AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #21 Del Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke lett men man må foreta seg noe. Hadde denne venninna ikke vært mor så hadde saken vært litt annen, men når det er barn i bildet så er andre hensyn sekundære. Anonymkode: a7a48...3e3 Jeg har ikke skrevet at en ikke må foreta seg noe, men er ganske sikker på at denne kvinnen ikke klarer/makter å ta dette initiativet selv, så hun trenger hjelp! Anonymkode: 3ef46...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. januar 2016 #22 Del Skrevet 14. januar 2016 Du har plikt til å melde fra til bv i denne saken. Send en anonym bekymringsmelding til dem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #23 Del Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er like fullt stakkars barn! Hun er tafatt fordi hun er psykisk nedbrutt og skadet. TS, du kan sikkert ringe et krisesenter, så kan de gi deg råd. Anonymkode: f007a...bf1 Politiet må kontaktes men av henne selv. Snakk med et krisesenter så har dere en plan og du får hjelp til å overbevise henne. Det er viktig at du sier hva du mener men fortsetter å være en person hun stoler på! Ikke barnevernet i første omgang. Viktigere å få dem trygt nå og kontakte politiet. Anonymkode: 86497...898 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #24 Del Skrevet 14. januar 2016 Hei! Ts her! Det har vært en lang dag, har endelig kommet hjem. Jeg har tatt bilde av skadene med mobilen min, men jeg har lovet henne at jeg ikke skal kontakte politiet (enda). Hun ser ikke hvor ille situasjonen er selv og sier stadig "men han er jo egentlig snill", "vi har jo også hatt noen gode perioder". Jeg sa det rett ut som det var, at hun må komme seg bort fra byen i det minste og få samlet tankene sine, siden hun ikke følte hennes situasjon var ille nok for krisesenter. Jeg tenker å ringe et krisesenter i morgen og forhøre meg litt. Jeg nevnte også at dersom hun ikke anmelder selv, så gjør jeg det og kontakter bv i samme slengen. Vi har diskutert lenge i dag. Og jeg har kjørt henne til et annet sted i landet, enn så lenge. Nå er jeg utslitt, har vondt i beina og trenger søvn. Takker for alle tips og råd. vil også tilføye at dette var det sterkeste mennesket jeg noen gang har kjent, helt til hun traff han.. Hun er en flott kvinne, som dessverre forelsket seg i feil mann. Anonymkode: 68483...209 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #25 Del Skrevet 14. januar 2016 Den dagen, både venninnen din og den lille jenta hennes ligger drept i stua, vil du huske denne tråden og ønske du ikke hadde nølt. Anonymkode: 4e83e...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #26 Del Skrevet 14. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ts her! Det har vært en lang dag, har endelig kommet hjem. Jeg har tatt bilde av skadene med mobilen min, men jeg har lovet henne at jeg ikke skal kontakte politiet (enda). Hun ser ikke hvor ille situasjonen er selv og sier stadig "men han er jo egentlig snill", "vi har jo også hatt noen gode perioder". Jeg sa det rett ut som det var, at hun må komme seg bort fra byen i det minste og få samlet tankene sine, siden hun ikke følte hennes situasjon var ille nok for krisesenter. Jeg tenker å ringe et krisesenter i morgen og forhøre meg litt. Jeg nevnte også at dersom hun ikke anmelder selv, så gjør jeg det og kontakter bv i samme slengen. Vi har diskutert lenge i dag. Og jeg har kjørt henne til et annet sted i landet, enn så lenge. Nå er jeg utslitt, har vondt i beina og trenger søvn. Takker for alle tips og råd. vil også tilføye at dette var det sterkeste mennesket jeg noen gang har kjent, helt til hun traff han.. Hun er en flott kvinne, som dessverre forelsket seg i feil mann. Anonymkode: 68483...209 Du skriver eks, men er han eks? Er de ikke fortsatt sammen? Du har gjort en god jobb ts. Om jeg kan be deg om å gjøre en ting til så er det å koble henne opp mot krisesenteret der hun er. Det er nå i perioden hun er borte fra han at hun trenger støtte og oppbygging til å kunne klare å stå i mot han når han vil bli sammen med henne igjen. Dersom hun ikke får hjelp til å bygge seg opp igjen vil dette bare skje gang på gang igjen. Men du har virkelig gjort en god jobb, all ære til deg. Anonymkode: 99850...122 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 14. januar 2016 #27 Del Skrevet 14. januar 2016 Ta bilder av skadene hun har fått og legg de bildene ved i en anmeldelse. I denne situasjonen hadde jeg gitt så faen i hva venninna mi ville og ikke, en slik mann kan og bør ikke gå fritt. Kontakt også barnevernet slik at barnet også kan få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2016 #28 Del Skrevet 14. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ts her! Det har vært en lang dag, har endelig kommet hjem. Jeg har tatt bilde av skadene med mobilen min, men jeg har lovet henne at jeg ikke skal kontakte politiet (enda). Hun ser ikke hvor ille situasjonen er selv og sier stadig "men han er jo egentlig snill", "vi har jo også hatt noen gode perioder". Jeg sa det rett ut som det var, at hun må komme seg bort fra byen i det minste og få samlet tankene sine, siden hun ikke følte hennes situasjon var ille nok for krisesenter. Jeg tenker å ringe et krisesenter i morgen og forhøre meg litt. Jeg nevnte også at dersom hun ikke anmelder selv, så gjør jeg det og kontakter bv i samme slengen. Vi har diskutert lenge i dag. Og jeg har kjørt henne til et annet sted i landet, enn så lenge. Nå er jeg utslitt, har vondt i beina og trenger søvn. Takker for alle tips og råd. vil også tilføye at dette var det sterkeste mennesket jeg noen gang har kjent, helt til hun traff han.. Hun er en flott kvinne, som dessverre forelsket seg i feil mann. Anonymkode: 68483...209 Bra! Veldig bra at du sa det du gjorde til henne. Du gjør det helt rette nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 14. januar 2016 #29 Del Skrevet 14. januar 2016 Det er absolut ikke lett i det hele tatt. Men når den dagen kommer hvor du får beskjed at han drepte henne, kan du leve med det da? Jeg tror til slutt dette vil påvirke deg resten av livet. Mest viktig er at du har et barn som ser alt og vokser opp til å bli helt plikt likt den jævlig piece of shit drittsekk hun bor sammen med. Du må ikke ringe politiet - alt for ofte er hjemmevold henlagt. MEN det ER organisasjoner her i Norge som kan hjelpe kvinner som er i den situasjonen. Etter å ha fått DE på banen blir det kanskje lettere å anmelde. Men dokumentere ALT som vises på kroppen hennes (stakkars). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 14. januar 2016 #30 Del Skrevet 14. januar 2016 Herregud, 2 sider, og alt TS får er kjeft!? Ja, nesten ihvertfall. Jeg syns du har gjort en kjempeinnsats, de fleste hadde nok bare sittet og pjattet og foretatt seg lite. Jeg syns du har gjort alt riktig, og kan legge deg med verdens beste samvittighet! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #31 Del Skrevet 14. januar 2016 32 minutter siden, snoopy_93 skrev: Ta bilder av skadene hun har fått og legg de bildene ved i en anmeldelse. I denne situasjonen hadde jeg gitt så faen i hva venninna mi ville og ikke, en slik mann kan og bør ikke gå fritt. Kontakt også barnevernet slik at barnet også kan få hjelp. TS kan ikke anmeldele han. Anonymkode: 99850...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2016 #32 Del Skrevet 14. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS kan ikke anmeldele han. Anonymkode: 99850...122 30 minutter siden, Kontormus skrev: Herregud, 2 sider, og alt TS får er kjeft!? Ja, nesten ihvertfall. Jeg syns du har gjort en kjempeinnsats, de fleste hadde nok bare sittet og pjattet og foretatt seg lite. Jeg syns du har gjort alt riktig, og kan legge deg med verdens beste samvittighet! Syns det er veldig bra at folk sier fra her! Så lenge Ts handlet riktig etterhvert,så vil hun nok ha forståelse for det! Dessverre er det de som handler for sent,eller,som du skriver,ikke gjør noe. Og det er bare helt tragisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #33 Del Skrevet 15. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ts her! Det har vært en lang dag, har endelig kommet hjem. Jeg har tatt bilde av skadene med mobilen min, men jeg har lovet henne at jeg ikke skal kontakte politiet (enda). Hun ser ikke hvor ille situasjonen er selv og sier stadig "men han er jo egentlig snill", "vi har jo også hatt noen gode perioder". Jeg sa det rett ut som det var, at hun må komme seg bort fra byen i det minste og få samlet tankene sine, siden hun ikke følte hennes situasjon var ille nok for krisesenter. Jeg tenker å ringe et krisesenter i morgen og forhøre meg litt. Jeg nevnte også at dersom hun ikke anmelder selv, så gjør jeg det og kontakter bv i samme slengen. Vi har diskutert lenge i dag. Og jeg har kjørt henne til et annet sted i landet, enn så lenge. Nå er jeg utslitt, har vondt i beina og trenger søvn. Takker for alle tips og råd. vil også tilføye at dette var det sterkeste mennesket jeg noen gang har kjent, helt til hun traff han.. Hun er en flott kvinne, som dessverre forelsket seg i feil mann. Anonymkode: 68483...209 Det er flott at du stiller opp og hjelper din venninne! Tusen takk for det! Anonymkode: 4b780...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #34 Del Skrevet 15. januar 2016 27 minutter siden, Blomsterert skrev: 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS kan ikke anmeldele han. Anonymkode: 99850...122 Hvor i galaksen bor du??Selvfølgelig kan og MÅ ts anmelde. Ts : du kan ikke høre på venninnen din angående det at hun ikke vil anmelde! Det er klassisk at offer ikke vil det. Hun vil senere takke deg for at du gjorde det riktige. Venninnen din er også veldig psykisk syk i og med at hun faktisk fortsatt "er forelsket i et rassh... For det trenger ikke være tilfellet i volds-forhold, men mer at en er fullstendig psyket ned, tror ingen andre noensinne vil ha en osv, trusler som holder en tilbake. Vær så snill, ikke la venninnen din bestemme veien videre her, da vil både hennes og de stakkars barna liv for evig være fryktelig. Og til "kontormus" , vi er mange som ikke nøler ved å gripe inn og kontakte de rette instanser når det er ens plikt som medmenneske. Anonymkode: 21883...974 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 15. januar 2016 #35 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 14. januar 2016 at 1.22, AnonymBruker skrev: Fikk nettopp en telefonsamtale av en gråtende venninne. Eksen hadde banket henne - nå igjen. De har vært sammen i 10 år og har et barn sammen på 8 år. Når eksen er lei av familieidyllen så stikker han plutselig utenlands mens min venninne er på jobb/butikk/henter barnet på skolen og han finner seg andre damer som han forlover seg med, blir samboer med eller gifter seg med (jepp, alle disse tingene har han gjort - med flere kvinner). Når han blir lei av disse kvinnene, så drar han hjem igjen til min venninne, gang på gang. Nå igjen hadde de det så idyllisk, men fra april til oktober har han hatt et forhold til en annen dame bak ryggen til min venninne, og i oktober flyttet han inn til denne damen mens min venninne var innlagt på sykehuset. Nå er det bryllupsplanlegging, visst nok. Det min venninne ikke visste da var at hun (venninnen min) var gravid, med hans barn. Hun har valgt å beholde. Hun har også en mannlig venn hun har tatt opp igjen kontakten med. Dette er IKKE noe kjæreste, bare en venn hun tilbringer litt tid med, som også støtter henne i denne situasjonen. Eksen hennes har tidligere banket henne, til og med foran barnet deres. Eksen fant ut at hun har tilbringet tid med denne mannlige vennen, det var derfor han banket henne - igjen. Hun fikk kutt i leppen, øyet "henger, samt en del av håret hennes er revet av og hun regner med hun får en del tydeligere merker over natten. Hun er usikker på om armen er knekt.. Jeg er så redd for at han dreper henne en dag. Han har sagt flere ganger at han skal gjøre det. Hun ønsker ikke å anmelde. I tillegg er hun så psykisk nedbrutt at hun ikke evner å se det selv. Hver bidige dag i mangfoldige år har hun blitt kalt for en skitten hore, en tøs, at hun ikke er verdt noe, at hun er søppel, at hun er heldig som har han i livet sitt og som "fant" henne enda så stygg og ekkel som hun er, at hun er kvalm å se på - ja, listen er lang... Ofte drar han også opp at han ikke tror at eldste er hans barn siden hun er en "løsfitte" og en ekkel, skitten hore. Dette foran barnet deres. Det eneste hun gjør er å være hjemme og jobbe. Hun tilbringer aldri tid med oss venninnene uten han, for det får hun ikke lov til. På jentekvelder, spillkvelder, jenteturer så MÅ han alltid være med. På bursdagsfeiringen der det er kun vi "jentene" som skal være, så dukker han alltid opp. Hun får ikke gå noen steder uten han. Selv om han har flyttet inn til en annen dame, så kjører han utenfor huset til min venninne hver eneste dag for å se om hun får besøk. Han sitter gjerne ute i bilen sin på kvelden for å følge med.. Dette ble langt, men er det ingenting jeg kan gjøre som venninne? Jeg har sagt til henne at jeg er så redd for at han kommer til å drepe henne Har lyst å ta en prat med foreldrene hennes (som er verdens beste!), men jeg er litt redd for at faren hennes kommer til å gjøre noe dumt da.. PS: Har anonymisert mye her, så det kan være det er noen ting som er litt uklar. Beklager dette. Anonymkode: 68483...209 Kjære vene!! Jeg føler så inderlig med din venninne! For en ond og grusom mann hun har rotet seg bort i. Hva med å alliere deg med foreldrene hennes, få henne ut av hjemmet og inn til foreldrene, og så ringe politiet sånn som flere andre foreslår? Hun MÅ bort fra denne fyren, og det samme må barnet!!!! Hun er blitt så nedpsyket og manipulert av denne mannen at hun ikke ser noen løsning, hun tror ikke det er mulig å komme unna han. Derfor må dere ta styringen og få henne bort. La det ikke gå lengre enn det allerede har gjort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 15. januar 2016 #36 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg tenker det er lurt å gjøre noe konkret, som å melde fra til politiet og barnevernet. Sånne typer er ikke til å spøke med. Hva venter dere egentlig på, TS? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/siktede-i-vaadeskudd-saken-kona-ville-gaa-fra-meg/a/23595191/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #37 Del Skrevet 15. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 21883...974 Hun kan melde fra, men hun kan ikke anmelde det da hun ikke er offeret. Om du ser noen som blir slått ned på gaten så kan du ringe og melde fra til politiet, men du kan ikke anmelde saken og kreve at offeret skal avgi forklaring. Politiet kan evt anmeldele selv siden det er grov mishandling, men så lenge TS sin venninne ikke avgir forklaring så kommer de som regel ingen vei. Og politet er nok smertelig klar over at i et slikt tilfelle så vil dette bare gå utover offeret som mest sannsynlig vil oppleve straff og mer vold og represalier fra mannen. Anonymkode: 99850...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillakitty Skrevet 16. januar 2016 #38 Del Skrevet 16. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kan melde fra, men hun kan ikke anmelde det da hun ikke er offeret. Om du ser noen som blir slått ned på gaten så kan du ringe og melde fra til politiet, men du kan ikke anmelde saken og kreve at offeret skal avgi forklaring. Politiet kan evt anmeldele selv siden det er grov mishandling, men så lenge TS sin venninne ikke avgir forklaring så kommer de som regel ingen vei. Og politet er nok smertelig klar over at i et slikt tilfelle så vil dette bare gå utover offeret som mest sannsynlig vil oppleve straff og mer vold og represalier fra mannen. Anonymkode: 99850...122 Politiet anmelder nok selv, og det verste TS kan gjøre er å tenke som deg her!. Politiet har garantert sine metoder for å avhøre TS. Er meget mulig hun raskt selv forstår alvoret av å fortelle. Venninnen har også barn, og BV vil sikkert hjelpe til. Her er ikke tid til å stå passivt med lua i hånden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #39 Del Skrevet 16. januar 2016 Det er primitivt og huleboeraktig, men sånne mannfolk fortjener å få banket inn sin egen medisin. Anonymkode: c35b1...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 17. januar 2016 #40 Del Skrevet 17. januar 2016 Dette er en politisak. Du må varsle politiet, da du har informasjon om straffbare forhold. Du har et ansvar, da du besitter mye informasjon og du er ikke psykisk nedbrutt. Din venninne trenger en som kan stå opp for henne og den personen er deg. Ring politiet og forklar dem hva som skjer i dette hjemmet. Din venninne trenger sperret adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå