AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Nå blir jeg nok kalt både rasistisk og dramaqueen, men jeg skriver allikevel. Jeg er en ung kvinne som har slitt psykisk fra jeg var barn. Dette har stått til hinder for både utdanning og jobb. Har vært i en jobb i noen år, men maktet ikke lenger da arbeidsforholdene endret seg betraktelig og både psyke og kroppen sviktet. Nå er jeg arbeidsledig, sykmeldt og skal igjen til psykolog. Går på medisiner som jeg har gått på i flere år, men sliter fortsatt med psyken. Det å ta utdanning for meg er helt uaktuelt med tanke på min psyke, så det er jo å få jobb igjen jeg håper på. Men med dagens arbeidsmarked som bare ser ut som blir verre og verre, mine begrensninger og alle disse utlendingene som strømmer på så ser jeg lite lyst på fremtiden. Vil det være nok jobber til oss alle? Jeg går utifra at mange av disse flyktningene heller ikke har utdanning, noe som vil si at det vil bli enda flere om beinet når det gjelder de jobbene jeg kan ta. I tillegg tenker jeg på velferdsstaten, som jeg dessverre er avhengig av. Hva om denne kollapser? Har i tillegg flere venner som sliter med å få seg jobb, til og med dem med utdanning. I tillegg blir psyken min verre av alt som skjer med tanke på denne innvandringen. Jeg ser for meg det verste, at muslimene tar over, vi kvinner mister våre rettigheter, må dekke oss til osv. Jeg føler meg ikke lenger trygg ute og går konstant med forsvarsspray. Når venninner er ute på byen så ligger jeg engstelig i sengen og håper at ingenting skjer dem. Før jul brukte jeg forsvarssprayen min på en utlending da han kalte venninna mi ei norsk hore og gikk fysisk til angrep på henne. I romjulen opplevde ei venninne og bli slått av to utlendinger som deretter stjal mobilen hennes. Jeg føler meg ikke trygg lenger og ser for meg at jeg vil oppleve krig. Ser for meg at det en dag smeller. I tillegg har jeg blitt tante til ei jente og jeg er så redd for hvordan livet hennes vil bli, hva slags Norge vil hun vokse opp i? Anonymkode: 825da...97c 5
Psilocybe Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Jeg skrev egentlig et halvlangt svar, men så bestemte jeg meg for å ikke poste det, siden jeg frykter at det skal ha negativ innvirkning på psyken din. For det var ikke et veldig optimistisk svar. Men si fra hvis du vil lese det. Jeg har en kopi. 1
Psilocybe Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Forresten, du skal få et tips: Prøv å unngå medier. Aviser, TV, radio og denslags. Livet blir bedre uten sånt. Virkeligheten ser verre ut enn den egentlig er, når man konsumerer for mye massemedier. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før jul brukte jeg forsvarssprayen min på en utlending da han kalte venninna mi ei norsk hore og gikk fysisk til angrep på henne. I romjulen opplevde ei venninne og bli slått av to utlendinger som deretter stjal mobilen hennes. Anonymkode: 825da...97c Kjære deg, det er du ikke den eneste som gjort. Men jeg er litt enig med over. Unngå nyheter og KG. Anonymkode: 874f6...ebf
Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Det er selvsagt stor grunn til å frykte for fremtiden, med tanke på hvor naive Nordmenn faktisk er. Ja det er en helt ordinær fare for at den ekstreme islam som forkynnes i Moskeer rundt om i dette land kan overta. (les Hege Storhaug). Kvinner i dette land burde så absolutt frykte for fremtiden om ikke ting gjøres. Men det er selvsagt ikke for seint å snu. Det er mange frihetselskende muslimer i dette land, men de må støttes mer. Vi må endre vårt syn politisk og ikke minst må folket og politikere få mer kunnskap om islam. I dag så hyller mange av våre politikere den ekstreme islam. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Jeg tror alt er i ferd med å snu. Vi er på vei til å våkne opp, og fredelige muslimer skjønner endelig at de ikke kan toe sine hender, for da blir det til at vi skjærer alle over en kam. Nå som det pirkes på vår vestlige frihet (for kvinner) så kommer vi til å kjempe og det vil også gagne våre undertrykte søstre i muslimske land. Anonymkode: 2bd6e...3c1
HanneAa Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 Det er ikke verre i verden nå enn før altså. Du må huske på at nå finnes det internett, tv, journalister, radio etc og man blir stadig "matet" med dårlige nyheter om krig og diverse. Unngå nyheter og aviser om det går så inn på deg. Er selv bekymret for fremtiden, pga datteren min. Vil ikke hun skal vokse opp i krig og være utrygg i Norge. Verden er i en stor forandring, det er ikke til å legge skjul på. Om det hjelper for deg, så kan du pakke en "nødsekk" i tilfelle man må flykte. I tilfelle krise. Ha et ekstra lager med mat og vann.
Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror alt er i ferd med å snu. Vi er på vei til å våkne opp, og fredelige muslimer skjønner endelig at de ikke kan toe sine hender, for da blir det til at vi skjærer alle over en kam. Nå som det pirkes på vår vestlige frihet (for kvinner) så kommer vi til å kjempe og det vil også gagne våre undertrykte søstre i muslimske land. Anonymkode: 2bd6e...3c1 Ja folket våkner mer og mer, altså mer kunnskap og fakta om islam kommer frem. Det er mange fredelige muslimer der ute, dem må løftes frem og våge å stå i mot imamer som taler i Norske moskeer. Men jeg savner ennå Norske kvinner som burde stå opp i mot islam. Eller forstår ikke Norske kvinner alvoret? 2
Ulla Ullsokk Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, Silenox12 skrev: Ja folket våkner mer og mer, altså mer kunnskap og fakta om islam kommer frem. Det er mange fredelige muslimer der ute, dem må løftes frem og våge å stå i mot imamer som taler i Norske moskeer. Men jeg savner ennå Norske kvinner som burde stå opp i mot islam. Eller forstår ikke Norske kvinner alvoret? Vi er på vei! Respekt for andre kulturer har holdt oss tilbake. Men nok er nok! Dette handler ikke om rasisme, men kultur! Ukultur! 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 Les denne, veldig bra: http://etdannetrop.no/ Anonymkode: 2bd6e...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 http://etdannetrop.no/2016/01/14/et-kulturelt-problem/ Denne er direkte, men det ligger øverst i skrivende stund. Anonymkode: 2bd6e...3c1
Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev: Vi er på vei! Respekt for andre kulturer har holdt oss tilbake. Men nok er nok! Dette handler ikke om rasisme, men kultur! Ukultur! Ja du har nok rett. Denne respekt synet burde snarest kuttes ut. Hvorfor skal man respektere alt i dette samfunn? Vi opplever unge menn som tar seg til rette på unge jenter, dette er kultur, ikke religion. Islam åpner på ingen måte opp for klåing og overgrep mot kvinner. Men det ligger i kulturen. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 5 minutter siden, Silenox12 skrev:Ja du har nok rett. Denne respekt synet burde snarest kuttes ut. Hvorfor skal man respektere alt i dette samfunn? Vi opplever unge menn som tar seg til rette på unge jenter, dette er kultur, ikke religion. Islam åpner på ingen måte opp for klåing og overgrep mot kvinner. Men det ligger i kulturen. Det er jo ikke bedre i India heller, og de er vel i hovedsak hinduer. Og norske sønner bør også oppdras annerledes, tenker på den duste russesangen Fitte & Pils, og at så mange blir voldtatt av kompiser. ALLE menn må lære seg grunnleggende normale holdninger! Menn flest er heldigvis bra! Men all innvandringen den siste tiden viser så åpenbart at disse kulturene er verre, dessverre! Det går ut over de av dem som ikke er sånn, dessverre! Når jeg tenker tilbake på seksuell trakkasering gjennom livet kan jeg si at minst 80% er fra andre kulturer. Det har jeg ikke villet si høyt før, av frykt for både min egen og andres reaksjon. Men nå må vi kalle en spade for en spade! Mange av dem synes norske jenter er horer, enkelt sagt: http://www.p4.no/story.aspx?id=272134 2
Ulla Ullsokk Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Jeg skulle ønske at denne holdningen døde ut med disse gamle drittsekkene, men det ser ikke sånn ut: http://www.nrk.no/urix/_-indiske-jenter-ma-skylde-seg-selv-1.10897738
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 8 timer siden, Silenox12 skrev: Ja folket våkner mer og mer, altså mer kunnskap og fakta om islam kommer frem. Det er mange fredelige muslimer der ute, dem må løftes frem og våge å stå i mot imamer som taler i Norske moskeer. Men jeg savner ennå Norske kvinner som burde stå opp i mot islam. Eller forstår ikke Norske kvinner alvoret? Hva mener du vi bør gjøre? Å stå i mot muslimer alene høres skremmende ut. For min del bruker jeg stemmeretten aktivt og deltar i debatter i mitt nærmiljø for å påvirke. Mener du at norske kvinner skal stå opp mot dette i media? Da blir vi jo truet med voldtekter og det som verre er... Anonymkode: 1c4ee...ac1 1
Gjest Hummels Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 (endret) Jeg er utlending selv (men i det minste europeisk og langt i fra hjernevaska av en religion) og jeg er helt enig med deg TS. Norge vil også tilslutt bli et livsfarlig land å bo i så lenge de her flyktning elskerne lar de strømme inn og klarer ikke kaste de ut. Tar inn på farlige utlendinger fra midtøsten, muslimske land i asia og afrika. Over 100 kvinner i Tyskland ble for ikke så lenge siden overfalt av idioter som ikke har noe i det landet å gjøre. Som ikke respekterer kvinner og ser på de som slavene sine og sexmaskinene deres. Dette blir snart hverdagen i Norge. Kvinner kan ikke gå alene ute mer, vi vet aldri når vi får en kniv i oss eller blir skutt uten grunn. Vi vet aldri når en bombe smeller. Virusene overtar hele europa. Pga dumheten til menneskene. Må jo være så snille og ønske alle velkommen. Mens de som virkelig trengte hjelp sulter ihjel i landet sitt. De rike, feite, ekstremt muslimske, kriminelle og IS'er som kommer hit. Bare for de har barn så må de få lov å komme. Barn som lærer av foreldra og vokser opp å blir like farlige. De snille menneskene som fortjener hjelp får ikke hjelp. De må sulte og lide. De som kommer er så forbanna utakknemlige også at det er kvalmt. De bare forlanger og forlanger. Norske som sliter er ikke viktige i eget land. De er for kjedelige og for lite verdt. Jeg skjønner deg jævlig godt TS. Du er ikke alene. Endret 16. januar 2016 av Hummels
Gjest cheshirecat Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 9 timer siden, Silenox12 skrev: Ja folket våkner mer og mer, altså mer kunnskap og fakta om islam kommer frem. Det er mange fredelige muslimer der ute, dem må løftes frem og våge å stå i mot imamer som taler i Norske moskeer. Men jeg savner ennå Norske kvinner som burde stå opp i mot islam. Eller forstår ikke Norske kvinner alvoret? Hvorfor norske kvinner spesifikk? Mener du at norske kvinner er mindre kritiske til Islam enn menn, eller kan det tenkes at de er mer nøkterne i sin kritikk ..?
Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du vi bør gjøre? Å stå i mot muslimer alene høres skremmende ut. For min del bruker jeg stemmeretten aktivt og deltar i debatter i mitt nærmiljø for å påvirke. Mener du at norske kvinner skal stå opp mot dette i media? Da blir vi jo truet med voldtekter og det som verre er... Anonymkode: 1c4ee...ac1 Det første Norske kvinner burde og kan gjøre, er og stemme fornuftig ved Stortingsvalg. Vi vet at et parti som SV (AP) har mange kvinnelige ledere. Islamsk innvandring burde for kvinner være en av de viktigste politiske saker. For det handler om kvinners frihet. Men det vil selvsagt ikke holde som et eneste tiltak. Personlig mener jeg vi bør sette en stopper i dag for alle innvandrere som viser tegn på ekstremistisk islam. Samt nekte ekstremistiske muslimer innreise til Norge, tenker her på foredragsholdere som er innbedt av moskeer rundt om i landet. Dette blir vel dokumentert av Storhaug i hennes bok, islam den 11 landeplage. Dette er kun noen få tiltak som bør komme, om vi skal bevare noe av det Norge vi kjenner og vår frihet. For det er vår frihet kampen vil stå om fremover. Selv om eliten og deres medløpere på venstrekanten fnyser av dette og kaller det rasisme og hat. Det kun for å avspore en viktig debatt og en hindring for tiltak. 2
Silenox12 Skrevet 16. januar 2016 #19 Skrevet 16. januar 2016 48 minutter siden, cheshirecat skrev: Hvorfor norske kvinner spesifikk? Mener du at norske kvinner er mindre kritiske til Islam enn menn, eller kan det tenkes at de er mer nøkterne i sin kritikk ..? Det er selvsagt vel så viktig at Norske menn står opp i mot den ekstremistiske islam som mer og mer får innflytelse her i landet og Europa. Ja kvinner virker til å være mindre kritisk til islam, sammen med venstresiden. Min tanke er at de ikke ser den ekstremistiske islam som forkynnes i moskeer rundt om, samt økt press på bruk av ekstremistiske plagg som hijab og klær som disse muslimer kler seg opp i. 2
Gjest cheshirecat Skrevet 16. januar 2016 #20 Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, Silenox12 skrev: Det er selvsagt vel så viktig at Norske menn står opp i mot den ekstremistiske islam som mer og mer får innflytelse her i landet og Europa. Ja kvinner virker til å være mindre kritisk til islam, sammen med venstresiden. Min tanke er at de ikke ser den ekstremistiske islam som forkynnes i moskeer rundt om, samt økt press på bruk av ekstremistiske plagg som hijab og klær som disse muslimer kler seg opp i. OK. Som Norsk kvinne er jeg kritisk til alle former for ekstremisme, være seg muslimsk, kristen, høyre eller venstre -vridd. Jeg kjenner heller ikke igjen den naiviteten du indirekte sikter til (..?) blant norske kvinner. Tror de aller fleste by now er fullstendig klar over dette og problemet består heller i å forsøke å oppretholde en form for moderasjon i hver leir for å unngå ytterligere polarisering i samfunnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå