Sharinx Skrevet 13. januar 2016 #1 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har klart å knekke brillene mine. Altså den ene greia som man har bak øret, har knekt av der den skal holde selve glasset på plass. Heldigvis er det plastglass og jeg kunne bare bruke superlim for å sette de sammen igjen. Men dette har skjedd tre ganger. Første gangen var når jeg svimte av på gata, de to andre gangene var når jeg forsiktig skulle pusse brilleglasset. Jeg har dessverre ikke råd til nye, så jeg bare lurte på om dette er noe jeg kan søke om på Nav? Jeg er avhengig av de, og jeg er nesten blind hvis jeg går uten. Helst ville jeg brukt linser, men det er vel ikke akkurat noe Nav kan hjelpe med tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2016 #2 Del Skrevet 13. januar 2016 Det går på innboforsikringen (hvis du har ei innboforsikring da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken.stille Skrevet 13. januar 2016 #3 Del Skrevet 13. januar 2016 Hvor har du kjøpt de? Kanskje du kan få nye på garanti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharinx Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har ikke innboforsikring.. De er kjøpt på Brilleland i Kongsberg for over 5-6 år siden.. En garanti holder vel ikke så lenge..? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2016 #5 Del Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, Sharinx skrev: Jeg har ikke innboforsikring.. De er kjøpt på Brilleland i Kongsberg for over 5-6 år siden.. En garanti holder vel ikke så lenge..? :/ Ok, men alle de store optikerkjedene har tilbud på innfatninger nu og du får sikkert betale litt og litt, uansett innboforsikring må du også skaffe deg. Du sitter i saksa hvis det f.eks begynner å brenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #6 Del Skrevet 13. januar 2016 5 minutter siden, Sharinx skrev: Jeg har ikke innboforsikring.. De er kjøpt på Brilleland i Kongsberg for over 5-6 år siden.. En garanti holder vel ikke så lenge..? :/ Har du ikke innboforsikring? Anonymkode: 120c8...fee 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Del Skrevet 13. januar 2016 du kan søke om lån av NAV, men er jo veldig lang behandlingstid (ca 3-4 uker) Anonymkode: a05d0...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labyrint Skrevet 13. januar 2016 #8 Del Skrevet 13. januar 2016 Specsavers feks har ofte kampanjer til feks 299 kr, men tror du må betale for synsundersøkelsen i tillegg. Ellers tror jeg brilleland selger briller på avbetaling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 Nå vet jeg ikke helt hvordan du sitter i det sånn ellers, men de fleste optikerkjedene har brillekonto. Jeg hadde ikke råd til å punge ut 6000 når jeg ødela brillene mine i studietida, men fikk rentefri nedbetaling - 500 kr i måneden i et år (dette var hos synsam). Er ikke sikkert du trenger så dyre briller heller? Eller kanskje du kan ta de med til optikeren å høre om de kan reparere dem? Hvis glasset er intakt må man kanskje ikke kjøpe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Del Skrevet 13. januar 2016 Man får jo kjøpt briller veldig billig nå til dags. F.eks på extraoptical.no. Du kan jo kjøpe et slikt par midlertidig? Jeg kjøpte mine briller på firmoo.com for en hundrings med glass. Funker helt fint! Anonymkode: 1d850...444 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #11 Del Skrevet 13. januar 2016 22 minutter siden, O.G. skrev: Det går på innboforsikringen (hvis du har ei innboforsikring da). Ikke år det har skjedd utenfor hjemmet, i tillegg er dette helt avhengig av hvilken innboforsikring man har. Det kan gå på reiseforsikring, dersom ts har dette, og den dekker fra og til egen ytterdør, uten overnattingskrav. Igjen avhengig av forsikringen og betingelsene. Du får søke Nav, det er eneste måte å finne svar på spørmålet ditt på. Anonymkode: b6ba1...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #12 Del Skrevet 13. januar 2016 Hvis du har mer enn 6 + eller - i styrke og synet er en viktig del av jobben din så kan du få hjelp av nav men ikke ellers. Jeg har limt mine to ganger, de er litt skeve men glassene er jo hele så det duger. Anonymkode: 8d269...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomstre Skrevet 13. januar 2016 #13 Del Skrevet 13. januar 2016 De har supertilbud på Brilleland fram til 12.februar, tror det var 73% rabatt på komplett brille. Regn ut om du er over sosialhjelps minstesatser mtp hva du har å leve for, så kan det være du kan søke NAV. Noen arbeidsgivere dekker også briller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharinx Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 13. januar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har mer enn 6 + eller - i styrke og synet er en viktig del av jobben din så kan du få hjelp av nav men ikke ellers. Jeg har limt mine to ganger, de er litt skeve men glassene er jo hele så det duger. Anonymkode: 8d269...e3b Ah, jeg har rundt 3- på høyre og 2.35- på det venstre øyet.. :/ Men det er en viktig del av jobben, da jeg ikke fungerer uten briller.. Dette er tredje gangen jeg limer de, og den stanga har blitt så vid at brillene hele tiden detter ned på nesa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #15 Del Skrevet 13. januar 2016 10 minutter siden, Sharinx skrev: Ah, jeg har rundt 3- på høyre og 2.35- på det venstre øyet.. :/ Men det er en viktig del av jobben, da jeg ikke fungerer uten briller.. Dette er tredje gangen jeg limer de, og den stanga har blitt så vid at brillene hele tiden detter ned på nesa.. Hva er det du har gjort for å få råd til nye briller da? Briller er som andre skriver ikke særlig dyre, og hvertfall ikke med plastglass. Dersom du kjøper en helt ordinære briller med plastglass blir ikke summen særlig stor. De fleste brillebutikker aksepterer vel også delbetalinger. Linser er for øvrig langt dyrere enn briller. Dersom du kun bruker briller bør du alltid ha et ekstrapar. Anonymkode: 07611...cf5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #16 Del Skrevet 13. januar 2016 Det er ikke sikkert du trenger nye briller - kanskje bare innfatning? Og det kan du fort få for noen ganske få hundrelapper. Uansett - går du til en billigkjede og sier nei til alt det dyre ekstrautstyret de vil prakke på deg og tar det billigste som fins, kan du ende opp med en forbausende liten regning, langt under tusenlappen, iallfall. Og solide briller - for jo dyrere de er, desto skrøpeligere er de. Anonymkode: b1fcd...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #17 Del Skrevet 13. januar 2016 Du kan søke om å få brillene dekket av nav, de dekker det billigste av billig. Ved søknaden må du levere kontoutskrifter, lønnsslipper osv. Alt som er. Anonymkode: d556f...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 13. januar 2016 #18 Del Skrevet 13. januar 2016 Her, 150kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken.stille Skrevet 13. januar 2016 #19 Del Skrevet 13. januar 2016 Krogh Optikk har også mulighet for delbetaling ved kjøp av briller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 14. januar 2016 #20 Del Skrevet 14. januar 2016 Du får briller til 300-500 kr inkludert glass hos Specsavers. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå