Gå til innhold

Jeg er redd han dreper henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en telefonsamtale av en gråtende venninne. Eksen hadde banket henne - nå igjen. De har vært sammen i 10 år og har et barn sammen på 8 år. Når eksen er lei av familieidyllen så stikker han plutselig utenlands mens min venninne er på jobb/butikk/henter barnet på skolen og han finner seg andre damer som han forlover seg med, blir samboer med eller gifter seg med (jepp, alle disse tingene har han gjort - med flere kvinner). Når han blir lei av disse kvinnene, så drar han hjem igjen til min venninne, gang på gang. Nå igjen hadde de det så idyllisk, men fra april til oktober har han hatt et forhold til en annen dame bak ryggen til min venninne, og i oktober flyttet han inn til denne damen mens min venninne var innlagt på sykehuset. Nå er det bryllupsplanlegging, visst nok. Det min venninne ikke visste da var at hun (venninnen min) var gravid, med hans barn. Hun har valgt å beholde. Hun har også en mannlig venn hun har tatt opp igjen kontakten med. Dette er IKKE noe kjæreste, bare en venn hun tilbringer litt tid med, som også støtter henne i denne situasjonen.

Eksen hennes har tidligere banket henne, til og med foran barnet deres. Eksen fant ut at hun har tilbringet tid med denne mannlige vennen, det var derfor han banket henne - igjen. Hun fikk kutt i leppen, øyet "henger, samt en del av håret hennes er revet av og hun regner med hun får en del tydeligere merker over natten. Hun er usikker på om armen er knekt.. Jeg er så redd for at han dreper henne en dag. Han har sagt flere ganger at han skal gjøre det. Hun ønsker ikke å anmelde. I tillegg er hun så psykisk nedbrutt at hun ikke evner å se det selv. Hver bidige dag i mangfoldige år har hun blitt kalt for en skitten hore, en tøs, at hun ikke er verdt noe, at hun er søppel, at hun er heldig som har han i livet sitt og som "fant" henne enda så stygg og ekkel som hun er, at hun er kvalm å se på - ja, listen er lang... Ofte drar han også opp at han ikke tror at eldste er hans barn siden hun er en "løsfitte" og en ekkel, skitten hore. Dette foran barnet deres. Det eneste hun gjør er å være hjemme og jobbe. Hun tilbringer aldri tid med oss venninnene uten han, for det får hun ikke lov til. På jentekvelder, spillkvelder, jenteturer så MÅ han alltid være med. På bursdagsfeiringen der det er kun vi "jentene" som skal være, så dukker han alltid opp. Hun får ikke gå noen steder uten han. Selv om han har flyttet inn til en annen dame, så kjører han utenfor huset til min venninne hver eneste dag for å se om hun får besøk. Han sitter gjerne ute i bilen sin på kvelden for å følge med.. Dette ble langt, men er det ingenting jeg kan gjøre som venninne? Jeg har sagt til henne at jeg er så redd for at han kommer til å drepe henne :( Har lyst å ta en prat med foreldrene hennes (som er verdens beste!), men jeg er litt redd for at faren hennes kommer til å gjøre noe dumt da..

PS: Har anonymisert mye her, så det kan være det er noen ting som er litt uklar. Beklager dette.

Anonymkode: 68483...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette må jo være en psykopat/sosiopat og hun må komme seg unna! Høres ut som hun burde dra på krisesenter med barnet, å bo på hemmelig adresse, så lenge han er en fare for henne.

Anonymkode: f2911...a77

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber henne og barnet komme å bo hos deg. Tvert. Og deretter ringer dere politiet. Hun må forberede seg noe, og finne fram alle papirer hun kommer til å få bruk for i fremtiden. Dette gjør hun uten at han vet det.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Hvis hun ikke kommer seg bort fra han så ring politiet. 

Hvor finner damene de her mannfolka egentlig? Er jo så mange psykopater som slår for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hummels skrev:

Hvis hun ikke kommer seg bort fra han så ring politiet. 

Hvor finner damene de her mannfolka egentlig? Er jo så mange psykopater som slår for tiden..

Spørsmålet er vel heller hvorfor de blir. Stakkars barn som har en så tafatt mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør du to ting TS. Du melder fra til barnevernet og til politiet.

Anonymkode: 6aa50...914

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DU må handle!. Det er et krav faktisk. Du henter henne,  ringer politiet asap! Politiet bryr seg ikke om hun ikke vil anmelde , det gjør de I voldssaker så tenk ikke på det. Du er ansvarlig for å handle TS, både venninnen din og det stakkars barnet kan I alle høyeste grad  bli drept. Ikke noe tafatt greier nå! Selvfølgelig kan du ikke høre på  venninnen din nå som er helt nedkjørt og har vanvittig dårlig dømmekraft,  så DU ER ANSVARLIG! 

Anonymkode: 21883...974

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp en telefonsamtale av en gråtende venninne. Eksen hadde banket henne - nå igjen. De har vært sammen i 10 år og har et barn sammen på 8 år. Når eksen er lei av familieidyllen så stikker han plutselig utenlands mens min venninne er på jobb/butikk/henter barnet på skolen og han finner seg andre damer som han forlover seg med, blir samboer med eller gifter seg med (jepp, alle disse tingene har han gjort - med flere kvinner). Når han blir lei av disse kvinnene, så drar han hjem igjen til min venninne, gang på gang. Nå igjen hadde de det så idyllisk, men fra april til oktober har han hatt et forhold til en annen dame bak ryggen til min venninne, og i oktober flyttet han inn til denne damen mens min venninne var innlagt på sykehuset. Nå er det bryllupsplanlegging, visst nok. Det min venninne ikke visste da var at hun (venninnen min) var gravid, med hans barn. Hun har valgt å beholde. Hun har også en mannlig venn hun har tatt opp igjen kontakten med. Dette er IKKE noe kjæreste, bare en venn hun tilbringer litt tid med, som også støtter henne i denne situasjonen.

Eksen hennes har tidligere banket henne, til og med foran barnet deres. Eksen fant ut at hun har tilbringet tid med denne mannlige vennen, det var derfor han banket henne - igjen. Hun fikk kutt i leppen, øyet "henger, samt en del av håret hennes er revet av og hun regner med hun får en del tydeligere merker over natten. Hun er usikker på om armen er knekt.. Jeg er så redd for at han dreper henne en dag. Han har sagt flere ganger at han skal gjøre det. Hun ønsker ikke å anmelde. I tillegg er hun så psykisk nedbrutt at hun ikke evner å se det selv. Hver bidige dag i mangfoldige år har hun blitt kalt for en skitten hore, en tøs, at hun ikke er verdt noe, at hun er søppel, at hun er heldig som har han i livet sitt og som "fant" henne enda så stygg og ekkel som hun er, at hun er kvalm å se på - ja, listen er lang... Ofte drar han også opp at han ikke tror at eldste er hans barn siden hun er en "løsfitte" og en ekkel, skitten hore. Dette foran barnet deres. Det eneste hun gjør er å være hjemme og jobbe. Hun tilbringer aldri tid med oss venninnene uten han, for det får hun ikke lov til. På jentekvelder, spillkvelder, jenteturer så MÅ han alltid være med. På bursdagsfeiringen der det er kun vi "jentene" som skal være, så dukker han alltid opp. Hun får ikke gå noen steder uten han. Selv om han har flyttet inn til en annen dame, så kjører han utenfor huset til min venninne hver eneste dag for å se om hun får besøk. Han sitter gjerne ute i bilen sin på kvelden for å følge med.. Dette ble langt, men er det ingenting jeg kan gjøre som venninne? Jeg har sagt til henne at jeg er så redd for at han kommer til å drepe henne :( Har lyst å ta en prat med foreldrene hennes (som er verdens beste!), men jeg er litt redd for at faren hennes kommer til å gjøre noe dumt da..

PS: Har anonymisert mye her, så det kan være det er noen ting som er litt uklar. Beklager dette.

Anonymkode: 68483...209

Du ringer politiet! Forklar situasjonen,og de drar dit. Vet du at det ofte er det kvinner i hennes situasjon trenger,og innerst inne ofte ønsker! Når politiet kommer dit vil de få oversikt over situasjonen og han vil bli arrestert. Hun har synlige merker og er psykisk nede. Dette vil politiet se godt. Så ring dem nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DU må handle!. Det er et krav faktisk. Du henter henne,  ringer politiet asap! Politiet bryr seg ikke om hun ikke vil anmelde , det gjør de I voldssaker så tenk ikke på det. Du er ansvarlig for å handle TS, både venninnen din og det stakkars barnet kan I alle høyeste grad  bli drept. Ikke noe tafatt greier nå! Selvfølgelig kan du ikke høre på  venninnen din nå som er helt nedkjørt og har vanvittig dårlig dømmekraft,  så DU ER ANSVARLIG! 

Hun bør ringe politiet først,og så hente henne. Det beste er om politiet kommer i situasjonen. Helt enig i st Ts må handle og vise ansvar her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å skrive på et forum at "DU MÅ RINGE POLITIET NÅ". Det er utrolig enkelt, men det å faktisk gjøre det er 100x vanskeligere. Og det forstår jeg!

Likevel er den harde fakta at du må hjelpe til. Hvis du ikke gjør det kommer det til å plage deg resten av livet. Hvis det likevel skulle skjære seg, så gjorde du i det minste en innsats som du kan leve videre på. 

Du trenger ikke gjøre noe nå, hvis du ikke får sove må du forsøke å samle tankene og lage et klart bilde i hodet ditt. Skriv det gjerne ned. I morgen må du og venninnen din handle, samle så mye bevis som mulig, ta mange bilder, og kontakt politiet. Ta også kontakt med barnevernet.

Dette MÅ du gjør, og jeg håper du gjør det. 

Anonymkode: ba9bf...7a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelt å skrive på et forum at "DU MÅ RINGE POLITIET NÅ". Det er utrolig enkelt, men det å faktisk gjøre det er 100x vanskeligere. Og det forstår jeg!

Likevel er den harde fakta at du må hjelpe til. Hvis du ikke gjør det kommer det til å plage deg resten av livet. Hvis det likevel skulle skjære seg, så gjorde du i det minste en innsats som du kan leve videre på. 

Du trenger ikke gjøre noe nå, hvis du ikke får sove må du forsøke å samle tankene og lage et klart bilde i hodet ditt. Skriv det gjerne ned. I morgen må du og venninnen din handle, samle så mye bevis som mulig, ta mange bilder, og kontakt politiet. Ta også kontakt med barnevernet.

For noe forbannet tull! Det som er verre enn en farlig psykopat her,er venninner som ikke tar ansvar! Eller folk i det store og hele. Hun trenger faktisk å gjøre noe nå! Det er ikke tiden for å tenke på seg selv. Blir faktisk forbannet over sånn feighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier: du må handle med en gang. Du har en plikt til å gjøre det, da spesielt fordi det er et barn inne i bildet her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

BS! Det er TS plikt å ta den tlf til politiet. Det burde ikke koste henne en kalori- dette er ikke tiden for "føling&tafatthet".  Og det kan ikke skjære seg om TS gjør det rette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet lever under omsorgssvikt. Det er din plikt å melde i fra til politi og barnevern om dette. Barnet har nok allerede tatt store skader av å leve med en så ustabil far. Du MÅ ringe politi og barnevern NÅ! Jeg håper at grunnen til at du ikke svarer nå er fordi du er på tråden med en av de. Du skal drite langt i ditt forhold til din venninne, hun er jo åpenbart ikke i stand til å beskytte sitt eget barn. Du må steppe inn her og gjøre det for henne. Om vennskapet blir ødelagt, so what. Du har hvertfall gjort ditt for å redde barnet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kratt skrev:

Spørsmålet er vel heller hvorfor de blir. Stakkars barn som har en så tafatt mor.

Okei, du aner virkelig ikke hva du snakker om! Hun er ikke tafatt, men manipulert, psykisk nedbrutt/skadet og livredd! Det er ikke så lett!

Anonymkode: 3ef46...127

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, du aner virkelig ikke hva du snakker om! Hun er ikke tafatt, men manipulert, psykisk nedbrutt/skadet og livredd! Det er ikke så lett!

Det er like fullt stakkars barn! Hun er tafatt fordi hun er psykisk nedbrutt og skadet.

TS, du kan sikkert ringe et krisesenter, så kan de gi deg råd.

Anonymkode: f007a...bf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er like fullt stakkars barn! Hun er tafatt fordi hun er psykisk nedbrutt og skadet.

TS, du kan sikkert ringe et krisesenter, så kan de gi deg råd.

Anonymkode: f007a...bf1

Så klart! Det er synd på både barnet og henne som er i denne forferdelige situasjonen! Er bare møkk lei besserwissere som den som kommenterte at hun er "en tafatt mor..", for det er ikke så enkelt. Synes det er stygt og ufint å kalle henne tafatt! De fleste som havner i slike forhold sier i ettertid at de aldri trodde det kunne hende de. 10 år med psykisk mishandling ødelegger deg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en sjanse til å dra med barnet. Be henne finne frem viktige papirer og annet hun trenger, gjerne når han er hos en av sine andre elskerinner, eller skal drive med noe annet der han ikke ser hva hun gjør. Når han er borte og heller ikke står utenfor med bilen, så kjører du henne og barnet til deg, evt. til et krisesenter. Det viktigste her er at dere gjør disse tingene utenfor hans påsyn for å unngå reaksjoner. Denne mannen er tydeligvis psykisk ustabil og han høres ut som en meget psykisk syk mann.

Om hun drøyer det lenge eller ikke tar tilbudet så må det nok gjøres med konfrontasjon, at du ringer politiet og barnevernet. Ja, det kan gå utover vennskapet, men her er det barn i bildet, hvilket trumfer alle andre hensyn. 

Anonymkode: a7a48...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lett men man må foreta seg noe. Hadde denne venninna ikke vært mor så hadde saken vært litt annen, men når det er barn i bildet så er andre hensyn sekundære. 

Anonymkode: a7a48...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...