AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #21 Del Skrevet 14. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Av det jeg kan lese her er jeg ikke urimelig fordi jeg ikke ønsker at mitt eget gulv skal bli ødelagt. Det virker som de fleste har samme holdning til dette som meg. Anonymkode: c2bce...b45 Du er ikke urimelig fordi du ønsker det. Men du var litt tankeløs som ikke sa ifra om dette i invitasjonen og ga henne mulighet til å velge noen andre sko så hun slapp gå barbeint. Anonymkode: dbd06...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #22 Del Skrevet 14. januar 2016 Man tar vel av seg skoa når man kommer inn i gangen, uansett hvor "pene" de er. Anonymkode: 0c86c...14f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #23 Del Skrevet 15. januar 2016 Hadde tilbudt henne tøfler, men ikke faen om stilettene skal møte parketten. Anonymkode: 699ca...2f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #24 Del Skrevet 15. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder folk å ha parkett? Tåler jo ingen verdens ting. "Joda, det tåler mye om du bare ungår dette, dette, dette, dette og dette og gjør dette, dette, dette og dette." At dere gidder. Hvis du ikke tåler at folk pynter seg, så får du la være å ha fest. Anonymkode: caa1b...0f6 Ja, jeg angrer nå, etter en svært tung bekjent travet inn med småstein mellom rillene under skoene.... Anonymkode: 55f5e...f86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 15. januar 2016 #25 Del Skrevet 15. januar 2016 Skjønner ikke folk det selv altså - at ikke det er greit å drive hærverk på andres gulv?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 15. januar 2016 #26 Del Skrevet 15. januar 2016 Sko hører ikke til inne hos folk. Her hadde jeg bedt folk ta av seg på bena. Hadde de synes det var kaldt (er gulvkaldt her!) kunne de absolutt fått låne raggsokker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 15. januar 2016 #27 Del Skrevet 15. januar 2016 Alle skal ta av seg sko i gangen. Til og med bunadssko. Herregud, er ikke dette en selvfølge. Sko har man på seg ute eller på offentlige steder. Det blir som jeg skal ha på meg en stor kåpe inndørs fordi det er en del av antrekket. Man kan ta med seg tøfler om det blir for kaldt. Ingen skal dømme antrekket ditt uansett, i så fall er det bedre med stygge sokker enn ødelagt gulv til den stakkars verten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #28 Del Skrevet 15. januar 2016 Du har en helt legitim grunn til å nekte folk det. Ditt hus, dine regler. Svigermor er også nøye på dette. Selv forstår jeg ikke at folk har noe behov for å bruke sko inne, selv om jeg personlig aldri har foretrukket høye hæler fremfor ballerinasko etc. Anonymkode: 0925d...d2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2016 #29 Del Skrevet 15. januar 2016 Godt å ha laminat kjenner jeg. Tåler alt, alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 15. januar 2016 #30 Del Skrevet 15. januar 2016 Nei, du er ikke urimelig TS. Hvorfor skal man opplyse om slikt i invitasjonen? Det er jo ganske allmenn kjent at skarpe stiletthæler ødelegger parkett. "Men skoene er jo en del av antrekket, buhu". Seriøst? Du er på middagsselskap hos venner, det er ingen som bryr seg om hva du har på føttene! Bli du kald på føttene så får du sikkert låne et par sokker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 15. januar 2016 #31 Del Skrevet 15. januar 2016 Ditt hjem, dine regler. Skjønner heller ikke hvorfor folk på dø og liv må gå med sko inne. At venninnen din ble sur er jo helt på trynet. Skjønner godt du ikke vil folk skal ødelegge gulvet deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 15. januar 2016 #32 Del Skrevet 15. januar 2016 10 timer siden, Flair skrev: Skjønner ikke folk det selv altså - at ikke det er greit å drive hærverk på andres gulv?? I så fall synes jeg de kan erstatte skadene, siden de må gå på sko inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 15. januar 2016 #33 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 14.1.2016 at 8.32, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt helt ok. MEN: du bør opplyse om det på forhånd. Det er veldig vanlig å gå med stiletthæler når man pynter seg. Om man bare har på seg tynn strømpebukse kan det bli kaldt å måtte gå rundt på sokkelesten, i tillegg til at det ikke er så kult når alle andre går med sko (både fordi man føler seg teit som er skoløs, og fordi det er sjang for å bokstavlig talt bli tråkket på tærne av noen med sko). Anonymkode: dbd06...aa7 Det er derimot ikke vanlig å få lov å gå med stilletheler inne. Det er en selvfølge for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 15. januar 2016 #34 Del Skrevet 15. januar 2016 Selvsagt er det OK. Dersom de tasser inn på sko og skader gulvene får de betale for seg. Valget burde være enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 15. januar 2016 #35 Del Skrevet 15. januar 2016 Hvem går i stiletter innendørs? Jeg hadde bedt vennene mine om å ta av seg skoene uavhengig av hvor mye/lite skade gulvet har av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 15. januar 2016 #36 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 13. januar 2016 at 23.28, AnonymBruker skrev: Godt forslag. Men egentlig synes jeg de som ønsker å gå med sko inne, kan handle inn slike knotter selv og ha med seg i vesken Anonymkode: 55f5e...f86 Dette. Tar ikke på meg ansvar for å være en skobutikk (knottene finnes i mange størrelser), for at gjestene ikke skal ripe opp gulvet. Burde si seg selv at det er normal høflighet å ta hensyn i andres private hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #37 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har 20 år gammelt gulvbelegg på gulvet i stua og ingen får gå med sko her en gang, så forstår godt at dere med parkett reagerer. Anonymkode: 71c2a...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #38 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg begriper ikke at folk i det hele tatt tenker at det er et alternativ å ha på seg vanlige sko når de blir invitert hjem i stua til venner! Å ta med tøfler, ullsokker eller innesko - null problem. Men å gå med utesko og vanlige pensko inne? Det ville aldri i verden ha falt meg inn at det var et alternativ. Vi hadde for øvrig rundt 30 stykker her i bursdagsselskap i høst en gang, alle kom i penklær, men det var ikke en eneste av gjestene som prøvde å gå inn i stua med skoene på - hverken stiletthæler eller andre sko. Dét anser jeg som høyst normale gjester... Anonymkode: 16506...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Ivy. Skrevet 15. januar 2016 #39 Del Skrevet 15. januar 2016 Her får folk kun gå med innesko og sko uten stilletheler. Wegdes sko går fint eller ballerina sko. Men at folk krever å gå med stilletheler inne fordi de enten fryser eller er en del av antrekket er ikke mitt problem. Fryser de på føttene, så får de gå med ullsokker eller tøffler. At folk synes det ser dumt ut er heller ikke mitt problem. Husregler skal respekteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #40 Del Skrevet 16. januar 2016 Den 14.1.2016 at 8.32, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt helt ok. MEN: du bør opplyse om det på forhånd. Det er veldig vanlig å gå med stiletthæler når man pynter seg. Om man bare har på seg tynn strømpebukse kan det bli kaldt å måtte gå rundt på sokkelesten, i tillegg til at det ikke er så kult når alle andre går med sko (både fordi man føler seg teit som er skoløs, og fordi det er sjang for å bokstavlig talt bli tråkket på tærne av noen med sko). Anonymkode: dbd06...aa7 Verten kan sikkert låne ut vernesko (med ståltå). Anonymkode: 91793...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå