekker brødskive med eggerøre og røkelaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2012 #69319 Del Skrevet 6. april 2012 Bæsj er det svenske ordet for en halvliter med øl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 6. april 2012 #69320 Del Skrevet 6. april 2012 sitter du å drømmer om oslotur nå ery? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg