Gå til innhold

Overvektig kusine og FB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før noen anklager meg for å være bitter, slem, stygg og whatever; det er jeg ikke. 

Hva folk legger ut på FB legger jeg meg sjeldent, om aldri, oppi. Jeg liker kusinen min, og det var først da jeg overhørte denne samtalen at jeg begynte å tenke på det. 

Så, til saken; Kusina mi er 24, ganske ansiktspen og veldig flink å sminke seg, men har mer enn noen få kilo ekstra på kroppen. Ikke at det gjør noe - hun ser ut til å trives, og det er det viktigste. 

Hun er altså opptatt av utseende og av typen som har mange close up - bilder på FB. Greia er at hun tar bildene i en vinkel som får henne til å se mye tynnere ut, og hun legger på et hav av filter. Man tror nesten at det er en annen person. Personlig synes jeg det er synd at hun så åpenbart ikke er fornøyd med hele kroppen, men har ikke tenkt mer over det. Det vil si før jeg hørte at to av onklene mine (!) snakket om hvordan enkelte manipulerte bilder til det ugjenkjennelige, deriblant henne. (Jeg tror det var i sammenheng med at onkelen min skulle bytte profilbilde og det ble spøket litt). Ja, det er jo de som er teite, men broren min nevnte faktisk for meg etterpå at flere av vennene hans har kommentert lignende om henne. Da begynte jeg jo å tenke litt. 

Hvis jeg var i hennes sko, ville jeg visst om det, siden det er en form for latterliggjøring. Ikke at jeg mener at hun skal skjemmes, men kanskje hun ikke er klar over hvordan hun fremstår? 

Føler likevel ikke at jeg kan si noe, det blir bare frekt, men får vondt på hennes vegne. Innspill, anyone? 

Anonymkode: f2638...b0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du skal si noe. Det vil ikke føre noe godt med seg. 

Anonymkode: c23cb...16d

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Er det ikke dette alle jenter gjør for tiden da? Endrer på bildene og tar det i en spesiell vinkel for å se best ut. Synes det er trist. De viser jo ikke den de egentlig er. Hadde sagt til henne og alle som tar sånne bilder "Legg nå ut bilder av deg selv sånn du er og vær fornøyd med det, eller la være å legg ut bilder. Ikke prøv å vær en perfekt versjon av deg selv. Det ser så jævlig teit ut. Turn off!" Dette gjelder alle jenter som holder på sånn og fikser på bildene. Ikke vær så hjernevaska av sosiale medier og blogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bland deg. Hvis det får henne til å føle seg bedre, så la hun holde på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme kusine?

Anonymkode: 21967...27f

Aner ikke hvem det der er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de fleste av oss viser oss fra vår beste vinkel når vi legger ut bilder av oss selv... Problemet er ikke at hun legger på filtre, osv. Men at noen duster snakker dritt om henne. Hadde hun ikke lagt ut disse "fine" bildene av seg selv, så hadde de sikkert ledd over hvor tykk hun så ut i stedet. Drittsekker gjør slikt. De plager ikke folk fordi det er noe galt med de, men de finner en unnskyldning for å plage.

Anonymkode: 38666...780

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fortsettelse

I stedet for å prøve å korrigere kusinen din, så sleng heller en kommentar til mobberne; "Ja, profilbildet ditt burde gjerne vært redigert det også..." eller "kusine snakker ihvertfall ikke dritt om andre, DET er en kvalitet JEG setter pris på, ihvertfall"

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe.

Om hun faktisk hadde photoshoppet helfigurbilder for å se tynn ut hadde det vært en annen sak, men at de som er overvektige kun inkluderer ansiktet og velger en heldig vinkel er ikke noe nytt.

Jeg har flere jenter på facebook som har bilder der de ser veldig annerledes ut, enten de er pene i utgangspunktet eller ei. Det er såpass normalt at hver og en ikke blir baksnakket eller latterliggjort. Jeg ville ikke nevnt det. 

Anonymkode: 13cd7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de snakker dritt om bildene hun legger ut på facebook sier vel mer om dem enn om kusinen din. Hvorfor fortalte du dem ikke at slik snakker man ikke om andre?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...fortsettelse

I stedet for å prøve å korrigere kusinen din, så sleng heller en kommentar til mobberne; "Ja, profilbildet ditt burde gjerne vært redigert det også..." eller "kusine snakker ihvertfall ikke dritt om andre, DET er en kvalitet JEG setter pris på, ihvertfall"

Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Der har jeg skrevet 'de er problemet.' Saken er, hvis jeg var i hennes sko og ikke visste hvordan jeg framstod, ville jeg visst det. Det er spørsmålet her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sirah skrev:

Det at de snakker dritt om bildene hun legger ut på facebook sier vel mer om dem enn om kusinen din. Hvorfor fortalte du dem ikke at slik snakker man ikke om andre?

Fordi jeg satt ikke der, bare overhørte det tilfeldig fordi jeg gikk forbi. 

Og som det står i Hi, det broren min sine venner hadde sagt, fortalte han meg etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal hun bry seg om hva to onkler synes om profilbildet hennes? Hvilken relevans er det for henne? Det er jo de som fremstår latterlig her og er det noen som fortjener tilsnakke er det de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sagt noe. Og det er jo definitivt ett humoristisk innslag i hverdagen når folk legger ut ugjenkjennelige bilder av seg selv så bare flir av det. Hun blir tidsnok gammel nok til å slutte med det narsissistiske greiene der.

Anonymkode: 0687b...da2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Der har jeg skrevet 'de er problemet.' Saken er, hvis jeg var i hennes sko og ikke visste hvordan jeg framstod, ville jeg visst det. Det er spørsmålet her. 

Ser poenget ditt. Samtidig er det ikke sikkert hun hadde ønsket og tenkt det samme som deg om du var i hennes sko, -det kan ingen av oss vite. Sier du noe, kan du ende opp med å såre henne. Jeg tror du gjør lurest i å la denne gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Sofia123 skrev:

Hvorfor skal hun bry seg om hva to onkler synes om profilbildet hennes? Hvilken relevans er det for henne? Det er jo de som fremstår latterlig her og er det noen som fortjener tilsnakke er det de.

Det er fire venner av broren min også. Så er redd for at flere holder på sånn. Folk er slemme. 

Jeg har bestemt meg for å ta det opp indirekte ved å si at hun som er så søt ikke trenger å photoshoppe eller ta bilder i kun utvalgte  vinkler. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fire venner av broren min også. Så er redd for at flere holder på sånn. Folk er slemme. 

Jeg har bestemt meg for å ta det opp indirekte ved å si at hun som er så søt ikke trenger å photoshoppe eller ta bilder i kun utvalgte  vinkler. 

Hva så? Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor hun ikke bare kan få ha bildene sine i fred. Hvorfor er andres mening om hvordan hun tar bilder noe hun trenger å ta hensyn til?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sofia123 skrev:

Hva så? Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor hun ikke bare kan få ha bildene sine i fred. Hvorfor er andres mening om hvordan hun tar bilder noe hun trenger å ta hensyn til?

Poenget er at vi ikke vet hva hun vil sette pris på eller ikke. Jeg ville ønsket å vite det, det hadde også et ose venninner av meg.

Uansett, det er jo åpenbart at hun ikke er fornøyd med seg selv - så da kan ikke et kompliment skade uansett. Jeg kommer iallfall til å si at hun er søt også uten filter og redigering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør heller snakke med vennene og onklene hennes. Det er de som er problemet. Ikke hun

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...