AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #41 Del Skrevet 14. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen sykemelding og to egenmeldingsdager på 7 år i nåværende jobb. Men når jeg ser at skattepengene i stor grad vil gå til asylsøkere som kommer med en kultur som jeg ikke vil at ungene mine skal vokse opp med, så kan det jeg hende jeg også kommer til å få dårlig moral. Jeg betaler gladelig skatt som går til våre gamle, de som er syke og ungene våre. Men slik som det er på vei til å bli nå, så kan det godt hende jeg sykemelder meg neste gang jeg er syk, eller har vondt. Anonymkode: d2662...0b4 Hva i alle dager har dette med denne saken å gjøre? Anonymkode: c414d...f2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #42 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Den 14.1.2016 at 21.06, Trollkarlen skrev: Hold deg gjerne hjemme og godta at det blir tapte inntekter av det. Sykemelding for småtterier er en uting. Bruker tiden hos en lege så du kan få penger for å være syk i noen dager. Faen meg det flaueste. Hvis en sykepleier som jobber med gamle, syke, døende eller lavt immunforsvar er hjemme pga influensa, som kan være dødelig for pasientene, synes du det er flaut og? Eller en barnehagetante som kan smitte hele barnehagen? Så foreldre må være hjemme med barna? Anonymkode: b084d...820 Endret 17. januar 2016 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 14. januar 2016 #43 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Den 14.1.2016 at 0.45, AnonymBruker skrev: Hvis en sykepleier som jobber med gamle, syke, døende eller lavt immunforsvar er hjemme pga influensa, som kan være dødelig for pasientene, synes du det er flaut og? Eller en barnehagetante som kan smitte hele barnehagen? Så foreldre må være hjemme med barna? Det er og tapt inntekt. Anonymkode: b084d...820 Det du babler om har jo for faen ikke noe med det jeg sier. Det er virkelig ikke håp for deg. Endret 17. januar 2016 av Trollkarlen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #44 Del Skrevet 15. januar 2016 Hun må vel hatt en ganske skjør psyke fra før av hvis hun datt helt sammen av det, fikk vel bare begeret til å renne over Anonymkode: 5a28b...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 15. januar 2016 #45 Del Skrevet 15. januar 2016 Skjønner godt hvorfor legen ga henne sykemelding jeg. Hun virker jo ikke frisk psykisk. Han ga henne ikke fri for han er død men for han merket hun er syk psykisk vel. Tenk litt før dere som ikke trives i jobbene deres klikker helt for andre får fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 15. januar 2016 #46 Del Skrevet 15. januar 2016 4 timer siden, Trollkarlen skrev: Hold deg gjerne hjemme og godta at det blir tapte inntekter av det. Sykemelding for småtterier er en uting. Bruker tiden hos en lege så du kan få penger for å være syk i noen dager. Faen meg det flaueste. "Det som derfor er karakteristisk for influensa, er at feberen ofte er høy, med frysninger og muskel- eller leddsmerter i hele kroppen" Snakker du egentlig om å være forkjølet? For når man har infleunsa, så er det ikke bare litt feber, eller litt slapp, slik det ofte er med forkjølelse Og da forstår jeg i så fall hva du mener. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #47 Del Skrevet 15. januar 2016 6 timer siden, karlakarl skrev: Signerer. En kan ikke sykemeldes pga kjærlighetssorg heller. Hun der høres ikke god ut altså. Seriøst- du klarer ikke å se for deg folk i livskrise om enorm sorg etter brudd, pga utroskap etc?? Selvfølgelig ga ikke legen vedkommende sykemelding oga Bowie! Hun har sikkert psykiske problemer som hun selvsagt ikke forteller om til peti og plenty! Folk er idioter her noen gange!r, tror de vet hvordan folk har osv. Btw, mye ooppspinn i disse " kompisen min snylter"historiene. Dere burde se på omgangkretsen samt ikke være nysgjerrig Perer og fokusere på eget stusslige liv. Anonymkode: a16ae...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #48 Del Skrevet 15. januar 2016 Det er faktisk ikke innafor i mine øyne. Da burde hun heller ha løyet om hvorfor hun ble hjemme. Anonymkode: 2942b...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #49 Del Skrevet 15. januar 2016 Tenk hvis Bieber dør. Da blir 20% av befolkningen sykemeldt og hva skjer med velferdssystemet da montro Anonymkode: 11ddc...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalapeno Skrevet 15. januar 2016 #50 Del Skrevet 15. januar 2016 Dette er jo på nivå med de som blir sykemeldt pga at hamsteren, katta eller hunden dauer. Det er SNYLTING!! Og til de som sier man skal holde seg hjemme når man er sjuk for å ikke "smitte andre". Det finnes da alternative ting man kan jobbe med. En sykepleier kan f.eks. ta ut fra pleie, og jobbe med dosering, papirarbeid, kursing etc. Det er alt for lett å bli hjemme i dag pga "vondt i viljen". Mange ser på dette som en gratis fridag og alene hjemme-dag. Det er en uting. Alle sammen tåler 2-3 dager i året uten lønn hvis de er sjuke, så det å innføre karensdager er nok det beste tiltaket. Det vil gjøre at lista for å bli hjemme blir ekstremt mye høyere, og staten vil spare milliarder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 15. januar 2016 #51 Del Skrevet 15. januar 2016 ^^Did you just..?? Du kan ikke sammenligne en artist som har levd langt borte og mest kjent gjennom media og konserter, med et kjæledyr man er nært knyttet til! Du har åpenbart aldri hatt en katt en hund før, ellers hadde du forstått at de blir mer enn bare kjæledyr. Vi har hatt en katt nå på 7-8 år og for oss er hun en del av familien, og like verdt som en annen familiemedlem. Klarer ikke engang å tenke på at hun en dag vil forlate oss og hvor mye sorg jeg vil være i. Selv nå føles huset rimelig tomt når hun er borte noen timer. Gå og klag på de ekte snylterne! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #52 Del Skrevet 15. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har vel venninnen faktisk sagt at Bowie's død var årsaken. Depresjon er uansett noe som strekker seg over lenger tid, ikke at man er "deppa" en periode. Anonymkode: 5c549...20e Må irettesette deg, depresjon finnes både kortvarig og langvarig. Man kan bli spontant deprimert, og det er gjerne mye dypere depresjoner. Hilsen psykologistudent. Anonymkode: c4801...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #53 Del Skrevet 15. januar 2016 10 minutter siden, Devilheart skrev: ^^Did you just..?? Du kan ikke sammenligne en artist som har levd langt borte og mest kjent gjennom media og konserter, med et kjæledyr man er nært knyttet til! Du har åpenbart aldri hatt en katt en hund før, ellers hadde du forstått at de blir mer enn bare kjæledyr. Vi har hatt en katt nå på 7-8 år og for oss er hun en del av familien, og like verdt som en annen familiemedlem. Klarer ikke engang å tenke på at hun en dag vil forlate oss og hvor mye sorg jeg vil være i. Selv nå føles huset rimelig tomt når hun er borte noen timer. Gå og klag på de ekte snylterne! Det her beviser jo hvor indiviudelt slike ting er. DU mener at det er et godt nok grunnlag, de som ikke har hatt kjæledyr (eller har hatt, men likevel mener noe annet) mener kanskje IKKE at det er det. Derfor er det jo en utrolig vanskelig jobb for en lege å skulle bedømme hva som er greit. Jeg syns ikke du skal kimse av andres sorg, for for noen (sjefer) vil det å miste et kjæledyr være like trivielt som det dy syns at å miste sitt idol og forbilde er. Anonymkode: c4801...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 15. januar 2016 #54 Del Skrevet 15. januar 2016 ^^Jo jo, er nok som du sier. Men legen baserer sin vurdering på arbeidsevne. Nedsatt arbeidsevne pga sorg av tap av nært og kjært "familiemedlem" er mer alvorlig enn en musikkartist man har kun sett gjennom medier og konserter, uansett hvor mye forbilde personen var. Men ja, folk har forskjellig grad av empati og forståelse for ting, så blir nok tilfellevurdering av hver situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2016 #55 Del Skrevet 15. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk helt sjokk idag. En venninne fortalte meg at en av hennes kolleger sykemeldte seg pga at David Bowie var død(!!!). Bowie hadde visstnok "betydd alt for henne" i barne- og ungdomsår, og hun gråt i 2 dager etter at Bowie døde. Men det verste av alt er jo at legen faktisk ga henne en ukes(!) sykemelding pga pyskisk ubalanse eller noe slikt. Nå vet vi jo ikke hva hun nøyaktig fortalte legen, men synes jeg er uvesentlig. Jeg blir forbanna over moralen til folk. Det er fullstendig uakseptabelt og regelrett sluntre unna jobben med full lønn fordi en underholdningsperson som man aldri har hverken truffet eller kjent personlig, dør. Herregud, er moralen vår i fritt fall eller?? Når man hører slike historier skjønner man godt at 1/3 av BNP går til trygdeytelser. Anonymkode: b6f47...263 Jeg skjønner henne godt, den her uke har vært helt jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 15. januar 2016 #56 Del Skrevet 15. januar 2016 tror det er mer en Bowie hun der har problemer med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #57 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg forstår godt dette med at en kjendis kan bety utrolig mye for en i oppveksten. Jeg var selv et barn som ble mobbet og ikke hadde mange venner, og flyktet litt inn i min egen fantasiverden hvor enkelte musikere og skuespillere betydde utrolig mye for meg. De fleste av disse lever ennå ,men noen av dem har dødd. Det var helt jævlig, og jeg gråt flere ganger. Følte oppriktig sorg. Men hadde aldri kommet på tanken om å sykemelde meg. Det går an å gå på jobb selv om man er trist. Men nå vet jo ikke jeg hvordan hun har det - jeg tenker vel at hvis dødsfallet gikk såpass innpå henne at hun faktisk ikke var i stand til å jobbe, så har hun større problemer som bør tas tak i. Anonymkode: cebcb...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #58 Del Skrevet 15. januar 2016 11 timer siden, Trollkarlen skrev: Det du babler om har jo for faen ikke noe med det jeg sier. Det er virkelig ikke håp for deg. Ikke for deg heller desverre. Anonymkode: b084d...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #59 Del Skrevet 15. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i alle dager har dette med denne saken å gjøre? Anonymkode: c414d...f2e Jeg er ikke den du siterte, men jeg tror jeg kan forklare deg hva som er meningen: Det har det meste med saken å gjøre. Alltid er det noen som benytter enhver anledning til å få flest mulig fridager, det er nesten ingenting som sjokkerer meg lenger. Og alltid er det nødvendigvis noen andre som må trå til, jobbe ekstra eller få sin egen feriedag inndratt ved krise. Og erfaringsmessig så er det gjerne de samme som sniker seg unna gang på gang, og de samme som gang på gang må trå til, det er faktisk ikke rart at folk blir lei av å måtte fylle inn for unnasluntrere etterhvert. Jeg skjønner meget godt at egen terskel for å benytte seg av sykemeldinger og lignende blir lavere når man jobber sammen med folk som ikke har noen terskel i det hele tatt! Anonymkode: 06d4c...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #60 Del Skrevet 15. januar 2016 Når gravide må bevise er gravide for nav, for å få økonomisk støtte så skjønner jeg virkelig ikke hva legen tenkte. Dessverre er det lite man kan gjøre med det. Vi hadde en hos oss som tok en 3-dagers egenmelding da Mandela døde. Jeg har aldri hørt henne prate om Mandela. Anonymkode: 91b84...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå