Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

Vel det betyr ikke akkurat det da :fnise:

fnatt

fnatt -et (trol besl med dial *fnas 'skjell') skabb det er til å få f- av svært irriterende

det er et ord som vi har tatt fra dansk. og det er der de betyr skabb. i norge har ordet fått en bredere betydning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HuskyPusky

Å Heisann og hoppbakken og jeg har drukket en flaske musserende vin på et kvarter og har blii litt småtipsy siden jeg nesten ikke drikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

Vær det ikke sånn at før i tiden trodde man at kvinner var hysterisk fordi livmoren var på vandring rundt i kroppen, og når den kom opp til hjernen fikk de diagnosen hysteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Å Heisann og hoppbakken og jeg har drukket en flaske musserende vin på et kvarter og har blii litt småtipsy siden jeg nesten ikke drikker!

En Magnum? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær det ikke sånn at før i tiden trodde man at kvinner var hysterisk fordi livmoren var på vandring rundt i kroppen, og når den kom opp til hjernen fikk de diagnosen hysteri?

Det er helt riktig.

Man anså ekteskab som den bedste kur, men hadde også stor suksessrate med såkaldt manuell terapi, der legen fremkladte en nevrologisk respons ved å mekanisk stimulere underlivet. Man mente at livmoren vandret rundt i kroppen fordi den lengtet efter å føde barn, og det blev ansett som en nevrologisk sykdom.

Dr. August Thornham skriver i 1885 bl. a.:

"Der gives næppe nogen Sygdom, der er saa lunefuld i sit Forløb, eller viser sig under saa forskjellige Skikkelser som Hysteri, lige fra hysterisk Gaben indtil formelig Galskab."

"Den hyppigste Aarsag er en forkjælet Opdragelse, og den findes derfor hyppigst i de højere Klasser, sjældent paa Landet, og især naar det ikke er taget tilstrekkeligt Hensyntil Legemets Udvikling, men dette har staaet tilbage for de aandelige Evners Udvikling."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

For meg er fnatt noe man får dersom noen er sinnssykt irriterende, noe som fører til at du holder på å bli gal i hodet. Det er å få fnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnatt er helt enkelt det danske ordet for skabb.

Udtrykket å få fnatt, skriver seg vel fra den hektiske og frenetiske kløaktivitet man ser hos folk med skabb. Det er forferdelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg får sponk av dere også. Å fnatt i Nordnorge har like lite med skabb å gjøre. Å hva er en bæsj i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så det er derfor oralsex er så populært? Det er for å befrukte frøkner og fruer med livmoren i skallen? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EryMax

Her er jakkene du bruker akkurat nå

Sier KG nyhetsgreia, men de har helt total feil.

Jeg bruker den gamle gode vind og vanntette seilerjakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...