Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #21 Skrevet 16. januar 2016 4 minutter siden, cheshirecat skrev: OK. Som Norsk kvinne er jeg kritisk til alle former for ekstremisme, være seg muslimsk, kristen, høyre eller venstre -vridd. Jeg kjenner heller ikke igjen den naiviteten du indirekte sikter til (..?) blant norske kvinner. Tror de aller fleste by now er fullstendig klar over dette og problemet består heller i å forsøke å oppretholde en form for moderasjon i hver leir for å unngå ytterligere polarisering i samfunnet. Jeg er enig med deg i at det er endringer i samfunnet. Flere kvinner viser i dag og våger å si at de er kritiske til islam. Men ennå er det flest menn, slik det ser ut. Mulig jeg tar feil. Vi ser også flere frihetselskende muslimer som står opp mot den ekstremistiske islam som sprer seg fort i Norge og Europa. Til nå har Norske politikere og intelligentsiaen fortalt oss at dette ikke handler om islam. Selvsagt handler det om islam.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #22 Skrevet 17. januar 2016 13 timer siden, cheshirecat skrev: OK. Som Norsk kvinne er jeg kritisk til alle former for ekstremisme, være seg muslimsk, kristen, høyre eller venstre -vridd. Jeg kjenner heller ikke igjen den naiviteten du indirekte sikter til (..?) blant norske kvinner. Tror de aller fleste by now er fullstendig klar over dette og problemet består heller i å forsøke å oppretholde en form for moderasjon i hver leir for å unngå ytterligere polarisering i samfunnet. Muslimer flest har ekstreme meninger om kvinners rettigheter (eller mangel på det), og det vil de ha uansett om det påpekes eller ikke. De modererer seg ikke av at ingen påpeker det, selv om det sikkert kan virke slik hvis ikke vi blir minnet om det til stadighet. Etter hvert som det blir flere er det uungåelig at katta slipper ut av sekken. Spørsmålet er bare hvor stor innflytelse de har når man ikke lenger kan feie det under teppet. Anonymkode: f8e98...ecf 1
Silenox12 Skrevet 17. januar 2016 #23 Skrevet 17. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Muslimer flest har ekstreme meninger om kvinners rettigheter (eller mangel på det), og det vil de ha uansett om det påpekes eller ikke. De modererer seg ikke av at ingen påpeker det, selv om det sikkert kan virke slik hvis ikke vi blir minnet om det til stadighet. Etter hvert som det blir flere er det uungåelig at katta slipper ut av sekken. Spørsmålet er bare hvor stor innflytelse de har når man ikke lenger kan feie det under teppet. Anonymkode: f8e98...ecf Vi skal ikke sette alle muslimer inn i samme bås. Det er mange frihetselskende muslimer, som ikke ser på kvinner på en nedsettende måte. Problemet i Norge og i Europa er Salafistene og Jihadistene. De jobber for islamsk verdensherredømme og taler om død over homofile, kvinner skal underordnes mannen, frafallene skal drepes og de som spotter islam. Det er denne form for islam som vokser raskest her i landet og tales i moskeer rundt om i landet. Det er disse vi må sørge for blir stoppet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #24 Skrevet 17. januar 2016 Når det gjelder arbeidsmarkedet, vil det mest sannsynlig bare bli strammere og strammere. At det kommer ti-tusener av asylsøkere til landet, gjør selvsagt ikke saken bedre. Kommuner og stat jobber også aktivt for at de ansatte skal "gjenspeile samfunnet", noe som betyr at ikke-norske i enkelte tilfeller nærmest vil bli kvotert inn. Oljen er også et problem, og inntektene til staten faller samtidig som det blir færre arbeidsplasser. Mindre inntekter til staten, fører til at man må spare inn. Dette ser man allerede skjer i kommunene hvor det spares i eldreomsorg og skole. Kommunene har ikke råd til å ansette alle hendene som egentlig trengs. Jeg tror aldri Norge kommer til å bli tatt over av muslimer, men hvis asyltilstrømmingen fortsetter vil samfunnet forandre seg. Med tiden vil det mest sannsynlig danne seg gettoer, som vi f.eks. ser i Sverige. Det vil si områder/bydeler hvor ikke-norske bor, og hvor de "bestemmer" og herjer fritt som de vil. Dette ser vi allerede skjer i Sverige, så dette er ingen konspirasjon. Selv om dette skulle skje, så kan du likevel være lykkelig. Nordmenn må nok belage seg på lavere forbruk; ikke ny mobil annen hvert år, eldre biler, ikke pusse opp like ofte, ikke kjøpe kaffe på Narvesen og ikke reise til syden. Kanskje vi også bli litt mer pragmatiske i forhold til romantiske forhold. Det er dyrt å bo alene. Finn deg en partner med en grei jobb, og som er god å bo sammen med. Prøv og bygg deg din egen trygghet. Det er fullt mulig. Vær takknemlig for det du har; familie, vann i springen og nok mat. Få egne barn, og bruk tid på dem. Aksepter at det er enkelte ting du selv ikke kan styre, som f,eks. utviklingen i samfunnet. Det er ikke din feil at Merkel har bydd inn halve midt-østen til Europa. Anonymkode: 51abe...6f3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #25 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, Silenox12 skrev: Vi skal ikke sette alle muslimer inn i samme bås. Det er mange frihetselskende muslimer, som ikke ser på kvinner på en nedsettende måte. De fleste er ikke massedrepende terrorister, men de fleste er heller ikke for likestilling i samme grad som nordmenn. Hvis de hadde vært det så hadde muslimske kvinner f.eks. hatt mye høyere yrkesdeltakelse, og kvinner hadde ikke blitt forvist til å sitte bakerst i muslimske forsamlinger. Anonymkode: f8e98...ecf
Silenox12 Skrevet 17. januar 2016 #26 Skrevet 17. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste er ikke massedrepende terrorister, men de fleste er heller ikke for likestilling i samme grad som nordmenn. Hvis de hadde vært det så hadde muslimske kvinner f.eks. hatt mye høyere yrkesdeltakelse, og kvinner hadde ikke blitt forvist til å sitte bakerst i muslimske forsamlinger. Anonymkode: f8e98...ecf Hvordan nordmenn forholder seg til likestilling, kan nok diskuteres. Min påstand er at mange kvinner, spesielt de som roper høyest om likestilling, på ingen måte er for likestilling. Fredselskende muslimer er religiøse, som kristne og vi vet deres syn på likestilling.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #27 Skrevet 17. januar 2016 48 minutter siden, Silenox12 skrev: Hvordan nordmenn forholder seg til likestilling, kan nok diskuteres. Det kan det selvsagt, men det er udiskutabelt at etnisk norske kvinner er langt mer likestilte enn muslimske kvinner. Anonymkode: f8e98...ecf
Silenox12 Skrevet 17. januar 2016 #28 Skrevet 17. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan det selvsagt, men det er udiskutabelt at etnisk norske kvinner er langt mer likestilte enn muslimske kvinner. Anonymkode: f8e98...ecf Vil nok ikke våge meg og påstå noe annet, så helt enig.
Nøste~ Skrevet 17. januar 2016 #29 Skrevet 17. januar 2016 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er glad jeg har fått opp øynene og ser realiteten i hvitøyet. Hvordan det faktisk er her i verden uten all den sensuren som mediene saueflokken bedriver med og hjernevasker leserne sine hver eneste dag. At de kan gå å lyve for hele den norske befolkning uten konsekvenser stiller jeg spørsmålstegn med? Dessverre så er enkelte folk for redde til å skjønne hvordan det stygge samfunnet vi lever i i dag er, og lukker øynene for fakta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå