AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Del Skrevet 13. januar 2016 Er det mulig å få nye venninner i voksen alder, eller er det for sent? Jeg har prøvd så mye, og blitt så mye avvist at jeg ikke tror jeg orker mer. Mange bare forsvinner og slutter å ta kontakt tilbake, og andre blir sure for et eller annet og kutter kontakten av den grunn. Jeg begynner å tro at det ikke er mulig å få gode venninner som voksen. Har noen andre erfaringer? Hva skal vi gjøre som ikke har venninner fra barndom og ungdommen? Gi opp alt sosialt liv, eller bare tenke på andre typer relasjoner? Anonymkode: 1002b...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har prøvd selv å få venninner i voksen alder. Fant nye bekjentskaper via "vennesider" på nettet. Møtte til og med noen over en kopp kaffe, men det ble med det. Vi hadde lite til felles og lite og snakke om, så det ble ikke noe varig vennskap. Jeg valgte rett å slett å ikke ta kontakt igjen. Følte ikke vi var på nett. Det er absolutt ikke lett å få venner i voksen alder. Du kan jo evt. finne på noe med kollegaer etter jobb? Noen av mine beste venner er fra jobben. Vi omgås på fritiden og har det veldig gøy sammen. Anonymkode: e1f1d...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Del Skrevet 13. januar 2016 Kan jo hende det finnes noen her inne du kan bli kjent med. Hvor i landet er du fra TS? Anonymkode: 9659c...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #4 Del Skrevet 14. januar 2016 TS her. Jeg er fra Oslo og bor her:) Ja, det med jobb kan jo kanskje være en mulighet. Har tidligere møtt noen venninner via jobb, så det vet jeg er mulig. Men det er interessant å høre at det med vennesider på nettet ikke fungerte. Jeg har ikke prøvd det, men har vært usikker på om det er noe å satse på. Virker jo ikke sånn egentlig. Takk for råd:) Anonymkode: 1002b...3ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Del Skrevet 15. januar 2016 Hvor voksen snakker du om? Jeg anser meg selv for å være voksen som 26. Har ikke problemer med å få meg venner, men du mener kanskje 30+? Anonymkode: 43d5e...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 15. januar 2016 #6 Del Skrevet 15. januar 2016 Synes at det handler mer om å møte de rette personene. Personer som har samme interesse om å ville holde kontakten med deg, og som kan tenke seg å bli bedre kjent med deg. Bygge opp et vennskap. Jeg tror da heller at mange som har blitt voksne har allerede bygd opp sitt eget nettverk av venner, mange av dem har også fått sine egne familier og dette tar da også mye av deres tid. Jobb tar jo også mye energi fra mange, da blir det lett for at de drar hjem og slapper av. Men ja, det kommer veldig an på hvordan hver person tenker, og en er nødt til å møte på rette person som er like engasjert i å bruke mer tid og samvær med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Del Skrevet 15. januar 2016 TS her. Ja, du har rett. Det er om å gjøre å møte de rette personene, og de må ha samme interesse om å ville holde kontakten. Ellers går det ikke. Det må være en gjensidighet der hvis det skal holde i lengden. Ja, det er sikkert mange som har bygd opp nettverk og har nok med det, og jobb og familie. Jeg har veldig liten familie, men har barn.Jeg har også jobb, men av flere grunner har jeg mistet kontakten med mange opp gjennom livet, og derfor må jeg stadig starte på nytt. Jeg vet ikke om jeg kommer til å møte på denne eller de rette personene som er engasjert i å bruke tid og samvær med meg. Jeg kan jo håpe å finne det, men jeg må si jeg tviler mer og mer på det. Anonymkode: 1002b...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #8 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 13. januar 2016 at 19.18, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få nye venninner i voksen alder, eller er det for sent? Jeg har prøvd så mye, og blitt så mye avvist at jeg ikke tror jeg orker mer. Mange bare forsvinner og slutter å ta kontakt tilbake, og andre blir sure for et eller annet og kutter kontakten av den grunn. Jeg begynner å tro at det ikke er mulig å få gode venninner som voksen. Har noen andre erfaringer? Hva skal vi gjøre som ikke har venninner fra barndom og ungdommen? Gi opp alt sosialt liv, eller bare tenke på andre typer relasjoner? Anonymkode: 1002b...3ae Ja jeg har fått mange venner i voksen alder, kollegaer og ved studie feks. Veldig gode nære venner også! kansje du kan se litt på deg selv da, om du opplever at alle "forlater" deg - noe jeg tviler er tilfelle. Kansje det er sider ved deg du kan jobbe med slik at dette ikke skjer? Anonymkode: ebc67...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Del Skrevet 15. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Ja, du har rett. Det er om å gjøre å møte de rette personene, og de må ha samme interesse om å ville holde kontakten. Ellers går det ikke. Det må være en gjensidighet der hvis det skal holde i lengden. Ja, det er sikkert mange som har bygd opp nettverk og har nok med det, og jobb og familie. Jeg har veldig liten familie, men har barn.Jeg har også jobb, men av flere grunner har jeg mistet kontakten med mange opp gjennom livet, og derfor må jeg stadig starte på nytt. Jeg vet ikke om jeg kommer til å møte på denne eller de rette personene som er engasjert i å bruke tid og samvær med meg. Jeg kan jo håpe å finne det, men jeg må si jeg tviler mer og mer på det. Anonymkode: 1002b...3ae Et vennskap går begge veier, det handler jo om å ha en ønske om å være en god venn for noen, ikke bare lnske at noen skal vie sin tid på deg? Feks du inviterer tilbake om de inviterer deg, og ikke surmulller om de trenger tid til sitt. Surmuller man eller lager skyldsfølelse skal du se at det vennskapet svinner henn..... Alle trenger tid til seg selv, og når man har barn, så trenger man også tid til segbog barnet sitt og feks til samboer. Venner kommer på sisteplass om man fokuserer på familie livet Anonymkode: ebc67...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg er jo selvfølgelig klar over at det går begge veier. Jeg har invitert noen av disse flere ganger, og de har aldri invitert meg tilbake. Jeg surmuler absolutt ikke, jeg er for det meste godt humør, så jeg vet ikke hva det er. Ja, alle må ha tid til seg selv, og det er også slik at jeg har barn som jeg bruker tid meg selvsagt. Men jeg lever ikke bare for barnet, for man må også ha andre i livet, for barn blir store og klarer seg selv en dag. Anonymkode: 1002b...3ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 15. januar 2016 #11 Del Skrevet 15. januar 2016 Syns det å få gode, likesinna venner tar lang tid. Har to meget gode, nære venninner som det har tatt år på å få et godt og trygt vennskap med. Begge gjennom jobb, forresten. Og der jeg føler at alt går begge veier, både hygge og nytte. Jeg har litt dårlig erfaring med folk som vil bli din venn straks de ser deg omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Del Skrevet 15. januar 2016 TS her. Ja, det har du helt sikkert rett i at det tar lang tid å bygge opp et godt vennskap. Det tenker jeg også at det gjør, så man må ta tiden til hjelp sånn sett. Har noen venner som jeg skal prøve å holde kontakt med, og så får jeg se om andre kan dukke opp etterhvert. Hyggelig å høre at du fant dem gjennom jobb, for det har jeg litt tro på Anonymkode: 1002b...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Del Skrevet 15. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Ja, det har du helt sikkert rett i at det tar lang tid å bygge opp et godt vennskap. Det tenker jeg også at det gjør, så man må ta tiden til hjelp sånn sett. Har noen venner som jeg skal prøve å holde kontakt med, og så får jeg se om andre kan dukke opp etterhvert. Hyggelig å høre at du fant dem gjennom jobb, for det har jeg litt tro på Anonymkode: 1002b...3ae Det er vanskelg for oss å vite hva det er, men av min egen erfaring så er voksne med barn slitne og vil ha helgen til seg og sitt. Er du alene eller har du samboer? Hvor gammle er barna / barnet? Anonymkode: ebc67...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 15. januar 2016 #14 Del Skrevet 15. januar 2016 Altfor mange niholder på barndomsvenner de ikke passer sammen med lenger og ender opp med irriterer hverandre grønne. Jeg har dumpet to av mine, aldri angret! Funnet venner jeg faktisk LIKER i voksen alder, både via jobb og hobby. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #15 Del Skrevet 15. januar 2016 TS her. Jeg er alene, men har et barn på 13 år. Til Ulla Ullsokk: Godt å høre det da , at du har funnet noen venner du liker i voksen alder:) Jeg tror også at mange niholder på barndomsvenner som du sier, og ikke vil gi nye en sjanse. Anonymkode: 1002b...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 15. januar 2016 #16 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har fått flere gode venner i godt voksen alder De fleste av dem gjennom en felles hobby, og noen gjennom andre venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. januar 2016 #17 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg syns ikke det er noe enkelt å få venner i voksen alder. Både fordi jeg nok ikke er den enkleste og fordi at folk generelt er opptatt med sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #18 Del Skrevet 15. januar 2016 Kjenner igjen dette. De få vennene jeg hadde etter videregående har flyttet ut av byen, og til andre kanter av landet, da blir det jo ikke så lett å treffes. Og siden vi er i begynnelsen av 30 årene, har barna poppet ut de sisste årene, og det virker ikke som noen har tid til venner lenger.... Jeg har selv mann og 2 barn, men føler meg ensom, og savner virkelig en god venninde. Hadde vært så koselig å ha en å gjøre morsomme ting sammen med, en å kunne sitte å prate og le med en hel kveld. Jeg har også prøvd å få nye venner, men føler det bare blir "bekjente" og at ingen har tid til å bygge opp ett solid vennskap.... Bor i Oslo, og lurer på om det faktisk er vannskeliger å få venner her, enn på mindre steder? Føler liksom at alle her er opptatt av seg og sitt, og lever i "sing egen verden" og at folk på mindre steder offte er mer åpne og gjestfrie? Anonymkode: b2b0c...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #19 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg kommer fra og bor i Oslo, og er en kvinne i 30-årene som ønsker nye venner. De fleste vennene mine har mann og små barn, mens jeg dessverre ikke har truffet den rette. Jeg har fått venner i voksen alder, men de har også fått barn og forsvunnet... Det samme gjelder de på jobb. Jeg har stor forståelse for at nye venninner ikke har fokus i en travel småbarnsperiode. Tenkte jeg skulle prøve en ny hobby. Det må jo være flere i samme situasjon, med eller uten barn? Anonymkode: 0941a...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 17. januar 2016 #20 Del Skrevet 17. januar 2016 Den Saturday, January 16, 2016 at 14.02, AnonymBruker skrev: dJeg kommer fra og bor i Oslo, og er en kvinne i 30-årene som ønsker nye venner. De fleste vennene mine har mann og små barn, mens jeg dessverre ikke har truffet den rette. Jeg har fått venner i voksen alder, men de har også fått barn og forsvunnet... Det samme gjelder de på jobb. Jeg har stor forståelse for at nye venninner ikke har fokus i en travel småbarnsperiode. Tenkte jeg skulle prøve en ny hobby. Det må jo være flere i samme situasjon, med eller uten barn? Anonymkode: 0941a...1d1 Da må du ikke skrive som anonym 😄 Da kan ingen kontakte deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå