Gjest Raindrops Skrevet 18. januar 2016 #81 Del Skrevet 18. januar 2016 19 minutter siden, Hummels skrev: Jeg har da aldri vert i en jobb jeg ikke liker. Aldri i livet om jeg er så desperat etter penger at jeg må jobbe hver dag et sted jeg ikke liker å jobbe. Jeg jobbet et sted jeg likte meg, men så begynte noen idioter som jobbet der og baksnakke, spre falske rykter, mobbing, stygge ord, jeg sluttet. Klarte ikke mer. Trivsel og helse er viktigst. Hvis kolleger trenger fri så trenger de fri. De må godtas eller så må dere finne en annen jobb. Ingen får fri uten grunn. Så en god grunn er det for at de får fri. Ikke pga en kjendis. De er strenge på den måten. Skulkere får sparken tilslutt likevel. Hvis sjefene gir folk fri på gøy så sier det litt om den arbeidsplassen. På tide å finne et annet sted da. Du er veldig heldig som aldri har vært i en jobb du ikke liker. Voksne mennesker med regninger å betale, som er uvillige til å snylte på staten, har ikke den luksusen du snakker om her. Det er ikke snakk om å være desperat etter penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 18. januar 2016 #82 Del Skrevet 18. januar 2016 2 timer siden, Raindrops skrev: Du er veldig heldig som aldri har vært i en jobb du ikke liker. Voksne mennesker med regninger å betale, som er uvillige til å snylte på staten, har ikke den luksusen du snakker om her. Det er ikke snakk om å være desperat etter penger. Ja jeg er heldig jeg da. Ville heller vert i en jobb jeg trives i jeg enn å være ufør. Har aldri snyltet på staten så det kan sjalue mennesker holde kjeft om. Hadde aldri blitt ufør på gøy, hadde jeg vel? Folk tar vel utdanning for å bli det de vil bli og jobbe med det de vil. Hvis ikke. Hvorfor i pokker tar folk utdanning da? Det gjelder å følge drømmen sin, men mange orker ikke det eller de får barn som ødelegger. Altså det er folk sin egen feil at de er i jobber de ikke trives i. Går også an å bytte jobb, prøve noe nytt. Ikke sitte å klage på de som ikke jobber eller har fått sykemelding. Klage klage klage er det eneste folk kan. Føler de seg bedre av å klage? Hjelper det? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #83 Del Skrevet 18. januar 2016 Den 14.1.2016 at 19.14, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c414d...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #84 Del Skrevet 18. januar 2016 Blir sykemeldt fordi en kjendis dør? Da har man ikke store bekymringene... Anonymkode: c414d...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #85 Del Skrevet 19. januar 2016 16 timer siden, Hummels skrev: Ja jeg er heldig jeg da. Ville heller vert i en jobb jeg trives i jeg enn å være ufør. Har aldri snyltet på staten så det kan sjalue mennesker holde kjeft om. Hadde aldri blitt ufør på gøy, hadde jeg vel? Folk tar vel utdanning for å bli det de vil bli og jobbe med det de vil. Hvis ikke. Hvorfor i pokker tar folk utdanning da? Det gjelder å følge drømmen sin, men mange orker ikke det eller de får barn som ødelegger. Altså det er folk sin egen feil at de er i jobber de ikke trives i. Går også an å bytte jobb, prøve noe nytt. Ikke sitte å klage på de som ikke jobber eller har fått sykemelding. Klage klage klage er det eneste folk kan. Føler de seg bedre av å klage? Hjelper det? Nei. For noe tullball. Det er ikke alltid man har styring på om man liker en jobb eller ikke, uansett hva du er utdannet som eller ikke. Det er ikke alltid det er nok "drømmejobber" og noen ganger må man rett og slett bare ta en jobb man kanskje ikke liker og gjøre det beste ut av det. Om alle skulle tenkt som deg så hadde det ikke vært mye igjen i felleskassa gitt. Så folk som ikke trives i jobbene sine skal aldri få klage mens du selv klager på dem? Jeg kan forstå veldig godt at folk syntes det er grovt urettferdig at en del benytter seg av offentlige stønader uten at det er reelt. (Jeg snakker ikke om de som reelt er syke her og trenger det, det er selvfølgelig noe annet og legitimt). Det ER slitsomt å stå i en jobb man ikke trives i, likevel er det faktisk ikke alltid et alternativ å slutte dersom en vil ha mat på bordet og lån/husleie betalt, særlig ikke i nedgangstider som dette, der oljeprisen er lav og folk mister jobben i hopetall. Man kann ikke alltid være kresen og alle som ikke liker jobben sin kan ikke gå på NAV, da bryter hele systemet sammen raskere enn man liker å tro. Anonymkode: 06d4c...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #86 Del Skrevet 19. januar 2016 19 timer siden, Raindrops skrev: Du er veldig heldig som aldri har vært i en jobb du ikke liker. Voksne mennesker med regninger å betale, som er uvillige til å snylte på staten, har ikke den luksusen du snakker om her. Det er ikke snakk om å være desperat etter penger. Jeg tror det er ganske få som aldri har hatt en jobb man har mislikt eller regelrett hatet, det er faktisk helt naturlig, særlig når man er ung og kanskje ikke vet så mye om hva man passer til og/eller ikke har så mange reelle valgmuligheter. Men det er faktisk en viktig lærdom de fleste må igjennom, arbeidslivet er ikke alltid rosa skyer og is. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #87 Del Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tullball. Det er ikke alltid man har styring på om man liker en jobb eller ikke, uansett hva du er utdannet som eller ikke. Det er ikke alltid det er nok "drømmejobber" og noen ganger må man rett og slett bare ta en jobb man kanskje ikke liker og gjøre det beste ut av det. Om alle skulle tenkt som deg så hadde det ikke vært mye igjen i felleskassa gitt. Så folk som ikke trives i jobbene sine skal aldri få klage mens du selv klager på dem? Jeg kan forstå veldig godt at folk syntes det er grovt urettferdig at en del benytter seg av offentlige stønader uten at det er reelt. (Jeg snakker ikke om de som reelt er syke her og trenger det, det er selvfølgelig noe annet og legitimt). Det ER slitsomt å stå i en jobb man ikke trives i, likevel er det faktisk ikke alltid et alternativ å slutte dersom en vil ha mat på bordet og lån/husleie betalt, særlig ikke i nedgangstider som dette, der oljeprisen er lav og folk mister jobben i hopetall. Man kann ikke alltid være kresen og alle som ikke liker jobben sin kan ikke gå på NAV, da bryter hele systemet sammen raskere enn man liker å tro. Anonymkode: 06d4c...403 Trodde NAV var blitt strengere jeg å ikke gav penger og hjelp til de som ikke trenger det. Så klag på NAV som gir penger i hytt og pine, ikke folk som ikke jobber for en grunn! Uansett hjelper det ikke en dritt å klage. Gjør det bare tyngre og verre for dere selv med klaging og sjalusi. Hvis jobben er så jævlig og tung så bit sammen tennene, jobb, og pass på dere selv. Ikke følg med på alle andre om den og den personen får fri eller ikke. Om h*n går på nav og ikke jeg. Uretfferdig buhuuu!! Dere er voksne folk! Hvis dere ikke vil bytte jobb så må dere holde ut. De fleste har et valg. Ikke så mange som holder ut et sted de ikke liker seg i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #88 Del Skrevet 19. januar 2016 12 minutter siden, Hummels skrev: Trodde NAV var blitt strengere jeg å ikke gav penger og hjelp til de som ikke trenger det. Så klag på NAV som gir penger i hytt og pine, ikke folk som ikke jobber for en grunn! Uansett hjelper det ikke en dritt å klage. Gjør det bare tyngre og verre for dere selv med klaging og sjalusi. Hvis jobben er så jævlig og tung så bit sammen tennene, jobb, og pass på dere selv. Ikke følg med på alle andre om den og den personen får fri eller ikke. Om h*n går på nav og ikke jeg. Uretfferdig buhuuu!! Dere er voksne folk! Hvis dere ikke vil bytte jobb så må dere holde ut. De fleste har et valg. Ikke så mange som holder ut et sted de ikke liker seg i det hele tatt. Det er jo en del som snor seg unna fortsatt, og jeg kjenner til mennesker som rett frem har sagt at de egentlig ikke er syke, men trives godt med å kunne leve gratis. Nå handler ikke dette om meg, men jeg diskuterer på generelt grunnlag. Klarer du ikke å forholde deg til det uten å forsøke å personifisere det, så foreslår jeg at du holder deg unna. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #89 Del Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en del som snor seg unna fortsatt, og jeg kjenner til mennesker som rett frem har sagt at de egentlig ikke er syke, men trives godt med å kunne leve gratis. Nå handler ikke dette om meg, men jeg diskuterer på generelt grunnlag. Klarer du ikke å forholde deg til det uten å forsøke å personifisere det, så foreslår jeg at du holder deg unna. Anonymkode: 06d4c...403 Jeg lurer på om det hjelper å klage på de som ikke orker å jobbe men får penger gratis? I tillegg blir vi som har en grunn til å være ufør eller få hos nav hakket på hele jævla tiden av sjalu idioter. Ikke så jævlig moro og jeg har lov å ta igjenn. Skulle tro voksne folk visste bedre enn å hakke på andre for de selv må jobbe. Skal faen meg være glad de har en jobb! Det er vi som er ufør og ikke har jobb som blir de fattige i Norge. Så vær glad dere tjener penger. Blir også forbanna når folk tror de vet mer enn en lege som ga denne dama sykemelding. En lege gir ikke sykemelding bare for en kjendis har dødd og det bør voksne folk vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #90 Del Skrevet 19. januar 2016 34 minutter siden, Hummels skrev: Jeg lurer på om det hjelper å klage på de som ikke orker å jobbe men får penger gratis? I tillegg blir vi som har en grunn til å være ufør eller få hos nav hakket på hele jævla tiden av sjalu idioter. Ikke så jævlig moro og jeg har lov å ta igjenn. Skulle tro voksne folk visste bedre enn å hakke på andre for de selv må jobbe. Skal faen meg være glad de har en jobb! Det er vi som er ufør og ikke har jobb som blir de fattige i Norge. Så vær glad dere tjener penger. Blir også forbanna når folk tror de vet mer enn en lege som ga denne dama sykemelding. En lege gir ikke sykemelding bare for en kjendis har dødd og det bør voksne folk vite. Hvem var det som klager sa du? Kanskje greit å ta en titt på bjelken i eget øye før man påpeker flisen i andres? Om du hadde greid å lese så hadde du skrevet at jeg ikke diskuterer de som har reell grunn til å motta offentlig stønad, det påpekte jeg allerede i et tidligere innlegg. Men, som så ofte her inne, så er det alltid noen som bare leser det de vil lese og ignorerer alt annet, hvilket nå er en beskrivelse som passer fint for deg. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #91 Del Skrevet 19. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem var det som klager sa du? Kanskje greit å ta en titt på bjelken i eget øye før man påpeker flisen i andres? Om du hadde greid å lese så hadde du skrevet at jeg ikke diskuterer de som har reell grunn til å motta offentlig stønad, det påpekte jeg allerede i et tidligere innlegg. Men, som så ofte her inne, så er det alltid noen som bare leser det de vil lese og ignorerer alt annet, hvilket nå er en beskrivelse som passer fint for deg. Anonymkode: 06d4c...403 Jeg klager på de som klager. Mange som klager i denne tråden og andre tråder som handler om folk som ikke jobber. Sykt. Kun sjalusi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #92 Del Skrevet 19. januar 2016 22 timer siden, Hummels skrev: Jeg har da aldri vert i en jobb jeg ikke liker. Aldri i livet om jeg er så desperat etter penger at jeg må jobbe hver dag et sted jeg ikke liker å jobbe. Jeg jobbet et sted jeg likte meg, men så begynte noen idioter som jobbet der og baksnakke, spre falske rykter, mobbing, stygge ord, jeg sluttet. Klarte ikke mer. Trivsel og helse er viktigst. Hvis kolleger trenger fri så trenger de fri. De må godtas eller så må dere finne en annen jobb. Ingen får fri uten grunn. Så en god grunn er det for at de får fri. Ikke pga en kjendis. De er strenge på den måten. Skulkere får sparken tilslutt likevel. Hvis sjefene gir folk fri på gøy så sier det litt om den arbeidsplassen. På tide å finne et annet sted da. Man får jo ikke bare fri fra jobb. Da er det enten ferie med eller uten lønn, permisjon med eller uten lønn eller avspasering. Egenmelding og sykemelding skal kun benyttes ved sykdom, ikke fordi man trenger fri. Og nei, skulkere får ikke bare sparken uten videre. Misbruker du retten til egenmelding, så er det mer eller mindre umulig for en sjef å oppdage det og gjøre noe med det. Du vet virkelig ikke hva du snakker om. Anonymkode: 73bbb...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 19. januar 2016 #93 Del Skrevet 19. januar 2016 5 minutter siden, Hummels skrev: Jeg klager på de som klager. Mange som klager i denne tråden og andre tråder som handler om folk som ikke jobber. Sykt. Kun sjalusi. Jeg finnes ikke sjalu på folk som ikke jobber, snarere tvert i mot, så synes jeg synd på dem. Du misser jo helt poenget. Hvis mange nok utnytter systemet og snylter på felleskassa, så går Norge konkurs. Er det så vanskelig å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #94 Del Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man får jo ikke bare fri fra jobb. Da er det enten ferie med eller uten lønn, permisjon med eller uten lønn eller avspasering. Egenmelding og sykemelding skal kun benyttes ved sykdom, ikke fordi man trenger fri. Og nei, skulkere får ikke bare sparken uten videre. Misbruker du retten til egenmelding, så er det mer eller mindre umulig for en sjef å oppdage det og gjøre noe med det. Du vet virkelig ikke hva du snakker om. Anonymkode: 73bbb...91e Det jeg mener. De får sykemelding, men det får ikke folk uten grunn. Dessuten finnes det ikke bare fysisk sykdommer, men folk gir faen i det psykiske og kaller de snyltere kun for sykdommen ikke VISES på de. Alt må VISES ellers er de snyltere og skulkere. 59 minutter siden, Mythic skrev: Jeg finnes ikke sjalu på folk som ikke jobber, snarere tvert i mot, så synes jeg synd på dem. Du misser jo helt poenget. Hvis mange nok utnytter systemet og snylter på felleskassa, så går Norge konkurs. Er det så vanskelig å forstå. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal klage hvis de ikke er sjalu. Det er andre grunner til at Norge kommer til å gå konkurs men det nekter folk å innse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 19. januar 2016 #95 Del Skrevet 19. januar 2016 4 minutter siden, Hummels skrev: Det jeg mener. De får sykemelding, men det får ikke folk uten grunn. Dessuten finnes det ikke bare fysisk sykdommer, men folk gir faen i det psykiske og kaller de snyltere kun for sykdommen ikke VISES på de. Alt må VISES ellers er de snyltere og skulkere. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal klage hvis de ikke er sjalu. Det er andre grunner til at Norge kommer til å gå konkurs men det nekter folk å innse. Du har jo ikke peiling, så det nytter lite å dskutere med deg. Utrolig mange er flinke til å få legen til å sykmelde seg uten at det er noen tungtveiende grunn til det, og overarbeidede leger med sprengte pasientlister skriver kjapt ut en sykemelding for å få unna ventelistene. Nei, sykdom må ikke vises, men å bli sykmeldt fordi David Bowie dør, er IKKE grunnlag for sykemelding. Å slenge rundt seg med sjalusikortet hver gang noen mener at folk handler umoralsk eller uetisk, er utrolig barnslig. Jeg har for lengst vokst fra å være sjalu på folk. Som jeg har sagt tidligere i tråden, så er det ikke sjalusi som er grunnlaget for å mene at det er feil å bli sykmeldt uten god grunn, men fordi bedriften taper penger, staten taper penger, og resten av de som er igjen på jobb får dobbelt så mye å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #96 Del Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, Hummels skrev: Jeg klager på de som klager. Mange som klager i denne tråden og andre tråder som handler om folk som ikke jobber. Sykt. Kun sjalusi. Joda, men nå er det forskjell på klaging og det å nevne at man faktisk kan være lei av å jobbe iblant. Det er mange som er lei jobben uten at man graver seg ned i selvmedlidenhet av den grunn. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #97 Del Skrevet 19. januar 2016 16 minutter siden, Mythic skrev: Du har jo ikke peiling, så det nytter lite å dskutere med deg. Utrolig mange er flinke til å få legen til å sykmelde seg uten at det er noen tungtveiende grunn til det, og overarbeidede leger med sprengte pasientlister skriver kjapt ut en sykemelding for å få unna ventelistene. Nei, sykdom må ikke vises, men å bli sykmeldt fordi David Bowie dør, er IKKE grunnlag for sykemelding. Å slenge rundt seg med sjalusikortet hver gang noen mener at folk handler umoralsk eller uetisk, er utrolig barnslig. Jeg har for lengst vokst fra å være sjalu på folk. Som jeg har sagt tidligere i tråden, så er det ikke sjalusi som er grunnlaget for å mene at det er feil å bli sykmeldt uten god grunn, men fordi bedriften taper penger, staten taper penger, og resten av de som er igjen på jobb får dobbelt så mye å gjøre. Ingen får sykemelding for en kjendis dør, så legen har mest sannsynlig funnet ut at hun sliter psykisk. Det er på grunn av PSYKEN hun har fått sykemelding. Legene er ikke dumme. Er det bedre at de er på jobb til de blir helt gal og tørner helt så de må slutte for godt? Tvilsomt at det er noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #98 Del Skrevet 19. januar 2016 28 minutter siden, Hummels skrev: Det jeg mener. De får sykemelding, men det får ikke folk uten grunn. Dessuten finnes det ikke bare fysisk sykdommer, men folk gir faen i det psykiske og kaller de snyltere kun for sykdommen ikke VISES på de. Alt må VISES ellers er de snyltere og skulkere. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal klage hvis de ikke er sjalu. Det er andre grunner til at Norge kommer til å gå konkurs men det nekter folk å innse. Klager jeg fordi jeg syntes det er trist at det finnes en del som misbruker offentlige stønader? (Og igjen, så presiserer jeg at jeg ikke da mener de med reelt behov og som er syke). Grunnen til det er at det kan gå utover kolleger og det kan gå utover oss alle hvis en sittende regjering skulle bestemme seg for å begrense ordningene kraftig eller i verste fall avskaffe dem. Vår sittende regjering i dag er en blåblå konstellasjon som gjerne vil ta slik problematikk til inntekt for å begrense velferdsordninger. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #99 Del Skrevet 19. januar 2016 24 minutter siden, Mythic skrev: Som jeg har sagt tidligere i tråden, så er det ikke sjalusi som er grunnlaget for å mene at det er feil å bli sykmeldt uten god grunn, men fordi bedriften taper penger, staten taper penger, og resten av de som er igjen på jobb får dobbelt så mye å gjøre. Og i tillegg vil det kunne tas til inntekt for å begrense eller i verste fall avvikle ordninger. Høyre og FrP er ikke partier som er ukjent for en politikk som tilsier mer begrensede velferdstjenester. Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 19. januar 2016 #100 Del Skrevet 19. januar 2016 Dere skal være jævla forsiktige med å si hvem som misbruker eller ikke. Hvis folk sier selv til dere at de gidder ikke å jobbe men de er helt frisk både fysisk og psykisk så er det greit å bli irritert på de. Selv om det hjelper lite. Har kjeftet selv på en som ikke gidder å jobbe. En kjenning, men det er hans liv og han som ødelegger seg selv. Han får gjøre hva pokker han vil. Men ellers skal dere holde kjeft og ikke si at den og den personen har ingen grunn til å være hjemme. Dere vet ikke en dritt og er hverken leger eller psykologer. Dere gjør bare folk sykere med den forbanna hakkinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå